فایل ورد کامل مطالعه علمی و انتقادی درباره ساختار و محتوای غزلواره با تمرکز بر آثار احمد شاملو و مهدی اخوان ثالث
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مطالعه علمی و انتقادی درباره ساختار و محتوای غزلواره با تمرکز بر آثار احمد شاملو و مهدی اخوان ثالث دارای ۲۵۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه علمی و انتقادی درباره ساختار و محتوای غزلواره با تمرکز بر آثار احمد شاملو و مهدی اخوان ثالث کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه علمی و انتقادی درباره ساختار و محتوای غزلواره با تمرکز بر آثار احمد شاملو و مهدی اخوان ثالث۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه علمی و انتقادی درباره ساختار و محتوای غزلواره با تمرکز بر آثار احمد شاملو و مهدی اخوان ثالث،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه علمی و انتقادی درباره ساختار و محتوای غزلواره با تمرکز بر آثار احمد شاملو و مهدی اخوان ثالث :
بررسی و نقد ساختار و محتوای غزلواره (با تکیه بر غزلوارههای احمد شاملو و مهدی اخوان ثالث)
«غزلواره» را میتوان یکی از گونههای کمتر شناخته شدهی ادبی به شمار آورد که در مضمون و درون مایه با غزل یکی و در فرم بیرونی با آن متفاوت است؛ به این معنا که فرم بیرونی (قالب) غزلواره، نیمایی یا سپید است و مضمون آن علاوه بر مضمون غزل سنتی (عشق، ذکر زیبایی معشوق، هجران و درد کشیدن عاشق) شامل توصیفات طبیعت، مسائل اجتماعی، سیاسی و… نیز میشود. احمد شاملو و مهدی اخوانثالث از شاعران معاصری هستند که در این نوع ادبی سرودههایی دارند، یکی در قالب سپید و دیگری در قالب نیمایی. در این تحقیق، محتوا و صبغهی فکری این شاعران و ساختار غزلوارههای آنان در چهار حیطهی زبان (صرف و نحو)، فرم، صور خیال (صنایع بیانی و بدیعی) و موسیقی بررسی و نقد گردیده است. هدف از این تحقیق نشان دادن تحولاتی است که هر یک از شاعران نامبرده در محتوا و ساختار این غزلوارهها – به عنوان گونهای نو- ایجاد کرده اند.
واژگان کلیدی: غزلواره، ساختار، محتوا، شاملو، اخوان ثالث.
فایل ورد کامل مطالعه علمی و انتقادی درباره ساختار و محتوای غزلواره با تمرکز بر آثار احمد شاملو و مهدی اخوان ثالث
فهرست مطالب
چکیده ۱
فصل اول: کلیات
۱- کلیات ۳
۱-۱- مقدمه و بیان مسأله.. ۳
۱-۲- اهمیت و ضرورت تحقیق.. ۵
۱-۳- اهداف تحقیق.. ۵
۱-۴- پیشینهی تحقیق.. ۶
۱-۵- روش تحقیق.. ۶
۱-۶- پرسشهای تحقیق.. ۶
۱-۷- نکته.. ۶
فصل دوم: درآمدی بر غزل از ابتدا تا دوران معاصر
۲- درآمدی بر غزل از ابتدا تا دوران معاصر ۸
۲-۱- دربارهی غزل.. ۸
۲-۲- غزل از ابتدا تا دورهی بازگشت.. ۱۰
۲-۳- شعر و غزل در دوران مشروطه.. ۱۴
۲-۴- نوآوریهای نیمایوشیج در شعر.. ۱۹
۲-۵- شعر و غزل در ابتدای دورهی معاصر.. ۳۲
۲-۶- تعریف «غزلواره».. 37
فصل سوم: بررسی ساختار و محتوای غزلوارههای احمد شاملو
۳- بررسی ساختار و محتوای غزلوارههای احمد شاملو ۳۹
۳-۱- معرفی احمد شاملو و آثارش.. ۴۱
۳-۱-۱- تعریف شاملو از شعر ۴۵
۳-۱-۲- شاملو و عشق ۴۵
۳-۲- غزلوارههای برگزیده.. ۴۷
۳-۳- محتوا و صبغهی فکری.. ۵۸
۳-۴- بررسی ساختار زبان غزلوارهها.. ۶۵
۳-۴-۱- صرف (واژگان) ۶۷
۳-۴-۱-۱- لغات و ترکیبات کهنه و قدیمی ۶۷
۳-۴-۱-۲- لغات و ترکیبات نو ۷۱
۳-۴-۱-۳- لغات و ترکیبات عامیانه ۷۴
۳-۴-۲- نحو (جمله بندی) ۷۵
۳-۴-۲-۱- حذف و جا به جایی ارکان جمله ۷۶
۳-۴-۲-۲- جهش ضمیر ۷۸
۳-۴-۲-۳- جملات شبه معترضه ۷۹
۳-۴-۲-۴- هنجارگریزی (عدول از هنجار) ۸۱
۳-۴-۲-۵- ایضاح و تفصیل بعد از ابهام ۸۲
۳-۴-۲-۶- فعلهای امری و خطابی ۸۳
۳-۵- بررسی فرم.. ۸۳
۳-۵-۱- نوع ورود شاعر به شعر و خروج از آن ۸۴
۳-۵-۲- نوع اتصال جملات و مصراعها به هم ۸۷
۳-۶- بررسی صور خیال.. ۹۱
۳-۶-۱- صنایع بیانی ۹۲
۳-۶-۱-۱- تشبیه ۹۲
۳-۶-۱-۲- استعاره، مجاز و کنایه ۹۵
۳-۶-۲- صنایع بدیعی ۹۹
۳-۶-۲-۱- بدیع لفظی ۹۹
۳-۶-۲-۱-۱- سجع ۱۰۰
۳-۶-۲-۱-۲- تکرار ۱۰۲
۳-۶-۲-۲- بدیع معنوی ۱۰۳
۳-۶-۲-۲-۱- تشخیص ۱۰۳
۳-۶-۲-۲-۲- حسآمیزی ۱۰۴
۳-۶-۲-۲-۳- متناقض نما ۱۰۵
۳-۶-۲-۲-۴- تضاد ۱۰۶
۳-۷- بررسی موسیقی.. ۱۰۶
۳-۷-۱- موسیقی درونی ۱۰۸
۳-۷-۲- موسیقی معنوی ۱۱۵
فصل چهارم: بررسی ساختار و محتوای غزلوارههای مهدی اخوان ثالث
۴- بررسی ساختار و محتوای غزلوارههای مهدی اخوان ثالث ۱۱۸
۴-۱- معرفی مهدی اخوان ثالث و آثارش.. ۱۲۰
۴-۱-۱- تعریف اخوان ثالث از شعر ۱۲۳
۴-۱-۲- اخوان و عشق ۱۲۴
۴-۲- غزلوارههای برگزیده.. ۱۲۵
۴-۳- محتوا و صبغهی فکری.. ۱۴۳
۴-۴- بررسی ساختار زبان غزلوارهها.. ۱۴۸
۴-۴-۱- صرف (واژگان) ۱۵۳
۴-۴-۱-۱- لغات و ترکیبات کهنه و قدیمی ۱۵۳
۴-۴-۱-۲- لغات و ترکیبات نو ۱۵۹
۴-۴-۱-۳- لغات و ترکیبات عامیانه ۱۶۲
۴-۴-۱-۴- ترکیبات پر کاربرد ۱۶۴
۴-۴-۲- نحو (جمله بندی):.. ۱۶۵
۴-۴-۲-۱- حذف و جابهجایی ارکان جمله ۱۶۶
۴-۴-۲-۲- جهش ضمیر ۱۶۹
۴-۴-۲-۳- جملات معترضهی طولانی و شبه معترضه ۱۷۰
۴-۴-۲-۴- هنجارگریزی (عدول از هنجار) ۱۷۰
۴-۴-۲-۵- جابهجایی صفت ۱۷۵
۴-۴-۲-۶- منادای طولانی ۱۷۷
۴-۵- بررسی فرم.. ۱۷۹
۴-۵-۱- نوع ورود شاعر به شعر و خروج از آن ۱۸۰
۴-۵-۲- نوع اتصال جملات و مصراعها به هم ۱۸۳
۴-۶- بررسی صور خیال.. ۱۸۶
۴-۶-۱- صنایع بیانی ۱۸۷
۴-۶-۱-۱- تشبیه ۱۸۷
۴-۶-۱-۲- استعاره ۱۹۲
۴-۶-۱-۳- مجاز ۱۹۴
۴-۶-۱-۴-کنایه ۱۹۵
۴-۶-۲- صنایع بدیعی ۱۹۷
۴-۶-۲-۱- بدیع لفظی ۱۹۷
۴-۶-۲-۱-۱- سجع ۱۹۷
۴-۶-۲-۱-۲- جناس ۲۰۵
۴-۶-۲-۱-۳- تکرار ۲۰۷
۴-۶-۲-۲- بدیع معنوی ۲۱۰
۴-۶-۲-۲-۱- تضاد ۲۱۱
۴-۶-۲-۲-۲- متناقض نما (پارادوکس) ۲۱۲
۴-۶-۲-۲-۳- تشخیص ۲۱۳
۴-۶-۲-۲-۴- حسآمیزی ۲۱۵
۴-۷- موسیقی.. ۲۱۵
۴-۷-۱- موسیقی بیرونی ۲۱۶
۴-۷-۲- موسیقی کناری ۲۲۱
۴-۷-۳- موسیقی درونی ۲۲۶
۴-۷-۴- موسیقی معنوی ۲۳۰
نتیجهگیری ۲۵۶
پیشنهادها ۲۵۹
فایل ورد کامل مطالعه علمی و انتقادی درباره ساختار و محتوای غزلواره با تمرکز بر آثار احمد شاملو و مهدی اخوان ثالث
فهرست منابع.. ۲۶۱
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 