فایل پی دی اف کامل پژوهش علمی درباره منابع و خدمات مرجع در رشته علم اطلاعات و دانششناسی با تحلیل نقش آموزشی و پژوهشی PDF
توجه : این فایل به صورت فایل PDF (پی دی اف) ارائه میگردد
فایل پی دی اف کامل پژوهش علمی درباره منابع و خدمات مرجع در رشته علم اطلاعات و دانششناسی با تحلیل نقش آموزشی و پژوهشی PDF دارای ۱۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در PDF می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پی دی اف فایل پی دی اف کامل پژوهش علمی درباره منابع و خدمات مرجع در رشته علم اطلاعات و دانششناسی با تحلیل نقش آموزشی و پژوهشی PDF کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل پی دی اف کامل پژوهش علمی درباره منابع و خدمات مرجع در رشته علم اطلاعات و دانششناسی با تحلیل نقش آموزشی و پژوهشی PDF2 ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل پی دی اف کامل پژوهش علمی درباره منابع و خدمات مرجع در رشته علم اطلاعات و دانششناسی با تحلیل نقش آموزشی و پژوهشی PDF،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل پی دی اف کامل پژوهش علمی درباره منابع و خدمات مرجع در رشته علم اطلاعات و دانششناسی با تحلیل نقش آموزشی و پژوهشی PDF :
فایل پی دی اف کامل پژوهش علمی درباره منابع و خدمات مرجع در رشته علم اطلاعات و دانششناسی با تحلیل نقش آموزشی و پژوهشی PDF
توضیحات محصول :کتاب های آمادگی آزمون کارشناسی ارشد رشته علم اطلاعات و دانش شناسی (کتابدرای سابق) ویژه کنکوریها-
مرجع شناسی
اصول کار مرجع :
۳نوع منبع مرجع داریم :
۱- فارسی و عربی ۲- لاتین ۳- تخصصی.
کتابدار مرجع کسی است که بتواند با (سرعت – دقت و صحت) از حداقل امکانات حداکثر استفاده را بکند و نیاز مراجعه
کننده را بر طرف کند.
فرایند مرجع:
مجموعه ای از کارهایی که کتابدار انجام می دهد تا نیاز مراجعه کننده را بر طرف سازد و او را با منابع آشنا کند و تابعی
از یک سلسله قوانین است که به آن اصول کار مرجع می گویند.
مکان مرجع:
مکانی که تابع اصول و قوانینی که فعالیت بتواند نیاز مراجعه کننده را بر طرف کند و باید یک کتابدار پویا و دینامیک
داشته باشد.
منابع مرجع:
کتاب – CD – فیلم – نوار – که کاربرد مرجع داشته باشد Format خاصی ندارد.
در کار مرجع ۳ فاکتور اصلی داریم:
۱- کتابدار مرجع
۲- نیاز مراجعه کننده
۳- منابع مرجع.
سطوح کار مرجع عبارتند از:
۱- سطح مقدماتی:
در این سطح مراجعه کننده ما نیازش را بلافاصله می تواند پاسخ بگیرد. منابع و خدمات مرجع «9»
مثلاً ارتفاع فلان قله چقدر است؟ نیاز به جستجو ازطریق کتابدار ندارد منابع ردیف اول بلافاصله در بین منابع چه
ماشینی و چه چاپی می تواند پیدا شود.
مراجع کنندگان این سطح بچه های دبیرستان – کتابخانه های عمومی هستند که در این سطح بیشتر قرار دارند.
۲- سطح میانی:
سؤالها کمی مفصل تر می شود هم لابلای منابع اول و هم منابع دوم پیدا می شود (منابع ردیف اول + دوم).
به عنوان مثال: من روند اطلاع رسانی را در جهان می خواهم؟ به کتابشناسی اطلاع رسانی نگاه می کنیم و او را
راهنمایی می کنیم.
مراجعه کنندگان این سطوح بیشتر دانشجویان در مقاطع کاردانی و کارشناسی هستند. در لابلای آن منابع خیلی کار
ندارد و فوری جواب نمی گیرد.
۳- سطح پیشرفته:
کمتر به منابع ردیف اول کار داریم. منابع ردیف دوم و جستجو در پایگاههای اطلاع رسانی.
مثال: مقایسه روند اطلاع رسانی در ایران و انگلیس و اروپا؟ این مطلب کار زیادی می برد مراجعه کننده این سطوح
محققین و دانشمندان و دانشجویانی که فارغ التحصیل شده اند یا در دوره کارشناسی ارشد و دکتری مشغول هستند
اساتید و پژوهش گروها.
Pdfنوع فایل:
سایز: ۲.۱۴Mb
تعداد صفحه:۱۲۲
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 