فایل ورد کامل پروژه طراحی مدرسه معماری با تمرکز بر آموزش تخصصی، فضاهای خلاقانه و الگوهای نوین آموزشی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل پروژه طراحی مدرسه معماری با تمرکز بر آموزش تخصصی، فضاهای خلاقانه و الگوهای نوین آموزشی دارای ۲۹۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل پروژه طراحی مدرسه معماری با تمرکز بر آموزش تخصصی، فضاهای خلاقانه و الگوهای نوین آموزشی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پروژه طراحی مدرسه معماری با تمرکز بر آموزش تخصصی، فضاهای خلاقانه و الگوهای نوین آموزشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل پروژه طراحی مدرسه معماری با تمرکز بر آموزش تخصصی، فضاهای خلاقانه و الگوهای نوین آموزشی :
توضیحات:
پروژه رشته معماری با موضوع طراحی مدرسه معماری، در قالب فایل word و در حجم ۲۹۰ صفحه.
بخشی از متن:
طراحی معماری مدرسه همواره بازتاب تغییرات شرایط اجتماعی و مفاهیم آموزشی بوده است. مسلماً تاثیر محیط زیست نیز بر افراد بر کسی پوشیده نیست و برای گسترش آن یا معماری که ورای کارکردگرایی ساده است. انسان بدون شک توجهی خاص برای آن و آگاهی لازم از سلامت روحی کاربران آن دارد. به همین دلیل مدارس و مراکز آموزشی که انسان دورهای طولانی از عمر خود را در آنها سپری میکند، باید به مکانهای قابل توجه و جالب، هم برای معماران، هم بر عموم مردم و همچنین برای نهادهای دولتی و خصوصی که آنها را اداره میکنند بدل گردند. همچنین واضح است که تاثیر معماری بر آموزش از مدتها پیش امری شناخته شده است و رفتار دانشآموزان و دانشجویان و معلمان در رابطه تنگاتنگ با آن قرار دارد.
پرداختن به موضوع طراحی مراکز آموزش حرفهای که دارای نقشی انکار پذیر در آموزش افراد حرفهای برای ورود به جامعه و تبدیل آن به یک جامعه حرفهای و در حقیقت تزریق مهارت در همه سطوح کاربردی آن، مسئلهای است که با توجه و دقت در نظم و سازمان دهی و فضاهای اینچنین که مشابه کارگاههای کوچک اما با یک سیستم آموزشی مدون در جامعه موجود میباشند، الزامی میباشد.
فایل ورد کامل پروژه طراحی مدرسه معماری با تمرکز بر آموزش تخصصی، فضاهای خلاقانه و الگوهای نوین آموزشی
فهرست مطالب:
فصل اول: بیان موضوع طراحی
۱-۱ عنوان
۱-۲ بیان مساله و ضرورت طراحی
۱-۳ بیان اهداف
۱-۴ مبانی نظری عام طرح
۲-۱ آموزش عمومی
۲-۱-۱ هدف از آموزش
۲-۱-۲ تأثیر آموزش بر فرهنگ
۲-۲ تأثیر فرهنگ بر جامعه
۲-۲-۱ ارزشها و صورتهای پایدار و کهن:
۲-۲-۲ ارزشها و صورتهای نیمه پایدار یا سبک:
۲-۲-۳ ارزشها و صورتهای زودگذر یا مد:
۲-۳- وظایف مدرسه در مقابل فرهنگ
۲-۳-۱- فهم میراث فرهنگی
۲-۳-۲- ارزش سنجی میراث فرهنگی
۲-۳-۳- توسعه و پیشرفت میراث فرهنگی
۲-۴ آموزش و پرورش
۲-۴-۱ تاریخچه آموزش و پرورش در ایران
۲-۴-۲ سیستم آموزشی سنتی
۲-۵ مدرسه در تاریخ معماری ایران
۲-۵-۱- قبل از ورود اسلام
۲-۵-۲- بعد از ورود اسلام
۲-۵-۲-۱- مدارس در دوران اولیه سلجوق
۲-۵-۲-۲- مدارس ایرانی در دوران ایلخانی
۲-۵-۲-۳- دوران طلایی مدارس ایرانی
۲-۵-۲-۴- مدارس دوران صفویه
۲-۵-۳- استخراج ویژگیهای برجسته معماری ایرانی در طراحی مدارس
۲-۵-۴- مدرسه در تاریخ معماری ایران
۲-۵-۴-۱- بررسی تعدادی از مدارس قدیمی ایران
۲-۵-۴-۱-۱- مدرسه دارالفنون
۲-۵-۴-۱-۲- مسجد مدرسه سپهسالار
۲-۵-۴-۱-۳- مدرسه علیا»ی تون (فردوس)
۲-۵-۴-۱-۴- مدرسه علمیه علیا
۲-۵-۴-۲- آموزش و پرورش در دوران معاصر
۲-۵-۴-۲-۱- ایجاد نوعی مقایسه بین شرایط امروز و دیروز
۲-۶- اهداف آموزش و پرورش در ایران
۲-۷- تلفیق آموزش با هنر و علمی شدن هنرها
۲-۷-۱- پیدایش اولین هنرستانها (مراکز فنی حرفه ای) در ایران
۲-۷-۲- اصول آموزش وپرورش در هنرستانها
۲-۷-۲-۱- محتوای آموزش
۲-۷-۳- اهمیت و آموزش فنی حرفهای (هنرستان ها)
۲-۷-۴- اهداف آموزش فنی حرفهای
۲-۸- نقد و بررسی نظامهای آموزش و پرورش
۲-۸-۱- سیستم آموزشی سنتی (معلم محور)
۲-۸-۲- سیستم آموزش رایج (موضوع محور)
۲-۸-۳- سیستم آموزشی مدرن (دانشآموز محور)
۲-۹- مقایسه سیستمهای آموزشی و انتخاب شیوه آموزشی مناسب
۲-۱۰ هنر
۲-۱۰-۱ وابستگی انسان امروز با موضوعات فرهنگی مثل هنر
۲-۱۰-۲- تعریف فرهنگ
۲-۱۰-۳- تعریف و منشا هنر
۲-۱۰-۴- ارتباط فرهنگ- هنر- تمدن
۲-۱۰-۵ فلسفه هنر- چیستی هنر
۲-۱۰-۶- تعریف هنر در موضوع:
۲-۱۰-۷ فرق بین هنرهای زیبا و هنرهای مفید
۲-۱۰-۸ انواع هنر
۲-۱۰-۸-۱ هنرهای دیداری
۲-۱۰-۸-۲ هنرهای شنیداری
۲-۱۰-۸-۳ هنرهای گفتاری
۲-۱۰-۸-۴ هنرهای آمیخته
۲-۱۰-۹ هنر زیبا و هنر کاربردی (دوگانگی کاذب)
۲-۱۰-۱۰ تعریف هنرهای تجسمی
۲-۱۱ نوجوانی و جوانی
۲-۱۱-۱ تعریف جوانی (بررسی روانشناختی گروه سنی جوان)
۲-۱۱-۲- مشخصه اصلی دوره جوانی
۲-۱۱-۳- سنین نوجوانی و جوانی
۲-۱۱-۴ رشد جسمی و جنسی (بلوغ)
۲-۱۱-۵ رشد و تغییرات تفکر در نوجوان و جوان
۲-۱۱- ۶خلاقیت ویژگی مهم نوجوانان و جوانان
۲-۱۱-۶-۱ خلاقیت چیست؟
۲-۱۱-۶-۲- تفکر واگرا
۲-۱۱-۶-۳- تفکر همگرا
۲-۱۱-۶-۴ ویژگیهای نوجوان خلاق
۲-۱۱-۶-۵ خلاقیت و محیط اجتماعی
۲-۱۱- ۷ روحیات جوان
۲-۱۱-۸- خود و خودانگاره
۲-۱۱-۹- عزت نفس
۲-۱۱-۹-۱- تفاوت عزت نفس در دختران و پسران
۲-۱۱-۹-۲- عوامل موثر در عزت نفس
۲-۱۱-۱۰- شخصیت و عوامل تاثیر گذار برآن
۲-۱۲- هویت و عوامل شکل دهنده آن
۲-۱۲-۱ هویت
۲-۱۲-۲ شکلگیری هویت در نوجوان
۲-۱۲-۳- دستیابی به هویت
۲-۱۲-۴- تعلیق هویت
۲-۱۲-۵ – توقف هویت
۲-۱۲-۶- پراکندگی هویت
۲-۱۲-۷- وضعیت هویت در سنین مختلف
۲-۱۲-۸ هویت جنسی
۲-۱۲-۹ هویت اجتماعی و فرهنگی
۲-۱۲-۱۰ عواطف در جوانان
۲-۱۳- نیازهای جوانان
۲-۱۳-۱- نیازهای کمبود
۲-۱۳-۲- نیازهای رشد
۲-۱۳-۳- نیازهای روانی نسل جوان و تبعات عدم ارضای آنها
۲-۱۳-۴ علایق جوانان
۲-۱۳-۵ نظامهای فرهنگی- اجتماعی موثر در رشد نوجوانان و جونان
۲-۱۳-۶ تاثیر شرایط اجتماعی و اقتصادی بر وضعیت نوجوانان و جوانان
۲-۱۴- جایگاه جوان در جامعه
۳-۱ مقررات ساختمانی در سایت با کاربری آموزشی
۳-۱-۱ تراکم ساختمانی در کاربری آموزشی
۳-۱-۲ مقررات ساختمانی در حوزه زمینهای آموزشی با کاربری آموزشی
۳-۱-۳- پارکینگ در کاربری آموزشی
۳-۲ ارکان و اصول طراحی فضای آموزشی
۳-۲-۱ مکان یابی فضای آموزشی
۳-۲-۱-۱ کاربریهای سازگار
۳-۲-۱-۲ کاربریهای ناسازگار
۳-۲-۱-۳ قرارگیری مرکز آموزشی در سایت شهر با توجه به ضوابط و اولویتهای همجواری و دسترسی
۳-۲-۱-۴ تحلیل و پیشنهادات همجواریها
۳-۲-۱-۵ مکان یابی با توجه به فرم و شکل زمین
۳-۲-۱-۶ شرایط محیطی
۳-۲-۱-۷ اوضاع طبیعی زمین
۳-۲-۲جهت یابی فضای آموزشی
۳-۲-۳ دسترسی به فضای آموزشی
۳-۲-۳-۱ شعاع دسترسی
۳-۲-۳-۲ عوامل کاهش شعاع دسترسی
شعاع دسترسی فضاهای آموزشی متوسطه
۳-۲-۴ ایمنی واحدهای آموزشی
۳-۲-۴-۱ ایمنی در مقابل سوانح طبیعی
۳-۲-۴-۲ ایمنی در مقابل سوانح غیر طبیعی
۳-۲-۴-۲-۱ – حریق
۳-۲-۴-۲-۲ خطوط انتقال و توزیع برق
۳-۲-۴-۳ایمنی در ارتباط با حوادث داخلی مدرسه
۳-۲-۴-۴ رعایت عقب نشینی جلوی ورودی مدارس
۳-۲-۵ ساختار و سازمان دهی محیط در مدرسه
۳-۲-۶ تناسبات انسانی و نقش آن در طراحی
۳-۲-۶-۱ ابعاد و اندازههای وسایل مدرسه
۳-۲-۷ خصوصیات فیزیکی مدارس
۳-۲-۷-۱ انواع سازماندهی مدارس
۳-۲-۷-۱-۱ سازماندهی مرکزی
۳-۲-۷-۱-۲ – سازماندهی خطی
۳-۲-۷-۱-۳ – سازماندهی شعاعی
۳-۲-۷-۱-۴ سازماندهی مجموعهای یا گروهی
۳-۲-۸ خصوصیات فیزیکی مدرسه
۳-۲-۸-۱ ظرفیت مدارس
۳-۲-۸-۲ تعداد طبقات مدارس
۳-۲-۸-۳ مساحت و حداقل سطح زیر بنای مورد نیاز
۳-۲-۸-۴ ضوابط تعیین کننده ظرفیت و ابعاد کلاس
۳-۲-۸-۵ ظرفیت و سرانه فضاها
۳-۲-۸-۵-۱ فضاهای بسته و سرپوشیده
۳-۲-۸-۵-۲ فضاهای محوطه
۳-۲-۹ سازمان دهی و ساخت کلاس
۳-۲-۹-۱ – سازمان اجتماعی کلاس
۳-۲-۹-۲ سازمان دهی محیط فیزیکی (انواع چیدمان در کلاس)
۳-۲-۱۰ خصوصیات محیط درس
۳-۲-۱۰- ۱ نورگیری کلاسها
۳-۲-۱۰-۱-۱ استفاده از نور طبیعی
۳-۲-۱۰-۱-۱ استفاده از نور مصنوعی
۳-۲-۱۱- اهمیت عامل رنگ در فضاهای آموزشی
۳-۲-۱۱-۲- مبانی رنگها
۳-۲-۱۲- صوت
۳-۲-۱۲-۱ – اصوات نامطلوب و مزاحم در فضاهای آموزشی
۳-۲-۱۲-۲ – آلودگی صوتی توسط وسایل نقلیه
۳-۲-۱۲-۴ روشهای کنترل سر و صدا
۳-۲-۱۳ شرایط مناسب هوا در فضاهای داخلی
۳-۳ خروجیهای مدارس
۳-۴ راهروهای پله
۳-۵ راهرو ها
۳-۶ نردههای حفاظ پله
۳-۷ درها
۳-۸ فضاهای واحد آموزشی
۳-۹ فضاهای بسته یا سرپوشیده
۳-۱۰ فضاهای باز و محوطه
۳-۱۱ نکاتی در طراحی فضاهای اموزشی
۳-۱۲ اصول کلی در طراحی هنرستانها
۳-۱۳ آشنایی بارشته نقشه کشی معماری
۳-۱۴ اصول مربوط به طراحی فضاهای ورزشی در مدارس
۳-۱۵ چکیده فصل سوم ( مطالعات تکمیلی )
۴-۱ بررسی نمونههای داخلی
۴-۱-۱ هنرستان دخترانه پاپلی خلعتبری، تهران
۴-۱-۲ دانشکده هنرهای زیبا
۴-۲ بررسی نمونههای خارجی
۴-۲-۱ دانشگاه پل
۴-۲-۲ مدرسه هنر و معماری فلوریدا
۵-۱- ویژگیهای شهر مشهد
۵-۱-۱- مطالعات جغرافیایی و اقلیمی
۵-۱-۲- خصوصیات اقلیمی
۵-۱-۳- تقسیمات اقلیمی و تیپولوژی معماری
۵-۱-۴- ویژگیهای معماری در مناطق گرم و خشک
۵-۲- اثرات اقلیمی در طراحی فضاهای آموزشی
۵-۲-۱- ضرورت توجه به بحث طراحی اقلیمی در ساختمانهای آموزشی
۵-۳- عمدهترین ویژگیهای اقلیمی برای ساختمانهای آموزشی در شرایط آب و هوایی مشهد
۵-۴- فرم کالبدی و سازمان دهی پلان
۵-۵- ابعاد و اندازه پنجرهها
۵-۶- عمق سایه بان
۵-۶-۱- ضریب سایه بان (c)
۵-۷- تهویه مورد نیاز
۵-۸- مصالح ساختمانی و رنگ سطوح خارجی
۵-۸-۱- تاثیر رنگ خارجی
۵-۹- گیاهان و فضای سبز
۵-۱۰- پیشنهاد سیستم سرمایش و گرمایش مکانیکی مناسب
۵-۱۱ مطالعات جمعیتی شهر مشهد
۵-۱۱-۱ جمعیت کنونی شهر مشهد
۵-۱۱-۲ جمعیت شناور شهر مشهد
۵-۱۱-۳ جمعیت آینده شهر مشهد
۶-۱ عوامل مهم و تأثیر گذار در مکان یابی سایت آموزشی
۶-۲ معرفی سایت
۶-۳- بررسی منطقه پروژه
۶-۳-۱- وضعیت فیزیکی زمین (ابعاد و اندازههای سایت)
۶-۳-۲- موقعیت مکانی به لحاظ کاربریهای اطراف
۶-۳-۳- دسترسیهای پیرامون سایت و وضعیت ترافیکی آن
۶-۳-۴- ترافیک
۶-۳-۵- تراکم ساختمانی در محدوده سایت
۶-۴ سایت آنالیز
۶-۴-۱ تحلیل دسترسیها و درجه بندی معابر
۶-۴-۲ بررسی کاربریهای اطراف و تراکم طبقاتی
۶-۴-۳ بررسی گرههای ترافیکی و آگوستیک
۶-۵ بررسی وضعیت تابش
۶-۶ دید و منظر از بیرون سایت به درون
۶-۷ عکسهای سایت
فصل هفتم: برنامه فیزیکی طرح
فصل هشتم: مبانی طراحی معماری پروژه
۸-۱ مبانی نظری خاص طرح:
انجام
منابع
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 