فایل ورد کامل پژوهش علمی اثربخشی آموزش مهارت‌های ارتباطی بر ارتقای سلامت روانی دانش‌آموزان و بهبود روابط اجتماعی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پژوهش علمی اثربخشی آموزش مهارت‌های ارتباطی بر ارتقای سلامت روانی دانش‌آموزان و بهبود روابط اجتماعی دارای ۲۱۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش علمی اثربخشی آموزش مهارت‌های ارتباطی بر ارتقای سلامت روانی دانش‌آموزان و بهبود روابط اجتماعی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش علمی اثربخشی آموزش مهارت‌های ارتباطی بر ارتقای سلامت روانی دانش‌آموزان و بهبود روابط اجتماعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش علمی اثربخشی آموزش مهارت‌های ارتباطی بر ارتقای سلامت روانی دانش‌آموزان و بهبود روابط اجتماعی :

توضیحات:
پایان نامه رشته مشاوره با موضوعفایل ورد کامل پژوهش علمی اثربخشی آموزش مهارت‌های ارتباطی بر ارتقای سلامت روانی دانش‌آموزان و بهبود روابط اجتماعی، در قالب فایل word و در حجم ۲۰۹۰ صفحه.

بخشی از مقدمه:
دور نوجوانی دوره ای است که در مصادف با تغییر و انتقال استقلال نسبی از والدین و وابستگی به گروه همسالان و دوستان، رشد و تحول مفهوم خود و هویت یابی اجتماعی و جنسی، اتتخاب رشته تحصیلی ، برنامه ریزی برای دانشگاه و انتخاب شغل از جمله عواملی هستند که برای نوجوانان تنیدگی هایی را ایجاد می کنند (فورنت و همکاران، ۱۹۹۸) این عوامل تنیدگی زا توأم با خواست ها و تقاضا های آموزشی در محیط مدرسه و انتظارات والدین از نوجوانان ، سلامت و بهداشت روانی آنها را به مخاطره می اندازد و بر عملکرد کلی و تحصیلی آنها تأثیر منفی می گذارد (نایمی و واینیوماکی، ۱۹۹۹) پژوهش ها حاکی است افرادی که در رویارویی با چنین مسائلی فاقد توانایی های لازم و اساسی هستند، آسب پذیر بوده و مشکلاتی نظیر افسردگی، اضطراب، تنهایی و احساس طرد شدگی ، کمرویی، خشم، تعارض بین فردی و…. را تجربه می کنند. در عین حال پژوهش های بیشماری حاکی است که بسیاری از مشکلات بهداشتی و اختلالات روانی – عاطفی ریشه های روانی – اجتماعی دارند و ارتقای مهارتهای مقابله ای و توانایی های روانی – اجتماعی در بهبود و سلامت روانشناختی افراد بسیار مؤثر است. این توانایی ها فرد را برای مقابله مؤثر باموقعیت های تعارض زا یاری می کند و شخص را قادر می سازد تا در رابطه با سایر افراد جامعه ، فرهنگ و محیط خود به گونه ای مثبت و سازگارانه عمل کرده و سلامت به ویژه سلامت روانی خود را تامین کند . به همین دلیل در سالهای اخیر آموزش مهارتهای زندگی برای آماده نمودن افراد هنگام مقابله با مشکلات و فشارهای زندگی و ایجاد رفتارهای مثبت و کاهش رفتارهای منفی و در نتیجه دستیابی به زندگی موفقیت آمیز مورد توجه روانشناسان و دست اندر کاران نظام های آموزشی قرار گرفته است.

فایل ورد کامل پژوهش علمی اثربخشی آموزش مهارت‌های ارتباطی بر ارتقای سلامت روانی دانش‌آموزان و بهبود روابط اجتماعی
فهرست مطالب:
فصل اول: مسأله مورد بررسی
۱-۱- مقدمه
۱-۲- بیان مسأله
۱-۳- ضرورت و اهمیت پژوهش
۱-۴- اهداف پژوهش
۱-۵- فرضیه های پژوهش
۱-۶- تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها
۱-۶-۱- سلامت روانشناختی
۱-۶-۲- شیوه های حل مساله
۱-۶-۳- شیوه های حل تعا رض بین فردی
۱-۶-۴- مهارت جرأت ورزی
فصل دوم: پیشینه تحقیق و پایه های نظری
۲-۱- مفهوم سلامت
۲-۲- ابعاد سلامت
۲-۳-مهارتهای زندگی و مهارت های ارتباطی
۲-۳-۱-حل مساله
۲-۳-۱-۱- مؤلفه های حل مسأله
۲-۳-۱-۲- راهبردهای مقابله ای
۲-۳-۱-۳- سبکهای حل مساً له
۲-۳-۱-۴- نقص در حل مسأله و بروز مشکلات روانشناختی در افراد
۲-۳-۲- حل تعارض بین فردی
۲-۳-۲-۱- تعریف و ماهیت تعارض
۲-۳-۲-۲- انواع تعارض
۲-۳-۲-۳- منابع تعارض
۲-۳-۲-۴- سبک های حل تعارض
۲-۳-۲-۵- روشهای پیشگیری و مهار تعارض ها
۲-۳-۳- جرأت ورزی یا ابزار وجود
۲-۳-۳-۱- تعریف جرأت ورزی
۲-۳-۳-۲- اثر بخشی جرات آموزی در کنترل مشکلات روانشناختی
۲-۳-۳-۳- کارکردهای جرأت ورزی
۲-۳-۳-۴- سبک های پاسخدهی افراد
۲-۳-۳-۵- انواع جرأت ورزی
۲-۳-۳-۶- مؤ لفه های جرأت ورزی
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
۳-۱- روش تحقیق
۳-۲- متغیرهای مستقل و وابسته
۳-۳- جامعه آماری
۳-۴- نمونه و روش نمونه گیری
۳-۵- ابزارهای جمع آوری اطلاعات
۳-۵-۱- مقیاس SCL-90-R
۳-۵-۲- مقیاس شیوه حل مسأله
۳-۵-۳- مقیاس نسخه دوم شیو مقابله با تعارض رحیم (راسی- II)
۳-۵-۴- مقیاس جرأتمندی جرابک
۳-۵-۵- دستورالعمل و برنام آموزش مهارت های ارتباطی
فصل چهارم: یافته های تحقیق
۴-۱- فراوانی گروه ها
۴-۲-تحلیل نتایج بر اساس فرضیه های تحقیق
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
۵-۱- بحث و بررسی در مورد یافته های تحقیق
۵-۲- محدودیت های پژوهش
۵-۳- پیشنهادات
آزمون SCL-90
۵-۴- مفهوم سلامت
۵-۵- ابعاد سلامت
– سلامت روان شناختی:
۵-۶-مهارتهای زندگی و مهارت های ارتباطی
۵-۶-۱-حل مساله
۵-۶-۱-۱- مؤلفه های حل مسأله
الف) جهت گیری به مساله
ب) مهارت های خاص حل مساله
۵-۶-۱-۲- راهبردهای مقابله ای
۵-۶-۱-۳- سبکهای حل مساً له
۵-۶-۱-۴- نقص در حل مسأله و بروز مشکلات روانشناختی در افراد
۵-۶-۲- حل تعارض بین فردی
۵-۶-۲-۱- تعریف و ماهیت تعارض
۵-۶-۲-۲- انواع تعارض
الف) تعارض فرد با خود
ب) تعارض های گروهی و سازمانی
۵-۶-۲-۳- منابع تعارض
۵-۶-۲-۴- سبک های حل تعارض
۵-۶-۲-۵- روشهای پیشگیری و مهار تعارض ها
منابع

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.