فایل ورد کامل مقاله پژوهشی درباره ایران‌خودرو دیزل و تحلیل فناوری‌های تولید، سیستم‌های موتوری و نقش آن در صنعت حمل‌ونقل


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله پژوهشی درباره ایران‌خودرو دیزل و تحلیل فناوری‌های تولید، سیستم‌های موتوری و نقش آن در صنعت حمل‌ونقل دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله پژوهشی درباره ایران‌خودرو دیزل و تحلیل فناوری‌های تولید، سیستم‌های موتوری و نقش آن در صنعت حمل‌ونقل  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله پژوهشی درباره ایران‌خودرو دیزل و تحلیل فناوری‌های تولید، سیستم‌های موتوری و نقش آن در صنعت حمل‌ونقل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله پژوهشی درباره ایران‌خودرو دیزل و تحلیل فناوری‌های تولید، سیستم‌های موتوری و نقش آن در صنعت حمل‌ونقل :

ایران خودرو دیزل تولید کننده کامیون ،‌مینی بوس ، اتوبوس می باشد .
در سالن اتوبوس سازی این شرکت که بزرگترین سوله اتوبوس سازی جهان می باشد قریب به ۴۰۰۰ نفر مشغول به کار هستند .
مساحت این سوله ۷۰ هکتار می باشد و در این سالن تولید روزانه ۱۶ اتوبوس ، که در ر شیفت کاری ۸ اتوبوس تولید می شود و ظرفیت تولیدی این سالن ۵۵۰۰ اتوبوس در سال است .
در این سالن تولید ، دو اتوبوس ۰۳۵۵ شهری و C457 بیابانی تولید می شود که خط تولید این دو اتوبوس مشترک می باشد .
به دلیل وسعت کار و تعداد زیاد ایستگاههای کاری ، فقط توانستیم به بررسی فرآیند تولید دیواره ‌ جلوی اتوبوس ۰۳۵۵ شهری پرداخته و به بررسی و شناخت قسمتهای : ۱ـ مقدمات ۲ـ پیش مونتاژ (مونتاژ فوری) ۳ـ ۹ ایستگاه خط اصلی تولید دیواره جلوی بپردازیم .
در این سالن تولید ابتدا قسمتی با عنوان مقدمات (Material) ، فرآیندهای مختلفی بر روی مواد اولیه که عمدتاً پروفیل است انجام می دهند .
این عملیات عبارتند از :
۱ـ برش کاری
۲ـ سوراخ کاری
۳ـ خم کاری
۴ـ جوشکاری
که به توضیح آنها خواهیم پرداخت .
که این پروفیل ها عمدتاً به طور مستقیم به خط اصلی تولید وارد می شوند و بعضی از پروفیل ها به قسمتهای پیش مونتاژ طراحی شده در کنار خط اصلی تولید منتقل می شوند .
خط اصلی تولید قسمتهای مختلفی از جمله ۱) خط اصلی دیواره ‌ جلو اتوبوس ۲) خط اصلی دیواره عقبی اتوبوس ۳) خط اصلی شاسی اتوبوس ۴) خط اصلی بدنه اتوبوس است که در این قسمتها بعد از تکمیل کاری : ابتدا دیواره جلوی تکمیل شده به شاسی تکمیل شده و سپس دیواره عقب تکمیل شده نصب و بعد از آن بدنه های چپ و راست و بعد از آن سقف اتوبوس نصب می گردد ، و بعد از این مراحل اسکلت و شاسی اتوبوس در مسیری زیگزالی شکل حرکت کرده و در هر مرحله به تکمیل آن می پردازند ، که از آن جمله :
۱ـ نصب باک اتوبوس
۲ـ نصب دیواره ها و سقف (ورق کوبی)
۳ـ ورق کوبی کف اتوبوس
۴ـ رنگ کاری
۵ـ سیم کشی برق اتوبوس
۶ـ نصب قسمتهای اساسی (موتور ، گیر بکس ، …)
۷ـ چرخهای اتوبوس
۹ـ صندلی ها ، فرمان و داشبورد
۱۰ـ شیشه ها
۱۱ـ تزئینات و غیره …
در قسمت مقدمات ،‌ بر روی مواد اولیه (پروفیل) فرآیندهای زیر انجام می شود :
۱) برشکاری :
در این قسمت ،‌پروفیل ها با ابعاد مختلف از بندیلهای خود خارج شده که برای پروفیل های بزرگتر و پروفیل های کوچکتر از دستگاههای کوچکتر استفاده می شود و همچنین در جاهایی که پروفیل نیاز به لبه های فارسی بر دارد دستگاه CNC استفاده می گردد .
در این قسمت پای هر دستگاه دو اپراتور که یکی قطعه پروفیل را به جلو و عقب می کشاند و اپراتور دیگر پروفیل را روی شابلون تنظیم شده دستگاه ،‌ قرار می دهد و تنظیم می نماید و دستگیره دستگاه را به پایین می کشاند تا سنگ فولادی دستگاه در حال چرخش است ، پروفیل را برش و قطع نماید و همواره لوله ای مخصوص از دستگاه بر روی قطعه و محل برش آن مایع مخصوص را می پاشد تا اصطکاک در محل برش کمتر شود .

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.