فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره کاربرد داده‌کاوی در نظام بانکی با تحلیل الگوهای مالی و اعتباری


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره کاربرد داده‌کاوی در نظام بانکی با تحلیل الگوهای مالی و اعتباری دارای ۱۴۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره کاربرد داده‌کاوی در نظام بانکی با تحلیل الگوهای مالی و اعتباری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره کاربرد داده‌کاوی در نظام بانکی با تحلیل الگوهای مالی و اعتباری۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره کاربرد داده‌کاوی در نظام بانکی با تحلیل الگوهای مالی و اعتباری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره کاربرد داده‌کاوی در نظام بانکی با تحلیل الگوهای مالی و اعتباری :

امروزه با گسترش روزافزون اطلاعاتی که بشر با آن­ها سر و کار دارد، بهره ­گیری از روش­هایی هم­چون داده­ کاوی برای استخراج دانش و اطلاعات نهفته در داده ­ها امری غیر قابل اجتناب است. سازمان­ها با استفاده از داده­ کاوی می­توانندفرآیندهای تصمیم­ گیری را بهبود بخشند. داده ­کاوی سبب می­شود که سازمان­ها ازسطح داده به سطوح بالاتر دانش و الگوهای ناشناخته برسند.

در این میان بانک­ها اساساً از پایگاه­های داده متعدد و گسترده­ای برخوردار هستند که حاوی اطلاعات مربوط به مبادلات و جزئیات دیگر مربوط به مشتریانشان است. داده ­کاوی به نوبه­ی خود در راستای حل مسائل موجود در کسب و کار در صنعت بانکداری و مالی آن هم به واسطه ­ی یافتن الگوها، روابط علی و معلولی و روابط حاکم در قیمت­های بازار و اطلاعات کسب و کار مشتریان به کار می­رود.

فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره کاربرد داده‌کاوی در نظام بانکی با تحلیل الگوهای مالی و اعتباری
فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل ۱ دانش نوین داده­کاوی

۱-۱. مقدمه ………………………………….. ۱

۱-۲. تاریخچه داده­ کاوی ………………………………………………………… ۲

۱-۳. چرا داده ­کاوی لازم است؟ ……………………………………………………………. ۲

۱-۴. فرآیند کشف دانش و داده ­کاوی ……………………………… ۳

۱-۵. معرفی برخی از روش­های داده­ کاوی ………………………… ۷

۱-۵-۱. تحلیل انحراف ………………………………………….. ۸

۱-۵-۲. نمایه ­سازی …………………………………….. ۹

۱-۵-۳. قوانین وابستگی ………………………………………. ۱۰

۱-۵-۴. تحلیل توالی ………………………………….. ۱۳

۱-۵-۵. خوشه ­بندی ………………………………………. ۱۴

۱-۵-۶. دسته­ بندی ………………………………….. ۱۹

۱-۵-۷. پیش ­بینی ………………………………………………… ۲۱

فصل ۲ کاربرد­های داده­ کاوی در صنعت بانکداری

۲-۱. مقدمه …………………………………………………………… ۲۳

۲-۲. داده ­کاوی در بازاریابی مدیریت ارتباط با مشتریان بانک …………………………… ۲۵

۲-۲-۱. مدیریت ارتباط با مشتری و پروفایل ­سازی از آن­ها …………………… ۲۷

۲-۲-۲. مراقبت از مشتری ……………………………………………………………. ۳۲

۲-۲-۳. داده ­کاوی و تحلیل رویگردانی مشتریان …………………………………. ۳۴

۲-۳. کاربرد داده­ کاوی در کشف تقلب و سوء استفاده­ های مالی ………………………….. ۴۲

۲-۴. داده ­کاوی و پیش­ بینی عملکرد بانک …………………………… ۵۵

۲-۵. داده ­کاوی در ارزیابی اعتبار مشتریان بانک ………………………… ۶۰

۲-۶. کاربرد داده ­کاوی در ارزیابی عملکرد بانک ………………………. ۶۸

فصل ۳ مثال­های عملی از کاربرد داده­ کاوی در صنعت بانکداری

۳-۱. کاربرد داده­ کاوی در بخش­بندی مشتریان ……………………… ۷۴

۳-۱-۱. مقدمه ………………………………………… ۷۴

۳-۱-۲. ارزش چرخه عمر مشتری، مفهوم تعاریف …………………………… ۷۶

۳-۱-۳. استفاده از مدل­های خوشه ­بندی و CLV جهت بخش­بندی مشتریان بانک ………………….. ۷۷

۳-۱-۴. ارائه سرویس مناسب به مشتریان بالقوه ………………………………….. ۸۱

۳-۲. رتبه­ بندی اعتبار متقاضیان دریافت وام با استفاده از تکنیک­های داده­ کاوی ……………. ۸۴

۳-۳. رتبه ­بندی اعتبار با استفاده از نسبت­های مالی …………………………………….. ۸۸

۳-۴. بخش­بندی دارندگان کارت­های اعتباری با استفاده از داده ­کاوی ……………………….. ۹۰

۳-۴-۱. پروژه طراحی بخش­بندی رفتاری ……………………………………….. ۹۱

۳-۴-۲. آماده ­سازی داده ­های مورد نیاز برای ساخت مدل ………………………….. ۹۲

۳-۴-۳. انتخاب جمعیت بخش­بندی ……………………………. ۹۳

۳-۴-۴. شاخص­های کلیدی عملکرد درباره استفاده از کارت­های اعتباری ……………… ۹۳

۳-۵. سه گام اصلی فرآیند تحلیل ……………………………………. ۹۷

۳-۶. گزارش، گام نهایی فرآیند داده ­کاوی ……………………………. ۱۱۶

۳-۷. مزایا و معایب داده­ کاوی …………………………………. ۱۱۶

۳-۸. نتیجه­ گیری ……………………………. ۱۱۸

فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره کاربرد داده‌کاوی در نظام بانکی با تحلیل الگوهای مالی و اعتباری
فهرست اشکال

شکل ­1-1. فرآیند کشف دانش ………………………………………… ۶

شکل ۱-۲. عملکردهای داده­ کاوی ……………………………………………. ۸

شکل ۱-۳. تحلیل انحراف در یک پایگاه داده …………………………….. ۹

شکل ۱-۴. نمونه­ای از توالی بازدید­های وب ………………………………. ۱۴

شکل ۱-۵. نمونه­ای ساده از خوشه­ بندی مشتریان ……………….. ۱۶

شکل ۱-۶. خوشه­ بندی با استفاده از K-means …………….18

شکل ۱-۷. درخت تصمیم­گیری برای دسته­بندی مشتریان ………………. ۲۱

شکل ۱-۸. رگرسیون خطی ساده ………………………………. ۲۲

شکل ۲-۱. مدیریت ارتباط با مشتری و داده­ کاوی ……………………. ۲۹

شکل ۲-۲. دوره ­های زمانی مختلف در مسأله رویگردانی مشتریان بانک …………….. ۳۶

شکل ۲-۳. دسته­ بندی انواع تقلب ……………………………………… ۴۳

شکل ۲-۴. فراوانی مدل­های استفاده شده در کشف سوء استفاده­ های مالی …………….. ۴۶

شکل۲-۵. رتبه­ بندی اعتبار در صنعت بانکداری ………………………. ۶۱

شکل ۲-۶. DMU در فرآیند تحلیل پوششی داده ­ها …………….. ۷۱

شکل ۲-۷. شاخص­های خروجی مورد استفاده در تحلیل پوششی داده ­ها …………… ۷۲

شکل ۳-۱. مدل­سازی خوشه­ بندی مشتریان بانک­ها در Clementine …………………………….. 79

شکل ۳-۲. نتایج خوشه ­بندی مشتریان بر اساس روش SOM ……………………….. 79

شکل ۳-۳. توزیع شغلی مشتریان هر خوشه …………….. ۷۹

شکل ۳-۴. استفاه از الگوریتم Aprioriدر نرم ­افزار Clementine ……………………… ۸۲

شکل ۳-۵. فرآیند مدل­سازی رتبه ­بندی اعتبار مشتریان بانکی در Clementine…………… 86

شکل ۳-۶. مقایسه مدل­های رتبه­ بندی اعتبار با استفاده از منحنی Gain ……………. 86

شکل ۳-۷. قواعد رفتاری حاصل از مدل­ رتبه ­بندی اعتبار ……………………….. ۸۷

شکل ۳-۸. فرآیند مدل­سازی Clementine ……………………….. 98

شکل ۳-۹. نمودار نمایه خوشه ۱ ………………………. ۱۰۸

شکل ۳-۱۰. نمودار نمایه خوشه ۲ …………………… ۱۰۹

شکل ۳-۱۱. نمودار نمایه خوشه ۳ …………………….. ۱۱۰

شکل ۳-۱۲. نمودار نمایه خوشه ۴ ……………………. ۱۱۱

شکل ۳-۱۳. نمودار نمایه خوشه ۵ …………………… ۱۱۲

شکل ۳-۱۴. نمودار نمایه خوشه ۶ ……………………. ۱۱۳

شکل۳-۱۵. نمودار نمایه خوشه ۷ ………………….. ۱۱۴

شکل ۳-۱۶. نمودار نمایه خوشه ۸ …………… ۱۱۵

فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره کاربرد داده‌کاوی در نظام بانکی با تحلیل الگوهای مالی و اعتباری
فهرست جداول

جدول ۱-۱. لیستی از محصولات و خدمات قابل ارائه در بانک….. ۱۱

جدول ۱-۲. نمونه داده­ های مورد نیاز در مدل­سازی مسأله دسته­ بندی ……………….. ۲۰

جدول ۲-۱. پژوهش­های انجام شده در در زمینه کاربرد داده­ کاوی در تحلیل رویگردانی مشتریان ……. ۴۲

جدول ۲-۲. پژوهش­های انجام شده در زمینه کاربرد داده­ کاوی در زمینه کشف تقلب …………. ۵۵

جدول ۲-۳. پژوهش­های انجام شده در زمینه کاربرد داده­ کاوی در ارزیابی عملکرد بانک ……… ۶۰

جدول ۲-۴. پژوهش­های انجام شده در زمینه کاربرد داده ­کاوی در ارزیابی اعتبار مشتریان ……… ۶۸

جدول ۳-۱. پروفایل­های حاصل با استفاده از خوشه ­بندی …………………….. ۸۰

جدول ۳-۲. نمونه ­ای از قوانین وابستگی تولید شده در یک خوشه …………… ۸۳

جدول ۳-۳. متغیرهای مورد استفاده در رتبه­ بندی اعتبار ……………………………. ۸۵

جدول ۳-۴. بخش­بندی کارت­­های اعتباری، خلاصه روش اجرا …………………………….. ۹۴

جدول ۳-۵. فیلدهای استفاده شده برای بخش­بندی دارندگان کارت­های اعتباری ………………….. ۹۷

جدول ۳-۶. تصمیم ­گیری برای تعداد اجزای استخراجی با آزمودن جدول"واریانس" در PCA ……….. 99

جدول ۳-۷. فهم و طبقه­ بندی اجزا با استفاده از ماتریس محوری اجزاء ……………………. ۱۰۰

جدول ۳-۸. تفسیر قوانین استخراج شده اجزاء …………………… ۱۰۱

جدول ۳-۹. مراکز خوشه­ ها………………………………… ۱۰۲

جدول ۳-۱۰. میانگین درصد خریدها بر مبنای نوع کالا در خوشه­ ها …………….. ۱۰۳

جدول ۳-۱۱. میانگین تعداد خرید بر مبنای نوع کالا در خوشه ­ها ……………………. ۱۰۴

جدول ۳-۱۲. نمایه­ سازی خوشه­­ ها بر مبنای شاخص­های عملکرد …………… ۱۰۶

جدول ۳-۱۳. نمایه­ سازی خوشه­ ها بر مبنای مشخصه ­های جمعیت شناختی ………….. ۱۰۷

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.