فایل ورد کامل مطالعه علمی درباره آتاماتون سلولی و آتاماتون یادگیر با بررسی کاربردهای نوین آنها
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مطالعه علمی درباره آتاماتون سلولی و آتاماتون یادگیر با بررسی کاربردهای نوین آنها دارای ۱۵۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه علمی درباره آتاماتون سلولی و آتاماتون یادگیر با بررسی کاربردهای نوین آنها کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه علمی درباره آتاماتون سلولی و آتاماتون یادگیر با بررسی کاربردهای نوین آنها۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه علمی درباره آتاماتون سلولی و آتاماتون یادگیر با بررسی کاربردهای نوین آنها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه علمی درباره آتاماتون سلولی و آتاماتون یادگیر با بررسی کاربردهای نوین آنها :
آتاماتون سلولی، آتاماتون یادگیر، و کاربرد آنها
توجه :
شما می توانید با خرید این محصول فایل ” قلق های پایان نامه نویسی (از عنوان تا دفاع)” را به عنوان هدیه دریافت نمایید.
چکیده
در این پایان نامه سعی بر این است که آتاماتون سلولی، آتاماتون یادگیر و نیز چند نمونه از کاربرد آنها مورد بررسی قرار گیرد. هر آتاماتون سلولی عبارت است از یک سیستم گسسته که بصورت شبکه ای منظم از سلولها بوده و هر سلول آن در بازه های زمانی گسسته برطبق رفتار همسایگانش، تغییر حالت می دهد. آتاماتون یادگیر نیز آتاماتونی است که طبق یک الگورتیم یادگیری و نیز تعامل با محیط، می تواند برداشتهای خود را از محیط بروز کند. در این پروژه سعی شده با معرفی مدل مخفی مارکوف، نوعی از الگوریتمهای تناظر بین دو گراف و نیز ارائه کد منبع تعدادی از برنامه های شبیه سازی، نمونه هایی از کاربردهای گوناگون این دو مفهوم (آتاماتون سلولی و آتاماتون یادگیر) معرفی شود.
فایل ورد کامل مطالعه علمی درباره آتاماتون سلولی و آتاماتون یادگیر با بررسی کاربردهای نوین آنها
فهرست مطالب
عنوان……………………………………………………………………………………….. صفحه
۱- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………….
۱-۱-مقدمه………………………………………………………………………………………………………………
۲- آتاماتون سلولی……………………………………………………………………………………………………………….
۲-۱- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………….
۲-۲- تاریخچه آتاماتون سلولی……………………………………………………………………………..
۲-۳- ساده ترین آتاماتون سلولی………………………………………………………………………….
۲-۴- آتاماتون سلولی معکوس پذیر……………………………………………………………………..
۲-۵- آتاماتون سلولی Totalistic………………………………………………………………………….
۲-۶- استفاده از آتاماتون سلولی در علوم پنهان شناسی……………………………………..
۲-۷- آتاماتونهای وابسته……………………………………………………………………………………….
۲-۸- آتاماتون سلولی در طبیعت…………………………………………………………………………..
۲-۹- خلاصه……………………………………………………………………………………………………………………..
۳-آتاماتون یادگیر…………………………………………………………………………………………………………………
۳-۱- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………..
۳-۲-محیط………………………………………………………………………………………………………………
۳-۲-۱-تعریف محیط از دیدگاه منطقی……………………………………………………
۳-۲-۱-۱- موجودیتهای محیط منطقی………………………………………
۳-۲-۲- رده بندی محیط از دیدگاه خروجی آن………………………………………
۳-۳- آتاماتون………………………………………………………………………………………………………..
۳-۳-۱- چگونگی عملکرد آتاماتون………………………………………………………….
۳-۳-۲- رده بندی آتاماتون بر اساس تابع گذار و تابع خروجی…………….
۳-۳-۲-۱- آتاماتون قطعی…………………………………………………………
۳-۳-۲-۲- آتاماتون تصادفی…………………………………………………….
۳-۳-۲-۳- مثالی از آتاماتون قطعی…………………………………………..
۳-۴- اتصال بازخوردی بین محیط و آتاماتون……………………………………………………..
۳-۵- آتاماتون با ساختار ثابت و آتاماتون باساختار متغیر………………………………….
۳-۵-۱- آتاماتون یادگیر با ساختار ثابت…………………………………………………
۳-۵-۱-۱- آتاماتون یادگیر دو حالته (L۲,۲)……………………………..
۳-۵-۱-۲- آتاماتون حافظه دار – با دو عمل Testline))…………..
۳-۵-۱-۳- آتاماتون حافظه دار-با بیش از دو عمل Testline))..
۳-۶- خلاصه…………………………………………………………………………………………………………..
۴-تعریف مدل مخفی مارکوف………………………………………………………………………………………………
۴-۱- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………….
۴-۲- تعریف مدل مخفی مارکوف…………………………………………………………………………..
۴-۳- فرضیات در تئوری HMM…………………………………………………………………………..
۴-۴- سه مسأله مبنایی در HMM: ………………………………………………………………………
۴-۴-۱ مساله تخمین و الگوریتم مورد استفاده ………………………………………
۴-۴-۲- مسأله رمزگشایی و الگوریتم Viterbi:……………………………………..
۴-۴-۳- مسأله یادگیری…………………………………………………………………………..
۴-۵- معیار Maximum Likelihood (ML):……………………………………………………….
۴-۵-۱- روش Baum-Welch ……………………………………………………………….
۴-۵-۲- روش Gradient base……………………………………………………………….
۴-۵-۲-۱- گذارهای احتمالاتی در Gradient……………………………
۴-۶- احتمال مشاهدات در Gradient…………………………………………………………………….
۴-۶-۱- معیار Maximum Mutual Information (MMI)…………………
۴-۷- خلاصه…………………………………………………………………………………………………………..
۵- حل مسائل تناظر گرافها و آتاماتون های یادگیر………………………………………………………………
۵-۱- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………….
۵-۲- استفاده از آتاماتون یادگیر برای تناظر بین دو گراف…………………………………..
۵-۲-۱- ساختن گرافهای تصادفی…………………………………………………………
۵-۲-۲- آتاماتون یادگیر و تناظر دو گراف……………………………………………..
۵-۲-۲-۱- استفاده از اتصالهای مشابه Tsetline
به عنوان آتاماتون مهاجرت اشیاء……………………………………………….
۵-۳- نتایج شبیهسازیهای مختلف برای آتاماتون Tsetline………………………………
۵-۴- خلاصه…………………………………………………………………………………………………………..
۶- نمونه برنامه های کاربردی شبیه ساز آتاماتون های سلولی…………………………………………..
۶-۱- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………….
۶-۲- برنامه pattern matching……………………………………………………………………………
۶-۲-۱- ارائه source code برای برنامه pattern matching……………….
۶-۳- برنامه پیاده سازی game of life توسط conway ……………………………………
۶-۳-۱- ارائه source code برای برنامه conway ………………………………..
۶-۴- برنامه شبیه سازی آتاماتون سلولی……………………………………………………………..
۶-۴-۱- ارائه source code برای برنامه midi sampler ………………………
۶-۵- پیاده سازی conway بصورت trap door …………………………………………………
۶-۵-۱- ارائه source code برای trap door ………………………………………..
۶-۶- پیاده سازی conway بصورت population ………………………………………………
۶-۶-۱- ارائه source code برنامه population…………………………………….
۶-۷- پیاده سازی یک نمونه آتاماتون سلولی خاص یک بعدی و دو حالته ………….
۶-۷-۱- ارائه source code برای آتاماتونی یک بعدی و دو حالته…………
۶-۸- برنامه تجسم و creatur sampler………………………………………………………………..
۶-۸-۱- ارائه source code برای برنامه creatur sampler ………………….
۶-۹- پیاده سازی دو بعدی Conway…………………………………………………………………..
۶-۹-۱- ارائه source code……………………………………………………………………
۶-۱۰- پیاده سازی یک آتاماتون سلولی دو حالته و دو بعدی عمومی………………..
۶-۱۰-۱ ارائه source code …………………………………………………………………..
۶-۱۱- برنامه شکار رنگهای Dave………………………………………………………………………..
۶-۱۱-۱ ارائه source code برنامه dave……………………………………………….
۶-۱۲ خلاصه…………………………………………………………………………………………………………..
ضمیمه…………………………………………………………………………………………………………………………………..
قسمت اول ………………………………………………………………………………………………………………
قسمت دوم………………………………………………………………………………………………………………
قسمت سوم……………………………………………………………………………………………………………..
قسمت چهارم……………………………………………………………………………………………………………
منابع………………………………………………………………………………………………………………………………………
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 