فایل ورد کامل مقاله علمی درباره ارائه رویکرد پیشنهادی برای بصری‌سازی ابرها در چارچوب استاندارد VRML


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله علمی درباره ارائه رویکرد پیشنهادی برای بصری‌سازی ابرها در چارچوب استاندارد VRML دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله علمی درباره ارائه رویکرد پیشنهادی برای بصری‌سازی ابرها در چارچوب استاندارد VRML  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله علمی درباره ارائه رویکرد پیشنهادی برای بصری‌سازی ابرها در چارچوب استاندارد VRML،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله علمی درباره ارائه رویکرد پیشنهادی برای بصری‌سازی ابرها در چارچوب استاندارد VRML :

چکیده

با توجه به نقش مهم ابرها در کاربردهایی نظیر شبیهسازهای پرواز، بصریسازی اطلاعات هواشناسی، پیشبینی وضع آب و هوا و صحنههای ایجاد شده از فضای آزاد، اخیرا شبیهسازی و بصریسازی ابرها در گرافیک کامپیوتری مورد توجه قرار گرفته است. روشهای بصریسازی ابرها با توجه به حجم ابر ایجاد شده، تکنیکهای ایجاد، مقدار جزئیات و زمان پردازش به دستهبندیهای متفاوتی تقسیم میشوند. اما چون تقریبا تمامی این روشها برای بصریسازی ابر به زمان پردازش زیاد و حجم قابل توجه داده، نیاز دارند، برای کاربردهای تحت وب مناسب نمیباشند. در این مقاله با استفاده از امکانات استاندارد VRML

که امکان ایجاد صحنههای گرافیک سهبعدی با زمان پردازش و حجم کم را ممکن میسازد، روشهایی برای بصریسازی ابرها روی وب ارائه میدهیم. این روشها در قالب گره۱ جدیدی تعریف میشوند که به استاندارد VRML اضافه میگردند.

کلمات کلیدی: بصریسازی، عوارض طبیعی، ابر، فرکتال، واقعیت مجازی، VRML

۱- مقدمه

یکی از جدیدترین و جذابترین مباحث اخیر در ریاضیات و گرافیک کامپیوتری که کاربرد وسیعی در حوزه هنر مدرن دارد مبحث فرکتالها است. فرکتال یک شکل پیچیده هندسی است که از بینهایت قطعه کوچکتر و مشابه شکل اصلی تشکیل شده باشد. پدیدههای طبیعی نظیر ساحل دریا، رعد و برق، کوهها و ابرها که با فرمولهای ریاضی قابل بیان نیستند فرکتالها مدلسازی میشوند. مجموعه کانتور، مثلث سرپینسکی، منحنی و برفدانه کخ، مجموعه جولیا۲ و مندلبرات۳ و
درختهای فیثاغورث چند نمونه از فرکتالها هستند .[۱]

اگر F یک مجموعه فرکتالی باشد F نموداری است دارای این ویژگیها:

– F دارای ساختاری خودمتشابه است، یعنی شامل کپیهایی از خودش در مقیاسهای متفاوت است.

۱ Node

۲ Julia

۳ Mandelbrot

– ساختمان F ظریف است (کل جزئیات F را روی زیرقسمتهای F با مقیاسهای کوچک و دلخواه داریم).

– F بیقاعدهتر از آن است که بتوان آن را با زبان هندسه اقلیدسی بیان کرد.

– اگرچه ساختار F پیچیده است ولی تعریف واقعی F بسادگی با روابط بازگشتی میسر است.

– هر تعریفی برای بعد یک فرکتال ارائه شود، بعد فرکتالی F بزرگتر از بعد توپولوژیکی آن است.

مندلبرات فرکتال را بعنوان مجموعهای از نقاط تعریف میکند که بعد هاسدورف آن از بعد توپولوژیکی آن بزرگتر باشد.

فضای ریاضی X یک فرکتال است اگر بتوان آن را بصورت اجتماع جدا از هم تعدادی زیرفضاهایش نوشت بطوری که همه، تجانسهایی از X باشند. بعنوان مثال مجموعه کانتور اجتماع متمایز دو زیر مجموعه خودش است که هرکدام ۳ برابر کوچکتر از مجموعه کانتور است. [۳,۴]

طراحی و ایجاد فرکتالها از مهمترین و مشکلترین قسمتهای هندسه فرکتالی است. با معرفی ماشین کپی چند تبدیلی

(Multiple Reduction Copy Machine) که در آن از انتقال، دوران، مقیاس کردن و ترکیبهای آنها استفاده میشود، الگوریتمهای طراحی فرکتالهای مختلف بدست میآیند .[۵] ما در این مقاله از قابلیتهای این شاخه علم ریاضی در طراحی و بصریسازی ابرها در استاندارد VRML استفاده خواهیمکرد. VRML یک زبان مدلسازی وب سهبعدی است که دارای بیش از ۰۶ گره میباشد و برای ساختن دنیاهای مجازی از ترکیبات مختلف این گرهها در یک ساختار سلسله مراتبی استفاده میکند.[۶]

برای نمایش ابرها چندین فاکتور اصلی مورد توجه میباشد:

مدلسازی ابر، شامل کنترل شکل ابر و توزیع چگالی آن

سایهسازی و افکتهای نوری، شامل جذب نور و تفرق در هنگام روشن شدن قسمتی از ابر توسط خورشید و نور آسمان و رنگ ابر که با توجه به زاویه دید ومکان خورشید متغییر است.

جنبش، شامل حرکت ابر، رشد و انقراض ابر

در ادامه ابتدا مختصری راجع به VRML ارائه شده و روشهای مختلف بصریسازی ابرها بررسی میشوند. سپس روشهای تولید ابرهای ۲ و ۳بعدی پیشنهاد شده و گره خاص منظورهای جهت شمول این روشها، با نام FractCloud، تعریف میگردد.

۲- VRML

در سال ۴۹۹۱ و در کنفرانس SIGGRAPH 94 یک گروه کاری جهت تدوین استانداردی برای وب سهبعدی ایجاد شد. پس از یک سال تلاش پیگیر، نسخه اولیه این استاندارد (VRML v.1.) بوجود آمد که صرفاً حالت ایستا داشت، طولی نکشید که انواع Plug-Ins جهت Rendering محیطهای تولید شده در این زبان به بازار آمد و شرکتهای بزرگی چون Microsoft، Apple، Netscape و Silicon Graphics روی این استاندارد سرمایهگذاری کردند.

نخستین بار آقای Gavin Bell اصول سهگانه Composability، Scalability و Extensibility را در توسعه VRML

مطرح کرد و تلاشهای پیگیری از پاییز ۵۹۹۱ جهت دمیدن روح به دنیاهای مجازی آغاز شد. برای این منظور گروه معماری

(VAG4) VRML با مدیریت آقای Mark Pesce تاسیس شد که مشخصات (specifications) مختلف این زبان را ایجاد میکرد. VRML 1.1 امکانات اضافهکردن کلیپهای صوتی و انیمیشنهای ساده را به صحنه (scene) داشت، اما چون برای ساخت جزئیات کافی نبود هرگز مورد استفاده قرار نگرفت و گروه روی استاندارد دیگری متمرکز شد .[۷]

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.