فایل پی دی اف کامل جزوه آموزشی دروس مشترک هنر (جلد پنجم) با بررسی مبانی نظری و کاربردی رشته هنر PDF


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل پی دی اف
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل PDF (پی دی اف) ارائه میگردد

 فایل پی دی اف کامل جزوه آموزشی دروس مشترک هنر (جلد پنجم) با بررسی مبانی نظری و کاربردی رشته هنر PDF دارای ۵۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در PDF می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پی دی اف فایل پی دی اف کامل جزوه آموزشی دروس مشترک هنر (جلد پنجم) با بررسی مبانی نظری و کاربردی رشته هنر PDF  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل پی دی اف کامل جزوه آموزشی دروس مشترک هنر (جلد پنجم) با بررسی مبانی نظری و کاربردی رشته هنر PDF2 ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل پی دی اف کامل جزوه آموزشی دروس مشترک هنر (جلد پنجم) با بررسی مبانی نظری و کاربردی رشته هنر PDF،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل پی دی اف کامل جزوه آموزشی دروس مشترک هنر (جلد پنجم) با بررسی مبانی نظری و کاربردی رشته هنر PDF :

فایل پی دی اف کامل جزوه آموزشی دروس مشترک هنر (جلد پنجم) با بررسی مبانی نظری و کاربردی رشته هنر PDF

توضیحات محصول :جزوات آمادگی آزمون کارشناسی ارشد رشته هنر ویژه کنکور سال ۹۵ – به همراه تست ها و پاسخ تشریحی

– نکات زیبایی شناسی و فلسفه هنر :
۱-۱- زیبایی شناسی باستان:
۱- زیبایی شناسی یعنی هر آنچه که به زیبایی مربوط میشود و هر آنچه که منش زیبـا را تعریـف مـیکنـد و همچنـین
شامل مباحثی در مورد کاربرد زیبایی و سودمندی و بیانگر اثر هنری است.
۲- گزینش نام زیباشناسی برای شاخه مسـتقل از فلسـفه، توسـط «الکسـاندر باومگـارتن» (Baumgarten) در کتـاب
«استتیکا» (Aesthetica) میباشد.
۳- واژه فلسفه برگرفته از عبارت یونانی Filosofia به معنای «عشق به حکمت» اسـت و مـراد از فلسـفه راه یـافتن بـه
حقیقت است.
۴- هدف فلسفه تحلیلی هنر، کشف مفاهیمی است که آفرینش هنر، ارج شناسی و اندیشیدن به هنر را ممکن میسازد.
۵- مفاهیم جانبی فلسفه تحلیلی عبارتند از: تعبیر و تفسیر، تقلید، آفرینشگری و ارزشهای هنری.
۶- زیبایی از نظر افلاطون عبارتند از: سودمندی و کاربرد داشتن چیزی و زیبایی یعنی تناسب بین اجزا.
۷- افلاطون معماری را هنری واقعی میدانست و اثر هنری را نتیجه کار و تولید انسان میدانست و به جنبه اجتماعی اثـر
هنری توجه داشت.
۸- افلاطون به جای آنکه حول محور واژه تخنه (فن) مفاهیم هنری بسازد، واژه تقلید یا میمسیس (محاکـات) را اختیـار
میکند.
۹- افلاطون بنیانگذار نظریه «ایده» است و اثر هنری را نتیجه خلاقیت و پندار محض و الهام از خود بدرشـدگی هنرمنـد
میداند.
۱۰- افلاطون برای اشیاء، سلسله مراتبی در نظر میگیرد که در آن همه چیز به ترتیب صعودی یا نزولی، بسته بـه دوری
یا نزدیکی آن به عالم صور (مثل)، حقیقت، امر خیر، امر زیبا قرار میگیرد.
۱۱- زیبایی به مثابه شکوه را افلاطون در رساله «فایدروس» تشریح کرده است.
۱۲- افلاطون در کتاب دهم «جمهور» (Republic) که رسالهای است در اهمیت آرمانشهر او، به بحث در معنای تمـایز
میان نقاشی یا مجسمه با ایده اصلی میپردازد.
۱۳- در دوران باستان، به هماهنگی و تقارن «Symmetria» میگفتند. دروس مشترک هنر۷» 5»
۱۴- افلاطون در بحث هماهنگی و تناسب اجزا، وام دار فیثاغورث است که اعداد را به ماهیت کیهان مرتبط میدانست.
۱۵- افلاطون، یافتن زیبایی زمینی را نشانی از سرآغاز به صعود یا بالا رفتن نردبان برای زیبایی آسمانی مـیدانسـت کـه
استعاره نردبان در رساله «مهمانی» (Symposium) به کار رفته است.
۱۶- زیبایی در نگاه افلاطون، آفرینش پدیده نو و بدیع نیست، بلکه شناخت و کشف آن چیزی است که قبلاً وجود داشته
است. زیبایی اثر هنری، یادآوری، اشاره، سایه یا تصویر مبهم عالم صور (مثل) است و نه بروز نادیدهها.

نوع فایل: Pdf

سایز: ۹۷۶Kb

تعداد صفحه:۵۹

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.