فایل ورد کامل مطالعه کارآموزی تخصصی درباره موتورهای دیزل و پمپهای هیدرولیک با بررسی فناوریهای نوین و سیستمهای قدرت
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مطالعه کارآموزی تخصصی درباره موتورهای دیزل و پمپهای هیدرولیک با بررسی فناوریهای نوین و سیستمهای قدرت دارای ۸۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه کارآموزی تخصصی درباره موتورهای دیزل و پمپهای هیدرولیک با بررسی فناوریهای نوین و سیستمهای قدرت کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه کارآموزی تخصصی درباره موتورهای دیزل و پمپهای هیدرولیک با بررسی فناوریهای نوین و سیستمهای قدرت۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه کارآموزی تخصصی درباره موتورهای دیزل و پمپهای هیدرولیک با بررسی فناوریهای نوین و سیستمهای قدرت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه کارآموزی تخصصی درباره موتورهای دیزل و پمپهای هیدرولیک با بررسی فناوریهای نوین و سیستمهای قدرت :
فایل ورد کامل مطالعه کارآموزی تخصصی درباره موتورهای دیزل و پمپهای هیدرولیک با بررسی فناوریهای نوین و سیستمهای قدرت
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول : معرفی موتور دیزل
موتور دیزل ۱
ریشه لغوی ۱
دید کلی ۱
تاریخچه ۲
تقسیمات ۳
ساختمان ۴
طرزکار ۴
سیکل موتورهای دیزل چهارزمانه ۹
زمان تنفس : ۹
زمان تراکم : ۱۰
زمان قدرت : ۱۰
زمان تخلیه : ۱۱
سیکل موتور دوزمانه دیزل ۱۱
موتورهای دیزل دو زمانه چگونه کار می کند؟ ۱۱
نحوه ی کار چرخه ۱۲
موتورهایGeneral Motors EMD 15
مزایای موتورهای دیزل ۲۳
کارآیی بهتر از نظر مصرف سوخت : ۲۳
توان بیشتر : ۲۳
دوام بیشتر : ۲۴
کاهش انتشار آلاینده ها : ۲۵
معرفی موتورهای گاز سوز ۲۵
۱- انواع موتورهای احتراق داخلی سیلندر پیستونی ۲۵
۲- موتورهای گازی ۲۹
۳- کاربردها ۳۲
۴- مشخصه های طراحی ۳۳
گاز طبیعی و موتورهای دیزل ۳۵
• طرح ساختاری مبدل های کاتالیستی ۳۷
• مواد افزودنی سوخت ۳۹
فصل دوم : تعمیر و نگهداری
تعمیر و نگهداری ۴۲
نگهداری و تعمیرات پیشگویانه ( Predictive Maintenance ) 42
فعالیتهای نت پیشگویانه (PdM) : 42
مزایای آشکار و پنهان در اجرای نت پیشگویانه ۴۵
رمز موفقیت در برنامه های نت پیشگویانه (PdM) 46
چگونگی تعیین تناوب انجام بازرسی ها ۴۷
نگهداری و تعمیرات واکنشی ( Reactive Maintenance ) 49
آنالیز روغن ۵۰
مقدمه : ۵۰
دسته بندی آزمایشها و نتایج : ۵۲
نگاهی به مبحث آنالیز روغن ( Oil Analysis ) 54
آنالیز روغن چیست ؟ ۵۵
آنالیز عناصر فرسایشی ۵۶
افزودنی های روغن ۵۸
ویسکوزیته Viscosity 58
دوده سوخت ۵۹
رقیق شدن روغن در اثر اختلاط با سوخت ۶۰
آلودگی با آب یا ضدیخ ۶۰
اکسیداسیون ۶۱
نیتراسیون ۶۲
نمونه گیری از روغن ۶۳
نه گام جهت اجرای موفق آنالیز روغن ۶۴
فصل سوم : پمپ های هیدرولیک
پمپ های هیدرولیکی ۶۸
پمپ ها با جابه جایی مثبت از نظر ساختمان : ۷۰
پمپ های دنده ای Gear Pump 71
۳- پمپ های گوشواره ای Lobe Pumps 73
۴- پمپ های پیچی Screw Pumps 74
۵- پمپ های ژیروتور Gerotor Pumps 75
پمپ های پره ای : ۷۵
پمپ های پیستونی ۷۷
پمپ های پیستونی شعاعی (Radial piston pumps) 80
پمپ های پلانچر (Plunger pumps) 81
راندمان پمپ ها (Pump performance): 82
موتور دیزل
ریشه لغوی
کلمه دیزل نام یک مخترع آلمانی به نام دکتر رودلف دیزل است که در سال ۱۸۹۲ نوع خاصی از موتورهای احتراق داخلی را به ثبت رساند، به احترام این مخترع اینگونه موتورها را موتورهای دیزل مینامند.
دید کلی
موتورهای دیزل ، به انوع گستردهای از موتورها گفته میشود که بدون نیاز به یک جرقه الکتریکی میتوانند ماده سوختنی را شعلهور سازند. در این موتورها برای شعلهور ساختن سوخت از حرارتهای بالا استفاده میشود. به این شکل که ابتدا دمای اتاقک احتراق را بسیار بالا میبرند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت ماده سوختنی را با هوا مخلوط میکنند.
همانگونه که میدانید برای سوزاندن یک ماده سوختی به دو عامل حرارت و اکسیژن نیاز است. اکسیژن از طریق مجاری ورودی موتور وارد محفظه سیلندر میشود و سپس بوسیله پیستون فشرده میگردد. این فشردگی آنچنان زیاد است که باعث ایجاد حرارت بسیار بالا میگردد. سپس عامل سوم یعنی ماده سوختنی به گرما و اکسیژن افزوده میشود که در نتیجه آن سوخت شعلهور میشود.
تاریخچه
در سال ۱۸۹۰ میلادی آکروید استوارت حق امتیاز ساخت موتوری را دریافت کرد که در آن هوای خالص در سیلندر موتور متراکم میگردید و سپس (به منظور جلوگیری از اشتعال پیشرس) سوخت به داخل هوای متراکم شده تزریق میشد، این موتورهای با فشار پایین بودند. و برای مشتعل ساختن سوخت تزریق شده از یک لامپ الکتریکی و یا روشهای دیگر در خارج از سیلندر استفاده میشد.
در سال ۱۸۹۲ دکتر رودلف دیزل آلمانی حق امتیاز موتور طراحی شدهای را به ثبت رساند که در آن اشتعال ماده سوختنی ، بلافاصله بعد از تزریق سوخت به داخل سیلندر انجام میگرفت. این اشتعال عامل حرارت زیادی بود که در اثر تراکم زیاد هوا بوجود میآمد. وی ابتدا دوست داشت که موتور وی پودر زغال سنگ را بسوزاند ولی به سرعت به نفت روی آورد و نتایج قابل توجهی گرفت.
طی سالهای متمادی پس از اختراع موتور دیزل ، از این نوع موتور عمدتا و منحصرا در کارهای درجا و سنگین از قبیل تولید برق ، تلمبه کردن آب ، راندن قایقهای مسافری و باری و همچنین برای تولید قدرت جهت رفع بعضی از نیازهای کارخانجات استفاده میشد. این موتورها سنگین ، کم سرعت ، دارای یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهارزمانه بودند.
پیشرفت بیشتر موتورهای دیزل ، تا توسعه سیستمهای پیشرفته تزریق سوخت در دهه ۱۹۳۰ طول کشید. در این سالها رابرت بوش تولید انبوه پمپهای سوختپاش خود را آغاز کرد. توسعه پمپهای سوختپاش (پمپهای انرژکتور) با توسعه موتورهای کوچکی که برای استفاده در موتورها مناسب بودند متعادل شد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 