فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره باورهای فطری از دیدگاه فلاسفه و متکلمین اسلامی با بررسی مبانی فلسفی و کلامی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره باورهای فطری از دیدگاه فلاسفه و متکلمین اسلامی با بررسی مبانی فلسفی و کلامی دارای ۱۳۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره باورهای فطری از دیدگاه فلاسفه و متکلمین اسلامی با بررسی مبانی فلسفی و کلامی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره باورهای فطری از دیدگاه فلاسفه و متکلمین اسلامی با بررسی مبانی فلسفی و کلامی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره باورهای فطری از دیدگاه فلاسفه و متکلمین اسلامی با بررسی مبانی فلسفی و کلامی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره باورهای فطری از دیدگاه فلاسفه و متکلمین اسلامی با بررسی مبانی فلسفی و کلامی :
فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره باورهای فطری از دیدگاه فلاسفه و متکلمین اسلامی با بررسی مبانی فلسفی و کلامی
این محصول در قالب فایل word و در ۱۲۹ صفحه تهیه و تنظیم شده است
توجه :
شما می توانید با خرید این محصول فایل ” قلق های پایان نامه نویسی (از عنوان تا دفاع)” را به عنوان هدیه دریافت نمایید.
فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره باورهای فطری از دیدگاه فلاسفه و متکلمین اسلامی با بررسی مبانی فلسفی و کلامی
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول : کلیات
– بیان مسئله………………………………………………………………………………………………………………
– انگیزه انتخاب موضوع …………………………………………………………………………………………….
– قلمروتحقیق…………………………………………………………………………………………………………..
– روش تحقیق………………………………………………………………………………………………………….
– پیشینه تحقیق…………………………………………………………………………………………………………
فصل دوم:بررسی وتحقیق پیرامون معانی ومفهوم ،ملاک ،عوامل وموانع وتاریخچه فطرت
بخش اول : معانی فطرت ……………………………………………………………………………………………………
۲-۱-۱-فطرت درلغت………………………………………………………………………………………………………
۲-۱-۲-مقایسه واژه های طبیعت ،غریزه،فطرت………………………………………………………………………
۲-۱-۲-۱-طبیعت……………………………………………………………………………………………………………
۲-۱-۲-۲-غریزه…………………………………………………………………………………………………………….
۲-۱-۲-۳-فطرت…………………………………………………………………………………………………………..
۲-۱-۳-تفاوتها………………………………………………………………………………………………………………
۲-۱-۴- فطرت دراصطلاحات منطق وفلسفه……………………………………………………………………….
۲-۱-۵- نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………
۲-۱-۶- مفهوم فطرت درقرآن………………………………………………………………………………………….
۲-۱-۷-مفهوم فطرت در روایات………………………………………………………………………………………
۲-۱-۸- مفهوم فطرت درفلسفه اسلامی……………………………………………………………………………..
بخش دوم:ملاک ،تعریف وتقسیم امور فطری……………………………………………………………………
۲-۲-۱- تشخیص امورفطری ازامور غیرفطری…………………………………………………………………..
۲-۲-۲-تعریف وویژگیهای امور فطری…………………………………………………………………………..
۲-۲-۲-۱-تعریف امورفطری………………………………………………………………………………………..
۲-۲-۲-۲-ویژگیهای امور فطری…………………………………………………………………………………..
۲-۲-۳-اثبات فطریات درانسان…………………………………………………………………………………….
۲-۲-۴-تقسیم امور فطری…………………………………………………………………………………………………….
۲-۲-۴-۱-بینش های فطری…………………………………………………………………………………………………
۲-۲-۴-۲-گرایشهای فطری………………………………………………………………………………………………..
بخش سوم:عوامل وموانع شکوفایی فطرت ………………………………………………………………………………
۲-۳-۱-عوامل شکوفایی فطرت…………………………………………………………………………………………….
۲-۳-۱-۱-آموزه های الهی بوسیله انبیاء………………………………………………………………………………….
۲-۳-۱-۲-تزکیه نفس وریاضت وتقوا……………………………………………………………………………………
۲-۳-۲-موانع شکوفایی فطرت…………………………………………………………………………………………….
۲-۳-۲-۱-غفلت……………………………………………………………………………………………………………..
۲-۳-۲-۲-وسوسه های شیطانی…………………………………………………………………………………………
۲-۳-۲-۳-عقل متعارف…………………………………………………………………………………………………..
۲-۳-۲-۴-دنیاگرایی……………………………………………………………………………………………………….
۲-۳-۲-۵-خطا درتطبیق…………………………………………………………………………………………………..
بخش چهارم :تاریخچه …………………………………………………………………………………………………….
۲-۴-۱- فطرت وادیان …………………………………………………………………………………………………….
۲-۴-۲-فطرت درمیان فلاسفه قبل وبعد یونان باستان………………………………………………………………
۲-۴-۲-۱- فطرت درکلام سقراط وافلاطون………………………………………………………………………..
۲-۴-۲-۲-نظریه افلاطون…………………………………………………………………………………………………
۲-۴-۲-۳-تفاوت فطرت ونظریه استذکاری افلاطون…………………………………………………………….
۲-۴-۲-۴-افلاطون ومعرفت فطری……………………………………………………………………………………
۲-۴-۳-مفهوم ،نظریه وبرهان فطرت ازنظرفلاسفه ومتکلمین اسلامی………………………………………..
۲-۴-۳-۱-مفهوم واصطلاح فطرت ازنظرابن سینا………………………………………………………………….
۲-۴-۳-۲-مفهوم فطرت مذهبی از نظرصدرالمتألهین…………………………………………………………….
۲-۴-۳-۳-مفهوم فطرت درنظر فیلسوف اسلامی ملاهادی سبزواری……………………………………….
۲-۴-۳-۴-مفهوم فطرت ازنظرعلّامه طباطبایی……………………………………………………………………
۲-۴-۳-۵-مفهوم وبرهان فطرت ازنظر حکیم شاه آبادی………………………………………………………
۲-۴-۳-۵-۱-مفهوم فطرت……………………………………………………………………………………………
۲-۴-۳-۵-۲-تقریرهای مرحوم شاه آبادی درمورد برهان فطرت………………………………………….
۲-۴-۳-۵-۲-۱- فطرت افتقار………………………………………………………………………………………
۲-۴-۳-۵-۲-۲- فطرت خضوع………………………………………………………………………………………….
۲-۴-۳-۵-۲-۳ -فطرت امید……………………………………………………………………………………………..
۲-۴-۳-۵-۲-۴- برهان فطرت حب کمال……………………………………………………………………………
۲-۴-۳-۶- فطرت مذهبی وبرهان فطرت از نظر امام خمینی ……………………………………………………
۲-۴-۳-۶-۱- فطرت مذهبی…………………………………………………………………………………………….
۲-۴-۳-۶-۲- برهان فطرت……………………………………………………………………………………………….
۲-۴-۳-۷- مفهوم، نظریه و برهان فطرت از نظر شهید مطهری………………………………………………….
۲-۴-۳-۷-۱- مفهوم فطرت مذهبی……………………………………………………………………………………
۲-۴-۳-۷-۲- نظریه فطرت……………………………………………………………………………………………….
۲-۴-۳-۷-۲-۱- شهید مطهری،نظام فکری وخاستگاه نظریه فطرت…………………………………………..
۲-۴-۳-۷-۲-۲-اهمیت فطرت ونظریه فطرت درنظر شهید مطهر ی…………………………………………..
۲-۴-۳-۷-۲-۳-تعریف وتبیین فطرت از نظر شهید مطهری……………………………………………………..
۲-۴-۳-۷-۲-۴- لوازم وتوابع نظریه فطرت…………………………………………………………………………..
۲-۴-۳-۷-۲-۵- بی مهری به فطرت ونظریه فطرت………………………………………………………………..
۲-۴-۳-۷-۳- برهان فطرت درنظر شهید مطهری……………………………………………………………………
۲-۴-۳-۸- مفهوم و برهان فطرت دربیان فیلسوف معاصر جوادی آملی………………………………………
۲-۴-۳-۸-۱- مفهوم فطرت……………………………………………………………………………………………….
۲-۴-۳-۸-۲- برهان فطرت………………………………………………………………………………………………..
۲-۴-۳-۹- برهان فطرت در نظراستاد مصباح یزدی…………………………………………………………………
۲-۴-۳-۱۰- مفهوم فطرت مذهبی درنظر حکیم فیض کاشانی……………………………………………………
فصل سوم :معنی ومفهوم باورومصادیق باورهای فطری
بخش اول :معنی ومفهوم باور،راههای رسیدن به آن وتوجیه باور………………………………………………….
۳-۱-۱-باور درلغت……………………………………………………………………………………………………………
۳-۱-۲-مفهوم باور……………………………………………………………………………………………………………
۳-۱-۳-راههای رسیدن به باور…………………………………………………………………………………………….
۳-۱-۴-توجیه باور…………………………………………………………………………………………………………….
بخش دوم :باورهای دینی ونظریه فطرت دردیدگاه اسلام………………………………………………………….
۳-۲-۱-معرفت شناسی دینی……………………………………………………………………………………………….
۳-۲-۲-تبیین باورهای دینی………………………………………………………………………………………………..
۳-۲-۳-پایه بودن باورهای دینی ومنشاء آنها……………………………………………………………………………
۳-۲-۴- نظریه فطرت در دیدگاه اسلام……………………………………………………………………………………
۳-۲-۵- باورهای فطری ازنظر منطق دانان مسلمان…………………………………………………………………….
۳-۲-۶- نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………………
بخش سوم:مصادیق باورهای فطری………………………………………………………………………………………….
۳-۳-۱- تشخیص احکام وباورهای فطری…………………………………………………………………………………
۳-۳-۲-اشاره اجمالی به احکام فطریات……………………………………………………………………………………
۳-۳-۳-فطری بودن اصل وجود مبدا متعال…………………………………………………………………………………
۳-۳-۴-فطری بودن اصل وجود معادورستاخیز……………………………………………………………………………
۳-۳-۵-فطری بودن اصل نبوّت ورُسل………………………………………………………………………………………
فصل چهارم :باورهای فطری«خداشناسی وتوحید،معاد ونبوت»
بخش اول:بررسی معنا ومفهوم، نظرات وادلّه فلاسفه وحکمای اسلامی در اثبات خداشناسی فطری
۴-۱-۱- اهمیت وانگیزه خداشناسی فطری……………………………………………………………………………….
۴-۱-۲-فطرت خداشناسی ومعانی واصطلاحات آن………………………………………………………………….
۴-۱-۲-۱- فطرت وخداجویی……………………………………………………………………………………………..
۴-۱-۲-۲- فطرت وخداشناسی……………………………………………………………………………………………..
۴-۱-۲-۳- فطرت وخداپرستی……………………………………………………………………………………………..
۴-۱-۳- تاریخچه بحث «فطرت خداشناسی»…………………………………………………………………………….
۴-۱-۴- سخنان دانشمندان ،فلاسفه ومتکلمان غربی درباره گرایش به خدا……………………………………..
۴-۱-۵- گرایش فطری به خدا از نظر دانشمندان وفلاسفه اسلامی………………………………………………….
۴-۱-۶-گرایش فطری به خدا درکلام وحی …………………………………………………………………………….
۴-۱-۶-۱-آیاتی که بصورت صریح درمورد فطرت خداگرایی می باشند………………………………………..
۴-۱-۶-۲-آیاتی که بصورت غیرمستقیم دلالت برفطرت خداگرایی دارند………………………………………
۴-۱-۷- دیدگاههای مختلف درباره مفهوم خداشناسی فطری…………………………………………………………
۴-۱-۷-۱ -دیدگاه متکلمان وفلاسفه مسلمان……………………………………………………………………………..
۴-۱-۷-۲- دیدگاه عرفا درباره مفهوم خداشناسی فطری………………………………………………………………
۴-۱-۷-۳- نتیجه بحث………………………………………………………………………………………………………….
۴-۱-۸-توحید فطری…………………………………………………………………………………………………………….
۴-۱-۸-۱- خداشناسی وتوحید………………………………………………………………………………………………
۴-۱-۸-۲-نقش فطرت درتوحید وخداشناسی……………………………………………………………………..
۴-۱-۸-۳-معرفت فطری«تعریف خدا»……………………………………………………………………………….
۴-۱-۹- امکان شناخت خدا وخداشناسی فطری……………………………………………………………………
۴-۱-۹-۱- مروری برراههای خداشناسی……………………………………………………………………………..
۴-۱-۹-۲- امکان شناخت خدااز طریق عقل…………………………………………………………………………
۴-۱-۹-۳- نظر حکمای اسلامی………………………………………………………………………………………….
۴-۱-۹-۴- دیدگاه قرآن راجع به شناخت خدا……………………………………………………………………….
۴-۱-۱۰- دلایل خداشناسی از نظر تعداد………………………………………………………………………………
۴-۱-۱۰-۱- دسته بندی دلایل اثبات وجود خدا…………………………………………………………………….
۴-۱-۱۱- بررسی ادله اثبات خدااز طریق امور فطری……………………………………………………………….
۴-۱-۱۱-۱-اثبات خدا از راه شوق وعشق فطری به وجود مطلق…………………………………………………
۴-۱-۱۱-۲-اثبات خدا از طریق امید فطری به او درحوادث خطرناک…………………………………………
۴-۱-۱۱-۳-اثبات فطری بودن شناخت خدا از راه عمومیت اعتقاد به خدا درهمه ملتها «اجماع عام»…….
۴-۱-۱۱-۴- اثبات خدا از طریق مکاشافات وتجربه های دینی…………………………………………………….
۴-۱-۱۱-۵- نتیجه گیری بحث……………………………………………………………………………………………..
بخش دوم :باورفطری معاد……………………………………………………………………………………………………
۴-۲-۱- معناومفهوم وآثاراعتقاد به معاد درحیات انسان……………………………………………………………
۴-۲-۱-۱- معنای لغوی و اصطلاحی معاد…………………………………………………………………………….
۴-۲-۱-۲- واژه معاد درقرآن وروایات………………………………………………………………………………….
۴-۲-۱-۳- معنای عام وخاص معاد………………………………………………………………………………………
۴-۲-۱-۴- ارتباط معاد شناسی وانسان شناسی………………………………………………………………………..
۴-۲-۱-۵- نقش معادباوری درحیات انسان ………………………………………………………………………….
۴-۲-۱-۶- هدف از معاد شناسی………………………………………………………………………………………..
۴-۲-۱-۷-آثار اعتقاد به معاد…………………………………………………………………………………………….
۴-۲-۲- جایگاه فطری معاد………………………………………………………………………………………………
۴-۲-۲-۱- جایگاه معاد…………………………………………………………………………………………………..
۴-۲-۲-۲- ریشه های معاد دراعماق فطرت………………………………………………………………………..
۴-۲-۲-۲-۱- پیمودن بی راهه ها……………………………………………………………………………………..
۴-۲-۲-۲-۲- انحراف از فطرت وسرگردانی دربیراهه ها……………………………………………………..
۴-۲-۲-۲-۳- خرافات مضحک واسف انگیز………………………………………………………………….
۴-۲-۲-۳- معاد درتجلیگاه فطرت………………………………………………………………………………..
۴-۲-۲-۳-۱- فطرت نخستین رهنمودن راه…………………………………………………………………….
۴-۲-۲-۳-۲- عشق به بقاء…………………………………………………………………………………………..
۴-۲-۲-۳-۳- رستاخیز درمیان اقوام پیشین……………………………………………………………………..
۴-۲-۲-۳-۴- رستاخیز کوچک وبزرگ………………………………………………………………………..
۴-۲-۳- بررسی براهین وادلّه اثبات باور فطری معاد………………………………………………………….
۴-۲-۳-۱- دلایل امکان باور فطری معاد……………………………………………………………………….
۴-۲-۳-۲- دلائل وقوع باور فطری معاد………………………………………………………………………..
۴-۲-۳-۲-۱- برهان فطرت دراثبات باور فطری معاد……………………………………………………….
۴-۲-۳-۳- بیان اقوالی ازفلاسفه ومتکلمین اسلامی دراثبات باور فطری معاد………………………….
۴-۲-۳-۴- نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………..
بخش سوم : باور فطری نبوّت………………………………………………………………………………………
۴-۳-۱- معانی نبوّت…………………………………………………………………………………………………
۴-۳-۱-۱- معنای لغوی نبوّت…………………………………………………………………………………….
۴-۳-۱-۲- حقیقت نبوّت………………………………………………………………………………………….
۴-۳-۱-۳- نبوّت از نظر قرآن وروایات……………………………………………………………………….
۴-۳-۱-۴- انواع نبوّت……………………………………………………………………………………………..
۴-۳-۱-۴-۱- اثبات نبوّت عامّه از نظر فلاسفه وحکما…………………………………………………….
۴-۳-۱-۴-۲- نبوّت خاصّه………………………………………………………………………………………..
۴-۳-۲- نبوّت وفطرت…………………………………………………………………………………………….
۴-۳-۲-۱- نبوّت مکمل فطرت…………………………………………………………………………………
۴-۳-۲-۲- هماهنگی فطرت وشریعت……………………………………………………………………….
۴-۳-۲-۳- فطرت رمز جامعیت وجاودانگی شریعت…………………………………………………….
۴-۳-۳- فلسفه بعثت نبوّت………………………………………………………………………………………
۴-۳-۳-۱- نمایاندن راه رستگاری…………………………………………………………………………….
۴-۳-۳-۲- غفلت زدایی وبیدارگری…………………………………………………………………………
۴-۳-۳-۲-۱- بازخواست پیمان فطری………………………………………………………………………
۴-۳-۳-۲-۲- یادآوری نعمتهای الهی………………………………………………………………………
۴-۳-۳-۲-۳- هموارساختن راه تفکر…………………………………………………………………………
۴-۳-۳-۳-پشتیبانی از فضائل اخلاقی…………………………………………………………………………
۴-۳-۳-۴- برقراری عدالت اجتماعی…………………………………………………………………………
۴-۳-۴- لزوم نبوّت ازنظررهبری فطری………………………………………………………………………
۴-۳-۴-۱- نیاز امور فطری به رهبری………………………………………………………………………….
۴-۳-۴-۲-لزوم نبوّت ازنظروضع قوانین……………………………………………………………………….
۴-۳-۴-۲-۱- انسان خواهان زندگی دستجمعی است……………………………………………………..
۴-۳-۴-۲-۲- انسان یک موجود مرزنشناس است…………………………………………………………
۴-۳-۴-۳- لزوم نبوّت فطری از نظر تعلیم وتربیّت…………………………………………………………
۴-۳-۵- بیان اقوالی ازفلاسفه ومتکلمین اسلامی در اثبات باورفطری نبوت…………………………
۴-۳-۵-۱- ابوعلی سینا……………………………………………………………………………………………
۴-۳-۵-۲- سهروردی…………………………………………………………………………………………….
۴-۳-۵-۳- ملاصدرا………………………………………………………………………………………………
۴-۳-۵-۴- دیدگاه متکلمان اسلامی…………………………………………………………………………
۴-۳-۶- نتیجه بحث………………………………………………………………………………………………
فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره باورهای فطری از دیدگاه فلاسفه و متکلمین اسلامی با بررسی مبانی فلسفی و کلامی
فهرست آیات………………………………………………………………………………………………………
منابع ومآخذ………………………………………………………………………………………………………..
چکیده انگلیسی…………………………………………………………………………………………………..
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 