فایل ورد کامل مطالعه جامع درباره تأثیر استفاده از اینترنت بر سبک زندگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد اجتماعی و فرهنگی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مطالعه جامع درباره تأثیر استفاده از اینترنت بر سبک زندگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد اجتماعی و فرهنگی دارای ۱۷۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه جامع درباره تأثیر استفاده از اینترنت بر سبک زندگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد اجتماعی و فرهنگی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه جامع درباره تأثیر استفاده از اینترنت بر سبک زندگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد اجتماعی و فرهنگی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه جامع درباره تأثیر استفاده از اینترنت بر سبک زندگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد اجتماعی و فرهنگی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه جامع درباره تأثیر استفاده از اینترنت بر سبک زندگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد اجتماعی و فرهنگی :

فایل ورد کامل مطالعه جامع درباره تأثیر استفاده از اینترنت بر سبک زندگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد اجتماعی و فرهنگی

مفهوم سبک زندگی که امروزه به یکی از مفاهیم بنیادین در تحلیل های اجتماعی تبدیل شده است، یکی از حوزه های جدید و مهم مطالعاتی محسوب می شود که در سال های اخیر توجه­ی عده ی قابل ملاحظه ای از محققان اجتماعی را به خود جلب کرده است. هدف تحقیق حاضر بررسی تأثیر اینترنت بر سبک زندگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان می باشد. جامعه آماری این تحقیق کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد بودند که براساس فرمول کوکران با ۴۲۰ نفر مصاحبه شد. پژوهش حاضر براساس نمونه­گیری طبقه بندی صورت گرفت. داده های مورد نیاز با استفاده از روش پیمایش تهیه و جمع آوری شد. ابزار تحقیق، پرسشنامه محقق ساخته ای بود که روایی آن از طریق نظرات اساتید دانشگاهی مورد بررسی قرار گرفت و پایایی آن از طریق محاسبه آلفای کرونباخ بدست آمد. به منظور تجزیه و تحلیل داده های تحقیق از آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شد که آمار استنباطی (آزمون های تی تست، پیرسون و رگرسیون) از طریق نرم افزار spss17 انجام شد. نتایج تحقیق نشان داد در متغیرهای پیشینه ای بین درآمد خانوار، مقطع تحصیلی و طبقه اجتماعی با سبک زندگی رابطه وجود دارد. همچنین از میان عوامل مستقل موثر بر سبک زندگی مشخص شد که: ۱- بین دسترسی به اینترنت و مصرف کالاهای فرهنگی و گرایش و رفتارهای زیست محیطی رابطه مثبتی وجود دارد. ۲- بین استفاده از خدمات اینترنت و مصرف کالاهای فرهنگی رابطه وجود دارد. ۳- بین میزان فعالیت در فیسبوک و مصرف کالاهای فرهنگی رابطه وجود دارد.

واژگان کلیدی: استفاده از اینترنت، سبک زندگی، دانشجویان، مصرف کالاهای فرهنگی

فایل ورد کامل مطالعه جامع درباره تأثیر استفاده از اینترنت بر سبک زندگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد اجتماعی و فرهنگی
فهرست مطالب

چکیده ۱

فصل اول: کلیات تحقیق

۱-۱- مقدمه. ۳

۱-۲- بیان مسئله. ۴

۱-۳- ضرورت و اهمیت پژوهش… ۷

۱-۴- اهداف تحقیق.. ۱۰

۱-۴-۱ هدف کلی.. ۱۰

۱-۴-۲ اهداف جزیی.. ۱۰

۱-۵- فرضیه‏های تحقیق.. ۱۱

فصل دوم: مروری بر ادبیات و پیشینه تحقیق

۲-۱- مقدمه. ۱۳

۲-۱-۱ تعاریف… ۱۴

۲-۲- مبانی نظری.. ۱۶

۲-۲-۱ ماکس وبر. ۱۶

۲-۲-۲ آنتونی گیدنز. ۱۷

۲-۲-۳ پیر بوردیو. ۲۱

۲-۲-۳-۱ مفهوم منش… ۲۲

۲-۲-۳-۲ مفهوم میدان. ۲۶

۲-۲-۳-۳ مفهوم عمل. ۳۰

۲-۲-۳-۴ مفهوم نماد ۳۱

۲-۲-۳-۵ مفهوم طبقه. ۳۱

۲-۲-۳-۶ مفهوم مصرف… ۳۵

۲-۲-۴ کاکرام ۳۹

۲-۲-۵ آدلر. ۴۰

۲-۲-۵-۱ مفاهیم اساسی نظریه آدلر. ۴۱

۲-۲-۵-۲ انواع سبک زندگی از دیدگاه آدلر. ۴۲

۲-۲-۶ تورستین وبلن. ۴۴

۲-۳- شاخص های جوانی و سبک زندگی.. ۴۶

۲-۳-۱ امتداد یافتن دوره جوانی.. ۴۷

۲-۳-۲ فردی شدن. ۴۷

۲-۳-۳ عدم اطمینان و خطر. ۴۸

۲-۳-۴ ریسک پذیری.. ۴۸

۲-۳-۵ نگرش متفاوت جوانان به کار و فراغت.. ۴۹

۲-۳-۶ برقراری ارتباط به شیوه متفاوت.. ۵۰

۲-۳-۷ مصرف گرایی و مصلحت طلبی.. ۵۰

۲-۴- اینترنت.. ۵۱

۲-۴-۱ استفاده جوانان از اینترنت در ایران. ۵۳

۲-۴-۲ ویژگی های اینترنت.. ۵۵

۲-۴-۳ انواع کاربردهای رسانه های مجازی.. ۵۵

۲-۴-۴ آمار استفاده از اینترنت در جهان. ۵۷

۲-۴-۵ تأثیرات مثبت اینترنت بر سبک زندگی.. ۵۸

۲-۴-۵-۱ کوچک شدن جهان و رشد فرهنگی.. ۵۸

۲-۴-۵-۲ خدمات آموزشی و پژوهشی.. ۵۹

۲-۴-۵-۳ ارایه خدمات به «شهروند الکترونیک».. 59

۲-۴-۵-۴ توسعه اقتصادی و تجارت الکترونیک… ۶۰

۲-۴-۵-۵ ایجاد خلاقیت و اخلاق کاری سازنده ۶۰

۲-۴-۵-۶ تعامل و همزیستی جهانی؛ شکل‌گیری هویت پویا ۶۱

۲-۴-۵-۷ کثرت‌گرایی فرهنگی.. ۶۲

۲-۴-۵-۸ جهانی شدن و حقوق شهروندی.. ۶۲

۲-۴-۶ تأثیرات منفی اینترنت بر سبک زندگی.. ۶۳

۲-۴-۶-۱ بعد اجتماعی.. ۶۳

۲-۴-۶-۲ تبدیل اینترنت به ارزش… ۶۳

۲-۴-۶-۳ قبض و بسط باورها ۶۴

۲-۴-۶-۴ اثرات روانی.. ۶۴

۲-۴-۷ تأثیرات مثبت و منفی فیس بوک بر سبک زندگی.. ۶۵

۲-۴-۷-۱ انتشار سریع و آزادانه اخبار و اطلاعات، افزایش قدرت تحلیل و تقویت روحیه انتقادی.. ۶۵

۲-۴-۷-۲ امکان عبور از مرزهای جغرافیایی و آشنایی با افراد، جوامع و فرهنگ های مختلف.. ۶۵

۲-۴-۷-۳ شکل گیری و تقویت خرد جمعی.. ۶۵

۲-۴-۷-۴ ارتباط مجازی مستمر با دوستان و آشنایان. ۶۶

۲-۴-۷-۵ تبلیغ و توسعه ارزش های انسانی و اخلاقی در عرصه جهانی.. ۶۶

۲-۴-۷-۶ افزایش سرعت در فرایند آموزش و ایجاد ارتباط شبانه روزی بین استاد و شاگرد ۶۶

۲-۴-۷-۷ فیس بوک و اختلالات روانشناختی.. ۶۶

۲-۴-۷-۸ فیس بوک و اعتیاد ۶۷

۲-۵- پیشینه پژوهش… ۶۷

۲-۵-۱ تحقیقات داخلی.. ۶۷

۲-۵-۲ تحقیقات خارجی.. ۷۵

۲-۶- چارچوب نظری تحقیق حاضر. ۷۹

۲-۶-۱ گرایش و رفتارهای زیست محیطی.. ۸۲

۲-۶-۲ مصرف کالاهای فرهنگی.. ۸۲

۲-۶-۳ باورها و رفتارهای دینی.. ۸۳

۲-۶-۴ گرایش و رفتارهای بهداشتی.. ۸۳

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

۳-۱- مقدمه. ۸۶

۳-۲- روش تحقیق.. ۸۶

۳-۳- ابزار گردآوری داده ها ۸۷

۳-۴- اعتبار. ۸۷

۳-۵- پایایی.. ۸۸

۳-۶- تعریف نظری و عملیاتی مفاهیم ۸۹

۳-۶-۱ متغیر وابسته. ۸۹

۳-۶-۲ متغیر مستقل. ۹۱

۳-۷- جامعه آماری.. ۹۳

۳-۸- تعیین حجم نمونه. ۹۳

۳-۹- روش نمونه گیری.. ۹۴

۳-۱۰- استخراج و پردازش داده ها ۹۵

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق

۴-۱- مقدمه. ۹۷

۴-۱-۱ توصیف متغیرهای جمعیتی.. ۹۷

۴-۱-۱-۱ بررسی توزیع فراوانی افراد مورد بررسی براساس سن. ۹۷

۴-۱-۱-۲ بررسی توزیع فراوانی افراد مورد بررسی براساس جنسیت.. ۹۸

۴-۱-۱-۳ بررسی توزیع فراوانی افراد مورد بررسی براساس وضعیت تاهل. ۹۹

۴-۱-۱-۴ بررسی توزیع افراد مورد بررسی براساس مقطع تحصیلی.. ۱۰۰

۴-۱-۱-۵ بررسی توزیع افراد مورد بررسی براساسدرآمد خانوار. ۱۰۱

۴-۱-۱-۶ بررسی توزیع افراد مورد بررسی براساس.. ۱۰۲

۴-۱-۱-۷ بررسی توزیع افراد مورد بررسی براساس طبقه اجتماعی.. ۱۰۳

۴-۱-۲ توصیف متغیر وابسته و ابعاد آن. ۱۰۴

۴-۱-۲-۱ توصیف بعد مصرف کالاهای فرهنگی.. ۱۰۴

۴-۱-۲-۲ توصیف بعد گرایش و رفتارهای بهداشتی.. ۱۰۵

۴-۱-۲-۳ توصیف بعد باورها و رفتارهای دینی.. ۱۰۶

۴-۱-۳ توصیف بعدهای مستقل تحقیق.. ۱۰۸

۴-۱-۳-۱ توصیف متغیر میزان دسترسی به اینترنت.. ۱۰۸

۴-۱-۳-۲ توصیف متغیر میزان استفاده از خدمات اینترنت.. ۱۰۹

۴-۱-۳-۳ توصیف متغیر فعالیت در فیسبوک… ۱۱۰

۴-۲- آزمون فرضیات.. ۱۱۱

۴-۲-۱ بررسی رابطه بین متغیر های پیشینه ای و سبک زندگی و ابعاد آن. ۱۱۱

۴-۲-۱-۱ فرضیه اول. ۱۱۲

۴-۲-۱-۲ فرضیه دوم ۱۱۳

۴-۲-۲ بررسی رابطه متغیرهای مستقل با سبک زندگی و ابعاد آن. ۱۱۶

۴-۲-۲-۱ فرضیه چهارم ۱۱۷

۴-۲-۲-۲ فرضیه پنجم ۱۱۸

۴-۲-۲-۳ فرضیه ششم ۱۱۸

۴-۲-۲-۴ فرضیه هفتم ۱۱۹

۴-۲-۲-۵ فرضیه هشتم ۱۱۹

۴-۲-۲-۶ فرضیه نهم ۱۲۰

۴-۳- بررسی میزان تاثیر همزمان متغیرهای مستقل بر مولفه های سبک زندگی.. ۱۲۰

۴-۳-۱ بررسی میزان تاثیر همزمان متغیرهای مستقل بر مصرف کالاهای فرهنگی.. ۱۲۰

۴-۳-۲ بررسی میزان تاثیر همزمان متغیرهای مستقل بر گرایش و رفتارهای زیست محیطی.. ۱۲۱

۴-۳-۳ بررسی میزان تاثیر همزمان متغیرهای مستقل بر گرایش و رفتارهای بهداشتی.. ۱۲۲

۴-۳-۴ بررسی میزان تاثیر همزمان متغیرهای مستقل بر باورها و رفتارهای دینی.. ۱۲۲

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

۵-۱- مقدمه. ۱۲۴

۵-۲- نتایج مربوط به متغیرهای پیشینه ای.. ۱۲۴

۵-۳- یافته های مربوط به بررسی رابطه میان متغیرهای پیشینه ای و سبک زندگی و ابعاد آن. ۱۲۵

۵-۴- بررسی رابطه متغیرهای مستقل با سبک زندگی و ابعاد آن. ۱۲۸

۵-۵- بحث و تفسیر یافته های پژوهش… ۱۲۹

۵-۶- پیشنهادات.. ۱۳۴

منابع و مآخذ ۱۳۶

فایل ورد کامل مطالعه جامع درباره تأثیر استفاده از اینترنت بر سبک زندگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد اجتماعی و فرهنگی
فهرست منابع فارسی.. ۱۳۶

فایل ورد کامل مطالعه جامع درباره تأثیر استفاده از اینترنت بر سبک زندگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد اجتماعی و فرهنگی
فهرست منابع انگلیسی.. ۱۴۲

پیوست.. ۱۴۴

چکیده انگلیسی ۱۵۸

فایل ورد کامل مطالعه جامع درباره تأثیر استفاده از اینترنت بر سبک زندگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد اجتماعی و فرهنگی
فهرست جداول

جدول ۳-۱- ضرایب آلفای کرونباخ متغیرهای تحقیق.. ۸۸

جدول ۳-۲- تعاریف نظری و عملیاتی.. ۹۲

جدول ۴-۱- توزیع فراوانی افراد مورد بررسی براساس سن. ۹۷

جدول ۴-۲- توزیع فراوانی افراد مورد بررسی براساس جنسیت.. ۹۸

جدول ۴-۳- توزیع فراوانی افراد مورد بررسی براساس وضعیت تأهل. ۹۸

جدول ۴-۴- توزیع فراوانی افراد مورد بررسی براساس مقطع تحصیلی.. ۱۰۰

جدول ۴-۵- توزیع فراوانی افراد مورد بررسی براساس درآمد خانوار. ۱۰۱

جدول ۴-۶- توزیع فراوانی افراد مورد بررسی بر اساس دانشکده ۱۰۲

جدول ۴-۷- توزیع فراوانی افراد مورد بررسی براساس طبقه اجتماعی.. ۱۰۳

جدول ۴-۸- توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس بعد مصرف کالاهای فرهنگی.. ۱۰۴

جدول ۴-۹- توزیع فراوانی پاسخگویان براساس بعد گرایش و رفتارهای بهداشتی.. ۱۰۵

جدول ۴-۱۰- توزیع فراوانی پاسخگویان براساس بعد باورها و رفتارهای دینی.. ۱۰۶

جدول ۴-۱۱- توزیع فراوانی پاسخگویان براساس گرایش و رفتار های زیست محیطی.. ۱۰۷

جدول ۴-۱۲- توزیع فراوانی پاسخگویان براساس میزان دسترسی به اینترنت.. ۱۰۸

جدول ۴-۱۳- توزیع فراوانی پاسخگویان براساس میزان استفاده از خدمات اینترنت.. ۱۰۹

جدول ۴-۱۴- توزیع فراوانی پاسخگویان براساس متغیر فعالیت در فیسبوک… ۱۱۰

جدول ۴-۱۵- میانگین پاسخ های افراد در مولفه های سبک زندگی براساس مقطع تحصیلی.. ۱۱۲

جدول ۴-۱۶- بررسی رابطه بین مقطع تحصیلی و سبک زندگی.. ۱۱۲

جدول ۴-۱۷- میانگین پاسخ های افراد در مولفه های سبک زندگی براساس درآمد خانوار. ۱۱۳

جدول ۴-۱۸- بررسی رابطه بین درآمد خانوار و سبک زندگی و ابعاد آن. ۱۱۴

جدول ۴-۱۹- میانگین پاسخ های افراد در مولفه های سبک زندگی براساس طبقه اجتماعی.. ۱۱۵

جدول ۴-۲۰- بررسی رابطه بین طبقه اجتماعی و سبک زندگی.. ۱۱۵

جدول ۴-۲۱- بررسی رابطه بین دسترسی به اینترنت و مصرف کالاهای فرهنگی.. ۱۱۷

جدول ۴-۲۲- بررسی رابطه بین دسترسی به اینترنت و باورها و رفتارهای دینی.. ۱۱۸

جدول ۴-۲۳- بررسی رابطه بین دسترسی به اینترنت و گرایش و رفتارهای زیست محیطی.. ۱۱۸

جدول ۴-۲۴- بررسی رابطه بین استفاده از خدمات اینترنت و مصرف کالاهای فرهنگی.. ۱۱۹

جدول ۴-۲۵- بررسی رابطه بین استفاده از خدمات اینترنت و باورها و رفتارهای دینی.. ۱۱۹

جدول ۴-۲۶- بررسی رابطه بین فعالیت در فیسبوک و مصرف کالاهای فرهنگی.. ۱۲۰

جدول ۴-۲۷- میزان تاثیر همزمان متغیرهای مستقل بر مصرف کالاهای فرهنگی.. ۱۲۱

جدول ۴-۲۸- میزان تاثیر همزمان متغیرهای مستقل بر گرایش و رفتارهای زیست محیطی.. ۱۲۱

جدول ۴-۲۹- میزان تاثیر همزمان متغیرهای مستقل بر گرایش و رفتارهای بهداشتی.. ۱۲۲

فایل ورد کامل مطالعه جامع درباره تأثیر استفاده از اینترنت بر سبک زندگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد اجتماعی و فرهنگی
فهرست نمودارها

نمودار ۲-۱- مدل تحلیلی تحقیق.. ۸۴

نمودار ۴-۱- نمودار توزیع فراوانی افراد مورد بررسی براساس سن. ۹۷

نمودار ۴-۲- نمودار توزیع فراوانی افراد مورد بررسی براساس جنسیت.. ۹۸

نمودار ۴-۳- نمودار توزیع فراوانی افراد مورد بررسی براساس وضعیت تاهل. ۹۹

نمودار ۴-۴- نمودار توزیع فراوانی افراد مورد بررسی براساس مقطع تحصیلی.. ۱۰۰

نمودار ۴-۵- نمودار توزیع فراوانی افراد مورد بررسی براساس درآمد خانوار. ۱۰۱

نمودار ۴-۶- نمودار توزیع فراوانی افراد مورد بررسی براساس دانشکده ۱۰۲

نمودار ۴-۷- نمودار توزیع فراوانی افراد مورد بررسی براساس طبقه اجتماعی.. ۱۰۳

نمودار ۴-۸- توزیع فراوانی پاسخگویان براساس بعد مصرف کالاهای فرهنگی.. ۱۰۴

نمودار ۴-۹- توزیع فراوانی پاسخگویان براساس بعد گرایش و رفتارهای بهداشتی.. ۱۰۵

نمودار ۴-۱۰- توزیع فراوانی پاسخگویان براساس بعد باورها و رفتارهای دینی.. ۱۰۶

نمودار ۴-۱۱- توزیع فراوانی پاسخگویان براساس گرایش و رفتارهای زیست محیطی.. ۱۰۷

نمودار ۴-۱۲- توزیع فراوانی پاسخگویان براساس میزان دسترسی به اینترنت.. ۱۰۸

نمودار ۴-۱۳- توزیع فراوانی پاسخگویان براساس میزان استفاده از خدمات اینترنت.. ۱۰۹

نمودار ۴-۱۴- توزیع فراوانی پاسخگویان براساس متغیر فعالیت در فیسبوک… ۱۱۰

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.