فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره رابطه عزتنفس با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی شهرستان بیجار
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره رابطه عزتنفس با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی شهرستان بیجار دارای ۵۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره رابطه عزتنفس با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی شهرستان بیجار کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره رابطه عزتنفس با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی شهرستان بیجار۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره رابطه عزتنفس با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی شهرستان بیجار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره رابطه عزتنفس با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی شهرستان بیجار :
پایان نامه بررسی رابطه عزت نفس با پیشرفت تحصیلی در میان دانشآموزان مقطع دبیرستان شهرستان بیجار
چکیده
این تحقیق به منظور بررسی رابطه بین عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دوره دبیرستان شهرستان بیجار صورت گرفته است.
جامعه آماری، دانشآموزان دوره دبیرستان شهرستان بیجار که جمعاً ۶۱۰ نفر دانشآموزاعم از دختر و پسر را شامل میشود، میباشد.
۴۰ نفر به عنوان نمونه آماری از بین این دانشآموزان به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شد که ۲۰ نفر پسر و ۲۰ نفر دختر میباشد.
آزمون ارزیابی عزت نفس آنها، پرسشنامه ۵۸ سؤالی عزت نفس کوپر اسمیت و نمره معدل ترم قبل بیانگر نمره پیشرفت تحصیلی آنهاست.
هدف از تحقیق حاضر آزمودن این فرضیه است که در بین عزت نفس و پیشرفت تحصیلی در بین دانشآموزان رابطه وجود دارد.
همچنین بین عزت نفس با جنسیت رابطه وجود دارد.
پس از اجرای آزمون و تجزیه و تحلیل آماری و برآورد نتایج زیر بدست آمد:
۱-ضریب همبستگی در پسران ۹۶/۰ و در دختران ۹۳/۰ مثبت میباشد و ضریب همبستگی بسیار بالایی است بنابراین فرضیه اول تأیید میشود و عزت نفس با پیشرفت تحصیلی رابطه معنیداری دارد.
۲-ضریب همبستگی در دختران با پسران تفاوت معنیداری ندارد زیرا در هر دو همبستگی خیلی بالاست بنابراین عزت نفس با جنسیت رابطه ندارد.
فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره رابطه عزتنفس با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی شهرستان بیجار
فهرست مطالب
عنوان صفحه
بسم الله الرحمن الرحیم………………………………………………………………………………………………………………………………….. الف
تقدیر و تشکر……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ب
چکیده………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ت
فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره رابطه عزتنفس با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی شهرستان بیجار
فهرست مطالب………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ث
فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره رابطه عزتنفس با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی شهرستان بیجار
فهرست جدواول……………………………………………………………………………………………………………………………………………. ح
فصل اول: طرح تحقیق
مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۲
بیان مسأله…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۴
اهمیت و ضرورت مسأله…………………………………………………………………………………………………………………………………… ۵
اهداف……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۶
سؤالات و فرضیهها………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۶
متغیرها و تعاریف عملیاتی………………………………………………………………………………………………………………………………. ۷
فصل دوم: پیشینه تحقیق
مبانی نظری…………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۹
مبانی تجربی………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۸
مدل تحلیلی………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۱
فصل سوم: روششناسی
روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۳
جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۳
نمونه آماری…………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۳
ابزارها……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۳
روشهای آماری………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۴
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
فصل پنجم: نتیجهگیری
بحث بر یافتهها………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۹
محدودیتها…………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۴۰
پیشنهادات…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۴۱
منابع و مأخذ………………………………………………………………………………………………………… ۴۲
ضمائم
پرسشنامه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۴۳
فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره رابطه عزتنفس با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی شهرستان بیجار
فهرست جداول و نمودار
جدول شماره (۱-۴)——————————————————— ۲۷
جدول شماره(۲-۴)——————————————————— ۲۸
جدول شماره(۳-۴)——————————————————— ۲۹
جدول شماره(۴-۴)——————————————————— ۳۰
جدول شماره(۵-۴)——————————————————— ۳۱
جدول شماره(۶-۴)——————————————————— ۳۲
جدول شماره(۷-۴)——————————————————— ۳۳
جدول شماره(۸-۴)——————————————————— ۳۳
جدول شماره(۹-۴)——————————————————— ۳۴
جدول شماره(۱۰-۴)——————————————————– ۳۴
نمودار شماره(۱-۴)——————————————————— ۳۵
نمودار شماره(۲-۴)——————————————————— ۳۶
نمودار شماره(۳-۴)——————————————————— ۳۷
فصل اول: طرح تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت مسئله
اهداف
سؤالات و فرضیهها
متغیرها و تعاریف عملیاتی
مقدمه:
یکی از مهمترین صفات بشری برای رسیدن به هدفهایی که انسان در پیش دارد عزت نفس است برخورداری از اراده و اعتماد به نفس قوی، قدرت تصمیمگیری و ابتکار، خلاقیت، سلامت فکر و بهداشت روانی ارتباط مستقیمی با میزان عزت نفس و احساس خود ارزشمندی دارد.
منظور از عزت نفس، احساس و تصوری است که فرد به مرور زمان نسبت به خویشتن در ذهن میپروراند. به عبارت سادهتر، عزت نفس یعنی، ارزیابی فرد از خودش، حال این برداشت و ارزیابی میتواند مثبت و خوشایند باشد، یا منفی و ناخوشایند.
کودکانی که از عزت نفس بالایی برخوردارند، معمولاً احساس خوبی نسبت به خود دارند و بهتر میتوانند اختلافات خود را با سایر کودکان حل کنند و در مقابله با مشکلات، ناملایمات و ناکامیها مقاومترند این کودکان اغلب خندهرو و خوشبین، منطقی و دارای خودپنداری مثبت هستند و از زندگیشان لذت میبرند. برعکس، کودکانی که دارای عزت نفس پائینی هستند، اغلب در مواجهه با مشکلات و سختیها دچار اضطراب فراوان و ناکامی میشوند. این گروه از کودکان معمولاً در حل تعارضات و اختلافات موجود با سایر هم سن و سالانشان مشکل دارند آنها دائم با افکار انتقادی از خویشتن، موجب اذیت و آزار خود میشوند(سلحشور، ۱۳۷۹).
برای اینکه کودکان و نوجوانان بتوانند از حداکثر ظرفیت ذهنی و توانمندیهای بالقوهی فرد برخوردار شوند میبایست از نگرش مثبت نسبت به فرد و محیط اطراف و انگیزهای غنی برای تلاش و کوشش بهرهمند شوند بیشک نوجوانانی که دارای عزت نفس قابل توجهی هستند، نسبت به همسالان خود در شرایط مشابه، پیشرفت تحصیلی و کارآیی بیشتری از خود نشان میدهند و نیز از بارزترین ویژگیهای صاحبان تفکر واگرا و افراد خلاق، داشتن اعتماد به نفس و عزت نفس بالاست.
لذا پرورش عزت نفس در کودکان و نوجوانان از مهمترین وظایف اولیاء و مربیان میباشد که در این ارتباط بیشترین نقش برعهدهی الگوهای رفتاری است(افروز، ۱۳۷۳).
موفقیتهای تحصیلی و شکستهای تحصیلی فرد در مدرسه و مسائل مربوط به تحصیل متقابلاً بر عزت نفس و عزت نفس بر تحصیل تأثیر میگذارند که میزان تأثیر آن از جامعهای به جامعه دیگر فرق میکند. در تحقیق حاضر به بررسی رابطه بین عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مقطع دبیرستان در شهرستان بیجار در سال تحصیلی ۸۷-۸۶ میپردازند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 