فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره مقایسه سیستم‌های کنترل الکترونیکی سوخت و جرقه ساژم و بوش و تأثیر آن‌ها بر میزان آلایندگی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره مقایسه سیستم‌های کنترل الکترونیکی سوخت و جرقه ساژم و بوش و تأثیر آن‌ها بر میزان آلایندگی دارای ۱۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره مقایسه سیستم‌های کنترل الکترونیکی سوخت و جرقه ساژم و بوش و تأثیر آن‌ها بر میزان آلایندگی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره مقایسه سیستم‌های کنترل الکترونیکی سوخت و جرقه ساژم و بوش و تأثیر آن‌ها بر میزان آلایندگی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره مقایسه سیستم‌های کنترل الکترونیکی سوخت و جرقه ساژم و بوش و تأثیر آن‌ها بر میزان آلایندگی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره مقایسه سیستم‌های کنترل الکترونیکی سوخت و جرقه ساژم و بوش و تأثیر آن‌ها بر میزان آلایندگی :

آلودگی هوا عبارت است از هر گونه آلاینده ای که با ورود به جو سبب تغییر ترکیب شیمیایی طبیعی گازهای موجود در جو گردد. این آلاینده ها در هوای آزاد شامل گرد و غبار، بخارات فلزی، گاز، بو، دود و بخارات هستند که بسته به کمیت ویژگی ها و مدت زمان ماندگاری در هوا برای انسان، گیاهان، زندگی حیوانات و اموال مضر هستند. آلودگی هوا به عوامل انسانی محدود نمی شوند و در واقع آلاینده های هوا از هر دو منبع طبیعی و انسانی به وجود می آیند.

نمونه هایی از منابع مولد آلودگی در شکل ۱ نشان داده شده اند منابع این آلودگی ها گاهی در کنترل انسان نمی باشند. منابع آلودگی از قبیل باد که ذرات غبار و خاک را از سطح زمین بلند می کنند آتشفشان ها که چندین تن خاکستر و خاک را وارد جو می کنند و همچنین آتش گرفتن جنگل ها که دوده زیادی ایجاد می کنند نمونه هایی از منابع طبیعی آلودگی می باشند. با این حال مهمترین منابع آلودگی به خصوص در کشورهای صنعتی ناشی از فعالیت انسان ها می باشند. آلودگی ناشی از انسان از دو منبع ثابت و متحرک وارد جو می شوند. منابع ثابت مجموعه های صنعتی نیروگاهها منازل ساختمانهای اداری و غیره می باشند و منابع متحرک شامل انواع خودروها کشتی ها و هواپیماهای جت هستند.

فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره مقایسه سیستم‌های کنترل الکترونیکی سوخت و جرقه ساژم و بوش و تأثیر آن‌ها بر میزان آلایندگی
فهرست مطالب

مقدمه۱

پیشگفتار۲

فصل اول:آلودگی

۱-۱- تعاریف.. ۵

۱-۲- آلاینده های اصلی. ۶

۱-۲-۱- ذرات معلق. ۶

۱-۲-۲- منواکسید کربن. ۷

۱-۲-۳- دی اکسید گوگرد۷

۱-۲-۴- ترکیبات آلی فرار۷

۱-۲-۵- اکسیدهای نیتروژن. ۸

۱-۲-۶- لایه ازن. ۸

۱-۲-۷- ازن در تروپوسفر. ۸

۱-۲-۸- ازن در استراتوسفر. ۱۰

۱-۳-اثر گلخانه ای:۱۱

۱-۴- عوامل موثر بر اثر گلخانه ای. ۱۲

۱-۵- کنترل اثر گلخانه ای. ۱۴

فصل دوم:تولید آلودگی در موتورهای اشتعال جرقه ایSI

۲-۱- تولید آلودگی در موتورهای اشتعال جرقه ای. ۱۷

۲-۲- آلودگی موتورهای اشتعال جرقه ای. ۱۷

۲-۳- آلاینده های خروجی از اگزوز و عوامل موثر بر آنها۱۹

۲-۳-۱- آلودگی تبخیری. ۲۲

۲-۳-۲- آلودگی محفظه میل لنگ.. ۲۲

۲-۳-۳- آلودگی سرب.. ۲۲

فصل سوم:معرفی سیستم های انژکتوری

۳-۱- معرفی سیستم های انژکتوری. ۲۴

۳-۲- احتراق. ۲۴

۳-۳- اکسید کننده ها۲۴

۳-۴- محصولات احتراق:۲۵

۳-۵- تحلیل استوکیومتری احتراق. ۲۵

۳-۵-۱- احتراق کامل و ناقص:۲۵

۳-۵-۲- شرایط احتراق:۲۵

۳-۶- نسبت هوا به سوخت:۲۶

۳-۷- اختلاط سوخت و هوا:۲۶

۳-۸- بررسی سیستم های سوخت رسانی. ۲۷

۳-۸-۱- انژکتوری ساژم و بوش.. ۲۷

۳-۹- سیستم انژکتوری طرح ساژم۲۷

۳-۹-۱- تشریح سیستم. ۲۷

۳-۹-۲- معرفی سیستم. ۳۰

۳-۱۰- واحد کنترل الکترونیک :۳۱

۳-۱۱- واحد کنترل الکترونیک ۳۲

۳-۱۲- مشخصات واحد کنترل الکترونیک ۳۴

۳-۱۳-نحوه عملکرد واحد کنترل الکترونیک در شرایط مختلف.. ۳۴

۳-۱۴- سیستمهای انژکتوری ۷.۳. ۳۶

۳-۱۴-۱- مقدمه:۳۶

۳-۱۴-۲- مدلهای اصلی :۳۷

۳-۱۴-۳- سیستم انژکتوری ۷.۳. ۳۷

۳-۱۴-۴- استاندارد L4. 38

۳-۱۴-۵-سیستم عیب یاب نصب شده ۳۸

۳-۱۵- عملکرد سیستم انژکتور۳۹

۳-۱۵-۱- رله دوبل انژکتور۳۹

۳-۱۵-۱-۱- سوئیچ در حالت off باشد.۳۹

۳-۱۵-۱-۲- سوئیچ در حالت On باشد.۳۹

۳-۱۵-۱-۳- هنگامیکه موتور در حال کار باشد قطعات زیر را تغذیه می کند.۳۹

۳-۱۵-۲- سنسور سرعت خودرو. ۴۰

۳-۱۵-۲-۱- وظیفه۴۰

۳-۱۵-۲-۲- توضیحات:۴۰

۳-۱۵-۳- سنسور دور موتور۴۰

۳-۱۵-۳-۱- وظیفه۴۱

۳-۱۵-۳-۲- توضیحات.. ۴۱

۳-۱۵-۴- سنسور تعیین موقعیت میل سوپاپ.. ۴۲

۳-۱۵-۴-۱- وظیفه۴۲

۳-۱۵-۴-۲- توضیحات.. ۴۲

۳-۱۵-۴-۳- موقعیت قرار گیری. ۴۳

۳-۱۶- سنسور دمای مایع خنک کننده موتور (فشنگی آب.. ۴۳

۳-۱۶-۱- سنسور دمای هوا۴۴

۳-۱۷- سنسور ضربه۴۵

۳-۱۸- سنسور اکسیژن بالادست ۴۵

۳-۱۹- سنسور وضعیت دریچه گاز۴۶

۳-۲۰- سوئیچ فشار فرمان هیدرولیک.. ۴۷

۳-۲۱- واحد کنترل الکترونیک انژکتور۴۷

۳-۲۲-پاشش سوخت ترتیبی. ۴۹

۳-۲۲-۱- تنظیم سوخت هنگامیکه موتور سرد، استارت زده می شود.۴۹

۳-۲۲-۲- تنظیم سوخت دور آرام۵۰

۳-۲۲-۳- عملکرد در دوره های گذرا۵۰

۳-۲۲-۴- تنظیم دور در بار کامل. ۵۰

۵۳-۲۲-۵- هماهنگی در سیکل پاشش سوخت.. ۵۱

۳-۲۲-۶-قطع پاشش سوخت هنگام شتاب منفی. ۵۱

۳-۲۲-۷- اصلاح پاشش سوخت بوسیله سنسور اکسیژن. ۵۱

۳-۲۲-۸- سیستم بهینه ساز مصرف سوخت با توجه به ارتفاع. ۵۱

۳-۲۳- سیستم جرقه۵۱

۳-۲۴- تنظیم اتوماتیک.. ۵۲

۳-۲۵- عملکرد سیستم تزریق هوا درون اگزوز۵۲

۳-۲۶- عملکرد سیستم عیب یاب EOBD.. 53

۳-۲۶-۱-شناسایی احتراق ناقص… ۵۳

۳-۲۷- سنسور موقعیت میل سوپاپ.. ۵۴

۳-۲۷-۱-پاشش هوا به اگزوز۵۴

۳-۲۷-۲- دیاگرام راندمان مبدل کاتالیتیکی. ۵۵

۳-۲۷-۳- خرابی سنسورهای اکسیژن. ۵۵

۳-۲۸- نحوه محافظت از موتور۵۶

۳-۲۹- سیستم تهویه مطبوع (مطابق با تجهیزات خودرو)۵۶

۳-۳۰- عملکرد ساکن کننده خودرو. ۵۶

۳-۳۰-۱- باز کردن قفل سیستم. ۵۶

۳-۳۰-۲- فقل شدن با بستن سوئیچ. ۵۶

۳-۳۱- سیستم اطلاع رسانی به راننده۵۷

۳-۳۱-۱- لامپ هشدار دهنده کنترل کارکرد موتور۵۷

۳-۳۱-۲- سیگنال دور سنج. ۵۷

۳-۳۱-۳- سیگنال مصرف سوخت لحظه ای (با توجه به مدل خودرو)۵۷

فصل چهارم: خودرو سبز (بررسی خودرو ها از نظر میزان آلودگی و مصرف سوخت)

۴-۱- مقدمه۶۰

۴-۲- برچسب مصرف سوخت خودرو های بنزینی چیست و بیانگر چه اطلاعاتی است.۶۰

۴-۳- کلاس یک خودرو چگونه تعیین می شود؟۶۲

۴-۴- رتبه انرژی یک خودرو چگونه تعیین می شود؟۶۴

۴-۵- راهنمای نموداری استفاده از جداول راهنمای مصرف سوخت:۶۷

۴-۶- اطلاعات برخی خودرو های دنیا۷۶

۴-۷-کم مصرفترین خودروهای ایران و جهان. ۷۸

۴-۷-۱- کم مصرفترین خودروهای سواری ایران. ۷۸

۴-۷-۲- کم مصرفترین خودروی جهان. ۸۰

۴-۸- مصرف سوخت و آلایندگی خودرو های در حال تردد:۸۲

۴-۹- سوخت مصرفی خودرو ها؟۸۵

۴-۱۰- اندازه گیری و تعیین مصرف سوخت.. ۸۵

۴-۱۰-۱- چرخه شهری :۸۶

۴-۱۰-۲- چرخه برون شهری:۸۶

۴-۱۰-۳- چرخه ترکیبی:۸۶

۴-۱۱- آزمایش انتشار آلاینده های خودرو. ۸۷

۴-۱۲- چرا باید توصیه های کاهش مصرف سوخت را جدی بگیریم؟۸۹

۴-۱۲-۱- صرفه جویی در هزینه:۸۹

۴-۱۲-۲- حفاظت از محیط زیست برای نسل های آینده:۹۰

۴-۱۲-۳- توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی:۹۰

منابع………………………………………………………………………….۹۱

فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره مقایسه سیستم‌های کنترل الکترونیکی سوخت و جرقه ساژم و بوش و تأثیر آن‌ها بر میزان آلایندگی
فهرست جداول

جدول ۲-۱- مقادیر نسبس آلاینده ها۱۸

جدول ۴-۱- معرفی کلاس های مختلف خودرو سواری سبک.. ۶۲

جدول ۴-۲- معرفی کلاس های مختلف خودرو باری سبک.. ۶۴

جدول ۴-۳- معیارهای مصوب کلای های مختلف.. ۶۴

جدول ۴-۴- استاندارد در چرخه ترکیبی. ۶۵

جدول ۴-۵- محدوده رتبه های انرژی خودرو. ۶۵

جدول۴-۶- اطلاعات مصرف سوخت خودروهای تولیدی کشور۶۸

جدول ۴-۷- اطلاعات برخی خودرو های روز دنیا۷۷

جدول ۴-۸-پنج خودرو سواری برتر کشور۷۸

جدول ۴-۹- پنج خودرو سواری برتر کشور در چرخه ترکیبی. ۷۹

جدول ۴-۱۰- بهترین خودروهای کشور۷۹

جدول ۴-۱۱- بهترین خودروهای کشور از لحاظ مصرف سوخت.. ۸۰

جدول ۴-۱۲- بهترین خودروهای اروپا۸۱

جدول ۴-۱۳- سوخت های گازی. ۸۵

جدول ۴-۱۴- مشخصات چرخه های شهری و برون شهری. ۸۶

جدول ۴-۱۵- میزان استاندارد آلاینده ها در خودروهای سواری سبک بنزینی. ۸۸

جدول ۴-۱۶- مقایسه استانداردهای اروپایی. ۸۹

فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره مقایسه سیستم‌های کنترل الکترونیکی سوخت و جرقه ساژم و بوش و تأثیر آن‌ها بر میزان آلایندگی
فهرست اشکال

شکل ۱-۱- نمونه هایی از منابع مولد آلودگی. ۵

شکل ۱-۲- غلظت ازن. ۹

شکل۱- ۳-: مراحل تغییر مولکول ازن. ۱۰

شکل۱-۴- نمایی از اثر گلخانه ای. ۱۱

شکل ۱-۵- گاز گلخانه ای. ۱۲

شکل ۱-۶- جنگل زدایی. ۱۳

شکل ۱-۷- مبدل کاتالیزوری. ۱۴

شکل ۲-۱- آلودگی موتورهای اشتعال جرقه ای. ۱۷

شکل ۳-۱- سیستم انژکتور۲۴

شکل ۳-۲- نمای کلی از اجزاء ورودی و خروجی که ترکیب اصلی سیستم را تشکیل می دهند. ۲۸

شکل ۳-۳- واحد کنترل الکترونیک.. ۳۱

شکل ۳-۴-سیستم سوخت رسانی و جرقه۳۲

شکل ۳-۵- واحد کنترل الکترونیک.. ۳۴

شکل ۳-۶- ECU.. 36

شکل ۳-۷- سنسور دو موتور۴۰

شکل ۳-۸- سنسور تعیین موقعیت میل سوپاپ.. ۴۲

شکل ۳-۹- سنسور دمای مایع خنک کننده موتور (فشنگی آب)۴۳

شکل ۳-۱۰- سنسور دمای هوا۴۴

شکل ۳-۱۱- سنسور ضربه۴۵

شکل ۳-۱۲- سنسور وضعیت دریچه گاز۴۶

شکل ۳-۱۳- سوئیچ فشار فرمان هیدرولیک.. ۴۷

شکل ۳-۱۴- شناسایی احتراق ناقص… ۵۳

شکل ۳-۱۵- دیاگرام راندمان مبدل کاتالیتیکی. ۵۵

شکل ۴-۱- برچسب مصرف سوخت.. ۶۰

شکل ۴-۲- بر چسب تکمیل شده برای خودروی هیوندای ورنا۶۲

شکل ۴-۳- راهنمای نموداری استفاده از جداول راهنمای مصرف سوخت.. ۶۷

شکل ۴-۴- مصرف سوخت.. ۶۸

شکل ۴-۵- محدوده تغییرات مصرف سوخت.. ۸۱

شکل ۴-۶- وضعیت آلاینده ها در کل خودروهای ساخت داخل. ۸۲

شکل ۴-۷- وضعیت انتشار آلاینده ها در خودروهای داخلی. ۸۳

شکل ۴-۸- مقایسه مصرف سوخت خودرو. ۸۳

شکل۴-۹- میانگین مصرف سوخت.. ۸۴

شکل ۴-۱۰- تغییرات مصرف سوخت سیکل شهری. ۸۴

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.