فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره مقایسه فشار روانی و رضایت زناشویی والدین کودکان دارای عقب‌ماندگی ذهنی آموزش‌پذیر با والدین کودکان عادی ۷ تا ۱۰ ساله


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره مقایسه فشار روانی و رضایت زناشویی والدین کودکان دارای عقب‌ماندگی ذهنی آموزش‌پذیر با والدین کودکان عادی ۷ تا ۱۰ ساله دارای ۱۴۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره مقایسه فشار روانی و رضایت زناشویی والدین کودکان دارای عقب‌ماندگی ذهنی آموزش‌پذیر با والدین کودکان عادی ۷ تا ۱۰ ساله  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره مقایسه فشار روانی و رضایت زناشویی والدین کودکان دارای عقب‌ماندگی ذهنی آموزش‌پذیر با والدین کودکان عادی ۷ تا ۱۰ ساله۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره مقایسه فشار روانی و رضایت زناشویی والدین کودکان دارای عقب‌ماندگی ذهنی آموزش‌پذیر با والدین کودکان عادی ۷ تا ۱۰ ساله،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره مقایسه فشار روانی و رضایت زناشویی والدین کودکان دارای عقب‌ماندگی ذهنی آموزش‌پذیر با والدین کودکان عادی ۷ تا ۱۰ ساله :

هدف :هدف از پژوهش حاضر بررسی و مقایسه رضایت زناشویی و استرس و فشار روانی والدین کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر و عادی ۱۰-۷ در سال ۹۴-۹۳ می باشد.

روش بررسی :روش پژوهش در این تحقیق مقطعی مقایسه ای است. جامعه آماری مورد نظر در این پژوهش کلیه والدین کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر ۱۰-۷ سال دختر و پسر مشغول به تحصیل و کلیه والدین کودکان عادی ۱۰-۷ سال دختر و پسر مشغول به تحصیل در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ می باشد. همچنین نمونه آماری در این پژوهش ۱۴۰ نفر از والدین، شامل ۷۰ نفر از والدین کودکان ۱۰-۷ سال سالم و عادی و ۷۰ نفر از والدین کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر مشغول به تحصیل۱۰-۷ می باشند. که به شیوه تصادفی و خوشه ای چند مرحه ای از میان مدارس و مراکز توانبخشی متعدد در سراسر شهرستان انتخاب گردیدند. برای جمع آوری داده ها در این تحقیق از پرسشنامه استرس و فشار روانی DASS (21 سوالی) و هم چنین از پرسشنامه رضایت زناشویی انریج (۵۷ سوالی) استفاده شد. که داده های به دست آمده از این پرسش نامه ها با نرم افزار SPSS و آزمون T مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

یافته ها: نتایج این پژوهش نشان داد که بین فشار روانی والدین کودکان عقب مانده ذهنی و والدین کودکان عادی تفاوت معنا دار وجود دارد(۰۰۰/0p:). به عبارت دیگر می توان بیان کرد که فشار روانی والدین کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر بالاتر از والدین کودکان عادی است. همچنین میان رضایت زناشویی والدین کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر و والدین کودکان عادی تفاوت معنادار وجود دارد(۰۰۰/0p:). به عبارت دیگر رضایت زناشویی والدین کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر پائین تر از میزان رضایت زناشویی والدین کودکان عادی می باشد.

نتیجه گیری: نتایج این تحقیق مبین این نکته است که افزایش فشار روانی وکاهش یافتن رضایت زناشویی والدین تحت تاثیر حضور کودک عقب مانده ی ذهنی آموزش پذیر در خانواده میباشد. لذا با برگزاری جلسات آموزش و مشاوره جهت والدین کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر میتوان راههای کاهش استرس و افزایش رضایت زناشویی را به آنها آموخت.

فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره مقایسه فشار روانی و رضایت زناشویی والدین کودکان دارای عقب‌ماندگی ذهنی آموزش‌پذیر با والدین کودکان عادی ۷ تا ۱۰ ساله
فهرست مطالب:

فصل اول: کلیــات پژوهش… ۱

۱-۱- مقدمه. ۲

۱-۲- بیان مسئله. ۳

۱-۳- اهمیت و ضرورت… ۵

۱-۴- اهداف پژوهش…. ۶

۱-۵- فرضیه های پژوهش…. ۶

۱-۶- تعاریف متغیرهای پژوهش…. ۶

۱-۶-۱- تعاریف نظری.. ۶

۱-۶-۲- تعاریف عملیاتی.. ۷

فصل دوم: ادبیــات پژوهش… ۸

۲-۱- مبانی نظری پژوهش…. ۹

۲-۱-۱- تاریخچه :۹

۲-۱-۲- تعاریف:۹

۲-۱-۳- عقب ماندگی:۱۰

۲-۱-۴- انواع عقب ماندگی :۱۱

۲-۱-۶- معلولیت جسمی حرکتی:۱۳

۲-۱-۶-۱- انواع معلولیت جسمی- حرکتی:۱۴

۲-۱-۶-۲- علل معلولیت جسمی-حرکتی:۱۴

۲-۱-۷- رویکردهای مربوط به خانواده های کودکان معلول:۱۵

۲-۱-۷-۱- رویکرد سیستم های حمایت اجتماعی:۱۶

۲-۱-۷-۲- رویکرد سیستم های خانواده:۱۶

۲-۱-۷-۳- مولفه های رویکرد سیستم های خانواده. ۱۷

۲-۲- فشار روانی:۱۹

۲-۲-۱- عوارض ناشی از فشار روانی:۱۹

۲-۲-۲- واکنش های رایج والدین در برابر معلولیت کودک:۲۰

۲-۲-۳- اثرات روانی کودک معلول بر خانواده:۲۴

۲-۲-۴- فشار روانی بر والدین کودکان معلول:۲۶

۲-۲-۵- عوامل اثرگذار بر واکنش والدین کودکان معلول:۲۸

۲-۲-۵-۱- خصوصیات کودک…. ۲۸

۲-۲-۵-۲- خصوصیات خانواده. ۳۲

۲-۳- رضایتمندی زناشویی.. ۳۸

۲-۳-۱- محیط خانواده و سازگاری زناشویی والدین :۴۲

۲-۳-۲- رفتار والدین :۴۳

۲-۳-۳- واکنش نارضایتی از روابط.. ۴۴

۲-۳-۴- برخی از عوامل موثر در بهبود کیفیت زندگی و افزایش رضایت از آن :۴۵

۲-۳-۴-۱- مهارتهای ارتباطی.. ۴۵

۲-۳-۴-۳- مهارت های حل مسئله. ۴۷

۲-۳-۴-۴- عوامل شناختی.. ۴۸

۲-۳-۴-۵- هیجان و مهارت مندی هیجانی.. ۴۹

۲-۳-۴-۶- صمیمیت و خودافشا سازی.. ۵۰

۲-۳-۴-۷- عملکرد جنسی.. ۵۱

۲-۳-۴-۸- ویژگی های شخصیتی.. ۵۲

۲-۳-۴-۹- سبک های دلبستگی.. ۵۳

۲-۳-۴-۱۰- فردیت و تمایز خود. ۵۳

۲-۳-۴-۱۱- تحصیلات… ۵۴

۲-۳-۴-۱۳- مذهب… ۵۵

۲-۳-۴-۱۴- عوامل فرهنگی.. ۵۵

۲-۳-۴-۱۵- فرزندان. ۵۶

۲-۳-۵- عوامل تعیین کننده موفقیت ازدواج و رضایت زناشویی.. ۵۶

۲-۳-۶- تاثیر معلولیت بر تعاملات خانوادگی.. ۶۰

۲-۳-۷- تاثیر معلولیت بر رابطه بین پدر و مادر. ۶۱

۲-۳-۸- آسیب پذیری روابط زناشویی.. ۶۲

۲-۳-۹- میزان طلاق در خانواده های کودکان معلول. ۶۵

۲-۴- نظریه ها۶۶

۲-۴-۱- نظریه های فشار روانی.. ۶۶

۲-۴-۱-۱- نظریه سلیه درباره ی فشار روانی :۶۶

۲-۴-۱-۲- نظریه لازاروس در ارتباط با فشار روانی:۶۷

۲-۴-۲- نظریه های رضایت زناشویی.. ۶۸

۲-۴-۲-۱- نظریه طبقه بندی ازدواج های بادوام. ۶۸

۲-۴-۲-۲- نظریه مبادله اجتماعی نای.. ۶۹

۲-۴-۲-۳- نظریه دوره حیات زناشویی.. ۷۰

۲-۴-۲-۴- نظریه عقلانی الیس در زمینه نارضایتی از زندگی زناشویی.. ۷۱

۲-۵- تحقیقات انجام یافته. ۷۲

۲-۵-۱- پژوهش های انجام شده در ایران:۷۲

۲-۵-۲- پژوهش های انجام شده در خارج ایران. ۷۵

فصل سوم: روش پژوهــش… ۷۸

۳-۱- مقدمه. ۷۹

۳-۲- روش اجرای پژوهش…. ۷۹

۳-۳- جامعه آماری.. ۷۹

۳-۴- نمونه و روش نمونه گیری.. ۷۹

۳-۵- ابزار اندازه گیری.. ۸۰

۳-۶- اعتبار و روایی.. ۸۱

۳-۷- تجزیه و تحلیل آماری.. ۸۲

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها۸۳

۴-۱- مقدمه. ۸۴

۴-۲- آمار توصیفی.. ۸۵

۴-۲-۱- سن.. ۸۵

۴-۲-۲- جنسیت:۸۶

۴-۲-۳- میزان تحصیلات… ۸۷

۴-۲-۴- فرزند محصل شما در این مدرسه، چندمین فرزند شماست؟. ۸۸

۴-۲-۵- والدین با یکدیگر نسبت فامیلی دارند؟. ۸۹

۴-۳- آمار استنباطی.. ۹۰

۴-۳-۱- فرضیه های پژوهش و تحلیل داده ها:۹۰

۴-۳-۲- نتایج توصیفی.. ۹۱

۴-۳-۲-۱- ارزیابی نظرات افراد نسبت به گویه های پرسشنامه:۹۱

۴-۳-۳- نتایج استنباطی.. ۱۰۰

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری.. ۱۰۳

۵-۱- مقدمه. ۱۰۴

۵-۲- بحث و نتیجه گیری.. ۱۰۴

۵-۳- محدودیت های پژوهش…. ۱۰۵

۵-۳-۱- الف) محدودیت های در اختیار پژوهشگر ( در دسترس)۱۰۵

۵-۳-۲- ب) محدودیت های خارج از اختیار پژوهشگر. ۱۰۶

۵-۴- پیشنهادات… ۱۰۶

۵-۴-۱- بنیادی.. ۱۰۶

۵-۴-۲- کاربردی.. ۱۰۶

منــابــع و مـآخذ. ۱۰۹

منابع فارسی.. ۱۱۰

منابع لاتین.. ۱۱۱

پیوســــت ها۱۱۳

پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ(Enrich) 47 ماده ای.. ۱۱۴

پرسشنامه استرس و فشار روانی داس(DASS)117

Abstract118

فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره مقایسه فشار روانی و رضایت زناشویی والدین کودکان دارای عقب‌ماندگی ذهنی آموزش‌پذیر با والدین کودکان عادی ۷ تا ۱۰ ساله
فهرست جداول

جدول۴-۱: توزیع فراوانی و درصد افراد مورد مطالعه به تفکیک سن.. ۸۵

جدول۴-۲: توزیع فراوانی و درصد افراد مورد مطالعه به تفکیک جنسیت… ۸۶

جدول۴-۳: توزیع فراوانی و درصد افراد مورد مطالعه به تفکیک میزان تحصیلات… ۸۷

جدول۴-۴: توزیع فراوانی و درصد افراد مورد مطالعه به تفکیک چندمین فرزند شماست؟. ۸۸

جدول۴-۵: توزیع فراوانی و درصد افراد مورد مطالعه به تفکیک نسبت فامیلی والدین.. ۸۹

جدول۴-۶: ارزیابی نظرات افراد نسبت به گویه های ۱ تا ۷. ۹۱

جدول۴-۷: ارزیابی نظرات افراد نسبت به گویه های ۸ تا ۱۵. ۹۲

جدول۴-۸: ارزیابی نظرات افراد نسبت به گویه های ۱۶ تا ۲۳. ۹۳

جدول۴-۹: ارزیابی نظرات افراد نسبت به گویه های ۲۴ تا ۳۱. ۹۴

جدول۴-۱۰: ارزیابی نظرات افراد نسبت به گویه های ۳۲ تا ۳۸. ۹۵

جدول۴-۱۱: ارزیابی نظرات افراد نسبت به گویه های ۳۹ تا ۴۷. ۹۶

جدول۴-۱۲: ارزیابی نظرات افراد نسبت به گویه های ۱ تا ۹. ۹۷

جدول۴-۱۳: ارزیابی نظرات افراد نسبت به گویه های ۱۰ تا ۱۸. ۹۸

جدول۴-۱۴: ارزیابی نظرات افراد نسبت به گویه های ۱۹ تا ۲۰. ۹۹

جدول(۴-۱۵): آزمون کولموگروف- اسمیرنف تک نمونه ای برای متغیرهای اصلی پژوهش…. ۱۰۰

جدول شماره ۴-۱۸ آزمون میانگین یک جامعه متغیر فشار روانی والدین کودکان عقب مانده ذهنی و کودکان عادی ۱۰۱

جدول شماره ۴- ۱۹آزمون T دو نمونهای مستقل متغیر فشار روانی والدین کودکان عقب مانده ذهنی و کودکان عادی ۱۰۱

جدول شماره ۴-۲۰ آزمون میانگین یک جامعه بعد رضایت زناشویی والدین کودکان عقب مانده ذهنی و کودکان عادی ۱۰۲

جدول شماره ۴-۲۱ آزمون Tدو نمونهای مستقل بعد رضایت زناشویی والدین کودکان عقب مانده ذهنی و کودکان عادی ۱۰۲

فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره مقایسه فشار روانی و رضایت زناشویی والدین کودکان دارای عقب‌ماندگی ذهنی آموزش‌پذیر با والدین کودکان عادی ۷ تا ۱۰ ساله
فهرست نمودارها

نمودار۴-۱: توزیع فراوانی و درصد افراد مورد مطالعه به تفکیک سن.. ۸۵

نمودار۴-۲: توزیع فراوانی و درصد افراد مورد مطالعه به تفکیک جنسیت… ۸۶

نمودار ۴-۳: توزیع فراوانی و درصد افراد مورد مطالعه به تفکیک میزان تحصیلات… ۸۷

نمودار ۴-۴: توزیع فراوانی و درصد افراد مورد مطالعه به تفکیک چندمین فرزند. ۸۸

نمودار ۴-۵: توزیع فراوانی و درصد افراد مورد مطالعه به تفکیک نسبت فامیلی والدین.۸۹

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.