فایل ورد کامل تحقیق علمی درباره قطعات خودرو و بررسی فناوری‌های طراحی، تولید و نقش آن‌ها در صنعت حمل‌ونقل


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل تحقیق علمی درباره قطعات خودرو و بررسی فناوری‌های طراحی، تولید و نقش آن‌ها در صنعت حمل‌ونقل دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل تحقیق علمی درباره قطعات خودرو و بررسی فناوری‌های طراحی، تولید و نقش آن‌ها در صنعت حمل‌ونقل  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحقیق علمی درباره قطعات خودرو و بررسی فناوری‌های طراحی، تولید و نقش آن‌ها در صنعت حمل‌ونقل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل تحقیق علمی درباره قطعات خودرو و بررسی فناوری‌های طراحی، تولید و نقش آن‌ها در صنعت حمل‌ونقل :

نام قطعه :
میل لنگ
اجزاء تشکیل دهنده قطعه :
۱- قسمت جلوئی میل لنگ که محل نصب چرخ دنده میل لنگ و خار و نصب پولی میل لنگ و بالابر باشد .
۲- محورهای متحرک محل نصب شاتونها می باشد .
۳- محورهای ثابت .
۴- فانشهای انتهای میل لنگ که فلایول روی آن نصب می شود .
۵- کانالهای عبور روغن برای روغن کاری محویر ثابت یاتاقانها .
۶- وزنه تعادل میل لنگ که وظیفه یکنواخت کردن ارتعاشات میل لنگ و ذخیره نیرو را بعهده دارد.
۷- بوش یا بلبرینگ انتهای میل لنگ ( جهت قرار گرفتن سر شافت کلاج برای حفظ تعادل آن ).
کار قطعه :
وظیفه میل لنگ حرکت رفت و برگشت پیستون را توسط شاتون به حرکت دورانی تبدیل می کند .
معایب میل لنگ :
۱- سائیدگی محورهای ثابت و متحرک .۲- خط دار شدن محورهای ثابت و متحرک ۳- دو پهن شدن محور ثابت و متحرک ۳- دو پهن شدن محور ثابت و متحرک ۴- تاب برداشتن میل لنگ ۵- پیچیدگی میل لنگ
نام قطعه :
میل سوپاپ
اجزای تشکیل دهنده قطعه :
۱- محورهای میل سوپاپ که داخل بوش میل سوپاپ قرار داشتند و نقش تکیه گاه را بعهده دارد .
۲- بادامکها به تعداد هر سر سیلندر دو عدد که وظیفه آن باز کردن سوپاپها می باشد .
۳- دایره گریز از مرکز که وظیفه آن بکار انداختن پمپ بنزین
می باشد .
۴- چرخ دنده برای به حرکت درآوردن اویل پمپ و دلکو .
۵- محور جلو میل سوپاپ جهت نصب چرخ دنده .
کار قطعه :
وظیفه آن باز کردن ب موقع سوپاپها و به حرکت در آوردن پمپ بنزین و همچنین به حرکت در آوردن اویل پمپ و دلکو می باشد .
معایب قطعه ( میل سوپاپ ):
۱- سائیدگی نوک بادامکها که در مقدار باز شدن سوپاپ نقش دارد که باید میل لنگ سوپاپ تعمیر یا تعویض شود.
۲- سائیدگی بغل بادامکها که در مقدار آوانس و ریتا ر و سوپاپ نقش دارند که باید مل لنگ سوپاپ تعویض یا تعمیر شود.
۳- سائیدگی بوش میل سوپاپ که باعث افت فشار روغن می شود که باید بوش میل سوپاپ تعویض یا تعمیر شود .
۴- شکستگی دنده ومحرک اویل پمپ و دلکو که باید میل سوپاپ تعویض شود .
نام قطعه :‌
اسبک و میل اسبک

کار قطعه :
وظیفه اسبکها انتقال حرکت بادامک میل سوپاپ به انتهای ساق سوپاپ و باز کردن به موقع آن می باشد که توسط اسبکها انجام می گیرد .

معایب اسبک :
۱- خوردگی نوک اسبک ۲- خوردگی محل قرار قرار گرفتن مل اسبک و پایه اسبک ۳- خوردگی میل اسبک .( تمامی عیوب بالا قابل تعمیر نبوده باید همان قطعه عوض شود )

اسبکها و محور آن :
۱-خوردگی نوک اسبکها هنگام کار موتور تولید صدا می کند و فیلرگیری سوپاپ را دچار اشکال می کند . ۲- خوردگی محل قرار گرفتن مل اسبک و پایه میل اسبک ضمن تولید صدا باعث ریزش زیاد روغن و افت فشار روغن می شود و به علت خوب روغنکاری نشدن اسبکهای زیر را نیز به حالت گیرپاچ درمی آورد .

نام قطعه :
سوپاپ

اجزای قطعه :
۱-ساق سوپاپ ۲- وجه سوپاپ ۳- محل نصب خار سوپاپ ۴- بشقابک سوپاپ ۵- فنر سوپاپ ۶- گت یا تاید سوپاپ ۷- پولک نگهدارنده متر ۸- خار نگهدارنده متر ۹- ارتعاش گیر متر ۱۰- کسه نمد یا لاستیک گیت سوپاپ .

انواع سوپاپها :
۱- سوپاپ رو : در این سیستم کلیه سوپاپهای دود و هوا در سر سیلندر قرار دارند .
۲- سوپاپ بغل : در این سیستم کلیه سوپاپهای دود و هوا در بلوک سیلندر قرار دارند .
۳- سوپاپهای مختلط : در این سیستم کلیه سوپاپهای دود در بلوک سیلندر و کلیه سوپاپهای هوا در سر سیلندر قرار دارد .

نام قطعه :
استکانی و میل تایپت

کار قطعه :
حرکت بادامکها را به اسبکها منتقل می کند .

نام قطعه :
پیستون

پیستون :
قطعه ای است از فلز آلومینیوم یا چدن به شکل استوانه که در داخل سر سیلندر که با اتصال داشتن به شاتون حرکت رفت و برگشتی انجام
می دهد و چهار حالت مکش ، تراکم ، احتراق و تخلیه را فراهم می سازد.

کار قطعه :
یکی از قسمتهای پیستون شیار روی پیستون یا محل قرار گرفتن رینگها می باشد . تعداد این شیارها د پیستونهای مختلف فرق می کند ،‌ بعضی دارای سه شیار که دو شیار جهت قرار گرفتن رنگ کمپرسی و شیار سوم برای رینگ روغن در نظر گرفته شده است . ممکن است پیستون دارای پنج شیار باشد که سه شیار برای رینگ کمپرسی و دو شیار برای رینگ روغنی در نظر گرفته شده است .

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.