فایل ورد کامل مقاله علمی درباره ارزیابی مهارتهای پردازش اطلاعات هیجانی و ارتباط آن با سطوح رشد شناختی دانشآموزان دبیرستانی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مقاله علمی درباره ارزیابی مهارتهای پردازش اطلاعات هیجانی و ارتباط آن با سطوح رشد شناختی دانشآموزان دبیرستانی دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مقاله علمی درباره ارزیابی مهارتهای پردازش اطلاعات هیجانی و ارتباط آن با سطوح رشد شناختی دانشآموزان دبیرستانی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله علمی درباره ارزیابی مهارتهای پردازش اطلاعات هیجانی و ارتباط آن با سطوح رشد شناختی دانشآموزان دبیرستانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله علمی درباره ارزیابی مهارتهای پردازش اطلاعات هیجانی و ارتباط آن با سطوح رشد شناختی دانشآموزان دبیرستانی :
مقدمه
یکی از عوامل مهم در ایجاد توانایی درک منسجم و رشد یافته از احساسات و عواطف
خود و دیگران در تعاملهای اجتماعی، توجه به سطح رشد شناختی و تواناییهای ذهنی افراد است. اگر چه نتایج پژوهشهای صورت گرفته در حیطه شناخت و عواطف، از ارتباط وثیق و تعاملی این دو مقوله در ذهن آدمی سخن گفتهاند (سالووی، کوکونن، لوپز و مایر۱، ۲۰۰۴؛
۱- Salovey, P. & KoKonen, M. & Lopes, P. N. & Mayer, J. D.
۱۸۷
آدولفز و دماسیو۱، (۲۰۰۱، اما این که توانایی پردازش اطّلاعات عاطفی و هیجانی افراد با توجه
به سطوح مختلف رشد شناختی آنها (مطابق با رویکرد پیاژه) چگونه است، موضوعی است که کمتر مورد بررسی تجربی بوده است. از این رو هدف عمده پژوهش حاضر بررسی رابطه رشد شناختی و توانایی پردازش اطّلاعات هیجانی به لحاظ تجربی است. از هدفهای دیگر این پژوهش، بررسی تفاوت دختران و پسران از نظر توانایی پردازش اطّلاعات شناختی و اطّلاعات هیجانی، و نیز مقایسه میزان توانایی پردازش اطّلاعات هیجانی در سطوح مختلف رشد شناختی است.
روش
نمونه مورد پژوهش، ۴۵۸ نفر از دانشآموزان کلاسهای اول تا سوم دبیرستانی بودند که به شیوه نمونهگیری خوشهای انتخاب شدند. برای انتخاب این آزمودنیها، ابتدا بر اساس نظر کارشناسان آموزش و پرورش استان فارس، مدارس شهر شیراز به لحاظ وضعیت اقتصادی ـ اجتماعی دانشآموزان، به سه گروه بالا، متوسط و پایین تقسیم شدند. سپس از میان مدارس هر یک از این گروهها، یک مدرسه انتخاب گردید و در آن، سه کلاس از پایههای اول تا سوم به شیوه تصادفی انتخاب شده و ازُکلیه دانشآموزان خواسته شد که در همان محلّ کلاس خود به تکمیل آزمونهای مورد نظر بپردازند. آزمودنیهای مورد مطالعه ۲۲۳ نفر (%۴۸/۷) پسر و ۲۳۵
نفر (% ۵۱/۳) دختر بودند. دامنه سنّی این افراد از ۱۴ سال تا ۱۸ سال و ۵ ماه (میانگین۱۵ =
سال و ۷ ماه، انحراف معیار ۱= سال) بود. دختران و پسران از نظر سنّی، همگن بودند ۰/۰۵)
P > ، .(t =0/412
ابزار
– پردازش ّاطلاعات هیجانی: برای سنجش نحوه پردازش اطّلاعات هیجانی افراد در تعاملهای بین فردی از ۴ آزمون از مجموعه آزمونهای MSCEIT استفاده گردید که بر روی
هم دارای ۳۲ سؤال ۵ گزینهای، ۵ سناریو (هرکدام دارای ۴ واکنش ۵ گزینهای)، و ۳ موقعیت
۱- Adolphs, R. & Damasio, A. R.
۱۸۸
(هر کدام دارای ۳ واکنش ۵ گزینهای) بودند. این آزمونها به طور کلّی در رابطه با توانایی ترکیب عواطف و هیجانهای ساده برای دستیابی به عواطف و هیجانهای پیچیده، آگاهی از زنجیره عواطف و نحوه تبدیل آنها به یکدیگر، توجه به عواطف و هیجانها در تصمیمگیری امور مربوط به خود و/ یا دیگران، هستند. روایی و اعتبار آنها قبلاً در پژوهش یوسفی (۱۳۸۲)
مورد بررسی قرار گرفته و نتایج مطلوب و رضایتبخشی گزارش شده است.
– رشد شناختی: برای سنجش سطوح مختلف رشد شناختی از آزمـون ARLIN اسـتفاده شد. این آزمون دارای ۳۲ سؤال چهار گزینهای است و بر اساس نمره کُلّی که به دست میدهد
میتوان افراد را در یکی از سطوح رشد شناختی مطابق با نظریه پیاژه جای داد. روایی و اعتبار این آزمون نیز برای استفاده در فرهنگ ایرانی مطابق با پژوهش یوسفی و خیر (۱۳۸۲) در حـد مطلوب بوده است.
یافتهها
یافتهها نشان دادند به طور کُلّی، ۳۵ نفر (% ۷/۶) از آزمودنیها از لحاظ مراحل رشد شناختی در سطح عینی، ۲۵۷ نفر (% ۵۶/۱) در سطح بالای عینی، ۹۰ نفر (% ۱۹/۷) در سطح انتقالی، و ۷۶ نفر (% ۱۶/۶) در سطح پایین صوری بودند. بین نمرههای دختران و پسران از لحاظ رشد شناختی و توانایی استدلال انتزاعی تفاوت معنیداری وجود نداشت P < 0/145)،
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 