فایل ورد کامل مقاله علمی درباره تأثیر دورههای آموزشی تخصصی بر ارتقای خلاقیت کارکنان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مقاله علمی درباره تأثیر دورههای آموزشی تخصصی بر ارتقای خلاقیت کارکنان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مقاله علمی درباره تأثیر دورههای آموزشی تخصصی بر ارتقای خلاقیت کارکنان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله علمی درباره تأثیر دورههای آموزشی تخصصی بر ارتقای خلاقیت کارکنان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله علمی درباره تأثیر دورههای آموزشی تخصصی بر ارتقای خلاقیت کارکنان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب :
چکیده
توسعه و پیشرفت سازمان ها بستگی زیادی به میزان افزایش دانش وخلاقیت نیروی انسانی موجودشان و بهره برداری از آنها دارد در این راستا تحقیقی با عنوان بررسی تاثیر دوره های آموزشی تخصصی در افزایش خلاقیت کارکنان در مدیریت جهادکشاورزی شهرستان میاندوآب انجام گردید. جامعه آماری شامل کلیه کارشناسان (مسئول وغیرمسئول) در مدیریت جهادکشاورزی شهرستان میاندوآب ( ۶۰ نفر) بود انتخاب گردید. روش تحقیق ترکیبی یا کمی –کیفی انتخاب گردید تا از مزایای هردو روش تحقیق استفاده گردد. در این تحقیق از ابزار پرسشنامه، مصاحبه و بررسی اسناد و مدارک برای جمع آوری اطلاعات استفاده شد. نتایج این تحقیق نشان داد که دوره های آموزشی تخصصی تاثیرات خوبی در افزایش مهارت و توانائی کارشناسان داشته و همچنین در خلاقیت آن هامیتواند تاثیر داشته باشد ولی تاثیر آن کاملاً وابسته به مدیریت صحیح درمحیط کاری می باشد.
واژگان کلیدی : دوره های آموزشی تخصصی، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب، خلاقیت، حمایت، نوآوری.
مقدمه:
۱
آموزش و توسعه منابع انسانی نه تنها باعث ایجاد دانش و مهارت ویژه کارکنان شده بلکه باعث میشود افراد در افزایش سطح کارایی و اثربخشی سازمان مشارکت بیشتری کنند پس آموزش مستمر و منطبق با واقعیات و شرایط زمانی
مکانی اهمیت و ضرورت خاصی مییابد که باعث بینش و بصیرت عمیقتر ، دانش و معرفت بالاتر و توانایی و مهارت بیشتر میگردد که همه در راستای پیشرفت سازمان و جامعه با مدیریت صحیح بکارگرفته خواهدشد (انصاف ، .(۱۳۸۴باید توجه نمود آموزشی که داده میشود بایستی صحیح و اصولی و متناسب با احتیاجات شغلی نیروی کار و تغییرات و پیشرفتهای علمی و فنی باشد. با این وجود متاسفانه در اکثر سازمانها توجه شایسته ای به آموزش کارکنان مبذول نشده
بعنوان مثال زمانی که سخن از صرفه جویی در هزینه ها میشود نخستین موردی که حذف میشود هزینه های مربوط به آموزش است (بیگ زاد ، (۱۳۸۰ درحالیکه هزینه های آموزشی را بایستی نوعی سرمایه گذاری اجتناب ناپذیر به حساب آورد که سازمان در درازمدت از آن بهره خواهد گرفت زیرا آموزش توسعه منابع انسانی تنها پلی است که میتواند ما را از دنیای امروز به دنیای پرتغییر و تحول فردا راهنمایی کند و فقط آموزشهایی میتوانند به افزایش کارایی منجر شوند که هدفدار ، مداوم و پر محتوا بوده و کارشناسان مجرب امورآموزشی آنها را برنامه ریزی نمایند (اسحاقی ابیانه ونظیفی ، .(۱۳۸۰
مبانی نظری و پیشینه ی پژوهش
ویلیام جیمز۱ از دانشگاه هاروارد بررسی کرد که کارکنان با ۲۰ تا ۳۰ درصد از توانایی خود ، کار میکنند، تحقیق او نشان داد که اگر کارکنان آموزش ببینند و بطور شایسته برانگیخته شوند، ۸۰ تا ۹۰ درصد تواناییها و صلاحیتهای خود را بکار می گیرند. همین طور بررسی سه ساله در سنگاپور نیز نشان داده است که ۱۷ شرکتهای تجاری و صنعتی این کشور ورشکست شده اند در حالی که این نسبت در مورد شرکتهایی که برنامه آموزشی کارکنان را انجام داده اند ، کمتر از ۱ بوده است (سبحان الهی وکرانی ، .(۱۳۷۹ آلفرد مارشال۲ نیز باارزشترین سرمایه گذاری را پرورش نیروی انسانی می داند و می گوید که هیچ اسراف یا اتلاف ثروت ملی بالاتر ازاین نمی باشد که بگذاریم نابغه ای که در یک خانواده فقیر و گمنام بدنیا آمده است عمر خود را در انجام دادن کارهای کم اهمیت بگذراند (انصاف ، ۱۳۸۴ ).و در آخر اینکه پیتر دراکر۳ معتقد است که آموزش نیروی انسانی هرچند هزینه های سنگینی دارد ولی آموزش با اعمال مدیریت صحیح هر کشور عقب مانده ای را در مدت کوتاهی درزمره کشورهای پیشرفته قرار میدهد (قلندریان ،(۱۳۸۷ بنابراین با توجه به مطالب بالا میتوان به اهمیت و ارزش آموزش کارکنان و لزوم توجه بیشتر و دقیق تر مدیران و برنامه ریزان و سیاستگذاران کشورمان به آن پی برد.
در همین راستا سجادی (۱۳۸۳) درتحقیق خود با عنوان عوامل موثر بر خلاقیت و نوآوری مدیران بیمارستان که در بیمارستانهای اصفهان انجام داد به این نتایج دست یافته است که مهمترین عوامل در میان عوامل سازمانی ، عوامل
۱ – William James 2 – Alfred Marchal 3 – Peter Drucker
۲
مربوط به سیستم پاداش و در میان عوامل فردی ، عوامل مربوط به علم ، دانش و تخصص مدیر بیشترین امتیاز را بدست آورده است. اسمایل(۲۰۰۵) ۱ نیز درتحقیقی با عنوان نقش فاکتورهای یادگیری سازمانی و جو خلاق بر روی نوآوری سازمانی در هیجده سازمان خصوصی در کوالالامپور انجام داد به این نتیجه رسید که ارتباط معنی داری بین فرهنگ یادگیری سازمانی و جو خلاق با نوآوری سازمانی وجود دارد. شیخ علیزاده هریس ( (۱۳۸۵ در تحقیقی با عنوان بررسی رابطه بین یادگیری سازمانی و میزان تغییرونوآوری در ادارات مناطق نوزده گانه آموزش و پرورش شهر تهران نشان داد که بین میزان یادگیری سازمانی و میزان تغییر و نوآوری در سازمان ضریب همبستگی مستقیم و بالایی وجود دارد. ایگان۲ درسال ۲۰۰۵ میلادی در تحقیقی با عنوان فاکتورهای اثرگذار بر روی خلاقیت فردی در محیط کار به این نتایج دست یافت :
-۱ شیوه های توسعه منابع انسانی در توسعه ، آموزش و جهت دهی افراد در سازمان موثر بوده و باعث افزایش خلاقیت سازمانی میگردد.
-۲ در موقعیت کاری افراد نه تنها الگوهای رفتاری ارائه شده بوسیله دیگران را مشاهده میکنند ، بلکه به فرد در موقعیتهای ایجاد شده در آینده اینکه چگونه رفتار کند ، کمک میکند (همان). در آخر قابل توجه اینکه در تحقیقی که مریام اسمایل(۲۰۰۶) ۳ با عنوان تاثیر جو خلاق۴ و فرهنگ یادگیری۵ در خلاقیت و نوآوری در یک سازمان درحال توسعه در کوآلالامپو ر۶ با روش مطالعه موردی انجام داد نتیجه گرفت که سهم جوخلاق و فرهنگ یادگیری در خلاقیت و نوآوری ۶۸/۸ بوده که جو خلاق با ۴۸/۴ و فرهنگ یادگیری با ۶۸/۸ به تنهایی در خلاقیت و نوآوری سهم دارند.
خلاقیت کارکنان
باشتاب روزافزون تحولات و دگرگونیها در دنیای کنونی که عصر اطلاعات و ارتباطات است وبه دلیل بی ثباتی و تغییرپذیری و نیز غیرقابل پیش بینی بودن این تغییرات ، آنچه که کشورهای جهان به ویژه کشورهای در حال توسعه را در جهت افزایش بهره وری و پیشرفت و ترقی آنها مدد میرساند، همانا استفاده از فرصتها در رقابت با سایر کشورها است و این امر میسر نمی گردد مگر با درایت و خلاقیت مدیران و نیز تاثیر مدیران در پرورش خلاقیت کارکنان که با کمک همدیگر در جهت رشد و بالندگی سازمان و در نتیجه جامعه بکوشند”(محمدی،۱۳۸۴،ص .(۱۴ با مقایسه سازمانهای سنتی و جدید می توان دید که در سازمانهای سنتی فقط به افرادی نیاز داشتند که کاری معین را بدون سؤال انجام دهند ولی سازمانهای امروزی نیازمند کارکنانی است که قادر به بهترین استفاده از ابزار و امکانات بوده و پاسخگوی ارباب
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 