فایل ورد کامل مطالعه علمی درباره آتاماتون سلولی و آتاماتون یادگیر با بررسی کاربردهای نوین آنها


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مطالعه علمی درباره آتاماتون سلولی و آتاماتون یادگیر با بررسی کاربردهای نوین آنها دارای ۱۵۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه علمی درباره آتاماتون سلولی و آتاماتون یادگیر با بررسی کاربردهای نوین آنها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه علمی درباره آتاماتون سلولی و آتاماتون یادگیر با بررسی کاربردهای نوین آنها۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه علمی درباره آتاماتون سلولی و آتاماتون یادگیر با بررسی کاربردهای نوین آنها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه علمی درباره آتاماتون سلولی و آتاماتون یادگیر با بررسی کاربردهای نوین آنها :

آتاماتون سلولی، آتاماتون یادگیر، و کاربرد آنها

توجه :

شما می توانید با خرید این محصول فایل ” قلق های پایان نامه نویسی (از عنوان تا دفاع)” را به عنوان هدیه دریافت نمایید.

چکیده

در این پایان نامه سعی بر این است که آتاماتون سلولی، آتاماتون یادگیر و نیز چند نمونه از کاربرد آنها مورد بررسی قرار گیرد. هر آتاماتون سلولی عبارت است از یک سیستم گسسته که بصورت شبکه ای منظم از سلولها بوده و هر سلول آن در بازه های زمانی گسسته برطبق رفتار همسایگانش، تغییر حالت می دهد. آتاماتون یادگیر نیز آتاماتونی است که طبق یک الگورتیم یادگیری و نیز تعامل با محیط، می تواند برداشتهای خود را از محیط بروز کند. در این پروژه سعی شده با معرفی مدل مخفی مارکوف، نوعی از الگوریتمهای تناظر بین دو گراف و نیز ارائه کد منبع تعدادی از برنامه های شبیه سازی، نمونه هایی از کاربردهای گوناگون این دو مفهوم (آتاماتون سلولی و آتاماتون یادگیر) معرفی شود.

فایل ورد کامل مطالعه علمی درباره آتاماتون سلولی و آتاماتون یادگیر با بررسی کاربردهای نوین آنها
فهرست مطالب

عنوان……………………………………………………………………………………….. صفحه

۱- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………….

۱-۱-مقدمه………………………………………………………………………………………………………………

۲- آتاماتون سلولی……………………………………………………………………………………………………………….

۲-۱- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………….

۲-۲- تاریخچه آتاماتون سلولی……………………………………………………………………………..

۲-۳- ساده ترین آتاماتون سلولی………………………………………………………………………….

۲-۴- آتاماتون سلولی معکوس پذیر……………………………………………………………………..

۲-۵- آتاماتون سلولی Totalistic………………………………………………………………………….

۲-۶- استفاده از آتاماتون سلولی در علوم پنهان شناسی……………………………………..

۲-۷- آتاماتونهای وابسته……………………………………………………………………………………….

۲-۸- آتاماتون سلولی در طبیعت…………………………………………………………………………..

۲-۹- خلاصه……………………………………………………………………………………………………………………..

۳-آتاماتون یادگیر…………………………………………………………………………………………………………………

۳-۱- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………..

۳-۲-محیط………………………………………………………………………………………………………………

۳-۲-۱-تعریف محیط از دیدگاه منطقی……………………………………………………

۳-۲-۱-۱- موجودیتهای محیط منطقی………………………………………

۳-۲-۲- رده بندی محیط از دیدگاه خروجی آن………………………………………

۳-۳- آتاماتون………………………………………………………………………………………………………..

۳-۳-۱- چگونگی عملکرد آتاماتون………………………………………………………….

۳-۳-۲- رده بندی آتاماتون بر اساس تابع گذار و تابع خروجی…………….

۳-۳-۲-۱- آتاماتون قطعی…………………………………………………………

۳-۳-۲-۲- آتاماتون تصادفی…………………………………………………….

۳-۳-۲-۳- مثالی از آتاماتون قطعی…………………………………………..

۳-۴- اتصال بازخوردی بین محیط و آتاماتون……………………………………………………..

۳-۵- آتاماتون با ساختار ثابت و آتاماتون باساختار متغیر………………………………….

۳-۵-۱- آتاماتون یادگیر با ساختار ثابت…………………………………………………

۳-۵-۱-۱- آتاماتون یادگیر دو حالته (L۲,۲)……………………………..

۳-۵-۱-۲- آتاماتون حافظه دار – با دو عمل Testline))…………..

۳-۵-۱-۳- آتاماتون حافظه دار-با بیش از دو عمل Testline))..

۳-۶- خلاصه…………………………………………………………………………………………………………..

۴-تعریف مدل مخفی مارکوف………………………………………………………………………………………………

۴-۱- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………….

۴-۲- تعریف مدل مخفی مارکوف…………………………………………………………………………..

۴-۳- فرضیات در تئوری HMM…………………………………………………………………………..

۴-۴- سه مسأله مبنایی در HMM: ………………………………………………………………………

۴-۴-۱ مساله تخمین و الگوریتم مورد استفاده ………………………………………

۴-۴-۲- مسأله رمزگشایی و الگوریتم Viterbi:……………………………………..

۴-۴-۳- مسأله یادگیری…………………………………………………………………………..

۴-۵- معیار Maximum Likelihood (ML):……………………………………………………….

۴-۵-۱- روش Baum-Welch ……………………………………………………………….

۴-۵-۲- روش Gradient base……………………………………………………………….

۴-۵-۲-۱- گذارهای احتمالاتی در Gradient……………………………

۴-۶- احتمال مشاهدات در Gradient…………………………………………………………………….

۴-۶-۱- معیار Maximum Mutual Information (MMI)…………………

۴-۷- خلاصه…………………………………………………………………………………………………………..

۵- حل مسائل تناظر گرافها و آتاماتون های یادگیر………………………………………………………………

۵-۱- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………….

۵-۲- استفاده‌ از آتاماتون یادگیر برای تناظر بین دو گراف…………………………………..

۵-۲-۱- ساختن گراف‌های تصادفی…………………………………………………………

۵-۲-۲- آتاماتون یادگیر و تناظر دو گراف……………………………………………..

۵-۲-۲-۱- استفاده‌ از اتصال‌های مشابه Tsetline

به عنوان آتاماتون مهاجرت اشیاء……………………………………………….

۵-۳- نتایج شبیه‌سازی‌های مختلف برای آتاماتون Tsetline………………………………

۵-۴- خلاصه…………………………………………………………………………………………………………..

۶- نمونه برنامه های کاربردی شبیه ساز آتاماتون های سلولی…………………………………………..

۶-۱- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………….

۶-۲- برنامه pattern matching……………………………………………………………………………

۶-۲-۱- ارائه source code برای برنامه pattern matching……………….

۶-۳- برنامه پیاده سازی game of life توسط conway ……………………………………

۶-۳-۱- ارائه source code برای برنامه conway ………………………………..

۶-۴- برنامه شبیه سازی آتاماتون سلولی……………………………………………………………..

۶-۴-۱- ارائه source code برای برنامه midi sampler ………………………

۶-۵- پیاده سازی conway بصورت trap door …………………………………………………

۶-۵-۱- ارائه source code برای trap door ………………………………………..

۶-۶- پیاده سازی conway بصورت population ………………………………………………

۶-۶-۱- ارائه source code برنامه population…………………………………….

۶-۷- پیاده سازی یک نمونه آتاماتون سلولی خاص یک بعدی و دو حالته ………….

۶-۷-۱- ارائه source code برای آتاماتونی یک بعدی و دو حالته…………

۶-۸- برنامه تجسم و creatur sampler………………………………………………………………..

۶-۸-۱- ارائه source code برای برنامه creatur sampler ………………….

۶-۹- پیاده سازی دو بعدی Conway…………………………………………………………………..

۶-۹-۱- ارائه source code……………………………………………………………………

۶-۱۰- پیاده سازی یک آتاماتون سلولی دو حالته و دو بعدی عمومی………………..

۶-۱۰-۱ ارائه source code …………………………………………………………………..

۶-۱۱- برنامه شکار رنگهای Dave………………………………………………………………………..

۶-۱۱-۱ ارائه source code برنامه dave……………………………………………….

۶-۱۲ خلاصه…………………………………………………………………………………………………………..

ضمیمه…………………………………………………………………………………………………………………………………..

قسمت اول ………………………………………………………………………………………………………………

قسمت دوم………………………………………………………………………………………………………………

قسمت سوم……………………………………………………………………………………………………………..

قسمت چهارم……………………………………………………………………………………………………………

منابع………………………………………………………………………………………………………………………………………

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.