فایل ورد کامل مقاله علمی درباره بررسی مهارتهای پیشنیاز یادگیری خواندن و نوشتن در کودکان پنجساله فارسیزبان شهر تهران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مقاله علمی درباره بررسی مهارتهای پیشنیاز یادگیری خواندن و نوشتن در کودکان پنجساله فارسیزبان شهر تهران دارای ۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مقاله علمی درباره بررسی مهارتهای پیشنیاز یادگیری خواندن و نوشتن در کودکان پنجساله فارسیزبان شهر تهران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله علمی درباره بررسی مهارتهای پیشنیاز یادگیری خواندن و نوشتن در کودکان پنجساله فارسیزبان شهر تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله علمی درباره بررسی مهارتهای پیشنیاز یادگیری خواندن و نوشتن در کودکان پنجساله فارسیزبان شهر تهران :
مقدمه
کودکان در سنین مختلف مهارتهای متفاوتی کسب میکنند، به طوری که در هر دوره
سنّی وجود هر یک از این مهارتها برای رشد و تکامل آنها ضروری به شمار میآید. بر این اساس، اِشکال در یک مهارت ممکن است سبب اختلال در عملکرد کُلّ نظام رشدی شده و در نهایت به ناهنجاری بیانجامد. پنجمین سال زندگی کودک مرحلهای حساس از روند رشد به شمار میرود، زیرا کودک باید آن چه را تا آن زمان در جنبههای مختلف رشد ادراکی، حرکتی، زبانی، گفتاری و اجتماعی کسب نموده سرمایه ورود به دوره بعدی قرار دهد؛ یعنی مرحلهای که تواناییهای پیچیده تر نحوی، واژگانی، معنایی و نیز فراگیری خواندن و نوشتن از ویژگی-
های خاص آن محسوب می شود. از مؤثّرترین مهارتهای این دوره ۵) سالگی)، مهارتهای بینایی، شنیداری و حرکتی است که هر یک دارای سطوح و زمینه های متفاوتی هستند (آرانی کاشانی، .(۱۳۷۶
بر این اساس اگر پژوهشی در یک حجم نمونهای قابل تعمیم انجام شود و در آن مهارتهای بینایی (شامل تمیز بینایی۲، حافظه کوتاه مدت بینایی(۳، مهارتهای شنیداری
(شامل حافظه کوتاه مدت شنیداری۴، آگاهی واجشناختی) و مهارتهای حرکتی ـ کلامی
(شامل سرعت نامیدن، تکرار کلمهها و عبارتهای سخت یا ناآشنا) مدنظر قرار گیرد میتوان
۱- repetition 2- visual discrimination 3- visual short-term memory 4- auditory short- term memory
۱۲۰
به تابلوی بالینی نسبتاً کاملی از تواناییهای اداراکی کودکان در گروه سنّی مذکور دست یافت.
به نظر برد و بی شاپ(۱۹۹۵) ۱ اعلام نتایج چنین پژوهشی میتواند شاخص رشد کودکان پیشدبستانی در مهارتهایی باشد که ضمن آموزش باید به آنها دست یابند. از سوی دیگر میتواند پاسخگوی بسیاری از سؤالهای متخصصان به هنگام ارزیابی، تشخیص و درمان کودکان ۵ سالهای باشد که دچار انواع اختلالهای رشدی (نارسایی ذهنی، اختلالهای ویژه یادگیری، افت شنوایی، اختلال تلفّظی و;) هستند (هولم، مکدوگال و جانسون۲، .(۱۹۹۹
روش
این مطالعه به صورت توصیفی- تحلیلی و مقطعی انجام شده است.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 