فایل ورد کامل مطالعه فقهی و حقوقی درباره احکام غنا و موسیقی از دیدگاه فقهای معاصر
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مطالعه فقهی و حقوقی درباره احکام غنا و موسیقی از دیدگاه فقهای معاصر دارای ۱۵۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه فقهی و حقوقی درباره احکام غنا و موسیقی از دیدگاه فقهای معاصر کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه فقهی و حقوقی درباره احکام غنا و موسیقی از دیدگاه فقهای معاصر۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه فقهی و حقوقی درباره احکام غنا و موسیقی از دیدگاه فقهای معاصر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه فقهی و حقوقی درباره احکام غنا و موسیقی از دیدگاه فقهای معاصر :
فایل ورد کامل مطالعه فقهی و حقوقی درباره احکام غنا و موسیقی از دیدگاه فقهای معاصر
گوش دادن دادن به آوا و صدای دل پسند ممنوع نیست و موسیقی و صدای ممنوع عبارت است از؛غنای وموسیقی مطرب به طوری که جذبه ی ویژه ای دارد. و هم مانند شراب سرمستی می آورد.
در مورد اهمّیّت و ضرورت چنین بحثی همین بس که این بحث از قدیم الأیّام مطرح بوده ولی بیشتر جنبه ی فقهی آن مدّ نظر بوده و به لحاظ علم تجربی کمتر مورد توجّه واقع شده است.
بحث موسیقی از جمله مباحثی است که با وجود این که دارای قدمت زیادی است ولی درعین حال، جزو مباحث روز بوده و از جمله مسایلی است که مخصوصاً از سوی مردم، سوالات زیادی پیرامون آن مطرح شده است.
در این تحقیق که عنوان آن «بررسی احکام غنا و موسیقی از دید گاه فقهای معاصر» می باشد، به لحاظ فقه و علوم تجربی مورد توجه قرار گرفته است. و تحقیق نسبتاً جامعی راجع به احکام غنا و موسیقی از دیدگاه علمای معاصر(امامیه و اهل سنت) همراه با دلایل آن ها ارایه شده است.
در این پژوهش خاطر نشان شد که؛ ادلّه مهم فقهی تحریم غنا و موسیقی از نظر فقهای امامیه عبارتند از:قرآن، روایات،اجماع، سنت، عقل و ادله ی اهل سنت قرآن و روایات بوده است.
راز تحریم غناءو موسیقی عبارتند از: طرب،لهو،تشبّه به اهل باطل و البته موارد استثنای از تحریم غنا و موسیقی مطرب عبارتنداز:۱-حدی۲-جلسه عروسی( همراه باشرایط مربوطه)۳-اضطرار(موسیقی درمانی)۴- غنای درقرائت قرآن ۵-غنای بدون موسیقی.
موسیقى با کارکردهاىِ گوناگونى که در دورهىِ معاصر یافته، موضوعى نو به شمار رفته است. که ازمجتهدین در این امربه عنوان راهنماى جاودانه انتظار مىرود، در خصوص حرمت یا حلیت آن ارایهىِ طریق کنند.
کلیدواژه : موسیقی، غنا،فقهای معاصر،حکم،تغنّی
فایل ورد کامل مطالعه فقهی و حقوقی درباره احکام غنا و موسیقی از دیدگاه فقهای معاصر
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده. ۱
مقدمه. ۲
فصل اول: کلیات ومفاهیم
۱-۱-بخش اول: کلیات… ۴
۱ -۱-۱-کلیات… ۴
۱-۱-۱-۱- بیان مسأله. ۴
۱-۱-۱-۲- سؤال اصلی……………۶
۱-۱-۱-۳- فرضیه. ۶
۱-۱-۱-۴- سوابقمربوط به تحقیق.. ۶
۱-۱-۱-۵- اهداف تحقیق.. ۷
۱-۷-۱-۶- روش تحقیق.. ۷
۱-۱-۱-۷- نوآوری تحقیق.. ۸
۱-۱-۱-۸- دشواریهای تحقیق.. ۸
۱-۱-۱-۹- فصول تحقیق.. ۸
۱-۲- بخش دوم: مفهوم شناسی.. ۹
۱-۲- ۱- بحث تاریخی غنا۹
۱-۲-۲- تعریف غنا۱۰
۱-۲-۲-۱ تعریف لغوی غنا۱۰
۱-۲-۲-۲- تعریف ماهیت غنا طبق نظر مراجع تقلید شیعه. ۱۱
۱-۲-۲-۲-۱- امام خمینی.. ۱۱
۱-۲-۲-۲-۲- آیت الله مکارم شیرازی مدّظله. ۱۲
۱-۲-۲-۲-۳- آیت الله فاضل لنکرانی……………….۱۲
۱-۲-۲-۲-۴- آیت الله خامنه ای.. ۱۲
۱-۲-۲-۲-۵- آیت الله صافی گلپایگانی.. ۱۳
۱-۲-۳- انواع صدا۱۳
۱-۲-۳ -۱- صداى موسیقى.. ۱۳
۱-۲-۳-۲- صداى غیرموسیقى.. ۱۳
۱-۲-۱-۴- اقسام غنا۱۳
۱-۲-۴-۱- غنای محلل.. ۱۴
۱-۲-۴-۲- غنای محرم. ۱۴
۱-۲-۵- اقسام غنا از دیدگاه اهل سنت… ۱۴
۱-۲-۶- انواع غنا۱۴
۱ ۲-۶-۱- غنای حق.. ۱۵
۱-۲-۶-۲- غنای باطل.. ۱۵
۱-۲-۷- ویژگی های غنای محرِّم. ۱۵
۱-۲-۷-۱- ترجیع صوت… ۱۵
۱- ۲-۷-۲- طرب… ۱۶
۱-۲-۷-۳- محتوای ناپسند اشعار۱۷
۱-۲-۷-۴- تشبّه به اهل باطل.. ۱۷
۱-۲-۷-۵- لهو. ۱۸
۱-۲-۷-۵-۱- اقسام لهو. ۱۹
۱-۲-۸- موسیقی.. ۱۹
۱-۲-۸-۱- تاریخچه ی موسیقی.. ۱۹
۱-۲-۸-۲- تعریف موسیقی.. ۲۳
۱-۲-۸-۲-۱- تعریف لغوی موسیقی.. ۲۳
۱-۲-۸-۲-۲- تعریف اصطلاحی موسیقی.. ۲۴
۱-۲-۸-۲-۲-۱- نظریه ی مراجع تقلید در مورد ماهیت موسیقی.. ۲۴
۱-۲-۸-۲-۲-۱-۱- نظریه ی امام خمینی درباره موسیقی.. ۲۴
۱-۲-۸-۲-۲-۱-۲- نظر آیت الله صافی گلپایگانی در مورد موسیقی.. ۲۵
۱-۲-۸-۲-۲-۱-۳- گرایش به موسیقی.. ۲۵
۱-۲-۸-۳- اقسام موسیقی.. ۲۵
۱-۲-۸-۳-۱- موسیقی غنایی.. ۲۵
۱- ۲-۸-۳-۲- موسیقی غیرغنایی.. ۲۶
۱-۲-۹- مخترع موسیقی و غنا۲۷
فصل دوم: ادلهی پرهیز از غنا و موسیقی(مضرات موسیقی از دیدگاه فقه، اخلاق، اجتماع
۲-۱- بخش اول: ادلهی فقهی پرهیز ازغناوموسیقی.. ۳۰
۲-۱-۱-حکم فقهای معاصر در مورد موسیقی و غنا۳۰
۲-۱-۱-۱-نظریه ی شیخ انصاری در مورد موسیقی.. ۳۰
۲-۱-۱-۲-نظر امام خمینی در مورد غنا۳۰
۲-۱-۱-۳-نظر آیت الله العظمی سید علی سیستانی در مورد غنا وموسیقی.. ۳۰
۲-۱-۱-۴-نظر آیت الله خامنه ای در مورد غنا۳۱
۲-۱-۱-۵-نظرآیت الله مرتضی مطهری.. ۳۱
۲-۱-۱-۶- اعتقادات و نظرات امام موسی صدر در مورد موسیقی.. ۳۱
۲-۱-۲-ادلهی قایلان به حرمت غنا۳۲
۲-۱-۲-۱-آیات… ۳۳
۲-۱-۲-۲-روایات… ۳۳
۲-۱-۲-۱-استثنایات حرمت غنا۳۷
۲-۱-۲-۱-۱-حداء۳۷
۲-۱-۲-۱-۲-غنا در قرآن.. ۳۷
۲-۱-۲-۱-۳- غنای آوازه خوان در عروسیها۳۹
۲-۱-۲-۱-۴-غنای بدون موسیقی.. ۴۱
۲-۱-۲- ۱- نظریه ی مختار۴۲
۲-۱-۲-۳-اجماع. ۴۳
۲-۱-۲-۴- سنت… ۴۴
۲-۱-۲-۴-۱- توبه از غنا۴۴
۲-۱-۲-۴-۲- رد شدن نماز۴۵
۲-۱-۲-۴-۳- بخشنامهی پیامبر اعظم.. ۴۵
۲-۱-۱-۲-۴-۴-بیزاری رسول خدا از غنا۴۶
۲-۱-۲-۴-۵-اعلامه ی قیامت… ۴۶
۲-۱-۲-۵-عقل.. ۴۶
۲-۱-۳- حکم آلات غنا و مو سیقی.. ۴۶
۲-۱-۳-۱-روایات… ۴۷
۲-۱-۳-۲- اجماع. ۴۸
۲-۲- بخش دوم: ادله ی اجتماعی و اخلاقی (تأثیرات سوء موسیقی)۵۰
۲-۲-۱- تأثیر شگفت آور موسیقی.. ۵۰
۲-۲-۲- تفاوت میان موسیقی روحانی و غیر روحانی در ارزش…. ۵۰
۲-۲-۳- فطرت و حرمت موسیقی.. ۵۱
۲-۲-۴- تأثیرات موسیقی حرام. ۵۱
۲-۲-۴-۱- تأثیرات موسیقى بر عقل.. ۵۱
۲-۲-۴-۱-۱- نظریه ی افلاطون در مورد تأثیر موسیقی بر عقل.. ۵۴
۲-۲-۴-۲- کاستی تعادل و جدیت… ۵۴
۲-۲-۴-۲-۱- ایجاد عدم تعادل وتوازن بین اعصاب سمپاتیک…. ۵۴
۲-۲-۴-۳- مرض سیکلوتمی.. ۵۴
۲-۲-۴-۴- تأثیرات موسیقى بر احساس…. ۵۴
۲-۲-۴-۴-۱- نظریه ی مورای شافر درمورد موسیقی.. ۵۵
۲-۲-۴-۵- تأثیر موسیقى بر سیستم اعصاب.۵۷
۲-۲-۴-۵-۱- نظردانشمندان وروانشناسان غربی در مورد تأثیرات سوء موسیقی براعصاب.۵۷
۲-۲-۴-۵-۱-۱- نظر دکتر آرنولد فریدمانی پزشک متخصص بیمارستان نیویورک… ۵۸
۲-۲-۴-۴-۱-۲- نظر دکتر ربرت متخصص روانشناسی کودک در انگلیس…. ۵۸
۲-۲-۴-۵-۱-۳- نظر هگل فیلسوف مشهور آلمانی.. ۵۸
۲-۲-۴-۵-۱-۴- نظریه ی پروفسور ولف آدلر. ۵۸
۲-۲-۴-۵-۱-۵- نظریه ی دکتر الکسیس کارل.. ۵۹
۲-۲-۴-۵-۱-۶- نظریه ی ویلیام جیمز. ۵۹
۲-۲-۴-۵-۲- تأثیر سوء موسیقی و غنا بر روان واعصاب از دیدگاه اندیشمندان اسلام. ۵۹
۲-۲-۴-۵-۲-۱- نظر امام خمینی در مورد مضرات موسیقی.. ۶۰
۲-۲-۴-۵-۲-۱-۱- غافل کردن از مقدرات… ۶۰
۲-۲-۴-۵-۲-۱-۲- بیرون آمدن از جدیت… ۶۰
۲-۲-۴-۵-۲-۱-۳- حذف موسیقی باعث پیشرفت جامعه. ۶۰
۲-۲-۴-۵-۲-۲- فلسفههای دیگر (اخلاقی، اجتماعی) حرمت موسیقی از دید اسلام. ۶۰
۲-۲-۴-۵-۲-۲-۱- گرایش انسان به فساد و فحشا۶۰
۲-۲-۴-۵-۲-۲-۲- غفلت از یاد خدا۶۱
۲-۲-۴-۵-۲-۲-۳- غنا ابزار کار استعمارگران.. ۶۱
۲-۲-۴-۵-۲-۲-۴- کوتاهی عمر. ۶۲
۲-۲-۴-۶- تأثیر موسیقى بر اخلاق و عرفان.. ۶۲
۲-۲-۴-۷- نمونه افراد زیان دیده از موسیقی.. ۶۳
فصل سوم: احکام غنا و موسیقی از منظر فقهای معاصر
۳-۱-بخش اول: احکام موسیقی.. ۶۶
۳-۱-۲-موسیقی و حکم فقها۶۶
۳-۱-۳- نظریه ی مراجع نسبت به طرب و لهو. ۶۷
۳-۱-۴- مجالس لهو ولعب… ۶۸
۳-۱-۵- موسیقی لهوی از نظر مراجع تقلید. ۶۸
۳-۱-۶- ملاک در حرمت موسیقی.. ۶۹
۳-۱-۷- مرجع تشخیص موسیقی.. ۷۰
۳-۱-۷-۱- پرسش…. ۷۰
۳-۱-۸- ویژگیهای موسیقی بدون کلام. ۷۰
۳-۱-۹- استماع موسیقی.. ۷۱
۳-۱-۹-۱- حکم گوش دادن به آهنگ بدون کلام. ۷۱
۳-۱-۹-۲- گوش دادن به آهنگ بدون توجه به اشعار همراه با آن.. ۷۱
۳-۱-۹-۳- استماع موسیقی بدون تأثیر. ۷۱
۳-۱-۹-۴- استماع موسیقی شعرهای مذهبی.. ۷۲
۳-۱-۹-۵- استماع موسیقی نیرو بخش…. ۷۲
۳-۱-۹-۶- استماع موسیقی تفریحی.. ۷۲
۳-۱-۱-۹-۷- استماع موسیقی غم انگیز. ۷۲
۳-۱-۹-۸- استماع موسیقی کوتاه۷۳
۳-۱-۹-۹- استماع موسیقی ناخواسته. ۷۳
۳-۱-۹-۱۰- استماع موسیقی عروسی…………….۷۳
۳-۱-۹-۱۰-۱- پرسش…. ۷۴
۳-۱-۹-۱۱- حکم استماع موسیقی اتوبوس و تاکسی.. ۷۴
۳-۱-۹-۱۲-حکم استماع آهنگ مشکوک… ۷۴
۳-۱-۹-۱۳- استماع موسیقی حماسی.. ۷۵
۳-۱-۱-۹-۱۳-۱- پرسش…. ۷۵
۳-۱-۹-۱۴- موسیقی درمانی.. ۷۵
۳-۱-۹-۱۴-۱- استماع موسیقی به عنوان محرک… ۷۵
۳-۱-۹-۱۵- موسیقی متن.. ۷۵
۳-۱-۹-۱۵-۱- موزیک متن فیلم.. ۷۶
۳-۱-۹-۱۶- موسیقی صدا و سیما۷۶
۳-۱-۹-۱۶-۱- نظارت رهبری و تأثیر در حکم موسیقی صدا و سیما۷۶
۳-۱-۹-۱۶-۱-۱- پرسش…. ۷۷
۳-۱-۹-۱۶-۱-۲- پرسش…. ۷۷
۳-۱-۹-۱۷- موسیقی و نهی از منکر. ۷۷
۳-۱-۹-۱۷-۱- نهی از منکر در برابر موسیقی خوابگاه۷۸
۳-۱-۹-۱۸- حکم استماع انواع موسیقی.. ۷۸
۳-۱-۹-۱۸-۱- موسیقی خارج از کشور۷۸
۳-۱-۹-۱۸-۱-۱- پرسش…. ۷۸
۳-۱-۹-۱۸-۲- استماع نوار غیرقانونی.. ۷۹
۳-۱-۹-۱۹- استماع موسیقی طبق نظر مرجع تقلید. ۷۹
۳-۱-۹-۱۹-۱- پرسش…. ۷۹
۳-۱-۱۰- آموزش و ترویج موسیقی.. ۷۹
۳-۱-۱۰-۱- نشر کتاب موسیقی.. ۷۹
۳-۱-۱۰-۱-۱- پرسش…. ۷۹
۳-۱-۱۰-۲- چاپ آگهی موسیقی.. ۸۰
۳-۱-۱۱- حکم نگه داری آلات موسیقی.. ۸۰
۳-۱-۱۲- نمایشگاه آلات موسیقی.. ۸۰
۳-۱-۱۳- نمایش آلات موسیقی.. ۸۰
۳-۱-۱۴- حکم خرید آلات موسیقی.. ۸۱
۳-۱-۱۵- حکم تکثیر نوار موسیقی و درآمد حاصل از آن.. ۸۱
۳-۱-۱۶- حکم آموزش موسیقی با آلات مختص و مشترک… ۸۱
۳-۱-۱۷- تحصیل در رشته ی موسیقی.. ۸۲
۳-۱-۱۷-۱- پرسش…. ۸۲
۳-۲-بخش دوم: نوازندگی.. ۸۳
۳-۲-۱- نوازندگی.. ۸۳
۳-۲-۱-۱- حکم نوازندگی با آلات مختص و مشترک موسیقی.. ۸۳
۳-۲-۱-۱-۱- استفاده دف در عروسی همراه نوازندگی.. ۸۴
۳-۲-۱-۱-۱-۱- پرسش و شبهه. ۸۵
۳-۲-۱-۱- ۲-حکم ساز۸۵
۳-۲-۱-۱-۳- حکم کوبیدن بر ظرف و حلبی.. ۸۶
۳-۳- بخش سوم: احکام غنا و آواز۸۷
۳-۳-۱- مشخصهی غنا ازدید مراجع تقلید. ۸۷
۳-۳-۱-۲-ملاک حرمت غنا۸۷
۳-۳-۳- نیت غنا۸۸
۳-۳-۴-۱- پرسش…. ۸۸
۳-۳-۵-غنای کودکان.. ۸۸
۳-۳-۶- احکام خواندن زن.. ۸۸
۳-۳-۶-۱- غنا (آواز خوانی زن) در مجلس عروسی.. ۸۸
۳-۳-۱-۶-۱-۱-پرسش…. ۸۹
۳-۳-۱-۶-۱-۲-پرسش…. ۸۹
۳-۳-۶-۲- صدای مداحی زن.. ۸۹
۳-۳-۶-۳- صدای گریه ی زن.. ۹۰
۳-۳-۶-۴- صدای خنده ی زن.. ۹۰
۳-۳-۶-۴-۱- پرسش…. ۹۰
۳-۳-۶-۵- صدای تلاوت زن.. ۹۰
۳-۳-۶-۵-۱- پرسش…. ۹۰
۳-۳-۶-۶- صدای دکلمه ی زن.. ۹۱
۳-۳-۶-۷- صدای کودکانه ی زن.. ۹۱
۳-۳-۶-۷-۱- پرسش…. ۹۱
۳-۳-۶-۸-حکم هم خوانی زنان.. ۹۲
۳-۳-۶-۸-۱-پرسش…. ۹۲
۳-۳-۶-۹- جمع خوانی زن و مرد. ۹۲
۳-۳-۶-۹-۱-پرسش…. ۹۲
۳-۳-۶-۱۰- آواز زن برای شوهر. ۹۲
۳-۳-۶-۱۰-۱- پرسش…. ۹۲
۳-۳-۶-۱۱- پرسش و پاسخ احکام آواز زن در شب عروسی.. ۹۳
۳-۳-۶-۱۱-۱- پرسش…. ۹۳
۳-۳-۵-۱۱-۲- پرسش…. ۹۳
۳-۳-۶-۱۱-۳- پرسش…. ۹۴
۳-۳-۶-۱۱-۴- پرسش…. ۹۴
۳-۳-۶-۱۱-۵- پرسش…. ۹۴
۳-۳-۶-۱۲- غنا و آواز خوانی زن درجشن میلاد امامان.. ۹۴
۳-۳-۶-۱۲-۱- پرسش…. ۹۵
فصل چهارم: احکام غنا و موسیقی نزذ اهل سنت معاصر
۴-۱- بخش اول: مفهوم شناسی غنا و موسیقی نزد اهل سنت… ۹۷
۴-۱-۱-مفهوم شناسی غنا و موسیقی.. ۹۷
۴ -۱-۱-۱- معنای لغوی و اصطلاحی غنا۹۷
۴ -۱-۱-۲- انواع غنا نزد اهل سنت… ۹۸
۴-۱-۱-۳- شرایط حرام بودن غنا و موسیقی از دیدگاه اهل سنت… ۹۸
۴-۲- بخش دوم: حکم غنا و موسیقی.. ۱۰۰
۴-۲-۱- حکم غنا و موسیقی نزد فرقههای اهل سنت… ۱۰۰
۴-۲-۱-۱- شافعی.. ۱۰۰
۴-۲-۱-۲- حنفی.. ۱۰۰
۴-۲-۱-۳- مالکی.. ۱۰۱
۴-۲-۱-۴- حنبلی.. ۱۰۱
۴-۲-۱-۴-۱- دلایل حنبلیها در مباح بودن غنا و موسیقی.. ۱۰۲
۴-۲-۱-۵- حکم غنا و موسیقی نزد معتزله. ۱۰۲
۴-۳-بخش سوم: ادله ی اهل سنت… ۱۰۳
۴-۳-۱- دلایل قایلین به حرام بودن غنا و موسیقی.. ۱۰۳
۴-۳-۱-۱- آیات… ۱۰۳
۴-۳-۱-۲-روایات… ۱۰۳
۴-۳-۱-۳- سخنان صحابه و تابعین.. ۱۰۴
۴-۳-۲- دلایل قایلین به حلال بودن غنا و موسیقی.. ۱۰۵
۴-۳-۲-۱- بررسی روایات… ۱۰۵
۴-۴- بخش چهارم: احکام حکم غنا و موسیقی نزد فقهای معاصر. ۱۰۷
۴-۴-۱- نظریات عالمان اهل سنت معاصر در مورد غنا وموسیقی.۱۰۷
۴-۴-۱-۱- نظریه ی غزالی.. ۱۰۷
۴-۴-۱-۱-۱- موارد حرمت سماع از منظر غزالی.. ۱۰۸
۴-۴-۱-۲- نظریه ی یوسف قرضاوی.. ۱۰۸
۴-۴-۱-۲-۱- دلایل یوسف قرضاوی…………………۱۰۸
۴-۴-۱-۲-۱-۱- از نظر روح و قواعد اسلامی.. ۱۰۹
۴-۴-۱-۲-۱-۲- ابن حزم و اباحه ی موسیقی دلیل مباح بودن موسیقی از نظر قرضاوی.. ۱۱۳
۴-۴-۱-۲-۲- خلاصه ی نظریات یوسف قرضاوی.. ۱۱۴
۴-۴-۱-۳- نظریه ی عادل الکلبانی.. ۱۱۵
۴-۴-۲- احکام غنا موسیقی نزد فرقه های اهل سنت معاصر. ۱۱۶
۴-۴-۲-۱- مذهب حنفی.. ۱۱۶
۴-۴-۲-۲- مذهب شافعی.. ۱۱۷
۴-۴-۲-۲-۱- شرایط طبل زدن نزد شافعی…………۱۱۸
۴-۴-۲-۲-۱-۱- نظریات دیگر در مورد طبل زدن شافعی……………………۱۱۸
۴-۴-۳- حکم آوازبدون موسیقی از دیدگاه اهل سنت معاصر. ۱۲۰
۴-۴-۴- حکم خوانندگی و نوازندگی نزد اهل سنت معاصر. ۱۲۱
۴-۴-۵- حکم قرآن خواندن نزد اهل سنت معاصر. ۱۲۱
۴-۴-۶- حکم شرعی صدای زنان وترانه خوانی آنها نزد اهل سنت معاصر. ۱۲۲
۴-۴-۷- حکم کف زدن نزد اهل سنت معاصر. ۱۲۲
بحث و نتیجه گیری ……….۱۲۵
مقایسه ی نظریات دو گروه (امامیه و اهل سنت)……………۱۲۷
پیشنهادات……………۱۲۷
منابع و مآخذ.. ۱۲۹
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 