فایل ورد کامل مقاله علمی درباره فناوریهای نوین ترمز با بررسی سیستمهای ایمنی و مکانیزمهای کنترلی خودرو
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مقاله علمی درباره فناوریهای نوین ترمز با بررسی سیستمهای ایمنی و مکانیزمهای کنترلی خودرو دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مقاله علمی درباره فناوریهای نوین ترمز با بررسی سیستمهای ایمنی و مکانیزمهای کنترلی خودرو کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله علمی درباره فناوریهای نوین ترمز با بررسی سیستمهای ایمنی و مکانیزمهای کنترلی خودرو،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله علمی درباره فناوریهای نوین ترمز با بررسی سیستمهای ایمنی و مکانیزمهای کنترلی خودرو :
فناوری ترمز
نیاز سازندگان خودرو به ترمزهایی با کیفیت بهتر و در عین حال کمترین امتیاز منفی از لحاظ هزینه یا قیمت، سازندگان را مجبور به طرح ایدههایی جدید کرده است. گرچه پیشرفت در زمینه مواد سایشی و طرحهای Caliper، به بهبود کیفیت ترمز کمک کرده است، اما پیشرفت اصلی سیستم ترمز در سالهای اخیر از کنترل الکترونیکی، در درجه اول ABS (سیستم ترمز ضدقفل)، سپس ESP (برنامه تعادل الکترونیکی) و اکنون ترمز با سیم ناشی شده است.
ABS اولین فناوری کنترل سایشی است. هدف ABS، محدود کردن فشار وارده به چرخی است که سرعت آن به شدت در حال کاهش بوده و اینکه، بدون قفل شدن، بیشترین نیروی نگهدارنده را به آن وارد کند. هنگامی که راننده ترمز میگیرد، لاستیکها شروع به لغزش میکنند.
ABS برای اینکه تشخیص دهد چرخها در چه هنگامی قفل میشوند، میزان لغزش را اندازهگیری کرده و با کاهش فشار هیدرولیکی، از افزایش یا ادامه آن جلوگیری میکند. واضح است که هر چه این طرح کوچکتر، سبکتر، بیصداتر و مؤثرتر باشد، بهتر است.
در حالی که ABS از قفل شدن چرخها در طول مدت ترمزگیری جلوگیری میکند و با کنترل کشش، جلوی شتابگیری چرخها را میگیرد، ESP یک گام فراتر از آن عمل میکند. این نوع سیستم ترمز، خطر سُر خوردن را در تمامی حالات ترافیکی کاهش میدهد.
از زمانی که اولین سیستم ESP در ۱۹۹۵ در یکی از خودروهای مرسدس بنز ظاهر شد، سازندگان سیستم ترمز، تقاضای قابل توجهی را پیشبینی کردهاند، چرا که استقبال از ESP در میان رانندگان متوسط و دست پایین بازار خودرو، رو به افزایش است. با اینکه ESP جزء تجهیزات استاندارد بسیاری از خودروهای لوکس است، شمار فزایندهای از خودروهای متوسط و کوچک نیز از آن به عنوان گزینه اختیاری (آپشن) استفاده میکنند.
تمامی سازندگان سیستم ترمز الکترونیکی، در حال ایجاد راهحلهای خاص خود برای سیستمهای ترمز پارک الکترونیکی یا EPB هستند که به ترمز پارک الکترومکانیکی نیز معروف است. یک EPB، ترمزهای پارک مکانیکی و اجزای مکانیکی بزرگ که با آنها در ارتباط هستند، نظیر اهرم های دستی یا پدالهای پایی داخل خودرو و اجزای مکانیکی کابلی و کابلهایی که در سراسر وسیله نقلیه کشیده شدهاند را جایگزین میکند. خودروی مجهز به سیستم EPB، میتواند نکته مثبت بزرگی برای رانندگان مسنتر یا معلولین، تلقی شود. سازندگان، این فناوری را به مثابه جای پایی برای تکمیل سیستمهای ترمز برقی غیرهیدرولیکی، میشناسند.
سیستمهای صنعت خودروی قارهای، در مقایسه با میزان پذیرش سیستمهای EPB، رشد کمتری را شاهد هستند. «جیمز رمفری» رئیس بخش بررسی و کاریابی، بخش توسعه عالی سیستمهای صنعت خودروی قارهای میگوید: «گرچه OEMها در این مورد، حرف اول را میزنند، اما فروش سیستمهای راحت، کار آسانی نیست هر چند که ترمز پارک برقی، سیستمی راحت و دارای مزیت امنیتی است.
مثلاً، پارک کردن با یک وسیله نقلیه سنگین، روی خطکشی خیابان، با استفاده از ترمز پارک برقی، از امنیت عملی بیشتری در مقایسه با سیستم اهرم دستی معمولی برخوردار است. در این موقعیت، راننده میتواند مطمئن باشد که برای نگاه داشتن وسیله نقلیه، نیروی کافی به ترمزها وارد میشود. مزیت دیگر آن، بستهبندی در وسیله نقلیه برای سازندگان آن است. نرخ لوازم آن، بویژه در کلاس خودروهای جمعوجور، در حال افزایش است.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 