فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره توسعه متدولوژی ارتقای ایمنی جاده‌ها با تمرکز بر آموزش و اجرای قوانین راهنمایی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره توسعه متدولوژی ارتقای ایمنی جاده‌ها با تمرکز بر آموزش و اجرای قوانین راهنمایی دارای ۲۴۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره توسعه متدولوژی ارتقای ایمنی جاده‌ها با تمرکز بر آموزش و اجرای قوانین راهنمایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره توسعه متدولوژی ارتقای ایمنی جاده‌ها با تمرکز بر آموزش و اجرای قوانین راهنمایی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره توسعه متدولوژی ارتقای ایمنی جاده‌ها با تمرکز بر آموزش و اجرای قوانین راهنمایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره توسعه متدولوژی ارتقای ایمنی جاده‌ها با تمرکز بر آموزش و اجرای قوانین راهنمایی :

فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره توسعه متدولوژی ارتقای ایمنی جاده‌ها با تمرکز بر آموزش و اجرای قوانین راهنمایی

چکیده:

یافته‌های مطالعه نشان می‌دهد برای جلوگیری ازحوادث ترافیکی، مهارتخلف یک اصل اساسی درقوانین عبورومرورمحسوب می شود. درمیان همه عوامل مؤثردرکاهش تخلفات ترافیکی، قوانین محکم وبازدارنده به همراه آموزش ترافیک به استفاده کنندگان راه نقش بسیارمثبت ومؤثری در ایمنی راه دارد.

در حال حاضر کشورهای پیشرفته بنا بر توصیه سازمان بهداشت جهانی در سیاست ایمنی راه تجدید نظر کرده و برای علوم رفتاری حداقل به همان اندازه علوم مربوط به راه و وسیله‌نقلیه اهمیت قائل شده‌اند. این امر باعث گردیده که آموزش و اجرای قوانین در رأس سیاست جدید ایمنی راه‌ها قرارگیرد. بررسی‌های انجام گرفته نشان می‌دهد که آموزش ایمنی تنها مختص گروه خاص نظیر رانندگان یا کودکان نمی‌باشد بلکه هر فرد یا افرادی، بخش یا ارگانی که به نوعی با ایمنی جاده‌ها در ارتباط است را شامل می‌شود. متدولوژی ارایه شده در این پژوهش آموزش ایمنی راه را در دو سطح استفاده‌کنندگان از راه و مسؤلین و متخصصین در نظر گرفته است که در هر سطح روشهای و محتوای آموزش متفاوت می‌باشد.

فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره توسعه متدولوژی ارتقای ایمنی جاده‌ها با تمرکز بر آموزش و اجرای قوانین راهنمایی
فهرست:

فصل اول: مقدمه و معرفی……………………………………………………………………………………… ۲

۱-۱-تعریف مساله و اهمیت آن…………………………………………………………………………………….. ۶

۱-۲- نتایج مهم پژوهش……………………………………………………………………………………………… ۹

۱-۳- فصل‌های پایان‌نامه……………………………………………………………………………………………… ۹

فصل دوم: اصول و پارامترهای تاثیرگذار بر ایمنی جاده ها…………………………………….. ۱۲

۲-۱- تصادفات ترافیکی در سامانه حمل‌ونقل جاده ای ایران…………………………………………………. ۱۲

۲-۲- رابطه بین ایمنی و تحرک…………………………………………………………………………………….. ۱۳

۲-۳- عوامل ایجاد تصادفات جاده ای…………………………………………………………………………….. ۱۶

۲-۳-۱- عامل انسانی………………………………………………………………………………………………….. ۱۶

۲-۳-۲- عامل راه……………………………………………………………………………………………………… ۱۹

۲-۳-۳- عامل وسیله نقلیه…………………………………………………………………………………………….. ۲۴

۲-۳-۴- عوامل محیطی……………………………………………………………………………………………….. ۲۵

فصل سوم: مروری بر مطالعات پیشین……………………………………………………………………….. ۲۸

۳-۱- آموزش ایمنی راه توسط تورهای تئاتری………………………………………………………………….. ۲۹

۳-۲- آموزش ایمنی راه در مدارس………………………………………………………………………………… ۳۵

۳-۳- اعمال مقررات بر کاهش تصادفات جاده‌ای در برخی کشورهای اروپایی………………………….. ۴۳

۳-۴- نقش و تبیین نکات محوری آموزش موتورسیکلت‌رانان با هدف افزایش ایمنی……………………. ۴۹

فصل چهارم: بررسی روشهای آموزش قوانین و رانندگی………………………………………….. ۵۶

۴-۱- بررسی اصول وروشهای آموزش ترافیک و قوانین درکشورآلمان…………………………………….. ۵۷

۴-۱-۱- گواهینامه برای هدایت وسائط نقلیه موتوری…………………………………………………………… ۵۹

۴-۱-۲- طبقه بندی مجوزهای رانندگی (انواع گواهینامه های رانندگی) در آلمان………………………… ۶۴

۴-۱-۳- تمرینات وامتحان رانندگی یک متقاضی دریافت گواهینامه………………………………………… ۶۴

۴-۱-۳- آشنایی وآموزش ضوابط ومقررات وقوانین عمومی………………………………………………….. ۶۵

۴-۲- روشهای آموزش رانندگی درکشورآمریکا……………………………………………………………….. ۶۸

۴-۲-۱- انواع گواهینامه رانندگی…………………………………………………………………………………… ۶۸

۴-۴- روشهای آموزش رانندگی در ژاپن…………………………………………………………………………. ۷۵

۴-۴-۱- عناوین برنامه های آموزشی………………………………………………………………………………. ۷۵

۴-۳-۲- تدابیر ایمنی ترافیک در سطح کشور ژاپن……………………………………………………………… ۷۷

۴-۳-۳- آموزش ایمنی رانندگی درمؤسسه آموزش مرکزی ژاپن…………………………………………….. ۷۸

۴-۳-۴- صدورگواهینامه در ژاپن…………………………………………………………………………………… ۸۳

۴-۴- روشهای آموزش رانندگی وکسب گواهینامه رانندگی درایران………………………………………… ۸۷

۴-۴-۱- مراحل آموزش هنرجویان درآموزشگاههای کشور………………………………………………….. ۸۸

۴-۴-۲- آزمایشات رانندگی………………………………………………………………………………………… ۸۸

۴-۴-۳- منابع آموزشی……………………………………………………………………………………………….. ۸۹

۴-۴-۴- صدورگواهینامه رانندگی………………………………………………………………………………….. ۹۰

فصل پنجم: بررسی متدولوژی آموزش ایمنی راه…………………………………………………….. ۹۷

۵-۱- بررسی متدولوژی آموزش ایمنی……………………………………………………………………………. ۹۷

۵-۱-۱- مفهوم آموزش ایمنی راه…………………………………………………………………………………… ۹۹

۵-۱-۲- آموزش مستمراصول ایمنی راه…………………………………………………………………………… ۱۰۱

۵-۲- اعمال قوانین و مقررات……………………………………………………………………………………… ۱۴۳

۵-۲-۱-تعیین عوامل و پارامترها مؤثر در نحوه اجرای اعمال قوانین ومقررات……………………………… ۱۴۴

۵-۲-۲- اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی و نظارت براجرای آنها…………………………………………. ۱۴۶

نمونه موردی آمارگیری انجام شده در زمینه نقش آموزش و اجرای قوانین در فرهنگ عبور و مرور ۱۵۰

دور نمای آینده تصادفات و راه های برون رفت………………………………………………………. ۱۶۳

مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۶۴

بخش اول: وضعیت عمومی محیط ترافیکی کشور…………………………………………………….. ۱۶۵

۱-۱: وسیله نقلیه………………………………………………………………………………………………………… ۱۶۵

۱-۲: انسان………………………………………………………………………………………………………………. ۱۶۵

۱-۳: راه…………………………………………………………………………………………………………………. ۱۶۶

۱-۴ مدیریت ترافیک…………………………………………………………………………………………………. ۱۶۶

۱-۵ خسارات عمومی ناشی از ترافیک در کشور………………………………………………………………… ۱۶۶

۱-۶ چالشهای عمومی محیط ترافیکی کشور……………………………………………………………………… ۱۶۷

بخش دوم

۲-۱ وضعیت تصادفات کشور از نگاه آمار (۸۳-۸۷)……………………………………………………………. ۱۶۸

۲-۲-۱ شاخص شدت تصادفات……………………………………………………………………………………. ۱۶۹

۲-۲-۲ شاخص نسبت تعداد تلفات به مجموع تعداد تلفات و مجروحین…………………………………….. ۱۷۰

۲-۲-۳ شاخص ریسک ترافیک…………………………………………………………………………………….. ۱۷۲

بخش سوم : مقایسه با سایر کشور……………………………………………………………………………… ۱۷۵

مقایسه شدت تصادفات……………………………………………………………………………………………….. ۱۷۶

بخش چهارم: مقایسه پیامدهای اقتصادی، اجتماعی و روانی تصادفات جاده ای………….. ۱۷۸

۴-۱ پیامدهای اقتصادی……………………………………………………………………………………………….. ۱۷۸

۴-۲ پیامدهای تلفات انسانی…………………………………………………………………………………………. ۱۸۰

۴-۳ پیامدهای اجتماعی و روانی…………………………………………………………………………………….. ۱۸۱

بخش پنجم: راههای برون رفت………………………………………………………………………………. ۱۸۲

۵-۱ : راه برون رفت از این معضل اجتماعی در جمله زیر خلاصه می شود…………………………………. ۱۸۲

۵-۲ :رویکردها و راهبردها………………………………………………………………………………………….. ۱۸۵

فصل ششم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات…………………………………………………………………………. ۱۹۲

۶-۱- خلاصه و نتیجه‌گیری………………………………………………………………………………………….. ۱۹۲

۶-۲- پیشنهادات برای ادامه تحقیق…………………………………………………………………………………. ۲۰۰

منابع و مآخذ…………………………………………………………………………………………………………. ۲۰۸

فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره توسعه متدولوژی ارتقای ایمنی جاده‌ها با تمرکز بر آموزش و اجرای قوانین راهنمایی
فهرست منابع فارسی…………………………………………………………………………………………………… ۲۰۸

فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره توسعه متدولوژی ارتقای ایمنی جاده‌ها با تمرکز بر آموزش و اجرای قوانین راهنمایی
فهرست منابع لاتین…………………………………………………………………………………………………….. ۲۰۹

فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره توسعه متدولوژی ارتقای ایمنی جاده‌ها با تمرکز بر آموزش و اجرای قوانین راهنمایی
فهرست تصاویر

عنوان صفحه

شکل ۱-۱: نمودار تصادفات در آسیا، آفریقا و کشورهای توسعه یافته را در مقابل تعداد مرگ و میرها ۳

شکل(۱-۲): مدل رگرسیون تعداد کشته‌ها در طی سال…………………………………………………………. ۵

شکل (۳-۱): موقعیت خط عبور……………………………………………………………………………………… ۵۱

شکل(۵-۱) : تعریف آموزش ایمنی راه……………………………………………………………………………. ۱۰۰

فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره توسعه متدولوژی ارتقای ایمنی جاده‌ها با تمرکز بر آموزش و اجرای قوانین راهنمایی
فهرست جداول

عنوان صفحه

جدول(۱-۱): آمار تصادفات، تلفات، مجروحین، شاخص شدت تصادفات و درصد تغییر هر یک طی سالهای ۷۸ تا ۸۳ ۴

جدول (۳-۱) : نسبت فایده به هزینه راهبردهای مختلف افزایش ایمنی در نروژ…………………………….. ۴۹

جدول (۱-۴): نمره بندی نحلفات رانندگی……………………………………………………………………….. ۷۴

جدول (۵-۱): مفاد آموزشی مورد نیاز جهت دوره بازآموزی پرسنل پاسگاه‌های راهنمایی و رانندگی برون ‌شهری………………….. ۱۰۵

جدول (۵-۲): دروس مورد نیاز جهت دوره بازآموزی پرسنل واحدهای صدور گواهینامه……………….. ۱۰۶

جدول (۵-۳): دروس مورد نیاز جهت دوره آموزشی سیستم‌های پردازش اطلاعات تصادفات جاده‌ای ۱۰۷

جدول (۵-۴): مفاد آموزشی دوره ایمنی در ترافیک جهت آموزش معاونین راهنمایی و رانندگی مناطق ۱۰۸

جدول (۳-۵): مفاد آموزشی مورد نیاز برای مربیان تعلیم رانندگی……………………………………………. ۱۰۹

جدول (۳-۶): مفاد آموزشی مورد نیاز جهت بازآموزی مسئولین فنی شرکت‌های حمل و نقل بار ۱۱۳

جدول (۵-۷): مفاد آموزشی مورد نیاز جهت مسئولین فنی شرکت‌های حمل و نقل بارهای ویژه ۱۱۴

جدول (۵-۸): مفاد آموزشی مورد نیاز جهت مسئولین فنی شرکت‌های حمل و نقل مسافر……………….. ۱۱۵

جدول (۳-۹): مفاد آموزشی مورد نیاز جهت دوره بازآموزی پرسنل تیم‌های امدادرسانی پزشکی شبکه راه‌ها ۱۱۶

جدول (۵-۱۰): مفاد آموزشی مورد نیاز جهت دوره بازآموزی تیمهای امدادرسانی فنی راه‌ها ۱۱۷

جدول (۵-۱۱): مفاد آموزشی مورد نیاز جهت دوره بازآموزی معلمین مدارس…………………………….. ۱۲۰

جدول (۵-۱۲): مفاد آموزشی مورد نیاز جهت دوره بازآموزی کارشناسان مراکز معاینه فنی خودروها ۱۲۱

جدول (۵-۱۳): مفاد آموزشی مورد نیاز جهت داوطلبین شرکت در آزمون اخذ گواهینامه پایه ۲ ۱۲۵

جدول (۵-۱۴): روش‌های تکمیلی آموزش رانندگان……………………………………………………………. ۱۲۶

جدول (۵-۱۵): مفاد آموزشی لازم جهت دوره تعلیم رانندگی رانندگان حرفه‌ای………………………….. ۱۲۷

جدول (۵-۱۶): روش‌های تکمیلی آموزش رانندگان حرفه‌ای…………………………………………………. ۱۲۸

جدول (۵-۱۷): مفاد آموزشی مورد نیاز رانندگان حمل محمولات ویژه…………………………………….. ۱۲۹

جدول (۵-۱۸): حداقل مفاد آموزشی و بروشورها و نوارهای کاست جهت ارائه به مراجعین دوائر راهنمایی و رانندگی ۱۳۰

جدول(۵-۱۹): مفاد آموزشی و بروشورها و نوارهای کاست آموزشی جهت ارائه به مراجعین مراکز معاینه فنی خودروها ۱۳۱

جدول (۵-۲۰): حداقل مفاد آموزشی مورد نیاز جهت دوره بازآموزی متخلفین ترافیکی…………………. ۱۳۲

جدول (۵-۲۱): حداقل مفاد آموزشی بروشورها و نوارهای کاست آموزشی جهت رانندگان ترانزیت ۱۳۳

جدول (۵-۲۲): روش‌های آموزش کودکان قبل از سنین مدرسه و دانش‌آموزان…………………………… ۱۳۶

جدول (۳-۲۳): حداقل مفاد آموزشی بروشورها و گاهنامه‌ها و نشریات مربوط به مسافرین………………. ۱۳۸

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.