فایل کامل پاورپوینت تخصصی درباره سیاستهای تبلیغاتی در صنایع مواد غذایی ایران با تحلیل راهبردهای بازاریابی و اثرات اجتماعی
توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
فایل کامل پاورپوینت تخصصی درباره سیاستهای تبلیغاتی در صنایع مواد غذایی ایران با تحلیل راهبردهای بازاریابی و اثرات اجتماعی دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت فایل کامل پاورپوینت تخصصی درباره سیاستهای تبلیغاتی در صنایع مواد غذایی ایران با تحلیل راهبردهای بازاریابی و اثرات اجتماعی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
بخشی از فهرست مطالب پروژه فایل کامل پاورپوینت تخصصی درباره سیاستهای تبلیغاتی در صنایع مواد غذایی ایران با تحلیل راهبردهای بازاریابی و اثرات اجتماعی
مقدمه
تعریف تبلیغات
اهداف تبلیغات
معضلات عدم سیاست گذاری در تبلیغات
شاخصهای موفقیت صنایع غذایی در بازاریابی
رقبا چه میکنند؟
دیپلماسی و فرهنگ
استانداردهای اخلاقی تبلیغات و بازاریابی برای مواد غذایی و آشامیدنی
سیاستهای جدید تبلیغات مواد غذایی در صدا و سیما
نتیجه گیری
فهرست منابع
بخشی از فهرست مطالب پروژه فایل کامل پاورپوینت تخصصی درباره سیاستهای تبلیغاتی در صنایع مواد غذایی ایران با تحلیل راهبردهای بازاریابی و اثرات اجتماعی
۱- محمدیان ، محمود . مدیریت تبلیغات . تهران : حروفیه ،
۲- آیین نامه تاسیس و نظارت بر نحوه کار و فعالیت کاون های آگهی و تبلیغات مصوب ۲۷/۱۲/۱۳۵۸
۳- نشریه حیاط نو اقتصادی شماره ۲۴/۵-
۴- نشریه ایران ۱و -۳/۴/
۵- نشریه همشهری ۸/۴-
مقدمه
انسان امروز ، زیر بمباران شدیدی از تبلیغات زندگی می کند . تعداد آگیههای تلویزیونی که فرد در زندگی می بیند به حدی زیاد است که باور آن حتی برای خودمان که زیر فشار چنین حجم غریبی هستیم مشکل است
یک میلیون آگهی در مدت حیات یک فرد ایرانی به قدری زیاد است که بدون شک تاثیری عمیق به درون فرد و ارتباط او با افراد دیگر می گذارد
تعریف تبلیغات
واژه تبلیغ از نظر لغوی ، از ریشه ابلاغ و به معنای رساندن پیام است ، و از نظر فنی ، Advertising عبارت از پیش بینی ، تهیه و ارایه پیام های سمعی و بصری توسط عوامل تبلیغاتی در ازای بهای نشر، اطلاعاتی از خصوصیات و امتیازات یک کالا و خدمت یا فکر در جهت افزایش فروش کالا و استقبال عمومی از آن می باشد
اهداف تبلیغات
آگاهی بخشی
متقاعد سازی
یادآوری
۱- آگهی های تبلیغاتی باید با موازین شرعی و قانونی کشور منطبق باشد
۲ـ استفاده از تصاویر و عناوین مقامات عالی رتبه مملکتی و تمثال پیشوایان مذهبی و شخصیت های تاریخی و فرهنگی کشور در تبلیغاتی که با هدف ارائه کالاهای مصرفی و خدماتی مشابه صورت می گیرد ممنوع است
۳- آگهی های تبلیغاتی نباید خدمات یا کالاهای دیگران را بی ارزش یا فاقد اعتبار جلوه دهد
۴– ادعاهای غیر قابل اثبات و مطالب گمراه کننده نباید در آگهیهای تبلیغاتی گنجانیده شود
۵– آگهیهای تبلیغاتی نباید حاوی گفتار یا تصاویری باشد که اخلاق معتقدات مذهبی و عفت عمومی را مورد اهانت قرار دهد
۶– در آگهی های تبلیغاتی نمی توان از قول منابع علمی ادعایی را مطرح کرد که از طرف منابع موثق نرسیده است
۷– تبلیغ کالای بازرگانی و خدمات تجارتی در کودکستان ها، دبستا ن های و دبیرستان ها ممنوع است
۸- تحقیر و استهزا دیگران چه به طور تلویحی و چه به صراحت در آگهی های تبلیغاتی ممنوع است.)
۹– تبلیغاتی که مروج فساد یا مخالف ادیان رسمی و برخلاف عفت عمومی یاشد، ممنوع است
۱۰- تعیین جایزه در مقابل تشویق به خرید و مصرف ممنوع است
معضلات عدم سیاست گذاری در تبلیغات
– مخدوش کردن الگوی مصرف جامعه
– تغییر دادن ذائقه مردم در جهت مصرف کالا های خارجی
– تبلیغ و ترویج مصرف گرایی
– سوق دادن جامعه به سمت رفاه طلبی و تجمل پرستی
-عدم استقلال صنعت تبلیغات بازرگانی
شاخصهای موفقیت صنایع غذایی در بازاریابی
نگاهی به شاخصهای کلان عملکرد شرکتهای صنایع غذایی نشان میدهد که از حدود ۴۷۰۰ شرکت فعال در زمینهء صنایع غذایی، ۲۳۰۰ شرکت تقریبا غیر فعال و زیر ۵۰ درصد ظرفیت کار میکنند و۴۰۰ر۲ شرکت نیز با ۵۰ درصد ظرفیت به فعالیت مشغول هستند. دلیل این وضعیت علاوه بر صدور مجوزهای بدون توجیه اقتصادی و عملکرد سرمایه گذاران این شرکتها تحت تاثیر موج ۲۰ سال گذشته که انبوهی از شرکتهای تولیدکننده کالاهایی مانند ماکارونی، پفک و تنقلات کودکان، رب گوجهفرنگی و; را برجای گذاشت، به عوامل دیگری نیز مرتبط است که هر یک از این عوامل در جای خود قابل بررسی است
رقبا چه میکنند؟
یکی از مشکلات موجود بیتوجهی به سلیقهها و عملکرد شرکتهای رقیب است. شرکتهای خارجی در حوزهء خلیجفارس به بستهبندیها و طعم و مزهء انواع غذاها و نوشیدنیها توجه دارند و حتی موفق شدهاند در بازار ایران بطریهاو قوطیهای نوشیدنی و انواع کنسروهای مواد غذایی را به قیمتهای چند برابر مشابه ایرانی آنها بفروشند
دیپلماسی و فرهنگ
همانطور که سیاست خارجی و رایزنهای اقتصادی و سیاسی کشور و اتاقهای بازرگانی میتوانند در بازاریابی مواد غذایی ایران در کشورهای منطقه مفید باشند، شناخت فرهنگ و ذایقهء مردم کشورها، سنتها و طعم و سلیقهء آنها نیز میتواند در شناخت مزیتهای اقتصادی صنایع غذایی در منطقه و بازارهای صادراتی مفید باشد
در شرایطی که چینیها حتی سنگ قبر، مهر و تسبیح و انگشتر و انواع سنگهای زینتی را برای بازار ایران تولید میکنند که کارهایی متناسب با سنتها و علایق مردم ایران است، ما هم میتوانیم از مزیتهای صنایع غذایی و محصولات کشاورزی در نقاط مختلف کشور پهناور ایران، برای پاسخگویی به انواع نیازهای غذایی و نوشیدنیهای کشورهای مقصد بهره ببریم
استانداردهای اخلاقی تبلیغات و بازاریابی برای مواد غذایی و آشامیدنی
برخی از این استانداردها عبارتند از:
بازاریابی نباید تشویق به مصرف بیش از اندازه باشد
اندازه بستههای مواد خوراکی متناسب باشد
ادعا در خصوص سلامتی و مغذی بودن مواد مبنای علمی داشته باشد.
بستههای خوراکی نباید به عنوان جایگزین یک وعده غذایی معرفی شود
خوراکی و نوشیدنی نباید برای سلامتی مهم جلوه داده شود
استفاده از کارتونهای شادی بخش برای کودکان قابل قبول است ، اما نباید آنان را از تغذیه واقعی گمراه کند
تبلیغات نباید کودک را به این توهم اندازد که استفاده از یک خوراکی او را محبوب زرنگ و موفق در مدرسه و ورزش نشان می دهد
برچسب بستهها باید با حروف و شیوهای نوشته شود که برای کودک قابل درک باشد
سیاستهای جدید تبلیغات مواد غذایی در صدا و سیما
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 