فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره مقایسه سلامت عمومی و خودکارآمدی دانشجویان با عقاید مذهبی بالا و پایین
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره مقایسه سلامت عمومی و خودکارآمدی دانشجویان با عقاید مذهبی بالا و پایین دارای ۱۰۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره مقایسه سلامت عمومی و خودکارآمدی دانشجویان با عقاید مذهبی بالا و پایین کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره مقایسه سلامت عمومی و خودکارآمدی دانشجویان با عقاید مذهبی بالا و پایین۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره مقایسه سلامت عمومی و خودکارآمدی دانشجویان با عقاید مذهبی بالا و پایین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره مقایسه سلامت عمومی و خودکارآمدی دانشجویان با عقاید مذهبی بالا و پایین :
فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره مقایسه سلامت عمومی و خودکارآمدی دانشجویان با عقاید مذهبی بالا و پایین
بیان مسئله
۱-۱) مقدمه:
تأمین و حفظ سلامتی یکی از اهداف عالی انسان است که برای تحقق این هدف تمام کشورها بخش قابل توجهی از سرمایه های مادی و معنوی خود را به این امر اختصاص می دهند. از آن جا که کشور ما ایران بر پایه حکومت اسلامی اداره می شود، علاوه بر قوانین مدون ملی، در دین مقدس اسلام نیز برای نیل به این هدف، دستورات صریحی بیان شده است. مسلماً یکی از ابزارها برای توان مند کردن شخص، سلامت فکر و جسم است تا بتوانیم خود را از طریق آموزش و تعلیم و تربیت به مدارج بالای انسانی ارتقاء بدهیم.
در مورد تأثیر اعتقادات دینی بر بهداشت روانی از دیر باز میان متفکران اسلامی و متخصصان روانی نظرات متفاوتی وجود داشته است. از یک سو روان کاوانی چون فروید (۱۹۳۹-۱۸۵۶) و همکاران مذبه و اعتقادات مذهبی را یک اختلال نورتیک تلقی کرده و دین باوری را نه تنها بر سلامت روانی مؤثر ندانسته اند، بلکه برعکس برای بهداشت روانی مخاطره آمیز نیز می دانند. (افروز، ۱۳۷۲) از سوی دیگر افرادی چون یونگ (۱۹۶۱-۱۸۷۵) هر گونه اعتقاد دینی، ولو این که با خرافات مانند معتقدات بشر اولیه را هم مورد توجه قرار داده و برای سلامت روانی افراد ضروری دانسته اند. (همان منبع: ۱۵) در این راستا در سال های اخیر استفاده از روان درمانی مذهبی در مداوای بیماری های روانی مورد بررسی قرار گرفته است. (بیان زاده، ۱۳۷۵).
بیان زاده (۱۳۷۵) روان درمانی را یک اقدام سیستماتیک به منظور رفع بیماری روانی د ر یک رویکرد شناختی- رفتاری – مذهبی تعریف نموده و هدف از روش های درمان مذهبی را رفع اضطراب و افسردگی از طریق جست و جوی ارزش هاو عقاید و سپس تغییر آن ها با به کارگیری روش های مذهبی می داند. برخی دیگر از روان شناسان مانند کلکتووگالانتز (۱۹۹۰) عقیده دارند اگر بیمارانی که دچار اضطراب و افسردگی اند همراه با دارو درمانی تحت روان درمانی مذهبی قرار بگیرند، سریع تر بهبود می یابند. به هر حال پژوهش های فوق، لزوم توجه به بعد معنوی بیماران و بهره برداری از اعتقادات مذهبی آن ها را به عنوان یک پتانسیل مثبت درمانی مطرح می نماید. اکنون با توجه به رواج سریع بیماری های روانی در جوامع امروزی نیاز به انجام پژوهش های بیشتر در زمینه ی اعتقادات مذهبی برای درمان این افراد و در نیتجه حرکت به سوی جامعه ای سالم احساس می شود که لازم است مورد توجه مؤسسات آموزشی قرار بگیرد. مطالعه ی منابع اسلامی و نظرات دانشمندان مسلمان این نکته را روشن می کند که التزام عملی به اعتقادات مذهبی عامل بازدارنده بسیاری از بیماری ها، مخصوصاً بیماری های روانی است. (غباری بناب، ۱۳۷۴)
بنابه اعتقاد علامه طباطبایی «انسان در صورت پذیرش توحید و عمل به قوانین دین، ظرفیت روانی اش گسترده تر می شود، در غیر این صورت احساس ناخوشایند و زندگی تیره و تاری خواهد داشت. (رضایی، ۱۳۷۸) بنابراین به نظر می رسد که افراد پایبند به برنامه های دین و دستورات آن به بسیاری از بیماری های روانی مبتلا نشوند. هر چند این نتیجه گیری از دیدگاه متفکرین اسلامی کاملاً منطقی است ولی مقبولیت عام نیافته است و بعضی از مردم معتقدند که افراد غیر مذهبی ، شادابتر و با نشاط تر از افراد مذهبی هستند. امروزه بسیاری از روان شناسان و روان پزشکان دریافته اند که دعا، نماز و داشتن ایمان محکم می تواند، نگرانی، تشویش یأس و ترس را که موجب بسیاری از بیماری هاست را بر طرف سازد (ابراهیمی قوام، ۱۳۷۴).
۵-۲) نتایج تحقیق و بحث و بررسی:
– تفاوت معنی داری بین میانگین های دو گروه با عقاید مذهبی بالا و پایین وجود دارد.
– تفاوت معنی داری بین میانگین دو گروه با عقاید مذهبی بالا و عقاید مذهبی پایین در مقیاس سلامت عمومی وجود دارد.
– تفاوت معنی داری بین میانگین دو گروه با عقاید مذهبی بالا و گروه با عقاید مذهبی پایین در مقیاس خودکار آمدی وجود دارد.
– نتایج آزمون t نشان می دهد که تفاوت معنی داری بین میانگین دو گروه با عقاید مذهبی بالا و گروه با عقاید مذهبی پایین وجود دارد در مقیاس سلامت عمومی و این تفاوت به نفع گروه با عقاید مذهبی بالاست. و این تفاوت در سطح ۹۵% معنی دار است.
به عبارت دیگر دانشجویانی که عقاید مذهبی بالایی داشته اند، وضعیت سلامت عمومی به مراتب بهتری از دانشجویان با عقاید مذهبی پایین داشته اند. سلامت عمومی که شامل وضع جسمانی، اضطراب، کارکرد اجتماعی وافسردگی و خودکشی می باشد در دانشجویانی که باورهای دینی بالا دارند در سطح مطلوبی قرار دارد، این نشان می دهد که مذبه و دین که به عقیده ی برخی از اندیشمندان و روان شناسان و حتی عده ای از عموم مردم، تأثیری بر سلامت انسان ندارد، دومی تأثیر منفی دارد، این عقیده رد می شود و بالعکس نتایج این تحقیق و تحقیقات دیگری که در این زمینه انجام شده بر تأثیر مثبت و افزاینده ای سلامت عمومی صحّه می گذارند.
فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره مقایسه سلامت عمومی و خودکارآمدی دانشجویان با عقاید مذهبی بالا و پایین
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول : بیان مسئله
۱-۱-)مقدمه ۲
۱-۲-) بیان مسئله ۵
۱-۳) اهمیت و ضرورت تحقیق ۹
۱-۴) سوالات پژوهش ۱۲
۱-۵) اهداف پژوهش ۱۲
۱-۶) فرضیه های پژوهش ۱۲
۱-۷) تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها ۱۳
فصل دوم : پایه های نظری و پیشینه ی تحقیق
۲-۱) آقار منفی بر تندرستی ۱۶
۲-۲) زیگموندفروید ۱۶
۲-۳) آلبرت الیس ۲۵
۲-۴) وندل والترز ۲۷
۲-۵) متخصصان مراقبت های اولیه ۲۸
۲-۶) پزشکان مراقبت های اولیه ۲۹
۲-۷) آرای روان شناسان موافق با دین ۳۰
۲-۸) ویلیام جیمز ۳۰
۲-۹) کارل گستاویونگ ۳۶
۲-۱۰) دین و سلامت روان ۴۳
۲-۱۱) مقابله ی دینی با تنش ۴۴
۲-۱۲) خشنودی خوش بینانه از زندگی ۴۷
۲-۱۳) تفسیر خوش بینانه از مرگ ۵۰
۲-۱۴) افسردگی و خودکشی ۵۲
۲-۱۵) اضطراب ۵۶
۲-۱۶) مصرف سوء الکل و دارو ۵۷
۲-۱۷) مطالعات درمانی ۵۸
۲-۱۸) سازو کارهای ممکن برای تاثیر دین ۵۹
۲-۱۹) دین و سلامت بدن ۶۱
۲-۲۰) فشار خون بالا ۶۱
۲-۲۱)سکته مغزی ۶۲
۲-۲۲) بیماری قلبی ۶۳
۲-۲۳) سرطان ۶۷
۲-۲۴)مرگ ومیر ناشی از همه علل ۶۹
۲-۲۵) سایر مطالعات صورت گرفته در زمینه تاثیر دین داری بر جسم و روان
انسان ۷۰
فصل سوم : روش پژوهش
۳-۱) مقدمه ۷۴
۳-۲) جامعه ی آماری پژوهش ۷۴
۳-۳) نمونه ی آماری و روش نمونه گیری ۷۴
۳-۴) طرح پژوهش ۷۴
۳-۵) روش دست یابی به داده ها ۷۵
۳-۶) پرسش نامه ی نگرش مذهبی ۷۵
۳-۷) پرسش نامه ی سلامت عمومی ۷۶
۳-۸) اعتبار پرسش نامه ی سلامت عمومی ۷۷
۳-۹) پایایی پرسش نامه ی سلامت عمومی ۷۸
۳-۱۰) روش نمره گذاری پرسش نامه سلامت عمومی ۷۸
۳-۱۱) مقیاس های سلامت عمومی ۷۹
۳-۱۲) پرسش نامه ی خودکارآمدی ۸۰
۳-۱۳) روش جمع آوری داده ها ۸۱
۳-۱۴) روش اجرای اصلی پژوهش ۸۲
۳-۱۵) روش آماری ۸۲
فصل چهارم : یافته ها
۴-۱) مقدمه ۸۵
۴-۲) داده های تحلیل شده ۸۶
۴-۳) فرضیه های پژوهش و تائید یا عدم تائید آنها ۸۶
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
۵-۱) مقدمه ۹۰
۵-۲) نتایج تحقیق و بحث و بررسی ۹۰
۵-۳) محدودیت های پژوهش ۹۴
۵-۴) پیشنهاد های تحقیق ۹۵
منابع و ماخذ ۹۸
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 