فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره تحلیل مردم‌شناختی تلویزیون و نقش آن در فرآیند فرهنگ‌پذیری خانواده‌ها


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره تحلیل مردم‌شناختی تلویزیون و نقش آن در فرآیند فرهنگ‌پذیری خانواده‌ها دارای ۱۰۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره تحلیل مردم‌شناختی تلویزیون و نقش آن در فرآیند فرهنگ‌پذیری خانواده‌ها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره تحلیل مردم‌شناختی تلویزیون و نقش آن در فرآیند فرهنگ‌پذیری خانواده‌ها۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره تحلیل مردم‌شناختی تلویزیون و نقش آن در فرآیند فرهنگ‌پذیری خانواده‌ها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره تحلیل مردم‌شناختی تلویزیون و نقش آن در فرآیند فرهنگ‌پذیری خانواده‌ها :

رسانه ها به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی، کارکرد انتقال میراث فرهنگی و اجتماعی و ارزش های جوامع را بر عهده دارند، در عصر کنونی با توجه به نقش بارز آن ها در جامعه و اطلاع رسانی پیرامون موضوعات اجتماعی، فرهنگی ، سیاسی، سعی می­کنند الگوهای نوینی را به جوامع وارد کنند، که جایگزین فرهنگ ها و ارزش ها و الگوهای سنتی می­شوند و در این رهگذر رسانه ها، به عنوان عاملان تغییر و تحول در ارزش ها و هنجارها مطرح هستند و به طوری که سنت ها را به مبارزه می طلبند و به صورت یک عامل مؤثردر دگرگونی نگرش ها و رفتارهای نسل جدید عمل می کنند و همین امر میتواند منجر به شکاف نسلی و عدم انتقال تجربیات نسل گذشته به نسل فعلی شود. در دوران کنونی نقش نهادهای اجتماعی همانند خانواده ، مدرسه و همسالان در اجتماعی کردن و فرهنگ پذیری کودکان ضعیف است و در مقابل ، روز به روز بر اهمیت و نقش رسانه ها افزوده می شود تا جایی که برخی از نظریه پردازان ارتباطی بر این باورند که رسانه ها الویت ذهنی و حتی رفتاری ما را تعیین می­کنند و اگر چگونه فکر کردن را به ما یاد ندهند، اینکه به چه چیزی فکر کنیم را به ما می آموزند . بر همین اساس با توجه به نقش تأثیر گذار رسانه، بالاخص تلویزیون، بر تمامی اعضای جامعه، مخصوصاً کودکان که فرآیند فرهنگ پذیری در آن ها یک سویه انجام می گیرد و در مقابل این وسیله تأثیر پذیر ، هدف اصلی این پژوهش بررسی و تحلیل مردم شناختی تلویزیون به عنوان یکی از رسانه های فراگیر و گسترده و در دسترس همگان بر فرهنگ پذیری کودکان در خانواده است که برای رسیدن به این منظور علاوه بر پژوهش اسنادی و کتا بخانه ای از ۵۰ دانش آموز دختر اول و دوم ابتدایی مدرسه مهدا واقع در خیابان دیباجی جنوبی در منطقه ۳ تهران مصاحبه به عمل آمد ومحقق به مشاهده مشارکت آمیز در جامعه آماری پرداخت وطی پژوهش این مسئله بدست آمد که تلویزیون باعث تغییراتی در باورها و ارزش ها ،عادات و علایق ،الگوهای فراغت ،ادبیات و فرهنگ تغذیه دانش آموزان مورد بررسی شده که میزان این تغییرات در دانش آموزانی که بیشتر تمایل به تماشای برنامه های تلویزیون داشتند و والدینی که توجه و نظارت کمتری نسبت به نوع برنامه ها و تعداد ساعات تماشای کودکان خود داشتند بیشتر و قابل لمس تر بود.

فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره تحلیل مردم‌شناختی تلویزیون و نقش آن در فرآیند فرهنگ‌پذیری خانواده‌ها
فهرست مطالب

بخش اول :

۱-۱ پیش گفتار ……………………………………………………………………. ۲

۱-۲ مقدمه ………………………………………………………………………… ۳

۱-۳ بیان مسئله ……………………………………………………………………. ۴

۱-۴ اهمیت و ضرورت تحقیق …………………………………………………… ۶

۱-۵ هدف ها ی پژوهش ………………………………………………………….. ۷

۱-۶ سوالات پژوهش ……………………………………………………………… ۸

۱-۷ پیشینه تحقیق …………………………………………………………………. ۹

۱-۸ جامعه مورد بررسی ………………………………………………………… ۱۲

۱-۹ روش تحقیق ………………………………………………………………… ۱۳

۱-۱۰ کلید واژگان ……………………………………………………………….. ۱۴

بخش دوم :

۲-۱ فرهنگ ……………………………………………………………………… ۱۶

۲-۲ فرهنگ از منظر صاحبنظران علوم اجتماعی ……………………………… ۱۸

۲-۳ خصوصیات فرهنگ ……………………………………………………….. ۲۱

۲-۴ فرهنگ به واقعیت معنا می بخشد …………………………………………. ۲۳

۲-۵ فرهنگ پدیده ای فراگیر است ………………………………………………. ۲۳

۲-۶ فرهنگ امری مشترک است ……………………………………………….. ۲۳

۲-۷ فرهنگ یاد گرفتنی است ……………………………………………………. ۲۳

۲-۸ فرهنگ به عنوان یک رفتار اکتسابی ………………………………………. ۲۴

۲-۹ سطح های فرهنگ ………………………………………………………….. ۲۵

۲-۱۰ طبقه بندی فرهنگها ……………………………………………………….. ۲۵

۲-۱۱ ابداع فرهنگ پذیری ………………………………………………………. ۲۶

۲-۱۲ فرهنگ پذیری …………………………………………………………….. ۲۷

۲-۱۳ نوسازی مفهوم فرهنگ …………………………………………………… ۲۸

۲-۱۴ عناصرمهم در فرهنگ پذیری ……………………………………………. ۲۹

۲-۱۵ روند ها و متغیرهای فرهنگ پذیری ……………………………………… ۳۰

۲-۱۶ انواع فرهنگ پذیری ……………………………………………………… ۳۰

۲-۱۷ انواع فرهنگ پذیری از منظری دیگر …………………………………… ۳۲

۲-۱۸ آژانس های فرهنگ پذیری ……………………………………………….. ۳۲

۲-۱۹ ماهیت رسانه ……………………………………………………………… ۳۶

۲-۲۰ رسانه و فرهنگ پذیری …………………………………………………… ۳۶

۲-۲۱ کارکردهای رسانه ها …………………………………………………….. ۳۷

۲-۲۲ رسانه ها و تغییر ارزشهای سنتی و شکاف نسلی ………………………… ۳۸

۲-۲۳ طبقه بندی نیاز های مرتبط با رسانه ……………………………………… ۴۵

۲-۲۴ تلویزیون ………………………………………………………………….. ۴۵

۲-۲۵ ویژگی های تلویزیون …………………………………………………….. ۳۶

۲-۲۶ تلویزیون به عنوان ابزاری فرهنگی ……………………………………… ۴۶

۲-۲۷ تلویزیون از دید نظریه پردازان …………………………………………… ۴۶

۲-۲۸ قدرت تلویزیون ……………………………………………………………. ۴۸

۲-۲۹ کارکردهای مثبت تلویزیون ………………………………………………. ۴۹

۲-۳۰ جنبه ها ی اجتماعی شدن کودکان ………………………………………… ۵۰

۲-۳۱ کارکردهای منفی تلویزیون ……………………………………………….. ۵۱

۲-۳۲ نقش ها و وظایف وسایل ارتباطی ………………………………………… ۵۳

۲-۳۳ کودک کیست ……………………………………………………………… ۵۴

۲-۳۴ ویژگی های کودک در دوره ابتدایی ………………………………………. ۵۴

۲-۳۵ قابلیت های کودک نسبت به تلویزیون ……………………………………. ۵۶

۲-۳۶ ارتباط کودک و تلویزیون …………………………………………………. ۵۷

۲-۳۷ کودکان قربانیان تلویزیون ………………………………………………… ۵۸

۲-۳۸ چهارچوب نظری …………………………………………………………. ۵۹

……. نظریه فرهنگ و شخصیت ……………………………………………….. ۵۹

……. نظریه کنش متقابل نمادین ………………………………………………… ۶۰

…… نظریه کارکردگرایی ……………………………………………………….. ۶۱

بخش سوم :

۳-۱ مقدمه ……………………………………………………………………….. ۶۳

۳-۲ تلویزیون و تغییر در الگوهای گذران اوقات فراغت کودکان ………………. ۷۰

۳-۳ تلویزیون و تغییر در عادات و سلایق کودکان ……………………………… ۷۳

۳-۴ تلویزیون و تغییر در باورها نگرشها و ارزشهای کودکان …………………. ۷۵

۳-۵ تلویزیون و تغییر در فرهنگ تغذیه ………………………………………… ۷۹

۳-۶ تلویزویون و تغییر در ادبیات کودکان ……………………………………… ۸۰

۳-۷ سوالات پرسیده شده از والدین ………………………………………………. ۸۱

۳-۸ مصاحبه با والدین …………………………………………………………… ۸۱

۳-۹ مصاحبه با مربیان ………………………………………………………….. ۸۶

۳-۱۰ نتیجه گیری ……………………………………………………………….. ۸۷

فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره تحلیل مردم‌شناختی تلویزیون و نقش آن در فرآیند فرهنگ‌پذیری خانواده‌ها
فهرست منابع …………………………………………………………………….. ۹۱

چکیده انگلیسی

فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره تحلیل مردم‌شناختی تلویزیون و نقش آن در فرآیند فرهنگ‌پذیری خانواده‌ها
فهرست نمودارها

نمودار عنوان

نمودار شماره ۱: نمودار سطح تحصیلات والدین ……………………………….. ۶۶

نمودار شماره ۲: حدود ساعات تماشای تلویزیون ……………………………….. ۶۷

نمودار شماره ۳: اولیت تماشای برنامه های تلویزیون ………………………….. ۶۸

نمودار شماره ۴: علت تماشای تلویزون …………………………………………. ۶۹

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.