فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره عوامل مؤثر بر یادگیری دروس بخوانیم و بنویسیم پایه اول و دوم ابتدایی با رویکرد آموزشی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره عوامل مؤثر بر یادگیری دروس بخوانیم و بنویسیم پایه اول و دوم ابتدایی با رویکرد آموزشی دارای ۵۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره عوامل مؤثر بر یادگیری دروس بخوانیم و بنویسیم پایه اول و دوم ابتدایی با رویکرد آموزشی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره عوامل مؤثر بر یادگیری دروس بخوانیم و بنویسیم پایه اول و دوم ابتدایی با رویکرد آموزشی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره عوامل مؤثر بر یادگیری دروس بخوانیم و بنویسیم پایه اول و دوم ابتدایی با رویکرد آموزشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره عوامل مؤثر بر یادگیری دروس بخوانیم و بنویسیم پایه اول و دوم ابتدایی با رویکرد آموزشی :
فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره عوامل مؤثر بر یادگیری دروس بخوانیم و بنویسیم پایه اول و دوم ابتدایی با رویکرد آموزشی
بی شک آینده هر جامعه ای به کیفیت و کارآیی آموزش و پرورش آن کشور بستگی دارد. از این رو هر چه کارآیی و بهرهدهی برنامههای آموزشی مؤثرتر و مفیدتر باشد صرفاٌ به این معنا نیست که هدفها و محتوای آموزش و پرورش در قالب جملاتی زیبا و شعار گونه توصیف شود، بلکه منظور تلاشهای هماهنگی است که به منظور ایجاد بافت مشترک بین هدفها و روشهای مناسب آموزشی انجام میگیرد تا مقاصد و نیازهای پیشبینی شده در عمل تحقق یابد. در این راستا معلم بدون آشنایی لازم به چگونگی عمل یادگیری دانشآموزان و قانون های آن نمیتواند در امر آموزش و پرورش موفق شود و به هدف مطلوب برسد. اگر چه ممکن است فعالیتهای متعددی را انجام دهد اما همه این فعالیتها بی ثمرباشد. همانند کشاورزی میباشد که بدون اطلاع از خواص زمین زراعی خود و مقیاس زمینی لازم برای بدست آوردن محصول مورد نظرش و ابزار و آلات لازم به زراعت بپردازد که طبیعی است محصول مورد نیازش را به دست نخواهد آورد. پس برای حصول نتیجه مطلوب باید راه صحیح استفاده از عوامل مؤثر بر یادگیری را دانست و آنها را به کار گرفت. و در این امر هم به دانشآموزان کمک نمود و هم به معلمین پایههای اول چرا که معلمین پایه اول پایهها را بنا میکنند که اگر پایه محکم و اصولی بنا شود مشکل یادگیری بقیه ی کارها به طور منظم و اصولی پیش می رود و معلمین پایههای بالاتر از درس نخواندن دانشآموزان خود در اذیت و آزار نخواهند بود.
موضوع تحقیق :
بررسی عوامل مؤثر بر یادگیری دروس بخوانیم و بنویسیم پایه اول و دوم ابتدائی .
ضرورت و اهمیت مسأله :
پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی و فن آوری های جدید روز به روز احساس نیاز به آموختن و یادگیری را افزایش میدهد. انسان امروزی برای برقراری ارتباط با محیط رو به پیشرفت و مملو از تکنولوژی های جدید و وسایل ارتباطی پیشرفته نیاز به آموختن دارد. هر چند این انسان از محیط اطراف و دیگران آموزشهایی میبیند و چیزهایی می آموزد اما این آموزشها نه کافی و نه منظم و گاهی نیز در ارتباط با هم نیز نیستند و در بیشتر موارد اختصاصی نیز نیستند. در حالی که انسان برای برقراری ارتباط با استفاده از وسایل صنعتی پیشرفته نیاز به آموزشهای خاص دارد. از این رو کسی میخواهد آگاهی خود یادگیری را در باره موضوعی معین افزایش دهد. باید راه درست آن را بیابد، در امر تعلیم و تربیت معلم بدون آشنایی لازم به چگونگی عمل یادگیری دانشآموزان و قانون های آن نمیتواند در امر تعلیم و تربیت موفق شود. زیرا یادگیری بر یک رویکرد یا عنصر معینی مبتنی نیست. بلکه به عوامل و متغیرهای زیادی ارتباط دارد. ارتباط بین چیزی که معلم خواهان آموختن به دانشآموزان است با چیزی که دانشآموزان یاد میگیرند. معلم باید استراتژیهای مختلف این عوامل را در هم آمیزد تا پدیده یادگیری صورت گیرد. برای همین یک معلم کار آزموده باید به شناسایی عوامل مؤثر بر یادگیری بپردازد و اختلالات یادگیری را از بین ببرد و با توجه به تغییراتی جدید که در کتابهای بخوانیم و بنویسیم بوجود آمده است اطلاعات معلمین نسبت به روز افزایش یابد و برای برقراری ارتباط دانشآموزان با دنیای تکنولوژی باید یادگیری صحیح را از پایه شروع بنمائیم.
هدف کلی تحقیق :
تعیین و شناخت عوامل مؤثر بر یادگیری دروس بخوانیم و بنویسیم پایههای اول و دوم ابتدائی و یاری رساندن به دانشآموزان در جهت یادگیری بهتر این دروس
اهداف ویژه :
۱- آگاهی داشتن از روشهای نوین یاددهی ـ یادگیری
۲- اطلاع داشتن از عوامل مؤثر بر یادگیری
۳- اطلاع داشتن از فنون و تکنولوژی های جدید
۴- آگاهی داشتن از ویژگیهای رشدی ( جسمی و ذهنی ) دانشآموزان
سئوالات تحقیق :
۱- آیا داشتن هدف و انگیزه یکی از عوامل مؤثر بر یادگیری است ؟
پرسشنامههای ۱۰-۹-۸-۷-۶-۵-۴-۳-۲-۱-
۲- آیا دانشآموزانیکه آموزش پیش دبستانی دیده اند بهتر از سایر دانشآموزان دروس بخوانیم و بنویسیم را فرا میگیرند ۱۷؟-۱۶-۱۵-۱۴-۱۳-۱۲-۱۱
۳- آیا روشهای مشارکتی نقش مؤثر بر یادگیری دارند ؟ ۲۴-۲۳-۲۲-۲۱-۲۰-۱۹-۱۸
۴- آیا استفاده ازوسایل کمک آموزشی در یادگیری بخوانیم و بنویسیم باید های اول و دوم مؤثر است ؟ ۳۰-۲۹-۲۸-۲۷-۲۶-۲۵
متغیرها و تعاریف عملی آنها :
در این تحقیق متغیرها به دو دسته وابسته و مستقل تقسیم میشوند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 