فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره تحلیل مردمشناختی تلویزیون و نقش آن در فرآیند فرهنگپذیری خانوادهها
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره تحلیل مردمشناختی تلویزیون و نقش آن در فرآیند فرهنگپذیری خانوادهها دارای ۱۰۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره تحلیل مردمشناختی تلویزیون و نقش آن در فرآیند فرهنگپذیری خانوادهها کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره تحلیل مردمشناختی تلویزیون و نقش آن در فرآیند فرهنگپذیری خانوادهها۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره تحلیل مردمشناختی تلویزیون و نقش آن در فرآیند فرهنگپذیری خانوادهها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره تحلیل مردمشناختی تلویزیون و نقش آن در فرآیند فرهنگپذیری خانوادهها :
رسانه ها به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی، کارکرد انتقال میراث فرهنگی و اجتماعی و ارزش های جوامع را بر عهده دارند، در عصر کنونی با توجه به نقش بارز آن ها در جامعه و اطلاع رسانی پیرامون موضوعات اجتماعی، فرهنگی ، سیاسی، سعی میکنند الگوهای نوینی را به جوامع وارد کنند، که جایگزین فرهنگ ها و ارزش ها و الگوهای سنتی میشوند و در این رهگذر رسانه ها، به عنوان عاملان تغییر و تحول در ارزش ها و هنجارها مطرح هستند و به طوری که سنت ها را به مبارزه می طلبند و به صورت یک عامل مؤثردر دگرگونی نگرش ها و رفتارهای نسل جدید عمل می کنند و همین امر میتواند منجر به شکاف نسلی و عدم انتقال تجربیات نسل گذشته به نسل فعلی شود. در دوران کنونی نقش نهادهای اجتماعی همانند خانواده ، مدرسه و همسالان در اجتماعی کردن و فرهنگ پذیری کودکان ضعیف است و در مقابل ، روز به روز بر اهمیت و نقش رسانه ها افزوده می شود تا جایی که برخی از نظریه پردازان ارتباطی بر این باورند که رسانه ها الویت ذهنی و حتی رفتاری ما را تعیین میکنند و اگر چگونه فکر کردن را به ما یاد ندهند، اینکه به چه چیزی فکر کنیم را به ما می آموزند . بر همین اساس با توجه به نقش تأثیر گذار رسانه، بالاخص تلویزیون، بر تمامی اعضای جامعه، مخصوصاً کودکان که فرآیند فرهنگ پذیری در آن ها یک سویه انجام می گیرد و در مقابل این وسیله تأثیر پذیر ، هدف اصلی این پژوهش بررسی و تحلیل مردم شناختی تلویزیون به عنوان یکی از رسانه های فراگیر و گسترده و در دسترس همگان بر فرهنگ پذیری کودکان در خانواده است که برای رسیدن به این منظور علاوه بر پژوهش اسنادی و کتا بخانه ای از ۵۰ دانش آموز دختر اول و دوم ابتدایی مدرسه مهدا واقع در خیابان دیباجی جنوبی در منطقه ۳ تهران مصاحبه به عمل آمد ومحقق به مشاهده مشارکت آمیز در جامعه آماری پرداخت وطی پژوهش این مسئله بدست آمد که تلویزیون باعث تغییراتی در باورها و ارزش ها ،عادات و علایق ،الگوهای فراغت ،ادبیات و فرهنگ تغذیه دانش آموزان مورد بررسی شده که میزان این تغییرات در دانش آموزانی که بیشتر تمایل به تماشای برنامه های تلویزیون داشتند و والدینی که توجه و نظارت کمتری نسبت به نوع برنامه ها و تعداد ساعات تماشای کودکان خود داشتند بیشتر و قابل لمس تر بود.
فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره تحلیل مردمشناختی تلویزیون و نقش آن در فرآیند فرهنگپذیری خانوادهها
فهرست مطالب
بخش اول :
۱-۱ پیش گفتار ……………………………………………………………………. ۲
۱-۲ مقدمه ………………………………………………………………………… ۳
۱-۳ بیان مسئله ……………………………………………………………………. ۴
۱-۴ اهمیت و ضرورت تحقیق …………………………………………………… ۶
۱-۵ هدف ها ی پژوهش ………………………………………………………….. ۷
۱-۶ سوالات پژوهش ……………………………………………………………… ۸
۱-۷ پیشینه تحقیق …………………………………………………………………. ۹
۱-۸ جامعه مورد بررسی ………………………………………………………… ۱۲
۱-۹ روش تحقیق ………………………………………………………………… ۱۳
۱-۱۰ کلید واژگان ……………………………………………………………….. ۱۴
بخش دوم :
۲-۱ فرهنگ ……………………………………………………………………… ۱۶
۲-۲ فرهنگ از منظر صاحبنظران علوم اجتماعی ……………………………… ۱۸
۲-۳ خصوصیات فرهنگ ……………………………………………………….. ۲۱
۲-۴ فرهنگ به واقعیت معنا می بخشد …………………………………………. ۲۳
۲-۵ فرهنگ پدیده ای فراگیر است ………………………………………………. ۲۳
۲-۶ فرهنگ امری مشترک است ……………………………………………….. ۲۳
۲-۷ فرهنگ یاد گرفتنی است ……………………………………………………. ۲۳
۲-۸ فرهنگ به عنوان یک رفتار اکتسابی ………………………………………. ۲۴
۲-۹ سطح های فرهنگ ………………………………………………………….. ۲۵
۲-۱۰ طبقه بندی فرهنگها ……………………………………………………….. ۲۵
۲-۱۱ ابداع فرهنگ پذیری ………………………………………………………. ۲۶
۲-۱۲ فرهنگ پذیری …………………………………………………………….. ۲۷
۲-۱۳ نوسازی مفهوم فرهنگ …………………………………………………… ۲۸
۲-۱۴ عناصرمهم در فرهنگ پذیری ……………………………………………. ۲۹
۲-۱۵ روند ها و متغیرهای فرهنگ پذیری ……………………………………… ۳۰
۲-۱۶ انواع فرهنگ پذیری ……………………………………………………… ۳۰
۲-۱۷ انواع فرهنگ پذیری از منظری دیگر …………………………………… ۳۲
۲-۱۸ آژانس های فرهنگ پذیری ……………………………………………….. ۳۲
۲-۱۹ ماهیت رسانه ……………………………………………………………… ۳۶
۲-۲۰ رسانه و فرهنگ پذیری …………………………………………………… ۳۶
۲-۲۱ کارکردهای رسانه ها …………………………………………………….. ۳۷
۲-۲۲ رسانه ها و تغییر ارزشهای سنتی و شکاف نسلی ………………………… ۳۸
۲-۲۳ طبقه بندی نیاز های مرتبط با رسانه ……………………………………… ۴۵
۲-۲۴ تلویزیون ………………………………………………………………….. ۴۵
۲-۲۵ ویژگی های تلویزیون …………………………………………………….. ۳۶
۲-۲۶ تلویزیون به عنوان ابزاری فرهنگی ……………………………………… ۴۶
۲-۲۷ تلویزیون از دید نظریه پردازان …………………………………………… ۴۶
۲-۲۸ قدرت تلویزیون ……………………………………………………………. ۴۸
۲-۲۹ کارکردهای مثبت تلویزیون ………………………………………………. ۴۹
۲-۳۰ جنبه ها ی اجتماعی شدن کودکان ………………………………………… ۵۰
۲-۳۱ کارکردهای منفی تلویزیون ……………………………………………….. ۵۱
۲-۳۲ نقش ها و وظایف وسایل ارتباطی ………………………………………… ۵۳
۲-۳۳ کودک کیست ……………………………………………………………… ۵۴
۲-۳۴ ویژگی های کودک در دوره ابتدایی ………………………………………. ۵۴
۲-۳۵ قابلیت های کودک نسبت به تلویزیون ……………………………………. ۵۶
۲-۳۶ ارتباط کودک و تلویزیون …………………………………………………. ۵۷
۲-۳۷ کودکان قربانیان تلویزیون ………………………………………………… ۵۸
۲-۳۸ چهارچوب نظری …………………………………………………………. ۵۹
……. نظریه فرهنگ و شخصیت ……………………………………………….. ۵۹
……. نظریه کنش متقابل نمادین ………………………………………………… ۶۰
…… نظریه کارکردگرایی ……………………………………………………….. ۶۱
بخش سوم :
۳-۱ مقدمه ……………………………………………………………………….. ۶۳
۳-۲ تلویزیون و تغییر در الگوهای گذران اوقات فراغت کودکان ………………. ۷۰
۳-۳ تلویزیون و تغییر در عادات و سلایق کودکان ……………………………… ۷۳
۳-۴ تلویزیون و تغییر در باورها نگرشها و ارزشهای کودکان …………………. ۷۵
۳-۵ تلویزیون و تغییر در فرهنگ تغذیه ………………………………………… ۷۹
۳-۶ تلویزویون و تغییر در ادبیات کودکان ……………………………………… ۸۰
۳-۷ سوالات پرسیده شده از والدین ………………………………………………. ۸۱
۳-۸ مصاحبه با والدین …………………………………………………………… ۸۱
۳-۹ مصاحبه با مربیان ………………………………………………………….. ۸۶
۳-۱۰ نتیجه گیری ……………………………………………………………….. ۸۷
فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره تحلیل مردمشناختی تلویزیون و نقش آن در فرآیند فرهنگپذیری خانوادهها
فهرست منابع …………………………………………………………………….. ۹۱
چکیده انگلیسی
فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره تحلیل مردمشناختی تلویزیون و نقش آن در فرآیند فرهنگپذیری خانوادهها
فهرست نمودارها
نمودار عنوان
نمودار شماره ۱: نمودار سطح تحصیلات والدین ……………………………….. ۶۶
نمودار شماره ۲: حدود ساعات تماشای تلویزیون ……………………………….. ۶۷
نمودار شماره ۳: اولیت تماشای برنامه های تلویزیون ………………………….. ۶۸
نمودار شماره ۴: علت تماشای تلویزون …………………………………………. ۶۹
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 