فایل ورد کامل پروژه پژوهشی درباره انتخاب مناسب‌ترین خودرو برای ایران و تحلیل داده‌های بازار و نیازهای جامعه


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پروژه پژوهشی درباره انتخاب مناسب‌ترین خودرو برای ایران و تحلیل داده‌های بازار و نیازهای جامعه دارای ۶۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پروژه پژوهشی درباره انتخاب مناسب‌ترین خودرو برای ایران و تحلیل داده‌های بازار و نیازهای جامعه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پروژه پژوهشی درباره انتخاب مناسب‌ترین خودرو برای ایران و تحلیل داده‌های بازار و نیازهای جامعه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل پروژه پژوهشی درباره انتخاب مناسب‌ترین خودرو برای ایران و تحلیل داده‌های بازار و نیازهای جامعه :

جایگاه صنعت خودروسازی در جهان صنعت در جهان، تقسیم‌بندی‌های نظیر ISIC (International Standard Industrial Classification) دارد که نشان‌دهنده بخش‌های مختلف صنعتی در هر کشور است (صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، فولاد، نساجی، شیمیایی، غذایی، خودروسازی، الکتریکی و مکانیکی و غیره). از یک دیدگاه، همه صنایع از ارزش و اهمیت منحصربه‌فرد برخوردارند اما امروزه با گرایش‌های مطرح در خصوص جهانی‌شدن، هر گونه تصویر و برنامه صنعتی خارج از مدار گردش اقتصاد جهانی، با عدم موفقیت اقتصادی مواجه خواهد شد و ضرورت سازماندهی صنعتی همگام با تحولات سیاسی ـ اقتصادی بین‌المللی از آن رو حائز اهمیت است که باعث تخصیص مؤثر منابع تولیدی با توجه به استانداردهای جهانی خواهد شد. بدون شک، آینده ایران ــ خاصه در صورت پیوستن به سازمان تجارت جهانی ــ در گرو شناختن مزیت رقابتی استراتژیک کشور است.صنعت خودرو نه تافته جدابافته است و نه یک صنعت معمولی بلکه صنعتی است با ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد خود.امروزه خودروسازی از اجزای مهم و لاینفک تجارت و صنعت جهانی است. رقم صدها میلیاردی در مبادلات جهانی خودرو و تولید سالانه بیش از ۵۰ میلیون دستگاه خودرو و اشتغال ده‌ها میلیون نفر در این شاخه صنعتی، بیانگر شاخص‌ترین فعالیت‌ها و عوامل مربوط به خودروسازی است. Definition of goal شاید بتوان فضای حاکم بر صنعت خودروسازی جهان را به اجمال این گونه تصویر کرد: ۱. افزایش نرخ نوآوری و کاهش دوره عمر محصول (تغییر مدل‌های جدید در زمانی کمتر از دو سال). ۲. گسترش ادغام شرکت‌ها به منظور فراهم‌آوردن امکان بقا و از میان رفتن مرزهای جغرافیایی ۳. اهمیت یافتن نقش مدیریت در فضای رقابت بین‌المللی ۴. تبدیل استراتژی‌های بازارگرا به استراتژی‌های مشتری‌گرا ۵. تشدید مستمر نقش تکنولوژی‌های ارتباطی در رقابت جهانی ۶. رواج تکنیک‌های جدید تجارت و سرمایه‌گذاری بین‌المللی ۷. افزایش درصد مبادلات جهانی نسبت به تولید جهانی امروزه شاید بتوان برخی از صنایع را تا حدی بومی دانست و درواقع در شاخه‌هایی از صنعت هنوز تحرکات عظیم جهانی شدن به طور مشهود دیده نمی‌شود اما بدون تردید می‌توان گفت که صنعت خودرو، دیگر بومی نیست و حتی تبلور و نماد جهانی شدن قلمداد می‌شود. ادغام‌های سریع جهانی و سرمایه‌گذاری‌های خودروسازان که بدون در نظر گرفتن مرزهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره صورت گرفته و می‌گیرد، شاهدی بر این مدعاست. روند خودروسازی جهانی و ظرفیت جهانی مهمترین تحولات صنعت خودروی جهان را می‌توان چنین برشمرد: الف) افزایش ظرفیت تولید از ۸۰ میلیون دستگاه در سال ۲۰۰۱ به ۸۳ میلیون دستگاه در سال ۲۰۰۸ ب) تداوم اضافه ظرفیت جهانی بالای ۲۰ میلیون دستگاه تا سال ۲۰۰۸ و به‌تبع آن، فشار برای دستیابی به بازارهای جدید ج) ۶ خودروساز بزرگ جهانی (G6) مالک برند (جنرال موتورز، دایملر کرایسلر، فورد، تویوتا، فولکس واگن و رنو)، ۸۰ درصد مونتاژ خودروهای سبک را که با احتساب ۴ خودروساز دیگر (هوندا، PSA، دوو و BMW)، این میزان به ۹۵ درصد افزایش می‌یابد و یک گروه G10 را تشکیل می‌دهند. د) افزایش معاملات ادغام و تصاحب در صنعت جهانی خودرو ناشی از اضافه ظرفیت اثر صنعت خودرو بر دیگر بخش‌های صنعتی و اقتصادی صنعت خودرو به دلیل ارتباط با بیش از ۶۰ صنعت دیگر، به «صنعت صنایع» یا «لکوموتیو صنایع» مشهور است. در ساخت خودرو، مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های فلزی، پلاستیک، شیمیایی، چوب، پارچه، عایق، شیشه، الکتریکی، الکترونیکی، متالورژی، طراحی، مدیریت، اقتصاد و صدها مورد دیگر دخالت دارند. صنعت خودرو در میان ۲۸ صنعت به لحاظ پیوندهای پسین دارای رتبه ۲ و از نظر پیوندهای پیشین حائز رتبه ۱۹ است. Research Ideation Conceptualization تاریخچه صنعت خودرو در ایران شاید هرگز وزیر مختار ایران در بلژیک باور نمی‌کرد که تبلیغات فرستادن یک اتومبیل فورد به دربار قاجار در سال ۱۲۸۵ به ایجاد صنعت بزرگ خودرو در ایران منجر شود ولی به هر ترتیب امروز این اتفاق افتاده است. از سال ۱۳۴۷ به بعد (برنامه چهارم عمرانی) اعتبارات گسترده‌ای برای احداث صنایع بزرگ و اساسی از قبیل ذوب آهن و ماشین ابزار، نفت و پتروشیمی و در کنار آن مونتاژ صنایع خودرو و ساخت وسایل خانگی و کالاهای مصرفی بادوام توسط بخش خصوصی پیش‌بینی شد که تا اواسط دهه ۱۳۵۰ به ایجاد صنایع مهم استراتژیکی چون ماشین‌سازی تبریز، خودرو و غیره انجامید. احداث این صنایع برخلاف صنایع قبلی، جنبه محلی و منطقه‌ای نداشت و برای بازار کشور در سطح ملی، به تولید می‌پرداختند. تاریخچه صنعت خودرو در ایران به سال ۱۳۳۷ برمی‌گردد. ظاهراً در آن سال با ۲۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری، کارخانه مونتاژ «جیپ» احداث شد. در آن هنگام کلیه قطعات این خودرو به صورت CKD وارد می‌شد و فقط عملیات مونتاژ در داخل صورت می‌گرفت. سال ۱۳۳۹ آغازی برای مونتاژ خودروی سواری بود. در این زمان شرکت «سایکا» در جاده آبعلی ساخته شد و تحت لیسانس شرکت فیات ایتالیا به مونتاژ فیات ۱۱۰۰ پرداخت. طی سال‌های ۱۳۴۵ و ۱۳۴۶ دو واحد خودروساز دیگر اعلام موجودیت کردند و تولید پیکان در شرکت ایران خودرو (ایران ناسیونال سابق) و ژیان در شرکت سایپا شروع شد. در سال ۱۳۴۶ شرکت جیپ (پارس خودروی فعلی) نیز به مونتاژ سواری‌های آریا و شاهین کرد تولید اتومبیل آریا و شاهین در شرکت پارس خودرو تا سال ۱۳۵۳ ادامه داشت و از آن تاریخ شرکت جیپ با فروش ۴۵ درصد از سهام خود به شرکت جنرال موتورز امریکا، به شرکت جنرال موتورز ایران تبدیل شد و تولید سواری‌های شورلت ایران را شروع کرد. تولید این محصولات در سال ۱۳۵۵ متوقف و تولید خودروهای شورلت نوا، بیوک و کادیلاک در این شرکت و تحت لیسانس جنرال موتورز امریکا و به‌طور عمده با استفاده از قطعات وارداتی آغاز شد. تولید این محصولات پس از مونتاژ آخرین بازمانده‌های قطعات در سال ۱۳۶۳ خاتمه یافت. شرکت سایپا نیز در سال ۱۳۵۴ در کنار تولید ژیان، مونتاژ سواری‌های رنو ۵ را آغاز کرد که تا سال ۱۳۷۲ تولید آن ادامه داشت. شرکت ایران خودرو در کنار تولید پیکان، وانت پیکان را نیز از سال ۱۳۴۸ تولید می‌کرد. شرکت ایران وانت (مزدای سابق) نیز از سال ۱۳۴۹ وانت‌های مزدا ۱۰۰۰ و مزدا ۱۶۰۰ را در دست مونتاژ داشت. شرکت زامیاد با اخذ لیسانس از شرکت نیسان ژاپن، از سال ۱۳۴۸ مونتاژ وانت‌های نیسان در ایران را آغاز کرد که ظرفیت تولیدی این کارخانه ۱۵ هزار دستگاه در سال بود. بین سال‌های ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۶، شرکت ایران کاوه نیز با ظرفیت محدود سالانه ۱۰۰۰ دستگاه، وانت‌ه ای GMC را تولید می‌کرد. در شرکت شهاب خودرو (لیلاند موتور سابق) نیز وانت‌های دو دیفرانسیل و تک‌دیفرانسیل به میزان محدود (حداکثر ۱۵۰ دستگاه در سال) از سال ۱۳۴۸ تولید می‌شد که در سال ۱۳۵۲ تولید این وانت‌ها متوقف شد. در سال ۱۳۴۱ اولین شرکت رسمی به‌منظور تأسیس کارخانه اتوبوس‌سازی تشکیل شد و به‌تدریج شرکت‌های دیگری نیز به سازندگان اولیه پیوستند. پیکان و سپند (رنو _ ۵) ده ها سال خودروی اول و دوم ایران بودند و اگرچه سپند از سال ۱۳۷۳ درخشش خود را در بازار ایران به تدریج از دست داد اما هنوز این محصول با تولید ۱۲ تا ۱۵ هزار دستگاه قدرت تأثیرگذاری بالایی بر بازار دارد. تولیدات پیکان (سواری و وانت) و سپند (رنو) در سال ۱۳۸۰، ۴۰ درصد حجم بازار سواری و وانت کشور را در اختیار داشتند که در سال ۱۳۸۱ این رقم به ۳۵ درصد رسید اما مطابق آمارها، کاهش سهم این دو خودروی بسیار قدیمی و ناکارآمد را محصولات جدید خودروسازان (زانتیا، سمند و پژو ۲۰۶) جبران نکرده اند بلکه محصولات اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ میلادی یعنی پژو، پراید و آر.دی جای آنها را گرفته اند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.