فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره ارتباط نگرش به تقلب با باورهای مذهبی در میان دانشجویان دانشگاهی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره ارتباط نگرش به تقلب با باورهای مذهبی در میان دانشجویان دانشگاهی دارای ۹۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره ارتباط نگرش به تقلب با باورهای مذهبی در میان دانشجویان دانشگاهی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره ارتباط نگرش به تقلب با باورهای مذهبی در میان دانشجویان دانشگاهی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره ارتباط نگرش به تقلب با باورهای مذهبی در میان دانشجویان دانشگاهی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره ارتباط نگرش به تقلب با باورهای مذهبی در میان دانشجویان دانشگاهی :
فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره ارتباط نگرش به تقلب با باورهای مذهبی در میان دانشجویان دانشگاهی
نقش متغیرهای شناختی، شخصیتی و اجتماعی در تبیین رابطه بین نگرش مذهبی و و تقلب دانشجویان از اهمیت ویژهای برخوردار است، اما کمتر به صورت تجربی مورد بررسی قرار گرفته است؛ بدینمنظور در این پژوهش به بررسی رابطه نگرش مذهبی و تقلب پرداخته شده است.
هدف مطالعه حاضر بررسی رابطه بین نگرش مذهبی و تقلب دانشجویان دانشگاه ایذه بوده و فرضیه اصلی تحقیق این است که بین نگرش مذهبی و تقلب دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه رابطه وجود دارد. روش تحقیق در این پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی است. نمونه مورد بررسی ۱۰۰ نفر از دانشجویان که در رشتههای مختلف علوم تجربی، علوم انسانی و ریاضی فیزیک و …در سال تحصیلی ۸۸-۸۹ مشغول به تحصیل بودند و به صورت نمونهگیری تصادفی ساده از میان پنج کلاس انتخاب گردیدند. آزمون نگرش مذهبی (دارای ۲۰ سؤال، سه گزینهای) و پرسشنامه پژوهش (GHQ) برای سنجش ملاکهای سلامت، شامل مذهبی بودن ، ارتباط با خداوند، اختلال در کارکرد اجتماعی و افسردگی به عنوان ابزار تقلب تحقیق استفاده شد و دادههای بهدست آمده با روش آمار توصیفی و ضریب همبستگی پیرسون با استفاده از نرمافزار (SPSS-13) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتهها نشان داد که بین نگرش مذهبی و وتقلب (r = -0/23)، همچنین بین نگرش مذهبی و اضطراب(r = -0/20) و اختلال در کارکرد اجتماعی (r = -0/21) در سطح معناداری (p<0/05)رابطه وجود دارد؛ اما بین جسمیسازی و افسردگی با نگرش مذهبی رابطه معنیداری دیده نشد. ضرایب همبستگی منفی بدینمعنی است که هرچه نگرش مذهبی بالاتر باشد، علائم دیدگاه مذهبی و درنتیجه تقلب بیشتر است. بهطور خلاصه میتوان گفت یافتههای این پژوهش بیانگر آن است که نگرش مذهبی با افزایش تقلب دایان در رابطه است. پژوهشهای آینده لازم است میزان تعمیمپذیری این یافتهها را بررسی کنند.
مقدمه
اگر دانشجویی یک بار از طریق تقلب موفق شود نمره ی خوبی بگیرد دیگر نمی تواند با فکر خودش امتحان دهد ودر مقابل وسوسه ی نوشتن ازروی دست دیگران پایداری نکند.
بیشتر دانشجویان در طول سالهای دانشگاه حداقل یکی دوبار تقلب می کنند ودر بیشتر این موارد بدون ان که مطلب درسی را فهمیده باشند با نمره ی غیر واقعی به کلاس بالا راه می یابند و این موضوع مشکلات بسیاری را بوجود می آورد بیشتر والدین می خواهند فرزندان آنها درک کنند که تقلب کردن کار درستی نیست حتی اگر بدون تقلب نمره ی بالا تری را نگیرند . (عبدالوهاب،۱۹۹۹) در یک تعبیر خشن شاید بتوانیم بگوئیم فردی که تقلب می کند مانند کسی است که دزدی میکند اما با شیوه ی دیگر. همانطور که در دزدی پنهان کاری، ترس و تجاوز به حقوق دیگران وجود دارد در تقلب هم وجود دارد.اما گفته میشود که تقلب میتواند چیزی شبیه دروغگوئی باشد. به نظر میرسد که فرد سالم نباید تقلب کند گر چه نتواند به همه سئوالات امتحانی پاسخ دهد. چون او میداند تقلب از سنخ چه نوع اعمال و رفتاری است. (آزاد،۱۳۸۱)
روانشناسان تقلب را یک بیماری روحی شخصیتی میدانند ومی گویند وقتی یک پیام روشن ودقیقی در مورد نادرستی تقلب به دانشجو نمی دهیم وبه اندازه ی کافی آن را اشکار نمی کنیم چگونه می توان انتظار داشته باشیم آنها در دانشگاه تقلب نکنند. ( الوندی ،۱۳۸۲)در همین راستا برخی مطالعات دلیل اصلی بروز تقلب را ناشی از دو عامل میدانند :
۱-فشار ها وانتظاراتی که بر دانشجوه هان برای کسب موفقیت وارد میشود .
۲- برآورد دانشجویان از احتمال گیرافتادن او در جریان تقلب .بنابر این معلم برای به حداقل رساندن تقلب می تواند اقدامات متعددی را انجام دهد. در این مقاله سعی بر ان است. علل گرایش دانشجویان به تقلب و راهکارهای پیشنهادی برای آن را بررسی کنیم.
منابع
۱ـ ر.ک: فریبا جمالى، «بررسى رابطه بین نگرش مذهبى و احساس معنابخشى در دانشجویان دانشگاه»، پایاننامه کارشناسى ارشد دانشگاه الزهرا، ۱۳۸۱.
۲ـ ر.ک: غلامعباس توسلى، نظریههاى جامعهشناسى، انتشارات سمت، ۱۳۶۹.
۳ الى ۵ـ به نقل از: زهرا رازفر، «بررسى نقش باورهاى دینى در خویشتندارى نوجوانان تهران»، دانشگاه الزهرا، ۱۳۷۹.
۶و۷ـ ر.ک: فریبا جمالى، «بررسى رابطه بین نگرش مذهبى و احساس معنابخشى در دانشجویان دانشگاه»، پایاننامه کارشناسى ارشد دانشگاه الزهرا، ۱۳۸۱.
··· منابع
ـ غلامعباس توسلى، نظریههاى جامعهشناسى، چ اول، تهران، سمت، ۱۳۶۹؛
ـ فریبا جمالى، «بررسى رابطه بین نگرش مذهبى و احساس معنابخشى در دانشجویان دانشگاه»، پایاننامه کارشناسى ارشد دانشگاه الزهرا، ۱۳۸۱؛
ـ ویلیام جیمز، دین و روان، ترجمه مهدى قائمى، انتشارات آموزش و پرورش انقلاب اسلامى، ۱۳۷۲؛
ـ محمد خدایارىفر، «تهیه پرسشنامه نگرشسنج مذهبى در بین دانشجویان دانشگاه»، ۱۳۷۸؛
ـ زهرا رازفر، «بررسى نقش باورهاى دینى در خویشتندارى نوجوانان تهران»، دانشگاه الزهرا، ۱۳۷۹؛
ـ طاهره سهرابیان، «بررسى تأثیر نگرش مذهبى بر سازگارى فردى و اجتماعى دانشآموزان استان لرستان»، دانشگاه الزهراء، ۱۳۷۹؛
ـ علىاصغر صباغپور، «بررسى نگرش مذهبى جوانان ذکور تهران (۲۲ـ۱۷ ساله) و عوامل مؤثر بر شکلگیرى آن»، دانشگاه تربیت مدرس، ۱۳۷۹؛
ـ فصلنامه اندیشه و رفتار، شماره ۸، زمستان ۸۰.
ـ نیما قربانى، «روانشناسى دین، یک رویکرد عملى چند تبارى»، فصلنامه قبسات، سال سوم، ش ۲، تابستان و پاییز ۱۳۷۷.
ـ عبدالعظیم کریمى، رویکرد نمادین به تربیت دینى با تأکید بر روشهاى اکتسابى، انتشارات قربانى، ۱۳۷۴؛
ـ یوسف کریمى، روانشناسى اجتماعى، چ چهارم، دانشگاه پیام نور، ۱۳۷۲؛
ـ مهرى محمودى، «رابطه قشربندى اجتماعى و رفتارهاى مذهبى»، دانشگاه تربیت مدرس، ۱۳۷۸؛
ـ رضا ناظمیان، انسان و دین، تهران، سازمان تبلیغات اسلامى، ۱۳۶۹؛
– G.W. Alport. (1959). Relgion and Pregudice (crane Reviwe 2).
– J.M. Burger (1997). Psycho and Lytic theory and Religian in hand book of personality Grove. Books/colepub.
– Tread Way. K.m(1995) Religion and optimism models of the relationship student Jurnal of psychology.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 