فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره نقد ادبی در ادبیات فارسی و ادبیات جهانی با بررسی رویکردهای تطبیقی و نظری


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره نقد ادبی در ادبیات فارسی و ادبیات جهانی با بررسی رویکردهای تطبیقی و نظری دارای ۱۱۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره نقد ادبی در ادبیات فارسی و ادبیات جهانی با بررسی رویکردهای تطبیقی و نظری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره نقد ادبی در ادبیات فارسی و ادبیات جهانی با بررسی رویکردهای تطبیقی و نظری۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره نقد ادبی در ادبیات فارسی و ادبیات جهانی با بررسی رویکردهای تطبیقی و نظری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره نقد ادبی در ادبیات فارسی و ادبیات جهانی با بررسی رویکردهای تطبیقی و نظری :

فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره نقد ادبی در ادبیات فارسی و ادبیات جهانی با بررسی رویکردهای تطبیقی و نظری

جایگاه نقد در ادبیات جهان

نقد و نقادی که عبارت از شناخت نیک و بد و تمیز بین سره و ناسره است در همه فنون هنر و در بسیاری از شقوق علوم و معارف بشری هست و اختصاص به آثار ادبی ندارد. با این حال مزیت نقد آثار ادبی در تمام دنیا و تقریباً در تمام اعصار بر نقد سایر فنون هنر – و غیر هنر – اینست که به یک تعبیر، از همه آنها مفهوم تر و روشن تر است. چرا که سایر فنون هنر، چون حجاری و نقاشی و غیره و ذلک برای اکثریت مردم تا حدی مشکل و نا مفهوم می باشند در صورتیکه آثار ادبی، فقط برای عده بسیار کمی از مردم ممکن است نا مفهوم و مشکل باشند. مردم با آثار ادبی بسیار مانوس تر و نزدیکتر ند بعضی شعر را می پسندند بعضی دیگر به داستان علاقه دارند، بعضی به نمایشنامه ها شیفه اند و برخی به سخنان عارفانه و اخلاقی عنایت می ورزند و در هر حال ، اکثراً با آثار ادبی علاقه مندند و درباره این آثار غالباً اظهار نظر نیز می کنند و اما همین مسئله مسبب اختلاف عقاید و نظرها در نقد آثار ادبی بیش از نقد سایر فنون هنر شده است.

در حقیقت آثار ادبی برای همه مردم و برای تمام طبقات به یک نوع جایگاه نقد در ادبیات جهان و به درجه ارزش ندارد، و بسا که هر خواننده ای یا هر طبقه ای از خوانندگان در آن آثار نمی جویند یا نمی یابند و این خود سبب می شود که در نقادی و ارزیابی آثار ادبی اختلاف سلیقه بسیار پیدا می شود و اقسام و انحاء مختلف نقد ادبی بوجود می آید. که بعضی مبتنی است بر لفظ. و بعضی بر معنی. بعضی جنبه فنی دارد و بعضی دیگر جز بیان عقاید و آراء شخصی چیزی نیست و خلاصه همین تفاوت و اختلاف در امر التذاذ و تمتع از آثار ادبی سبب شده است که نقد ادبی تاکنون اساس و قوامی نیافته است. و بر پایه و بنیاد درستی قرار نگرفته است. و هنوز بعد از قرن ها بحث و تحقیق که نقادان مختلف کرده اند درست قرین و دقیق ترین روش های نقادی شیوه و روش التقاطی و تألیفی است یعنی شیوه ای که از جمع و تلفیق سایر شیوه ها و روش های نقادی حاصل شده باشد و علت این امر هم این است که هرچند در طی قرن های دراز نقادان بزرگ و عالی مقام در دنیا پدید آمده اند اما هر کدام از آنها توقعی دیگر از آثار ادبی و از نویسندگان آنها داشته است و هر یک راه و روشی دیگر در غایت و مقصدی دیگر برای شاعران و نویسندگان پیشنهاد کرده است و اکثر آنها در دفاع و تأئید نظر و غایتی که خود برای آثار ادبی پیشنهاد کرده اند. زیاده تأکید و اجرام نموده اند. به طوری که شیوه ها و روش ها و آراء و مکاتب نقادان دیگر را به کلی طرد و نفی کرده اند و ناچیز و حقیرشمرده اند و همین امر سبب مشاجرات بسیار در مسائل راجع به نقد ادبی شده است و ضرورت جمع آنها از اینجا است.

«فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره نقد ادبی در ادبیات فارسی و ادبیات جهانی با بررسی رویکردهای تطبیقی و نظری
فهرست مطالب»

مقدمه

۱

فصل اول: ریشه ها

الف) جایگاه نقد در ادبیات جهان

۶

ب) فقه الغه نقد

۸

ج) جایگاه نقد به طور اعم در ادبیات دل انگیز فارسی

۱۴

د) تاریخچه نقد در ایران به طور اعم

(اولین نقدی که نوشته شد و فرق فارق و فاحش آن با نق)

۲۱

هـ) آیا نقد همان نه است؟

۳۹

فصل دوم: سیر و غوری در تاریخچه پیدایی و اعتبار نقد در ایران از آغاز تا امروز

الف) نقد چیست و منتقد کیست؟!

۴۳

ب) منتقد تئاتر نداریم، منتقد تئاتر داریم

۵۵

ج) آشنائی با ژان ژاک گوتیه، یا نگات، جان راسل تایلور و لامبرویچ ویلسون.

۶۱

هـ) انواع نقد تئاتر: ژورنالیستی (رسانه‌ای)، روانشناختی، جامعه شناختی، علم الاساطیسری و سیاسی.

۶۴

فصل سوم: حضور نقد در آکادمی ها؛

الف) تفاوت های نقد آکادمیک با نقد ژورنالیستی

۷۲

ب) نقد اسکولاستیک با نقد کلاسیک

۷۳

ج) مطبوعات، نقد و

نقدها را بود آیا که عیار می گیرند

تا همه صومعه داران پی کار می گیرند.

۷۵

فصل چهارم: یک هشدار

الف) عیب می جمله بگفتی هنرش نیز بگوی نفی حکم

نفی حکمت مکن از بهر دل عامی چند

۸۷

ب) اغلاط فاحش فرهنگی، اطلاعاتی، تئاتری در مطبوعات.

۱۰۶

ج) وضعیت فعلی نقد تئاتر در رسانه ها و تسامحات توجیه ناپذیر اصحاب قلم

۱۰۷

فصل پنجم: یک استنتاج

الف) نقد تئاتر، سالهای انقلاب

۱۱۲

ب) نگاهی ژرفانگر به نقد تئاتر پیش از انقلاب (چه بودیم و چه شدیم و کجا ایستاده ایم؟

۱۱۳

ج) آینده نقد تئاتر در ایران (یک پیشگوئی از زبان یک حرفه ای)

۱۱۸

د) آشنائی شتابزده با دست به قلمهای معاصر نقد در ایران

۱۱۹

فصل ششم: مؤخره

۱۲۳

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.