فایل ورد کامل مطالعه تخصصی درباره پیش‌بینی خودکارآمدی و رضایت از زندگی دانش‌آموزان دبیرستانی بر اساس سرمایه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مطالعه تخصصی درباره پیش‌بینی خودکارآمدی و رضایت از زندگی دانش‌آموزان دبیرستانی بر اساس سرمایه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارای ۱۰۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه تخصصی درباره پیش‌بینی خودکارآمدی و رضایت از زندگی دانش‌آموزان دبیرستانی بر اساس سرمایه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه تخصصی درباره پیش‌بینی خودکارآمدی و رضایت از زندگی دانش‌آموزان دبیرستانی بر اساس سرمایه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه تخصصی درباره پیش‌بینی خودکارآمدی و رضایت از زندگی دانش‌آموزان دبیرستانی بر اساس سرمایه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه تخصصی درباره پیش‌بینی خودکارآمدی و رضایت از زندگی دانش‌آموزان دبیرستانی بر اساس سرمایه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی :

پیش بینی خودکارآمدی و رضایت از زندگی دانش‌آموزان دبیرستانی بر اساس سرمایه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی

سرمایه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بر خودکارآمدی و رضایت از زندگی دانش‌آموزان تأثیر دارند اما این رابطه به ندرت مورد بررسی علمی قرار گرفته است. بر این اساس، هدف عمده‌ی پژوهش حاضر پیش‌بینی خودکارآمدی و رضایت از زندگی دانش‌آموزان بر اساس سرمایه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بود. پژوهش حاضر از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش، کلیه دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه شهر شیراز بود که ۳۹۸ نفر به عنوان نمونه تعیین و به روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای چندمرحله‌ای انتخاب شدند. ابزار سنجش خودکارآمدی، مقیاس خودکارآمدی موریس، ابزار سنجش رضایت از زندگی، مقیاس رضایت از زندگی هیوبنر و همکاران و برای سنجش [سرمایه فرهنگی، سرمایه اجتماعی و سرمایه اقتصادی] مقیاس‌ها پژوهشگرساخته بود. با استفاده از روش تحلیل عاملی، روایی سازه، و با استفاده از همسانی درونی به روش آلفا کرونباخ، ضریب پایایی کلیه مقیاس‌ها مورد محاسبه قرار گرفت. یافته‌های پژوهش نشان داد کالای فرهنگی می‌تواند خودکارآمدی تحصیلی را به طور مثبت و معناداری پیش‌بینی کند. رفتارهای فرهنگی می تواند خودکارآمدی اجتماعی را به طور مثبت و معناداری پیش‌بینی کند و کالای فرهنگی و رفتارهای فرهنگی به طور مثبت و معنادار و اعتماد اجتماعی منفی و معنادار می‌توانند خودکارآمدی عاطفی را پش‌بینی کنند. علاوه بر این، یافته‌های پژوهش نشان داد مشارکت اجتماعی، اعتماد اجتماعی و کالای فرهنگی رابطه منفی و معناداری با رضایت از زندگی دارند. نتیجه‌گیری اساسی پژوهش حاضر این است که والدین و مدرسه‌ها با افزایش میزان کالای فرهنگی به عنوان بعدی از سرمایه فرهنگی، می‌توانند خودکارآمدی تحصیلی دانش‌آموزان را افزایش دهند. خانواده‌ها و مدارس با تشویق رفتارهای فرهنگی می‌توانند به خودکارآمدی اجتماعی دانش‌آموزان کمک کنند و با افزایش دسترسی دانش‌آموزان به کالاهای فرهنگی و تشویق آنان به انجام رفتارهای فرهنگی، می‌توانند خودکارآمدی عاطفی آنان را ارتقاء بخشند. و بالاخره این که سرمایه اقتصادی نمی‌تواند تضمین کننده رضایت از زندگی باشد و خانواده‌ها و مدارس جهت ارتقای رضایت از زندگی دانش‌آموزان لازم است به ابعاد و جهات غیرمادی نیز توجه نمایند.

واژه های کلیدی: سرمایه فرهنگی، سرمایه اجتماعی، سرمایه اقتصادی، خودکارآمدی، رضایت از زندگی

فایل ورد کامل مطالعه تخصصی درباره پیش‌بینی خودکارآمدی و رضایت از زندگی دانش‌آموزان دبیرستانی بر اساس سرمایه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی
فهرست مطالب

فصل اول: مقدمه

۱- ۱-کلیات…………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲

۱-۲- بیان مساله……………………………………………………………………………………………………………………… ۷

۱-۳- اهمیت و ضرورت تحقیق……………………………………………………………………………………………. ۱۱

۱-۴- اهداف پژوهش…………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲

۱-۵- سؤالات پژوهش…………………………………………………………………………………………………………… ۱۳

۱-۶- تعریف مفهومی متغیرها………………………………………………………………………………………………. ۱۳

۱-۶-۱- خودکارآمدی………………………………………………………………………………………………………. ۱۳

۱-۶-۲- رضایت از زندگی……………………………………………………………………………………………….. ۱۳

۱-۶-۳- سرمایه فرهنگی…………………………………………………………………………………………………. ۱۴

۱-۶-۴- سرمایه اجتماعی……………………………………………………………………………………………….. ۱۴

۱-۶-۵- سرمایه اقتصادی………………………………………………………………………………………………… ۱۴

۱-۷- تعاریف عملیاتی متغیرها…………………………………………………………………………………………….. ۱۴

۱-۷-۱- خودکارآمدی……………………………………………………………………………………………………… ۱۴

۱-۷-۲- رضایت از زندگی……………………………………………………………………………………………….. ۱۵

۱-۷-۳- سرمایه فرهنگی…………………………………………………………………………………………………. ۱۵

۱-۷-۴- سرمایه اجتماعی……………………………………………………………………………………………….. ۱۵

۱-۷-۵- سرمایه اقتصادی………………………………………………………………………………………………… ۱۶

فصل دوم : مبانی نظری و تحقیقات پیشین

۲-۱- مبانی نظری………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۸

۲-۱-۱- مفهوم خودکارآمدی………………………………………………………………………………………….. ۱۸

۲-۱-۲- رضایت از زندگی……………………………………………………………………………………………….. ۲۳

۲-۱-۳- سرمایه فرهنگی…………………………………………………………………………………………………. ۲۶

۲-۱-۴- سرمایه اجتماعی……………………………………………………………………………………………….. ۳۲

۲-۲- تحقیقات پیشین………………………………………………………………………………………………………….. ۳۷

۲-۲-۱- تحقیقات پیشین مربوط به خودکارآمدی و سرمایه‌ها……………………………………. ۳۷

۲-۲-۲- تحقیقات پیشین مربوط به رضایت از زندگی و سرمایه‌ها……………………………… ۳۹

فصل سوم: روش پژوهش

۳-۱- طرح پژوهش………………………………………………………………………………………………………………… ۴۲

۳-۱-۱- جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………. ۴۲

۳-۱-۲- نمونه و روش نمونه گیری………………………………………………………………………………… ۴۲

۳-۲- ابزارهای پژوهش…………………………………………………………………………………………………………. ۴۳

۳-۲-۱- مقیاس خودکارآمدی…………………………………………………………………………………………. ۴۳

۳-۲-۲- مقیاس رضایت از زندگی ( BMSLSS)………………………………………………………….. 46

۳-۲-۳- مقیاس سرمایه فرهنگی……………………………………………………………………………………. ۴۷

۳-۲-۴- مقیاس سرمایه اجتماعی…………………………………………………………………………………… ۴۹

۳-۲-۵- مقیاس سرمایه اقتصادی……………………………………………………………………………………. ۵۰

۳-۳- نحوه اجرای آزمون………………………………………………………………………………………………………. ۵۱

۳-۴- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات…………………………………………………………………………………… ۵۱

فصل چهارم: یافته‌ها

۴-۱- یافته­های توصیفی متغیرهای مورد پژوهش……………………………………………………………… ۵۳

۴-۲- یافته های مربوط به سئوالات پژوهش………………………………………………………………………. ۵۴

۴-۲-۱- رابطه سرمایه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی با خودکارآمدی

و رضایت از زندگی…………………………………………………………………………………………………………… ۵۴

۴-۲-۲- پیش‌بینی خودکارآمدی بر اساس سرمایه فرهنگی،

اجتماعی و اقتصادی…………………………………………………………………………………………………………. ۵۵

۴-۲-۳- پیش‌بینی رضایت از زندگی بر اساس سرمایه فرهنگی،

اجتماعی و اقتصادی…………………………………………………………………………………………………………. ۵۸

فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری

۵-۱- بحث و بررسی یافته­های پژوهش………………………………………………………………………………. ۶۰

۵-۲-کاربردهای نظری و عملی…………………………………………………………………………………………….. ۶۸

۵-۳- محدودیت های تحقیق……………………………………………………………………………………………….. ۷۰

۵-۴- پیشنهادهای تحقیق……………………………………………………………………………………………………. ۷۱

فایل ورد کامل مطالعه تخصصی درباره پیش‌بینی خودکارآمدی و رضایت از زندگی دانش‌آموزان دبیرستانی بر اساس سرمایه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی
فهرست منابع و مآخذ

منابع فارسی …………………………………………………………………………………………. ۷۲

منابع انگلیسی…………………………………………………………………………….. ۷۷

پیوست­

پیوست شماره یک: پرسشنامه سرمایه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی……….. ۸۴

پیوست شماره دو: پرسشنامه خودکارآمدی………………………. ۸۷

پیوست شماره سه: پرسشنامه رضایت از زندگی………………………… ۸۸

فایل ورد کامل مطالعه تخصصی درباره پیش‌بینی خودکارآمدی و رضایت از زندگی دانش‌آموزان دبیرستانی بر اساس سرمایه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی
فهرست جداول

جدول ۳-۱- توزیع فراوانی گروه نمونه…………………………. ۴۳

جدول ۳-۲- روایی و پایایی مقیاس خودکارآمدی موریس(۲۰۰۱)………………………………………… ۴۵

جدول ۳-۳- روایی و پایایی مقیاس رضایت از زندگی……………………………………………………………… ۴۷

جدول ۳-۴- روایی و پایایی مقیاس سرمایه فرهنگی………………………………………………………………. ۴۸

جدول ۳-۵- روایی و پایایی مقیاس سرمایه اجتماعی……………………………………………………………… ۵۰

جدول ۴-۱- یافته های توصیفی متغیرهای مورد پژوهش………………………………………………………. ۵۳

جدول ۴-۲- ماتریس همبستگی متغیرهای مورد پژوهش………. ۵۴

جدول ۴-۳- پیش‌بینی خودکارآمدی تحصیلی بر اساس سرمایه‌های فرهنگی،

اجتماعی واقتصادی…………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۶

جدول ۴-۴- پیش‌بینی خودکارآمدی اجتماعی بر اساس سرمایه‌های فرهنگی،

اجتماعی و اقتصادی………………………………….. ۵۶

جدول ۴-۵- پیش‌بینی خودکارآمدی عاطفی بر اساس سرمایه‌های فرهنگی،

اجتماعی و اقتصادی…………. ۵۷

جدول۴-۶- پیش‌بینی رضایت از زندگی بر اساس سرمایه‌های فرهنگی،

اجتماعی و اقتصادی ۵۸

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.