فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره مقایسه پتانسیلهای وابسته به رخداد شنوایی در افراد بینا و نابینای زودهنگام ۱۸ تا ۲۵ سال
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره مقایسه پتانسیلهای وابسته به رخداد شنوایی در افراد بینا و نابینای زودهنگام ۱۸ تا ۲۵ سال دارای ۷۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره مقایسه پتانسیلهای وابسته به رخداد شنوایی در افراد بینا و نابینای زودهنگام ۱۸ تا ۲۵ سال کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره مقایسه پتانسیلهای وابسته به رخداد شنوایی در افراد بینا و نابینای زودهنگام ۱۸ تا ۲۵ سال۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره مقایسه پتانسیلهای وابسته به رخداد شنوایی در افراد بینا و نابینای زودهنگام ۱۸ تا ۲۵ سال،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره مقایسه پتانسیلهای وابسته به رخداد شنوایی در افراد بینا و نابینای زودهنگام ۱۸ تا ۲۵ سال :
قابلیت سازماندهی مجدد[۱] عملکرد سیستم عصبی مرکزی در پاسخ به تغییر شرایط در طول زندگی وجود دارد] ۱[ . این فرایند در دوره های مختلف زندگی با شدت و ضعف انجام می پذیرد و متاثر از عوامل مختلفی از جمله سن، بلوغ و یادگیری است ]۲[ .
اثرات بین حسی[۲] فقدان یا کاهش ورودی یک حس در مناطق مغزی مربوط به آن تغییرات ساخت پذیری[۳] بدنبال دارد که بسیار مشابه ساختارهای عصبی چندحسی[۴] (جایی که همگرایی ورودی ها از سیستم های حسی مختلف وجود دارد) است. متعاقب از دست دادن زودهنگام بینایی ( افرادی که نابینا متولد شده اند یا بینایی خود را قبل از ۶ سالگی از دست داده اند) ] ۳[ تعداد نورون ها در کورتکس بینایی کاهش و در مقابل نورون های شنوایی و حسی-پیکری[۵] در کورتکس اکتوسیلوین[۶] و پریتال که به ترتیب به محرکات شنوایی و پیکری پاسخ می دهند افزایش می یابند. علاوه بر این دیده شده که کورتکس بینایی افراد نابینا غیرفعال نمانده و در پردازش ورودی های غیربینایی شرکت می کند ]۱[. بدین ترتیب نوعی جبران حسی[۷] یا رفتاری صورت می پذیرد و افراد نابینا اطلاعات بینایی از دست داده را با افزایش استفاده از ورودی سیستم های سالم حسی دیگر چون شنوایی و حسی-پیکری جبران می نمایند ]۴ [.
به منظور کسب آگاهی از فرایند عملکرد قشری، fMRI و الکتروانسفالوگرافی بویژه پتانسیل های وابسته به رخداد[۸] بسیار مناسب است . چرا که این پتانسیل ها حساسیت بالایی در زمینه اندازه گیری میزان مهارت یا توانایی در اجرای وظیفه محوله را دارند ]۱[. از جمله پتانسیل های ERP می توان پاسخ های P1 ، N1 ، P2 ، N2 و P3یا P300 را نام برد. این پاسخ ها اجزایی هستند که در پنجره زمانی پتانسیل های دیررس قرار گرفته و تحت شرایط ویژه محرک قابل ثبت است ]۵[. روش معمول ثبت آن روش تحریک متفاوت[۹] است که با ارائه دو نوع تحریک متفاوت یکی محرک مکرر یا استاندارد و دیگری محرک نادر یا هدف که بطور تصادفی ارائه می شود. مناطق مختلفی از مغز در تولید این پاسخ ها شرکت می کنند که شامل ساختارهای تحت قشری ( برای مثال هیپوکامپوس و مرکزی در سیستم لیمبیک و تالاموس ) و نواحی قشری شنوایی و لوب فرونتال است. از میان امواج نامبرده پاسخ P3 جز پاسخ های شناختی است و می توان آن را علاوه بر تحریک شنوایی بوسیله محرکات بینایی و حسی-پیکری استخراج نمود ]۴[. مجموعه ای از پاسخ های شناختی ممکن است در تولید پاسخ P3 شرکت نماید که از میان آنها تمایزخصوصیات صدا، پردازش زمانی، توجه و حافظه را می توان نام برد.
هدف از این مطالعه مقایسه دامنه و زمان نهفتگی پتانسیل های وابسته به رخداد شنوایی(P1 ، N1 ، P2 ، N2 وP3 ) در افراد بینا و نابینای زودهنگام به منظور آگاهی بیشتر از پدیده ساخت پذیری عصبی است.
فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره مقایسه پتانسیلهای وابسته به رخداد شنوایی در افراد بینا و نابینای زودهنگام ۱۸ تا ۲۵ سال
فهرست مطالب
عنوان
فصل ۱
۱-۱- بیان مسئله
۱-۲- مروری بر متون
فصل۲
۲-۱- هدف اصلی پژوهش
۲-۲- اهداف توصیفی
۲-۳- اهداف تحلیلی
۲-۴- فرضیات تحقیق
۲-۵- سوالات تحقیق
۲-۶- تعریف واژه ها
۲-۷- مشکلات و محدودیت ها
۲-۸- ملاحظات اخلاقی
۲-۹- مواد و روشها
۲-۹-۱- نوع مطالعه
۲-۹-۲- جامعه مورد مطالعه و حجم نمونه
۲-۹-۳- مکان و زمان انجام مطالعه
۲-۹-۴- روش جمع آوری داده ها
۲-۹-۵- روش اجرای طرح
۲-۹- ۶- روش تجزیه و تحلیل داد ها
فصل ۳
۳-۱-آمار توصیفی
۳-۱-۱- مشخصات عمومی
۳-۱-۲- بررسی پارامترهای امواج
۳-۱-۲-۱- زمان نهفتگی
۳-۱-۲-۱- زمان نهفتگی
۳-۱-۲-۱-۱- در افراد بینا
۳-۱-۲-۱-۲- در افراد نابینای زودهنگام
۳-۱-۲-۲- دامنه
۳-۱-۲-۲-۱- در افراد بینا
۳-۱-۲-۲-۲- در افراد نابینای زودهنگام
۳-۲- آمار تحلیلی
۳-۲-۱- تاثیر وضعیت بینایی بر پارامترهای امواج
۳-۲-۱-۱- زمان نهفتگی
۳-۲-۱-۱- ۱- در افراد بینا و نابینای زودهنگام
۳-۲-۱-۲- دامنه
۳-۲-۱-۲-۱- در افراد بینا و نابینای زودهنگام
فصل ۴
۴-۱-بحث
۴-۲- مقایسه زمان نهفتگی قله امواج وابسته به رخداد شنوایی در افراد بینا و نابینای زودهنگام
۴ -۳- مقایسه دامنه امواج وابسته به رخداد شنوایی در افراد بینا و نابینای زودهنگام
۴-۴- دلایل احتمالی کاهش زمان نهفتگی و افزایش دامنه در افراد نابینای زودهنگام
۴-۵- نتیجه گیری
۴-۶- پیشنهادات
منابع
فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره مقایسه پتانسیلهای وابسته به رخداد شنوایی در افراد بینا و نابینای زودهنگام ۱۸ تا ۲۵ سال
فهرست جداول
عنوان صفحه
فصل ۲
جدول ۲-۱- پروتکل ثبت اموج وابسته به رخداد شنوایی
فصل ۳
جدول ۳-۱- تعداد و توزیع فراوانی افراد بینا و نابینای زودهنگام برحسب
میزان تحصیلات
جدول ۳-۲- توزیع فراوانی سن افراد بینا
جدول ۳-۳- توزیع فراوانی سن افراد نابینای زودهنگام
جدول ۳-۴- شاخص های مرکزی و پراکندگی زمان نهفتگی امواج وابسته به رخداد شنوایی در افراد بینا
جدول ۳-۵- شاخص های مرکزی و پراکندگی زمان نهفتگی امواج وابسته به رخداد شنوایی در افراد نابینای زودهنگام
جدول ۳-۶- شاخص های مرکزی و پراکندگی دامنه امواج وابسته به رخداد شنوایی در افراد بینا
جدول ۳-۷- شاخص های مرکزی و پراکندگی دامنه امواج وابسته به رخداد شنوایی در افراد نابینای زودهنگام
جدول ۳-۸- مقایسه زمان نهفتگی امواج وابسته به رخداد شنوایی در افراد بینا و افراد نابینا
جدول ۳-۹- مقایسه دامنه امواج وابسته به رخداد شنوایی در افراد بینا و نابینای زودهنگام
فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره مقایسه پتانسیلهای وابسته به رخداد شنوایی در افراد بینا و نابینای زودهنگام ۱۸ تا ۲۵ سال
فهرست نمودارها
فصل ۳
نمودار ۳-۱- تعداد افراد مورد مطالعه به تفکیک وضعیت بینایی و جنسیت
نمودار ۳-۲- میانگین زمان نهفتگی امواج وابسته به رخداد شنوایی در افراد بینا و نابینای زودهنگام
نمودار۳-۳- مقایسه میانگین دامنه امواج وابسته به رخداد شنوایی در افراد بینا و نابینای زودهنگام
فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره مقایسه پتانسیلهای وابسته به رخداد شنوایی در افراد بینا و نابینای زودهنگام ۱۸ تا ۲۵ سال
فهرست پیوست ها
پیوست ۱ – نمونه ای از امواج بدست آمده در فرد بینا و نابینا
پیوست ۲- پرسشنامه افراد بینا
پیوست ۳- پرسشنامه افراد نابینا
پیوست ۴- پرسشنامه مقیاس برتری دستی ادینبورگ
پیوست ۵- رضایت نامه
پیوست۶- پاسخ مکاتبات خارجی
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 