فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره کارآفرینی در کارخانه تولید سیلندر ترمز خودرو با بررسی فناوریهای ساخت و استانداردهای ایمنی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره کارآفرینی در کارخانه تولید سیلندر ترمز خودرو با بررسی فناوریهای ساخت و استانداردهای ایمنی دارای ۹۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره کارآفرینی در کارخانه تولید سیلندر ترمز خودرو با بررسی فناوریهای ساخت و استانداردهای ایمنی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره کارآفرینی در کارخانه تولید سیلندر ترمز خودرو با بررسی فناوریهای ساخت و استانداردهای ایمنی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره کارآفرینی در کارخانه تولید سیلندر ترمز خودرو با بررسی فناوریهای ساخت و استانداردهای ایمنی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره کارآفرینی در کارخانه تولید سیلندر ترمز خودرو با بررسی فناوریهای ساخت و استانداردهای ایمنی :
فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره کارآفرینی در کارخانه تولید سیلندر ترمز خودرو با بررسی فناوریهای ساخت و استانداردهای ایمنی
خلاصه طرح :
در این طرح به بررسی کارخانه تولید کننده سیلندر ترمز اتومبیل پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و … پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و … از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و … از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد.
مقدمه :
سیستم ترمز اتومبیل باید قادر به توقف اتومبیل ،جلوگیری از سرعت اضافه در سرازیری ها و همچنین نگه داشتن وسیله نقلیه در موقع انحراف از سطح تراز بوده و طوری طرح ریزی گردند که شدت و میزان ترمز توشط راننده جهت به کنترل درآوردن ماشین قابل تغییر باشد.
در اثر عمل ترمز یک جسم سایشی ثابت بنام لنت به یک عضو گردان و یک درام یا رتور فشرده می گردد.عمل جشم سایشی روی سطح چدنی محرک ، انرژی حرکتی اتومبیل را به انرژی گرمایی در ترمز ها تبدیل می کند.این گرما توسط هوایی که در ماورای ترمزها جزیان دارد مرتفع می شود.راننده ترمز را به واسطه مکانیسم های مکانیکی ،خلا و هیدرولیک کنترل می نماید قدرت ترمز زمانیکه روکش ساکن بروی سطح ترمز توسط نیروی پدال حرکت کند، افزایش می یابد.حداکثر میزان ترمز دقیقاً قبل از توقف چرخ واقع شده که باعث لغزش لاستیک بر سطح جاده می شود.بنابراین ترمز کردن بستگی به تماس بین چرخ و سطح جاده دارد.وقتی لاستیک بر سطح جاده می لغزد نیروی ترمز کاهش یافته و کنترل هدایتی چرخها از بین میرود.
ترمز های اتومبیل
برای ترمز مطمئن ، چندین نوع ترمز استفاده می شود.هر وسیله نقلیه باید ،اجازه قانونی دو سیستم جداگانه ترمز جهت ایمنی داشته باشد ، یکی سیستم اصلی ترمز که سیستم نامیده شده و به طور هیدرولیکی کار می کند و دیگری سیستم پارک ترمز که به روش مکانیکی هدایت شده و باید قادر به توقف ماشین در صورت نقص سیستم اصلی ترمز باشد.
ترمز های کاسه ای:
اختلاف اصلی بین طرح ترمزهای کاسه ای ، اتصال کفشک با محل لنگر و سیلندر چرخ می باشد .کفشکها بوسیله یک پلیت پستی ارتباط پیدا کرده و تقویت می شوند.پلیت پستی به یک سگ دست در ترمز های جلویی و در ترمز های پشتی به اکسل پیچ شده است.محل لنگر کفشک مزتبط با محور جلویی چرخ برای مشخص کردن نوع کفشک و قطعات آن استفاده می گردد.انتهای لنگر کفشک ترمز Heel نامیده می شود.فشار سیلندر چرخ به انتهای کفشک ارسال می شود.وقتی محور ترمز کاسه ای از لبه بطرف Heel کفشک باشد کفشک هدایت کننده نامیده می شود و وقتی خلاف این جهت باشد کفشک Traling نامیده می شود.یک کفشک هدایت کننده به کفشک این امکان را می دهد که به داخل سطح درام هنگامیکه دور محور خود میگردد ، فرو رود.این امر سبب می شود که کفشک خود تامین انرژی گردد و خود را بیشتر داخل درام فرو برد.در نتیجه اصطکاک افزایش یافته و با همان میزان نیروی ترمز استعمال شده ،وسیله نقلیه زود تر متوقف می گردد،عمل خود تامین انرژی ممکن است با یدکی که به دنبال ماشین می باشد و به علت شل بودن از ماشین جدا شده و روی زبانه اش می افتد.زبانه بر سطح جاده کشیده شده و دنباله جدا شده بسرعت متوقف می گردد ،این نوع خود تامینی انرژی در ترمز ها عمل سروو نامیده می شود.
کفشک با محور درام بغیر از لنگر خود تامین نیستند،عمل بین کفشک . درام باعث از بین رفتن اصطکاک لنت میگردد.اگر به عنوان مثال،یدک از پشت بیفتد و زبانه اش در هوا قرار گیرد به آسانی کشیده شود و یا در پستی و بلندی ها جهش نماید ،به آرامی توقف می نماید ترمز های کاسه ای در بیشتر اومبیل های مدرن از کفشک ترمز سروو با دو کفشک عمل کننده در جلو استفاده می کنند که هر یک عمل سروو دارند.یکی از کفشک ها ،کفشک اولیه و دیگری کفشک ثانویه می باشد.انتهای اصلی ار میان یک کیله قابل تنظیم بنام تنظیم کننده:……به لبه کفشک می رود. Heel کفشک ثانویه در مقابل میله لنگر قرار می گیرد و در مواقع استعمال ، سیلندر چرخ ترمز های دوبل توسط فشار آوردن به لبه کفشک مقابل درام ،باعث ترمز کردن می شود.کفشک اولیه عمل دوگانه دارد چون خودش انرژی لازمه را تامین می نماید ایم عمل دوبل با یک نیروی بیشتر ار سیلندر چرخ به لبه انتهایی کفشک ثانویه فشار وارد می کند و این عمل به نوبه خود باعث عمل دوبل خود تامینی انرژی کفشک می گردد.عمل دوبل هر دو کفشک ترمز باعث می گردد تا کفشک ثانویه ۷۵% از نیوری لازمه جهت ترمز کردن فراهم نماید و بلاعکس \ هنگامی که لبه کفشک اصلی با لنگر تماس حاصل نماید ،کفشک های نرمز عملشان را عوض می نمایند.
ترمز های دیسکی:
ترمز های دیسکی انرژی وسایل نقلیه را از طریق کفشک هایی که دارند به دیسک محوری نیرو وارد می کنند بدست می آورند.دیسک محوری اغلب روتور نامیده می شود.
کفشک درون محفظهای به نام گالیبر نگهداری می شود .کالیبر در سگوست یا اکسل تقویت میشود،دیسک یا رتور قسمتی از ترمز به حساب می آید یا به آن وصل می گردد.
فشار هیدرولیکی در سیلندر چرخ کفشک ها را در مقابل صفحه دیسک ترمز حرکت می دهد.ترمز های دیسکی عمل دوگانه ندارند بنابراین ۴ الی ۵ برابر بیستر از مقدار نیروی مورد نیاز توسط ترمزهای دوبل ،احتیاج به نیرو دارند ،اغلب ماشین های مسافر بری از بوستر ترمز سروو با ترمز های دیسکی برای فراهم کردن این نیروی مورد نیاز استفاده می نمایند.
ترمز دستی:
نقص ترمز یک ایراد عمومی در بین ماشینهای قدیمی به سمار می رفت دولت فدرال این موضوع را دریافت بنابراین قانونهایی به این مضمون وضع کرد که تمام اتومبیل ها و کامیونها باید یک ترمز اضطراری داشته باشند .این ترمز مجزا از ترمز اصلی کار می کند.ترمز اصلی در ماشینها مدرن بندرت ایراد پیدا می کند ولی با ای نحال ترمز کمکی (ترمز دستی)هنوز مورد استفاده است و اغلب در مواقعی که اتومبیلپارک شده است استفاده می گردد.بنابراین بنام ترمز پارک معروف است در حالی که ترمز دستی با سیستم دوبل ترمز اصلی به کار می رود .کفشک های ترمز اصلی و لنت ها نیز برای ترمز دستی مورد استفاده قرار می گیرند .اهرم ترمز دستی که توسط راننده به حرکت در می آید بوسیله یک کابل متعادل کننده کابل ترمز مرتبط است.از متعادل کننده یک کابل جداگانه به کفشک ترمز واقع در چرخ عقب می رود.متعادل کننده به هر یک از کابلهای ترمز نیرویی مساوی وارد می کند .کابل ترمز هدایت شده بداخل ترمز های چرخ به میله ای متصل می شوند که در برگشت محور ترمز را بکار می اندازند تا بطور مکانیکی کفشک ها باز شوند.کاربرد ترمز های دیسکی چهار چرخ در ماشینهای سواری معمولی به علت نیاز به نیروی اعمالی غیر وابسته ترمز دستی به تعویق افتاده است.مهندسین سیستم های ترمز دستی را برای ترمز های عقب توسعه داده اند.این ترمز ها یک تنظیم اتوماتیک برای سایش لنتشان دارند و آنها را می توان با قیمتی معادل بهای ترمز های کاسه ای تولید نمود ،اولین ترمز های دیسکی چهار چرخ بطور اختیاری و به همان صورتیکه اولین ترمز های دیسکی در اتومبیل های شخصی ظاهر در اتومبیل های بیمه نصب شدند.سیستم ترمز دستی که با ترمزهای دیسکی عقب استفاده می شود مکانیسمی برای ترمز کردن دارد تا به طور مکانیکی در میان پیستون کالیبر ترمز دیسکی تنظیم کردد.
مشخصات سیستم ترمز :
نوع ترمزی که توسط سازنده استفاده می شود بر پایه نیروی مورد نیاز توقف ،انواع اصطکاک ،مورد استفاده شده ،مکان سودمندی برای ترمز ها و حداکثر تلاش راننده می باشد.وقتی چرخها قفل شده و سر خوردهاند ،صرفه نظر از تعداد چرخها یا وزن وسیله نقلیه ،مسافت توقف یکسان است،حداکثر قدرت ترمز دقیقا قبل ار قفل شدن چرخها واقع می گردد و این لحظه شورع سر خوردن نامیده می شود.تغییر در باروری یک چرخ یا تایر نقطه شروع سر خوردن را تغییر خواهد داد.و همچنین وقتی ماشین مسیر دورانی دارد یا در طی عمل ترمز وزن از بین چرخهای جلو و عقب منتقل می شود بار تغییری می کند.این امر سبب می شو که ماشین در حین عمل ترمز تمایل به شمت جلو داشته باشد.پرتاب سمت جلو مقداری از وزن وسیله نقلیه را از چرخهای عقب به چرخ های جلو انتقال می دهد که آنرا انتقال می دهد که آنرا انتقال وزن حین ترمز می نامند.
فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره کارآفرینی در کارخانه تولید سیلندر ترمز خودرو با بررسی فناوریهای ساخت و استانداردهای ایمنی
فهرست مطالب:
خلاصه طرح :…………………………………………………………………………………….. ۳
فصل اول…………………………………………………………………………………………. ۴
معرفی محصول……………………………………………………………………………………. ۴
مقدمه :…………………………………………………………………………………………… ۵
ترمز های اتومبیل………………………………………………………………………………….. ۵
ترمز های کاسه ای:…………………………………………………………………………………. ۶
ترمز های دیسکی:…………………………………………………………………………………. ۷
ترمز دستی:……………………………………………………………………………………….. ۸
مشخصات سیستم ترمز :……………………………………………………………………………. ۹
کشتاورترمز:……………………………………………………………………………………… ۱۰
ترمز های کاسه ای دوبل:………………………………………………………………………….. ۱۱
لنت ها:…………………………………………………………………………………………. ۱۲
کفشکها:………………………………………………………………………………………… ۱۲
سیلندر چرخ:……………………………………………………………………………………. ۱۲
سیلندر اصلی:……………………………………………………………………………………. ۱۳
مکش:………………………………………………………………………………………….. ۱۴
کفشکهای ترمز:………………………………………………………………………………….. ۱۵
فصل دوم……………………………………………………………………………………….. ۱۷
لیست پرسنل غیر تولیدی………………………………………………………………………….. ۱۷
اداری(سرویس دهنده پرسنل)……………………………………………………………………… ۱۸
پشتیبانی(سرویس دهنده به تولید)…………………………………………………………………… ۱۸
لیست قطعات محصول……………………………………………………………………………. ۱۹
فرم محاسبه مواد اولیه و قطعات مورد نیاز…………………………………………………………… ۲۰
لیست مواد اولیه و قطعات خریدنی مورد نیاز………………………………………………………… ۲۱
لیست مواد اولیه و قطعات خریدنی مورد نیاز………………………………………………………… ۴۲
نام محصول:سیلندر ترمز………………………………………………………………………….. ۴۳
فرآیند عملیات…………………………………………………………………………………… ۴۴
جدول فرآیند عملیات…………………………………………………………………………….. ۴۵
جدول فرآیند عملیات…………………………………………………………………………….. ۴۶
جدول فرآیند عملیات…………………………………………………………………………….. ۴۷
جدول فرآیند عملیات…………………………………………………………………………….. ۴۸
جدول فرآیند عملیات…………………………………………………………………………….. ۴۹
جدول فرآیند عملیات…………………………………………………………………………….. ۵۰
جدول برنامه ریزی حمل و نقل…………………………………………………………………….. ۵۱
جدول برنامه ریزی حمل و نقل…………………………………………………………………….. ۵۳
جدول برنامه ریزی حمل و نقل…………………………………………………………………….. ۵۴
جدول برنامه ریزی حمل و نقل…………………………………………………………………….. ۵۵
جدول برنامه ریزی حمل و نقل…………………………………………………………………….. ۵۶
جدول برنامه ریزی حمل و نقل…………………………………………………………………….. ۵۸
جدول برنامه ریزی حمل و نقل…………………………………………………………………….. ۶۰
فصل سوم……………………………………………………………………………………….. ۶۱
تعیین مساحت کارخانه……………………………………………………………………………. ۶۱
۱-محاسبه مساحت بخشهای تولیدی………………………………………………………………… ۶۲
محاسبه فضای مورد نیاز کارگاه ریخته گری :…………………………………………………………. ۶۲
محاسبه فضای مورد نیاز کارگاه پخت پرس:………………………………………………………….. ۶۲
محاسبه فضای مورد نیاز کارگاه ماشین کاری:…………………………………………………………. ۶۳
جدول تعیین مساحت مورد نیاز بخشهای تولیدی……………………………………………………… ۶۴
جدول تعیین مساحت مورد نیاز بخشهای تولیدی……………………………………………………… ۶۵
فرم برآورد هزینه ماشین آلات و تجهیزات تولیدی…………………………………………………….. ۶۷
جدول برآورد هزینه ساختمان های مورد نیاز…………………………………………………………. ۶۹
برآورد هزینه تاسیسات……………………………………………………………………………. ۷۰
جدول برآورد هزینه های نیروی انسانی……………………………………………………………… ۷۲
جدول برآورد هزینه سرمایه گذاری ثابت و نحوه تامین آن……………………………………………… ۷۳
جدول برآورد هزینه های متفرقه……………………………………………………………………. ۷۴
جدول برآورد هزینه های سال اول تولید……………………………………………………………… ۷۵
فصل چهارم……………………………………………………………………………………… ۷۶
بازاریابی محصول………………………………………………………………………………… ۷۶
بازار یابی محصول……………………………………………………………………………….. ۷۷
فرم تجزیه و تحلیل وضعیت بازار و تعیین وضعیت بازار و تعیین برنامه تولید……………………………… ۷۹
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 