فایل ورد کامل مقاله علمی درباره فرصتها و چالشهای بخش گردشگری در شهرهای مرزی استان ایلام و پیامدهای توسعهای آن
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مقاله علمی درباره فرصتها و چالشهای بخش گردشگری در شهرهای مرزی استان ایلام و پیامدهای توسعهای آن دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مقاله علمی درباره فرصتها و چالشهای بخش گردشگری در شهرهای مرزی استان ایلام و پیامدهای توسعهای آن کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله علمی درباره فرصتها و چالشهای بخش گردشگری در شهرهای مرزی استان ایلام و پیامدهای توسعهای آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله علمی درباره فرصتها و چالشهای بخش گردشگری در شهرهای مرزی استان ایلام و پیامدهای توسعهای آن :
چکیده
مناطق مرزی ایران به دلیل شرایط خاص جغرافیایی وتاریخی از پتانسیلهای بالا در بخش گردشگری برخوردار می باشند که در صورت توجه با آنها می توان در توسعه اقتصادی مناطق مذکور استفاده نمود . استان ایلام به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی از پتانسیلهای بسیارزیاد در بخش گردشگری برخوردار می باشد که تا به امروز ناشناخته مانده است .غارها ، قله ها ی مرتفع ، آبشارها ، آتشکده ها ، چشمه ها ، مناطق عملیاتی دفاع مقدس و; تنها بخشی از جاذبه های گردشگری در این استان می باشند که زمینه را برای ایجاد انواع مختلف گردشگری مانند اکونوریسم ، گردشگری تاریخی ، گردشگری جنگ و;
فراهم نموده است . روش تحقیق توصیفی – تحلیلی با رویکرد توسعه ای می باشد واطلاعات مورد نیاز این تحقیق از طریق روش کتابخانه ای گردآوری شده است . کمبود مراکز اقامتی ، ضعف تبلیغات واطلاع رسانی ، عدم وجود سندجامع بخش گردشگری استان ، نبود مدیریت جامع در امرگردشگری استان ، عدم تعامل مناسب نخبگان وکارشناسان با مسئولان حوزه گردشگری و; تنها بخشی از مشکلات مرتبط با بخش گردشگری در استان ایلام می باشد که در صورت توجه به آنها واتخاذ اقدامات مناسب ، می توان علاوه برتوسعه اقتصادی به ثبات امنیت در مناطق مرزی این استان نیز کمک نمود .
واژه های کلیدی : گردشگری ، شهرهای مرزی ، فرصتها ، چالشها ، استان ایلام
-۱ مقدمه
گردشــگری در ســالهای پــس از جنــگ جهــانی دوم رشــد زیــادی حــدود ۵ درصــد در ســال را نشــان مــی دهــد. رشــد گردشگری حاصل رشد اقتصادی دراز مـدت، افـزایش سـطح درآمـد و افـزایش اوقـات فراغـت همـراه بـا توسـعه فنـاوری بـه خصــوص در زمینــه حمــل و نقــل در طــی ایــن سالهاســت . (Rocbe, 1996:317 ) فعالیــت هــای گردشــگری در رابطــه بـا سـرمایه داری پـا گرفتـه و در سـطح ملـی و بـین المللـی گردشـگری همچـون کالاهـای بسـته بنـدی شـده در تورهـای دسـته جمعـی شـکل گرفتـه اسـت . (Meethan , 2001,9 ) گردشـگری بـه عنـوان فعـالیتی اقتصـادی بـا نفـع بسـیار در بهبـود کیفیـت زنـدگی سـاکنان منـاطق و افـزایش درک از مکـان (Bescuildes , 2002 : 307) عامـل بسـیار مهمـی در توسعه محسوب می شود. دولتهـا بـالطبع بـرای گـام نهـادن در رویکـرد بـه توسـعه فضـای سـرزمینی نقـش پـر رنگـی را بــه عهــده دارنــد. دولتهــا در زمینــه گردشــگری بــا تــوان رقابــت خــارجی، جــذب ســرمایه و گردشــگر ، رفــاه اجتمــاعی و گسترش بازارهای گردشگری بر اساس توزیـع مجـدد ثـروت همـراه بـا رونـد نوسـازی مـدیریتی- فنـاوری ایفـای نقـش مـی کنند ( پاپلی ، یزدی، سقایی، . (۱۱۵ :۱۳۸۸
بـا افـزایش جمعیـت و رشـد فزاینـده ی شـهرها از یـک سـو و پیشـرفت هـای چشـمگیر اخیـر در شـبکه حمـل و نقـل ، تکنولوژی و سایر عناصـر زنـدگی بشـراز سـوی دیگـر، هـر روز کـه مـی گـذرد ، انگیـزه هـای نیـاز بـه مسـافرت و سـفرهای گردشــگری نیــز افــزایش مــی یابــد(حیــدری، . (۱۶ :۱۳۸۷ از اواخــر دهــه ۱۹۶۰ مــیلادی صــنعت گردشــگری در ابعــاد
۱۰۳۲
ھما ش م ی ی زی و ا ؛ چا ش و ر یا
۳۰ و ۳۱ فروردین – ۱۳۹۱ دانشگاه سیستان و بلوچستان
National Congress on Border Cities and Security; Challenges and Strategies – CBCS 2012
جهــانی اش بــه رشــد قابــل ملاحظــه ای داشــته اســت، چنانکــه در ســال ۲۰۰۶ تعــداد گردشــگران بــین المللــی بــه۸۰۸
میلیـون رسـیده اسـت و پـیش بینـی مـی شـود کـه طـی دهـه ۲۰۲۰ مـیلادی تورسـیم ، صـنعت شـماره ی یـک جهـان محسوب می شود . (www.WTTC.ORG)
امروزه صنعت گردشـگری فراتـر از یـک صـنعت بـه مثابـه پدیـده ی پویـای جهـانی و اجتمـاعی اسـت کـه پیچیـدگی هـای خــاص خــود را دارد . (Elloit,1997:4 ) شــناخت دقیــق و تحلیــل علمــی ایــن پدیــده مــی توانــد چــار چوبهــای مطمئنــی برای برنامه ریزی صنعت گردشگری فراهم می آورد.
استان ایلام به عنـوان یـک اسـتان مـرزی کـه در غـرب ایـران قـرار دارد بـا دارا بـودن گونـه هـای مختلفـی از جاذبـه هـای گردشگری طبیعـی و انسـانی، هنـوز جایگـاه خاصـی را در بـین اسـتان هـای ایـران در زمینـه جـذب گردشـگر پیـدا نکـرده اســت ، بــا اقــدامات و راهکارهــای مختلــف مــی تــوان جاذبــه هــای گردشــگری ایــن اســتان را بــه گردشــگران داخلــی و خارجی معرفی کرد و به توسعه اقتصادی این استان کمک نمود.
-۲ مبانی نظری
-۱-۲ رویکردهای بنیانی در مطالعه گردشگری
مطالعه گردشگری با توجه به خصلت و ماهیتش رویکردهای گوناگونی را طلب می کند.
-۱-۱-۲ رویکـرد نهـادی- تشـکیلاتی:۱ در ایـن رویکـرد گردشـگری بـه مثابـه یـک نهـاد، ارگـان و یـا تشـکل مطـرح مـی باشـد نمونــه بــارز ایــن رویکــرد در مـورد تحقیــق در خصــوص آژانــس هــای مسـافرتی و مشــکلات و کــم و کاســتی هــای مربوط به آنها است.
-۲-۱-۲ رویکرد محصول یا تولید:۲ به صنعت گردشگری از زاویه دید یک فعالیت تولیدی نگریسته می شود. -۳-۱-۲ رویکرد تاریخی:۳ در این رویکرد تاریخچه، نحوه تکوین و تکامل گردشگری در طی زمان مورد نظر است.
است.
-۴-۱-۲ رویکـرد مـدیریتی:۴ بـر فعالیـت هـای مـدیریتی جهـت ارائـه هـر چـه بهتـر خـدمات گردشـگری و ابعـاد و مسـائل برنامه ریزی تاکید دارد.
-۵-۱-۲ رویکــرد جامعــه شناســی:۵ مطالعــات طبقــات اجتمــاعی آداب و عــادات جامعــه میزبــان و; از جملــه محورهــای مطرح در این رویکرد است.
-۶-۱-۲ رویکرد جغرافیـایی:۶ ارزیـابی مکانهـای گردشـگری، نحـوه خـدمات رسـانی بـه آنهـا و بررسـی اثـرات گردشـگری ، ، نحوه خدمات رسانی به آنها و; از جمله موضوعات مهم در این رویکرد می باشد .(Charles & others,200)
-۲-۲ عوامل موثر بر گردشگری عوامل بی شماری در توسـعه گردشـگری نقـش دارنـد. ارتبـاط و تعامـل بـین آنهـا، توسـعه گردشـگری را شـکل مـی دهـد .
سه عامل اصلی در توسعه گردشگری عبارتند از:
۱ -Instituional Approach 2 -Product Apptoach 3 -Historical Approach 4 -Managerial Approach 5 -Sociological Apptoach 6 -Geographical Apptoach
۱۰۳۳
ھما ش م ی ی زی و ا ؛ چا ش و ر یا
۳۰ و ۳۱ فروردین – ۱۳۹۱ دانشگاه سیستان و بلوچستان
National Congress on Border Cities and Security; Challenges and Strategies – CBCS 2012
گردشــگران ، مــردم منطقــه و ویژگــی هــای مقصــد (الــوانی و پیــروز بخــت، . (۱۱۲ :۱۳۸۵ بــه عبــارت دیگــر ، مهمانــان ، میزبانان و جاذبه ها سه عامل اصلی در توسعه گردشگری اند.
ماخذ: محسنی، ۱۵۶ :۱۳۸۸
ترتیب (Tribe , 1993: 32) عوامل موثر در ساختار گردشگری و چرخه آن را به شرح زیر بیان می دارد: -۱عوامل اقتصادی و سرمایه
-۲عوامل ایدئولوژیک و روابط بین المللی
-۳ عوامل اجتماعی، فرهنگی و دینی
-۴ زیر ساخت های امنیتی و انتظامی
-۵ عوامل طبیعی
-۶ سابقه تاریخی
-۷ آموزش
-۸ مجموعه میراث فرهنگی
-۹ زیر ساختهای توسعه ای
-۱۰ فناوری
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 