فایل ورد کامل مطالعه و تحلیل عملکرد منیفولد و سیستم اگزوز خودرو با رویکرد مهندسی مکانیک


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مطالعه و تحلیل عملکرد منیفولد و سیستم اگزوز خودرو با رویکرد مهندسی مکانیک دارای ۱۰۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه و تحلیل عملکرد منیفولد و سیستم اگزوز خودرو با رویکرد مهندسی مکانیک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه و تحلیل عملکرد منیفولد و سیستم اگزوز خودرو با رویکرد مهندسی مکانیک۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه و تحلیل عملکرد منیفولد و سیستم اگزوز خودرو با رویکرد مهندسی مکانیک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه و تحلیل عملکرد منیفولد و سیستم اگزوز خودرو با رویکرد مهندسی مکانیک :

فایل ورد کامل مطالعه و تحلیل عملکرد منیفولد و سیستم اگزوز خودرو با رویکرد مهندسی مکانیک

در این مقاله به بررسی انواع هدر و اگزوز می پردازیم. هدرها و اگزوز ها اجزای مهمی در تنفس موتور می باشند. آن ها قدرت موتور را اضافه نمی کنند ولی کمک شایانی به بهره گیری از بالاترین قدرت خروجی موتور انجام میدهند.

این مقاله از جمع آوری و مطالعه معروف ترین مقاله های جهانکه نوشته شده توسط شرکت های تحقیقاتی امریکایی و ژاپنی در این باره گرد آوری شده است.امیدوارم مطلوب حضور خواننده باشد.

در سیکل اتو ، بعد از احتراق، گازها باید از محفظه احتراق خارج شوند و وارد هدرز می شوند، سپس به وسیله هدرز به چند راهه ای می رسند و آن جا تبدیل به یک راهه می شود. سپس وارد کاتالیزور شده و بعد از آن وارد انباره اگزوز و بعد از آن به سمت خارج اتومبیل هدایت می شوند.

هر کدام از این قسمت ها وظیفه ای دارند که به طور مفصل به شرح آن ها می پردازیم .

انتخاب هدرز ، کاتالیزور،انباره اگزوز و سر اگزوز خوب می تواند کمک کند تا موتور اتومبیل به بیشترین بازدهی خود برسد ، پس تلاش ما بیشتر بر روی آشنایی با انواع این قسمت ها و انتخاب آگاهانه آن ها با توجه به نیاز افراد مختلف است.

هر چه لوله‌ها کوتاهتر باشد، قطر آنها بزرگتر است، یعنی طرح کلی ۱ ـ ۴، و کلکتورهای بزرگ اوج hp بالاتری دارند زیرا سرعت ۲۴۰ بعداً‌در امتداد rpmها بدست می‌آیند. این گشتاور را بعد از اوج گشتاور بالاتر نگه می‌دارند.

هر چه لوله‌های اولیه بلندتر باشند، قطرها کوچکتر هستند، یعنی طرح کلی ۱ ـ ۲ ـ ۴، و کلکتورهای کوچکتر اوج گشتاوری دارند که قبلاً در دامنه rpm روی داده‌اند. زیرا ۲۴۰ زودتر بدست آمده و این گشتاور را قبل از گشتاور اوج بالاتر نگه می‌دارند.

سیستم اگزوزی که انداز آن بطور مناسبی تعیین شده باشد، کل پتانسیل قدرت یک موتور را آزاد یا استخراج میکند. موتور این قدرت را ایجاد میکند اما بدلیل ناکارآمدی سیستم اگزوز (بدلیل فشار برگشتی و وارونگی)، جلوی این قدرت و نیرو گرفته شده و هرگز در چرخها نشان داده نمیشود. بنابراین در واقع، یک سیستم اگزوز خوب قدرت یا نیرویی تولید نمیکند

فایل ورد کامل مطالعه و تحلیل عملکرد منیفولد و سیستم اگزوز خودرو با رویکرد مهندسی مکانیک
فهرست مطالب

چکیده۱

مقدمه. ۳

فصل اول:۵

هدر۵

هدر (مانیفلد)۶

فشار برگشتی.. ۷

تأثیرات طراحی هدر ـ اگزوز بر قدرت موتور۸

طراحی هدرز۱۱

ایده‌هایی برای طراحی هدر۱۴

قطر لول اولیه. ۱۸

اهداف یک سیستم کامل هدر و اگزوز۲۲

پنج فاکتور طراحی هدر که روی مکانی که اوج گشتاور روی می‌دهد تأثیر می‌گذارد.۲۳

۱ ـ قطر (یا سطح مقطع لوله هدر)۲۴

۲) طول.. ۲۷

۳ ـ ادغام قطر، طول، زاویه و طرح نقشه کلکتور۲۸

انوع کلکتور۳۱

طول کلکتور۳۲

پهنای کلکتور۳۲

زاویه‌های شیب (taper)33

کاتالیست کانورتور۳۴

۵ ـ طرح کلی هدر: ۱ ـ۴ در برابر ۱ ـ ۲ ـ ۴:۳۷

نتیجه‌گیری از طراحی هدر۳۸

خلاصه. ۳۹

فصل دوم:۴۱

اگزوز۴۱

طراحی اگزوز۴۲

طراحی اصلی.. ۴۲

cat back. 43

بطور کلی سه طرح اگزوز وجود دارد:۴۴

مشخصه‌های مهم اگزوز که می‌بایست در نظر داشت:۴۵

۱ـ قطر عامل اصلی است:۴۵

۲-طول لول ابتدایی.. ۴۷

۳ ـ مواد عایق در منبع اگزوز (muffler):48

۴ ـ عامل زنگ زدگی:۴۸

۵ ـ ضخامت نسبی (گیج) مغزی:۴۹

۶ ـ وسایل و تجهیزات لوله اگزوز۵۰

پوشش اگزوز (wrap)52

۳ کار وجود دارد که می‌توان با انجام آنها جذب حرارت را در سیستم اگزوز کاهش داد:۵۳

پوشش پودری.. ۵۳

پوشش نواری اگزوز۵۴

صدا و جریان در اگزوز۵۶

طراحی اگزوز۵۸

گاز خروجی اگزوز۵۹

پالس‌های اگزوز۶۰

چند واقعیت از اگزوز برای آگاهی.. ۶۲

نکته: نیاز به کمی پس فشار بیشتر در قدرت های میانی.. ۶۴

خودروهای سواری تنفس طبیعی.. ۶۷

اگزوز غیرتوربو. ۶۸

عملکرد حرفه ای مسابقه‌‌ای.. ۶۸

هدرها (مانیفلدهای ضد برگشتی.. ۶۹

سیستم‌های اگزوز توربو. ۷۰

هدرهای اگزوز توربو. ۷۱

شیر ایمنی فشار بالا (waste gate)73

خلاصه. ۷۵

منابع و سایت های اطلاع رسانی ۸۵

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.