فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره رابطه ابعاد هوش هیجانی با مشکلات رفتاری دانش‌آموزان در محیط خانه، مدرسه و تعاملات همسالان در مقطع راهنمایی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره رابطه ابعاد هوش هیجانی با مشکلات رفتاری دانش‌آموزان در محیط خانه، مدرسه و تعاملات همسالان در مقطع راهنمایی دارای ۹۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره رابطه ابعاد هوش هیجانی با مشکلات رفتاری دانش‌آموزان در محیط خانه، مدرسه و تعاملات همسالان در مقطع راهنمایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره رابطه ابعاد هوش هیجانی با مشکلات رفتاری دانش‌آموزان در محیط خانه، مدرسه و تعاملات همسالان در مقطع راهنمایی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره رابطه ابعاد هوش هیجانی با مشکلات رفتاری دانش‌آموزان در محیط خانه، مدرسه و تعاملات همسالان در مقطع راهنمایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره رابطه ابعاد هوش هیجانی با مشکلات رفتاری دانش‌آموزان در محیط خانه، مدرسه و تعاملات همسالان در مقطع راهنمایی :

رابطه‌ ابعاد هوش هیجانی و مشکلات رفتاری دانش آموزان در سه موقعیت خانه، مدرسه و با همسالان در مقطع راهنمایی

هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه ابعاد هوش هیجانی و مشکلات رفتاری دانش آموزان در سه موقعیت خانه، مدرسه و با همسالان در مقطع راهنمایی بود. بدین منظور گروهی متشکل از ۴۰۰ دانش‌آموز(۱۸۵ پسر و ۲۱۵ دختر) در این پژوهش شرکت داده شدند. به منظور سنجش هوش هیجانی و مشکلات رفتاری به ترتیب از پرسش‌نامه‌های تجدید نظر شده‌ی هوش هیجانی(آستین، ساکلوفسکی، هوانگ و مک‌کنی، ۲۰۰۴) و نیم‌رخ درجه‌بندی رفتار براون و هامیل(۱۹۷۸) استفاده گردیده است. پایائی هر یک از ابزارهای سنجش به ترتیب از طریق محاسبه ضریب آلفای کرونباخ و ضریب کودرریچاردسون و روائی آنها از طریق محاسبه ضریب همبستگی درونی بین زیر مقیاس­های هر یک از ابزارهای سنجش احراز گردید. نتایج حاکی از پایائی و روائی قابل قبول ابزارها بود. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که بین ابعاد هوش هیجانی و مشکلات رفتاری دانش‌آموزان در سه موقعیت خانه، مدرسه و در ارتباط با همسالان همبستگی معنادار وجود دارد. هم­چنین تحلیل­های رگرسیونی چندگانه برای پیش­بینی مشکلات رفتاری در سه موقعیت خانه، مدرسه و در ارتباط با همسالان توسط ابعاد هوش هیجانی نشان داد که بعد ارزیابی هیجان، مشکلات رفتاری را در سه موقعیت خانه، مدرسه و در ارتباط با همسالان مورد پیش‌بینی قرار می‌دهد. همین‌طور، بعد تنظیم هیجان پیش‌بینی کننده‌ی مشکلات رفتاری در موقعیت‌های مدرسه و همسالان است.

واژه‌های کلیدی: ابعاد هوش هیجانی، مشکلات رفتاری، همسالان

فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره رابطه ابعاد هوش هیجانی با مشکلات رفتاری دانش‌آموزان در محیط خانه، مدرسه و تعاملات همسالان در مقطع راهنمایی
فهرست مطالب:

فصل اول: مقدمه

۱ -۱- کلیات ………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲

۱-۲-بیان مساله………………………………………………………………………………………………………………………. ۶

۱-۳-ضرورت و اهمیت تحقیق ……………………………………………………………………………………………. ۸.

۱-۴-اهداف پژوهش……………………………………………………………………………………………………………… ۱۰

۱-۵-پرسش‌های پژوهش……………………………………………………………………………………………………… ۱۱

۱-۶-تعریف مفهومی متغیرهای پژوهش……………………………………………………………………………… ۱۱

۱-۷-تعریف عملیاتی…………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش

۲-۱-مبانی نظری…………………………………………………………………………………………………………………… ۱۴

۲-۱-۱-منشاء هوش هیجانی…………………………………………………………………………………………… ۱۴

۲-۱-۲-مدل‌های هوش هیجانی……………………………………………………………………………………… ۱۹

۲-۱-۲-۱-مدل توانایی مایر و سالووی………………………………………………………………………. ۱۹

۲-۱-۲-۲-مدل ترکیبی گلمن…………………………………………………………………………………… ۲۰

۲-۱-۲-۳-مدل ترکیبی بار-آن………………………………………………………………………………….. ۲۲

۲-۱-۳-مشکلات رفتاری…………………………………………………………………………………………………. ۲۴

۲-۱-۳-۱-اختلال سلوک…………………………………………………………………………………………… ۲۶

۲-۱-۳-۲-اختلال نافرمانی………………………………………………………………………………………… ۲۷

۲-۱-۳-۳-اختلالات اضطرابی…………………………………………………………………………………… ۲۸

۲-۱-۳-۴-پرخاشگری………………………………………………………………………………………………… ۲۹

۲-۱-۳-۵-اختلال نقص توجه-بیش فعالی………………………………………………………………. ۲۹

۲-۱-۳-۶-کمرویی……………………………………………………………………………………………………… ۳۰

۲-۲-مروری بر پژوهش‌های پیشین…………………………………………………………………………………….. ۳۱

۲-۲-۱-رابطه‌ی هوش هیجانی با مشکلات رفتاری درون‌ساز………………………………………. ۳۱

۲-۲-۲-رابطه‌ی هوش هیجانی با مشکلات رفتاری برون‌ساز……………………………………….. ۳۴

۲-۲-۳-جمع‌بندی تحقیقات پیشین………………………………………………………………………………. ۴۰

فصل سوم: روش پژوهش

۳-۱-جامعه‌ی آماری………………………………………………………………………………………………………………. ۴۲

۳-۲-نمونه و روش نمونه‌گیری……………………………………………………………………………………………… ۴۲

۳-۳-ابزار پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………… ۴۳

۳-۳-۱-مقیاس تجدیدنظرشده‌ی هوش هیجانی……………………………………………………………. ۴۳

۳-۳-۱-۱-روایی و پایایی مقیاس تجدیدنظرشده‌ی هوش هیجانی……………………….. ۴۴

۳-۳-۲-نیم‌رخ درجه‌بندی رفتار……………………………………………………………………………………… ۴۷

۳-۳-۲-۱-پایایی و روایی نیم‌رخ درجه‌بندی رفتار…………………………………………………. ۴۸

۳-۴-شیوه‌ی اجرای پژوهش…………………………………………………………………………………………………. ۵۰

۳-۵-روش تجزیه و تحلیل اطلاعات…………………………………………………………………………………….. ۵۰

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها

۴-۱-اطلاعات توصیفی پژوهش…………………………………………………………………………………………… ۵۲

۴-۲-رابطه‌ی همبستگی بین ابعاد هوش هیجانی و مشکلات رفتاری…………………………….. .۵۳

۴-۳-پیش‌بینی مشکلات رفتاری در موقعیت خانه بر اساس ابعاد هوش هیجانی………….. ۵۴.

۴-۴- پیش‌بینی مشکلات رفتاری در موقعیت مدرسه

بر اساس ابعاد هوش هیجانی……………………………………………………………………………………………….. ۵۵.

۴-۵- پیش‌بینی مشکلات رفتاری در ارتباط با همسالان

بر اساس ابعاد هوش هیجانی………………………………………………………………………………………………… ۵۶

فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری

۵-۱-مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۹

۵-۲-رابطه ابعاد هوش هیجانی و مشکلات رفتاری……………………………………………………………. ۶۰.

۵-۳-پیش‌بینی مشکلات رفتاری در موقعیت خانه بر اساس ابعاد هوش هیجانی…………… ۶۳.

۵-۴- پیش‌بینی مشکلات رفتاری در موقعیت مدرسه بر اساس ابعاد هوش هیجانی…….. ۶۴.

۵-۵- پیش‌بینی مشکلات رفتاری در ارتباط با همسالان بر اساس ابعاد هوش هیجانی…. .۶۶

۵-۶- نتیجه‌گیری و کاربرد نتایج………………………………………………………………………………………….. ۶۷

۵-۷-محدودیت‌های پژوهش…………………………………………………………………………………………………. ۶۹

۵-۸-پیشنهادهای پژوهش…………………………………………………………………………………………………….. ۶۹

۵-۸-۱-پیشنهادهای تحقیقاتی………………………………………………………………………………………… ۶۹

۵-۸-۲-پیشنهادهای کاربردی………………………………………………………………………………………….. ۷۰

فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره رابطه ابعاد هوش هیجانی با مشکلات رفتاری دانش‌آموزان در محیط خانه، مدرسه و تعاملات همسالان در مقطع راهنمایی
فهرست منابع

منابع فارسی…………………………………………………………………………………………………………………………… ۷۱

منابع انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………………… ۷۵

فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره رابطه ابعاد هوش هیجانی با مشکلات رفتاری دانش‌آموزان در محیط خانه، مدرسه و تعاملات همسالان در مقطع راهنمایی
فهرست جداول

جدول(۳-۱) نتایج حاصل از تحلیل عاملی مقیاس تجدید نظرشده هوش هیجانی……………….. ۴۶

جدول(۳-۲) ضرایب آلفای کرونباخ برای ابعاد مقیاس هوش هیجانی……………………………………. ۴۷

جدول(۳-۳) موقعیت‌ها و گویه‌های مربوط به مقیاس درجه‌بندی رفتار…………………………………. ۴۸

جدول(۳-۴) ماتریس همبستگی ابعاد و کل نیم‌رخ درجه‌بندی رفتار(نسخه‌ی دانش‌آموز)…… ۴۹

جدول(۳-۵) ضرایب کودرریچاردسون برای نیم‌رخ درجه‌بندی رفتار………………………………………. ۴۹

جدول(۴ -۱) میانگین و انحراف استاندارد نمرات ابعاد هوش هیجانی…………………………………… ۵۲

جدول(۴-۲) میانگین و انحراف استاندارد نمرات مشکلات رفتاری…………………………………………. ۵۳

جدول(۴-۳) ماتریس همبستگی بین ابعاد هوش هیجانی و مشکلات رفتاری …………………….. ۵۳

جدول(۴-۴) تحلیل رگرسیون مشکلات رفتاری در موقعیت خانه

بر ابعاد هوش هیجانی…………………………………………………………………………………………………………………. ۵۵

جدول(۴-۵) تحلیل رگرسیون مشکلات رفتاری در موقعیت مدرسه

بر ابعاد هوش هیجانی………………………………………………………………………………………………………………… ۵۵

جدول(۴-۶) تحلیل رگرسیون مشکلات رفتاری در موقعیت مدرسه

بر ابعاد هوش هیجانی ۵۶

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.