فایل کامل پاورپوینت تخصصی درباره راهسازی در نروژ با تحلیل شرایط اقلیمی، فناوری‌های نوین و چالش‌های مهندسی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل فشرده
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 فایل کامل پاورپوینت تخصصی درباره راهسازی در نروژ با تحلیل شرایط اقلیمی، فناوری‌های نوین و چالش‌های مهندسی دارای ۴۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت فایل کامل پاورپوینت تخصصی درباره راهسازی در نروژ با تحلیل شرایط اقلیمی، فناوری‌های نوین و چالش‌های مهندسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

بخشی از فهرست مطالب پروژه فایل کامل پاورپوینت تخصصی درباره راهسازی در نروژ با تحلیل شرایط اقلیمی، فناوری‌های نوین و چالش‌های مهندسی

مقدمه
استحکام آسفالت سرد
روکش کم هزینه با سطح شنی طبقه بندی شده
آسفالت سرد برای مناطق گرمسیر
بتون های اسفنجی برای استفاده زمینهای سست
تکنولوژیتونل سازی در نروژ
کاهش هزینه ها درتونل سازی
تونل سازی در شهرها
تونل اسلو
تمیز کردن تونل از هوای آلوده
اتصال سواحل بوسیله پل
ایجاد پلهای معلق زیبا
ساخت اولین پلهای شناور جهان
پروژه کریفاست
بزرگترین تونل دریایی جهان
ظریف ترین پل جهان
عملیات تعمیر و نگهداری
اندازه گیری خوردگی های جاده ها
سیستم الکترونیکی بازرسی ( نظارت ) تردد
پلیس های الکترونیکی
تامین هزینه های جاده سازی
منابع

بخشی از منابع و مراجع پروژه فایل کامل پاورپوینت تخصصی درباره راهسازی در نروژ با تحلیل شرایط اقلیمی، فناوری‌های نوین و چالش‌های مهندسی

۱-کتاب sustainable transport  نوشته رابرت تالی به ترجمه سعید رجبلو

۲- کتاب planning for cycling  نوشته هاگ مک کینیتاک  ترجمه ی حسین تهرانی

مقدمه

شبکه راههای نروژ دارای ۵۵۰ کیلومتر تونل میباشد که ۲۵ عدداز این تونلها در زمره یکصد تونل طویل جهان است . از سال ۱۹۷۹ درحدود ده  تونل زیر دریایی درنروژ ساخته شده است که بیشترین تعداد را در بین کشورهای جهان را داراست

موفقت کشور نروژ که درشمال اروپا واقع شده است به گونه ای است که حد فاصل بین دو نقطه شمالی و جنوبی آن به ۲۰۰۰ کیلومتر می رسد و حد فاصل اسلو پایتخت آن تابالاترین نقطه شمالی کشور برابر فاصله این شهر تا رم پایخت ایتالیا می باشد .سرزمین پوشیده از برف این کشور به وسیله رشته کوههای نامنظم از هم جداشده است درحالیکه سواحل آن دارای چین خوردگی های عمیقی می باشد و به وسیله جزایر بی شماری محاصره شده اند

جمعیتی حدود ۵/۴ میلیوننفر در بین شهرهای کوچک ، کوهستانها و دهکده ها و جزایر این کشور پراکنده شده اند . موقعیت شمالی این کشور تقریبا از ۵۷ درجه شمالی تا ۷۱ درجه شمالی می باشد که این امر باعث شده درجه تغییرات آب و هوایی در این کشور بسیار زیاد باشد . وضعیت خاص این کشور باعث شده که کارشناسان راه سازی نروژی دارای تجارب خاصی در زمینه جاده سازی ، تونل سازی چه در روی خشکی و چه در داخل آب و زیر سطح دریا و نیز پل سازی شوند

این کارشناسان همچنین دارای قابلیت هایی درزمینه طراحی ، ساخت و نگهداری جاده ها تحت شرایط بد آب و هوایی بسیار سخت می باشند . از آنجاییکه هزینه ساخت راههای ارتباطی در این کشور بسیار گران تمام شده و هزینه ها باید از طرف جمعیت قلیل این کشور پرداخته شود سعی شده است که راههایی جهت بازگشت این سرمایه ها پیدا شده و هزینه های اجرایی بدون کاهش کیفیت پایین بیاید. همچنین تجارب این کشور درعملیات اکتشافی نفت و گاز در دریای شکال و ساخت انواع سازه های دریایی بعد جدیدی در فعالیت های نروژ پدید آورده است

استفاده از تکنیکهای غیر معمول و تجهیزات مدرن در نروژ باعث شده است که ساخت راهها در شرایط سخت جوی نیز انجام پذیرد .در بعضی نواحی این کشور تفاوت درجه حرارت هوا بین زمستان و تابستان به ۶۰ درجه سانتیگراد می رسد که این اختلاف درجه شدید به ویژه در سواحل غربی آن باعث طولانی شدن زمستان ودرنتیجه پوشیده شدن قسمت های وسیعی از نروژ از برف و یخ می شود که آب شدن برف ویخ دربهار باعث بروز مشکل در راههای ارتباطی این کشور می شود

استحکام آسفالت سرد

کشور نروژ در سالهای اخیر در توسعه روش های کاری و انطباق تجهیزات برای روش های جدید با استفاده از مواد سرد و مستحکم برای جاده سازی بوسیله قیر پیشگام بوده است .آسفالت سرد تشکیل یافته از لایه پوشی رویه  و لایه زیرین شنی که بوسیله ماشین های بزرگ به قطر ۱۵ سانتی متر سطح زمین را می پوشاند .سپس یک لایه قیر قبل از قراردادن مواد تثبیت کننده به آن اضافه می شود

از هردوروش استخراج و بتون های اسفنجی جهت آسفالت سرد استفاده شده است . تجارب نشان داده است که این روش بسیار مناسب بوده و بعث کاهش هزینه ها د رمقایسه با روش های سنتی م یشود . تا اواسط سال ۱۹۹۱ در حدود ۵۰۰ کیلومتر از جاده های نروژ آسفالت سرد شده اند . پیشرفت هایی در این زمینه باهمکاری اداره راههای عمومی نروژ به وسیله شرکت های راه سازی انجام گرفته است

روکش کم هزینه با سطح شنی طبقه بندی شده

اخیرا یک روکش کم هزینه که از سرح شنی طبقه بندی شده است برای جادهها موردتوجه قرار گرفته است که مناسب جاده های با ترافیک سبک می باشد . یک لایه قیر و مخلوط ماسه بطور جداگانه روی سطح جاده های موجود بکار برده می شوند

آسفالت سرد برای مناطق گرمسیر

مهندسین نروژی روش های آسفالت سرد را گسترش داده و آن رابه نواحی گرمسیری آفریقا جاییکه نیاز بیشتری به استحکام مواد می باشد برده اند . تجربه نشان داده است که اضافه نمودن یک مقدار سیمان به مخلوط باعث تقویت آن در این زمینه می شود

بتون های اسفنجی برای استفاده زمینهای سست

استفاده از پولی استرین قالبی (ESP ) در نروژ بسیار متداول شده است . این ماده سبک که از نظر هزینه بسیار با صرفه است در جهت استحکام زمین هایی که سست می باشد بکار می رود

ازمزایای عمده بکارگیری از بتون های اسفنجی (ESP ) این است که وزن آن در حدود یکصدم مصالح معمولی می باشد که این امر باعث می شود هزینه های حمل و نقل کاهش یافته ومواد به آسانی انتقال در محل استقرار خود قرار گیرند

استفاده از این روش در جاده سازی نروژ تقریبا سابقه ۲۰ ساله داشته و در حدود ۲۵۰ هزار متر مکعب ازاین بتون ها در ۱۵۰ پروژه مختلف را ه سازی استفاده شده است

بتون های اسفنجی (ESP ) در اندازه های مختلف می باشند . اما اندازههای معمولی آن با فرض ۲۰۰/۱ تا ۱ متر و با طول ۳ تا ۵ متر هستند . اخیرا استفاده از اینقالبها در فونداسوین پل ها درنروژ شروع شده است و نیم پایه های پل مستقیما روی بلوک های اسفنجی به ارتفاع ۵ متر قرار گرفته اند . تغییر شکل این بلوک ها بسیار کم بوده و عملکرد ساختمانی آن ها بسبار خوب می باشند

تکنولوژیتونل سازی در نروژ

شرایط خاص جغرافیایی نروژ ورشته کوههای متعدد آن که این سرزمین را به نواحی مختلف تقسیم نموده باعث شده است جهت اتصال این نواحی به یکدیگر سالانه ۳۰ کیلومتر تونل ساخته شود .شبکه راههای نروژ دارای ۵۵۰ کیلومتر تونل می باشد که ۲۵ عدد ازاین تونلها درلیست ۱۰۰ تونل طویل جهان قرار دارند . یکی از این تونل ها بنام « گودوانکن» واقع در بزرگراه اروپایی ۶۸ با طول ۴/۱۱ کیلومتر در پنجمین تونل طویل جهان محسوب می شود

کاهش هزینه ها درتونل سازی

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.