فایل ورد کامل پروژه طراحی دانشکده معماری با تمرکز بر فضاهای آموزشی، کارگاهی و نوآوری در طراحی شهری
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل پروژه طراحی دانشکده معماری با تمرکز بر فضاهای آموزشی، کارگاهی و نوآوری در طراحی شهری دارای ۱۸۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل پروژه طراحی دانشکده معماری با تمرکز بر فضاهای آموزشی، کارگاهی و نوآوری در طراحی شهری کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پروژه طراحی دانشکده معماری با تمرکز بر فضاهای آموزشی، کارگاهی و نوآوری در طراحی شهری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل پروژه طراحی دانشکده معماری با تمرکز بر فضاهای آموزشی، کارگاهی و نوآوری در طراحی شهری :
توضیحات:
پروژه رشته معماری با موضوع طراحی دانشکده معماری با رویکرد قرارگاه رفتاری، در قالب فایل word و در حجم ۱۷۶ صفحه.
بخشی از متن:
امروزه الگوی طراحی دانشکده معماری نیازمند استفاده از الگویی مطلوب است که سبب رشد م طلوب و همه جانبه آموزش و پرورش خلاقیت در این محیط گردد. در سالهای اخیر در حوزه معماری، روانشناسی محیط اهمیت ویژه ای پیدا نموده است که این امر نشان دهنده اهمیت و ضرورت توجه به این مقوله توسط معماران می باشد. در روانشناسی محیط که به بررسی محیط و رفتار می پردازدالگوی بوم شناختی یا روانشناسی اکولوژیک کامل ترین الگو در طراحی معماری محسوب می شود. از جمله مباحث بسیار مهمی که در روانشناسی اکولوژیک مطرح می باشد مربوط به قرار گاه های رفتاری است که عبارتند از مکان های کالبدی که الگوی جاری رفتار در آنها به وقوع می پیوندد. دانشکده ها به عنوان یک قرارگاه رفتاری از خرده قرارگاه های رفتاری تشکیل شده است که آنها نیز خود دارای اجزای ریزتری می باشند که ریز قرارگاه های رفتاری نام دارند و اکثر طراحان بدون توجه به فعالیتهای صورت گرفته در آنها به طراحی می پردازند. از این رو این رساله در طراحی فضاهای آموزشی سعی بر آن دارد با دقت در کلیه اعمال و رفتارهایی که در دانشکده هنر و معماری شکل می گیرند طرحی را شکل دهد که تامین کننده نیاز های رفتاری دانشجویان باشد و در عین حال با توجه به مباحث دیگر مطرح در حوزه روانشناسی اکولوژیک یعنی شناخت ویژگی های روانشناختی دانشجویان به غنی سازی محیط اقدام نماید.
فایل ورد کامل پروژه طراحی دانشکده معماری با تمرکز بر فضاهای آموزشی، کارگاهی و نوآوری در طراحی شهری
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: کلیات تحقیق
۱-۱ مقدمه
۱-۲ بیان مساله
۱-۳ پیشینه تحقیق
۱-۴ فرضیه های تحقیق
۱-۵ اهداف تحقیق
۱-۶ هدف کاربردی
۱-۷ جنبه نوآوری و جدید بودن تحقیق
۱-۸ روش کار
۱-۸-۱ نوع روش تحقیق
۱-۸-۲ روش گردآوری اطلاعات
۱-۸-۳ ابزارهای گردآوری اطلاعات
۱-۸-۴ روش تجزیه و تحلیل اطلاعات
فصل دوم: مبانی نظری
۲-۱ روانشناسی محیطی
۲-۱-۱ تعریف روانشناسی محیطی
۲- ۱- ۲ تعریف مکان
۲-۳-۱ ادراک ، برخورد ، و شناخت محیط
۲-۱-۴ نیازها و انگیزه های انسان
۲-۱-۵ قابلیت تصویرسازی
۲-۱-۶ شناخت
۲-۱-۷ بستگی، نظم ، خود به خودی
۲-۱-۸ ترجیح دادن مکان
۲-۱-۹ مکان سازی
۲-۱-۹ -۱ دلبستگی مکانی
۲-۲ چگونگی تبدیل فضا به مکان
۲-۲-۱ ادراک فضایی
۲-۲-۲ قلمروهای انسانی
۲-۲-۳ اندازه ی فضا
۲-۲-۴ میزان محصور بودن
۲-۲-۵ صفحه ی کف
۲-۲-۵-۱ مواد
۲-۲-۵-۲ صفحه ی بالای سر
۲-۲-۵-۳ لبه ی فضا
۲-۲-۵-۴ عملکرد لبه
۲-۲-۵-۵ ویژگی لبه
۲-۳ حس مکان
۲-۴ موارد مربوط به مکانیت
۲-۴-۱ احساس فضا
۲-۴-۲ رضایت
۲-۴-۳ آرامش
۲-۴-۴ سرخوردگی
۲-۴-۵ روحانیت
۲-۴-۶ رسمی بودن
۲-۴-۷ تعمق
۲-۴-۸ پویایی
۲-۴-۹ تنش
۲-۴-۱۰ تظاهر
۲-۴-۱۱ تناسب طرح
۲-۵ مدیریت محرک های حسی
۲-۵ -۱ محرک های حسی
۲-۵ -۲ نقطه
۲-۵ -۳ خط
۲-۵ -۴ فرم
۲-۵ -۵ رنگ
۲-۶ فرایند ادراکی
۲-۶ -۱ محرک محیطی
۲-۶ -۲ محرک مورد توجه
۲-۶ -۳ تصویر بر روی شبکیه
۲-۶ -۴ تبدیل
۲-۶ -۵ پردازش عصبی
۲-۶ -۶ ادراک
۲-۶ -۷ بازشناسی و شناخت
۲-۷ ادراک بوم شناختی گیبسون
۲-۸ فضای انعطاف پذیر
۲-۸ -۱تعریف انعطاف پذیری
۲-۸ -۲ محیط و پویایی فیزیکی-ذهنی کودک
۲-۸ -۳ محیط و قوه خلاقه کودک
۲-۸ -۴ محیط های یادگیری و جهان تغییرات
۲-۸ -۵ حرکت به سوی محیط های انعطاف پذیر
۲-۸ -۶ محیطهای انعطاف پذیر، پاسخگو به نیازهای آموزشی حال و آینده
۲-۸ -۷ روشها و انعطاف پذیری محیط یادگیری
۲-۸ -۷-۱ اجزای انعطاف پذیر، فضای انعطاف پذیر
۲-۸ -۷-۲ اختصاص دادن فضای زیاد به کلاسها برای رخ دادن فعالیت های چندگانه و متفاوت
۲-۸ -۷-۳ یکپارچگی محیط یادگیری
۲-۸ -۸ انعطاف پذیری در محیط یادگیری یکپارچه
۲-۸ -۸-۱ اصول حاکم بر انعطاف پذیری محیط یادگیری یکپارچه
۲-۸ -۸-۲ راهکارها و انعطاف پذیری محیط یادگیری یکپارچه
۲-۸ -۹ محدوده بندی در یک کلاس انعطاف پذیر
۲-۸ -۱۰ شکل یک کلاس انعطاف پذیر
۲-۸ -۱۱ نقش محیط در سازندگی محیط آموزشی
۲-۹ تعریف قرارگاه فیزیکی
۲-۱۰ قرارگاه رفتاری
۲-۱۰-۱ شکل گیری تئوری قرارگاه رفتاری
۲-۱۰-۲ ویژگی های قرارگاه رفتاری
۲-۱۰-۲ -۱ گزینشگری قرارگاه های رفتاری
۲-۱۰-۲ -۲ شروع و پایان وقوع قرارگاه های رفتاری
۲-۱۰-۲ -۳ عدم انتقال پذیری الگوهای جاری رفتار
۲-۱۰-۲ -۴ خصوصیات پویایی قرارگاه رفتاری
۲-۱۰-۳ قرارگاه رفتاری در معماری
۲-۱۰-۴ قرارگاه رفتاری در دانشکده معماری
۲-۱۰-۵ اصول و ضوابط طراحی فضاهای دانشکده ای
فصل سوم: بررسی نمونه های مشابه
۳-۱ دانشکده هنرهای زیبا
۳-۲ دانشکده هنر و معماری تبریز
۳-۳ دانشکده معماری اپورتو(oporto)
۳-۴ کالج آموزشی معلمان، Setubal
۳-۵کالج آموزشی معلمان، Setubal
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل سایت
۴-۱ موقعیت سایت
۴-۲ بررسی دسترسی های سایت
۴-۳ بررسی شکل و ابعاد سایت
۴-۴ بررسی چشم انداز سایت
۴-۵ همجواریهای سایت
۴-۶ اقلیم
۴-۷ مواردحائز اهمیت در طراحی اقلیمی ساختمانهای آموزشی و تحقیقاتی
فصل پنجم: برنامه فیزیکی
۵-۱ فضاهای اصلی
۵-۱-۱ فضاهای اداری
۵-۱-۲ فضاهای آموزشی
۵-۱-۳ فضاهای خدماتی
۵-۲ فضاهای مکمل
۵-۲-۱ فضاهای خدماتی مکمل
۵-۲-۲ فضاهای کمک آموزشی
۵-۲-۳ سازمانهای پارا
فصل ششم: سازه و تاسیسات
۶-۱ سازه
۶-۲ تاسیسات
پیوست ۱
پیوست ۲
منابع و مآخذ
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 