فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره اخلاق حرفه‌ای از دیدگاه مشاوران مدارس مقطع متوسطه با تحلیل چالش‌ها و رویکردها


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره اخلاق حرفه‌ای از دیدگاه مشاوران مدارس مقطع متوسطه با تحلیل چالش‌ها و رویکردها دارای ۱۶۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره اخلاق حرفه‌ای از دیدگاه مشاوران مدارس مقطع متوسطه با تحلیل چالش‌ها و رویکردها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره اخلاق حرفه‌ای از دیدگاه مشاوران مدارس مقطع متوسطه با تحلیل چالش‌ها و رویکردها۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره اخلاق حرفه‌ای از دیدگاه مشاوران مدارس مقطع متوسطه با تحلیل چالش‌ها و رویکردها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره اخلاق حرفه‌ای از دیدگاه مشاوران مدارس مقطع متوسطه با تحلیل چالش‌ها و رویکردها :

فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره اخلاق حرفه‌ای از دیدگاه مشاوران مدارس مقطع متوسطه با تحلیل چالش‌ها و رویکردها

هدف پژوهش حاضر بررسی مطالعه اخلاق حرفه­ای از دیدگاه مشاوران مدارس مقطع متوسطه می­باشد. این پژوهش در پارادایم کیفی و با استفاده از مدل غالب- کم غالب انجام گرفت. در این مدل از ترکیب دو روش کمی و کیفی استفاده شده است. گردآوری داده­ها در بخش کیفی، به روش مصاحبه نیمه عمیق صورت گرفت که در آن افراد مورد مطالعه به شیوه هدفمند انتخاب شدند. جمع­آوری داده­ها در بخش کم غالب یعنی بخش کمی نیز با استفاده از مقیاس محقق­ساخته اخلاق حرفه­ای مشاوران که بر اساس مبانی نظری موجود در زمینه اخلاق حرفه­ای و نیز اساس­نامه سازمان نظام روان­شناسی ساخته شد، در جامعه آماری مشاوران مدارس مقطع متوسطه انجام گرفته است که گویه­های مقیاس اخلاق حرفه­ای مشاوران شامل چهار گویه است، رازداری، عدم آسیب­رسانی، صداقت، برقراری مساوات. برای تجزیه و تحلیل داده­ها در بخش کیفی از شیوه تحلیل محتوای استقرایی و در بخش کمی از تحلیل واریانس اندازه­گیری­های مکرر، آزمون تی­تست برای گروه­های مستقل و ضریب همبستگی پیرسون استفاده گردید.

نتایج پژوهش نشان داد که مشاوران جذب دانش­آموز، جلب اعتماد او، توجه به شرایط مراجع، برقراری ارتباط کلامی، واقع­نگری، توجه به نیاز مراجع، خلق نیکو، سرزنش نکردن، صداقت، انگیزه­بخشی، عدم قضاوت ارزشی، ارائه پیامدهای مثبت و مطلوب، القای توانایی­های شخصیتی به فرد، عدم سوء استفاده از مراجع و تعهد، برقراری ارتباط غیرکلامی و داشتن فضای خصوصی را از جمله نکات و مواردی می­دانند که در رابطه با دانش­آموزان باید رعایت شود. آنان برقراری مساوات، اولویت­بندی مراجعان بر اساس مشکل، ارائه خدمات مدبرانه (تشخیص افراد دارای مشکل در مدارس از طرف مشاور) به دانش­آموز را در اولویت قرار داده­اند. همچنین رازداری را یکی از مهم­ترین اصول اخلاق حرفه­ای عنوان کردند و ضرورت در اختیار قرار دادن اطلاعات دانش­آموز به گروه­های دیگر تنها در دو حالت (خودکشی و دیگرکشی) مجاز دانستند. ایشان میزان پایبندی مشاوران به اصول اخلاق حرفه­ای را مثبت قلمداد کرده و معتقدند موانع رعایت این اصول عبارتند از: مجهول ماندن نقش مشاور، بی­توجهی به مشاوره سازشی، عدم آگاهی از نقش مشاور. دلایل اهمیت رعایت اخلاق حرفه­ای از دیدگاه مشاوران را، اخلاق حرفه­ای پیش­نیازی برای مشاوره، رعایت نظم، اصلاح دانش­آموز، افزایش انگیزه برای مراجعه، برطرف کردن موانع، عدم قضاوت افراد غیر متخصص عنوان کردند. نتایج کمی پژوهش، با استفاده از نرم­افزار spss تحلیل شده است. که نتایج به دست آمده حاکی از آن است که بالاترین میانگین بعد غالب اخلاق حرفه­ای مشاوران، عدم آسیب­رسانی می­باشد. همچنین بین سن و صداقت و برقراری مساوات رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. علاوه بر آن بین جنسیت و ابعاد اخلاق حرفه­ای، فقط در بعد صداقت تفاوت معناداری وجود دارد.

واژه­های کلیدی : اخلاق­ حرفه ­ای- مشاوران مدارس- مقطع متوسطه

فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره اخلاق حرفه‌ای از دیدگاه مشاوران مدارس مقطع متوسطه با تحلیل چالش‌ها و رویکردها
فهرست مطالب

فصل اول: مقدمه

۱-۱- بیان مسئله. ۴

۱-۲- اهمیّت و ضرورت پژوهش…. ۷

۱-۳- اهداف پژوهش…. ۱۱

۱-۳-۱- اهداف بخش کیفی.. ۱۲

۱-۳-۲- اهداف بخش کمی.. ۱۲

۱-۴- تعاریف مفهومی واژه ها و اصطلاحات… ۱۲

۱-۴-۱- اخلاق: ۱۲

۱-۴-۲ – اخلاق حرفه ای.. ۱۲

۱-۴-۳- مشاوره ۱۳

فصل دوم: بررسی دیدگاه صاحبنظران و پیشینه پژوهش

۲-۱- مبانی نظری.. ۱۶

۲-۱-۱- مقدمه. ۱۶

۲-۱-۲- رویکردهای عمده در فلسفه اخلاق.. ۱۶

۲-۱-۳- دیدگاه صاحبنظران.. ۲۱

۲-۱-۴- تاریخچه حرفه ای گری.. ۳۷

۲-۱-۵- تاریخچه اخلاق حرفه ای.. ۴۰

۲-۱-۶- عوامل پایه ای اخلاق حرفه ای.. ۴۱

۲-۱-۷- اخلاق حرفه ای از دیدگاه آموزه های اسلامی.. ۴۲

۲-۱-۸- ملاک نهایی اخلاق حرفه ای از دیدگاه اسلام. ۴۳

۲-۱-۹- تاریخچه اخلاق حرفه‌ای مشاوران.. ۴۵

۲-۱-۱۰- اصول اخلاق حرفه ای مشاوران و روانشناسان.. ۴۶

پژوهش های پیشین.. ۴۹

۲-۲-۱- پژوهش های داخلی.. ۴۹

۲-۲-۲- پژوهش های خارجی.. ۵۳

۲-۳- پرسش های پژوهش…. ۵۶

۲-۳-۱- بخش کیفی.. ۵۶

۲-۳-۲- بخش کمی.. ۵۶

فصل سوم: روش پژوهش

۳-۱- طرح پژوهش…. ۵۸

۳-۱-۱-بخش کیفی.. ۵۸

۳-۲- روش اجرا: ۶۰

۳-۳- اعتبار‌سنجی پژوهش…. ۶۰

۳-۱-۲- بخش کمی.. ۶۱

۳-۱-۲-۲- جامعه آماری.. ۶۱

فصل چهارم: یافته های پژوهش

۴-۱- یافته های بخش کیفی پژوهش…. ۶۶

۴-۱-۱- نکات کلیدی مطرح‌شده در متن مصاحبه شماره یک…. ۶۷

۴-۱-۲- نکات اساسی در متن مصاحبه شماره دو ۷۰

۴-۱-۳- نکات اساسی در متن مصاحبه شماره سه. ۷۳

۴-۱-۴- نکات کلیدی در متن مصاحبه شماره چهار ۷۵

۴-۱-۵-نکات اساسی در متن مصاحبه شماره پنج.. ۷۸

۴-۱-۶- نکات اساسی در متن مصاحبه شماره شش…. ۸۰

۴-۱-۷- نکات اساسی در متن مصاحبه شماره هفت… ۸۲

۴-۱-۸- نکات اساسی در متن مصاحبه شماره هشت… ۸۴

۴-۱-۹- نکات اساسی در متن مصاحبه شماره نه. ۸۶

۴-۱-۱۰- نکات اساسی در متن مصاحبه شماره دهم.. ۸۸

۴-۱-۱۱- نکات اساسی در متن مصاحبه شماره یازدهم.. ۸۹

۴-۱-۱۲- نکات اساسی در متن مصاحبه شماره دوازدهم.. ۹۰

۴-۲- مولفه های اصلی و محوری.. ۹۲

۴-۲-۱- مولفه های اصلی مربوط به نکات و مواردی که مشاوران باید رعایت کنند. ۹۳

۴-۲-۲- مولفه های اصلی مربوط به نحوه دریافت مشاوره ۹۵

۴-۲-۳- مولفه مربوط به ضرورت در اختیار قرار دادن اطلاعات دانش آموز ۹۵

۴-۲-۴- مولفه های اصلی مربوط به میزان پایبندی مشاوران به اصول اخلاق حرفه ای.. ۹۵

۴-۲-۵- مولفه های اصلی مربوط به اهمیت و لزوم رعایت اخلاق حرفه ای.. ۹۶

۴-۳- تحلیل و بررسی بخش کمی پژوهش…. ۹۸

۴-۳-۱- ویژگیهای نمونه. ۹۸

۴-۳-۲- پاسخ به سوالات پژوهش…. ۹۹

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

۵-۱- مقدمه. ۱۰۴

۵-۲- پرسش پژوهش…. ۱۰۶

۵-۲-۱- سوالات فرعی پژوهش…. ۱۰۶

۵-۳- تحلیل بخش کمی.. ۱۳۳

۵-۳-۱- پرسش اول پژوهش…. ۱۳۳

۵-۳-۲- پرسش دوم پژوهش…. ۱۳۴

۵-۴- جمع بندی نهایی.. ۱۳۶

۵-۵ پیشنهادها ۱۳۸

۵-۵-۱ پیشنهادهای کاربردی.. ۱۳۸

۵-۵-۲ پیشنهادهای پژوهشی.. ۱۳۸

۵-۵-۳- محدودیتهای پژوهش…. ۱۳۹

منابع و مأخذ

منابع فارسی.. ۱۴۰

منابع انگلیسی ……………………………………………………………………………. ۱۴۹

فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره اخلاق حرفه‌ای از دیدگاه مشاوران مدارس مقطع متوسطه با تحلیل چالش‌ها و رویکردها
فهرست جداول

جدول ۳-۱- گویه­های مقیاس اخلاق حرفه­ای با ابعاد چهارگانه………………………………….. ۶۲

جدول ۳-۲-سنجش روایی محتوایی مقیاس اخلاق حرفه­ای………………………………………. ۶۳

جدول ۳-۳-بررسی ساختار عاملی مقیاس اخلاق حرفه­ای………………………………………….. ۶۴

جدول ۴-۴-ضریب پایایی مقیاس اخلاق حرفه­ای به تفکیک ابعاد……………………………… ۶۴

جدول ۴-۱- مؤلفه‌های استخراج‌شده از متن مصاحبه نفر اول……………………………………. ۶۷

جدول ۴-۲- مؤلفه‌های استخراج‌شده از متن مصاحبه نفر دوم…………………………………… ۷۰

جدول ۴-۳- مؤلفه‌های استخراج‌شده از متن مصاحبه نفر سوم………………………………….. ۷۳

جدول ۴-۴- مؤلفه‌های استخراج‌شده از متن مصاحبه نفر چهارم……………………………….. ۷۵

جدول ۴-۵ مؤلفه‌های استخراج‌شده از متن مصاحبه نفر پنجم…………………………………… ۷۸

جدول ۴-۶- مؤلفه‌های استخراج‌شده از متن مصاحبه نفر ششم………………………………… ۸۰

جدول ۴-۷ مؤلفه‌های استخراج‌شده از متن مصاحبه نفر هفتم…………………………………… ۸۲

جدول ۴-۸- مؤلفه‌های استخراج‌شده از متن مصاحبه نفر هشتم……………………………….. ۸۴

جدول ۴-۹- مؤلفه‌های استخراج‌شده از متن مصاحبه نفر نهم……………………………………. ۸۶

جدول ۴-۱۰- مؤلفه‌های استخراج‌شده از متن مصاحبه نفر دهم……………………………… ۸۸

جدول ۴-۱۱- مؤلفه‌های استخراج‌شده از متن مصاحبه نفر یازدهم…………………………… ۸۹

جدول۴-۱۲- مؤلفه‌های استخراج‌شده از متن مصاحبه نفر دوازدهم………………………….. ۹۰

جدول ۴-۱۳- مؤلفه‌های اصلی نکات و مواردی که مشاوران باید رعایت کنند………….. ۹۳

جدول ۴-۱۴- مؤلفه‌های اصلی مربوط به نحوه دریافت مشاوره…………………………………… ۹۵

جدول ۴-۱۵- مؤلفه‌های اصلی مربوط به میزان پایبندی مشاوران به اخلاق حرفه­ای. ۹۵

جدول ۴-۱۶- مؤلفه‌های اصلی اهمیت و لزوم رعایت اخلاق حرفه­ای………………………… ۹۶

جدول۴-۱۷- تعریف اخلاق حرفه­ای ازنقطه‌نظر مصاحبه­شوندگان……………………………… ۹۷

جدول ۴-۱۸- اطلاعات توصیفی نمونه موردبررسی……………………………………………………… ۹۸

جدول ۴-۱۹- تحلیل واریانس اندازه­گیری­های مکرر……………………………………………………. ۹۹

جدول ۴-۲۰- ضریب همبستگی بین سن و ابعاد اخلاق حرفه­ای مشاوران…………….. ۱۰۰

جدول ۴-۲۱-نتایج تحلیل واریانس چند متغیری تفاوت جنسیت…………………………….. ۱۰۱

جدول ۴-۲۲- نتایج تحلیل واریانس چند متغیری تفاوت تحصیلات…………………………. ۱۰۲

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.