فایل ورد کامل مطالعه علمی رابطه میان موسیقی و میزان دقت در دانشجویان دختر دوره کارشناسی دانشگاه تهران


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مطالعه علمی رابطه میان موسیقی و میزان دقت در دانشجویان دختر دوره کارشناسی دانشگاه تهران دارای ۱۵۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه علمی رابطه میان موسیقی و میزان دقت در دانشجویان دختر دوره کارشناسی دانشگاه تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه علمی رابطه میان موسیقی و میزان دقت در دانشجویان دختر دوره کارشناسی دانشگاه تهران۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه علمی رابطه میان موسیقی و میزان دقت در دانشجویان دختر دوره کارشناسی دانشگاه تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه علمی رابطه میان موسیقی و میزان دقت در دانشجویان دختر دوره کارشناسی دانشگاه تهران :

فایل ورد کامل مطالعه علمی رابطه میان موسیقی و میزان دقت در دانشجویان دختر دوره کارشناسی دانشگاه تهران

چکیده

موسیقی واقعیتی سازمان یافته است . رویدادی واقعی که در زمان اتفاق می افتد و توجه به لحظه فرد را طلب می کند . در موسیقی خصوصیات ذاتی معینی وجود دارد که موجب طلب ، اجاره ، تحریک و برانگیختن رفتارهای خاصی می شود . حتی گوش دادن به موسیقی می تواند تمرینی برای مغز در زمینه افزایش تمرکز و قدرت تفکر باشد . نظم و ساختار موجود در موسیقی ، خصوصاً در ریتم آن می تواند در تشکل درک شخصی از جهان کمک کند .

موسیقی نوعی محرک احساسی قوی و تجربه ای چند حسی است . موسیقی شامل اصواتی است که شنیده می شود ( تحریک شنوایی ) و ارتعاشاتی که می تواند احساس شود ( محرک لمسی ) و اجراهای زنده آن تحریک بینایی را به وجود می آورد . ریتم ها و ملودیهای انتخابی می تواند با ایجاد تأثیرات مطبوع به حفظ توجه اشخاص کمک کند و از طریق تجربیات سازمان یافته موزیکال تقویت آن را سهل تر کند .

بنابراین هدف از این پژوهش این است که آیا موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز دانشجویان تأثیر گذار باشد و با توجه به این که تم های آرام بخش موسیقی است و خیز زیادی ندارد و هیجانی ایجاد نمی کند و ریتمی ملایم و پیوسته دارد ، می توان به تأثیر آن بر روی تمرکز دانشجویان پی برد . از آنجا که آرام بخش بودن یا نبودن موسیقی می تواند تأثیر متفاوتی در تمرکز دانشجویان بگذارد ، با پی بردن به آن می توان به دانشجویان خدمات ویژه ای ارائه داد .

جامعه آماری دانشجویان دختر مقطع کارشناسی روان شناسی دانشگاه تهران مرکزی است که نمونه آماری پژوهش حاضر را نفر دانشجو دختر مقطع کارشناسی دانشگاه تشکیل می دهندکه برای نفر آنها موسیقی اجرا شده و برای نفر اجرا نشده است . روش نمونه گیری در این پژوهش از نوع نمونه گیری در دسترس است . نوع پژوهش حاضر از نوع تحقیق شبه آزمایشی است .ابزار مورد استفاده آزمون تولوز پیه رون می باشد که با استفاده از روشهای آماری به بررسی داده ها پرداخته ، در نهایت نتایج ذیل استخراج شده است : بین دو گروه آزمودنی آزمایش و گواه از نظر میزان دقت تفاوت معناداری وجود ندارد بنابراین می توان نتیجه گرفت شنیدن موسیقی آرام بخش بدلیل عدم کنترل عوامل مزاحم و ………. نتوانسته بر افزایش دقت آزمودنی تأثیر داشته باشد .

واژه های کلیدی: موسیقی، دقت و تمرکز، هنر درمانی

فایل ورد کامل مطالعه علمی رابطه میان موسیقی و میزان دقت در دانشجویان دختر دوره کارشناسی دانشگاه تهران
فهرست مطالب

چکیده

فصل اول

مقدمه

موسیقی

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت پژوهش

هدف تحقیق

سؤال پژوهش

فرضیه پژوهش

تعاریف مفهومی :

– موسیقی :

– دقت و تمرکز :

تعاریف عملیاتی

موسیقی :

– دقت :

فصل دوم

پیشینه تحقیق

هنر درمانی

تعریف هنر

مقدمه

تعریف کنونی هنر درمانی

بیانیه ارسالی انجمن هنر درمانی آمریکا ( AATA )

هنر درمانی به عنوان یک تخصص

تاریخچه :

سرآغازها

وضعیت موجود

جایگاه تئوری در هنر درمانی

روش شناسی در هنر درمانی

تعریف موسیقی درمانی :

موسیقی درمانی چیست ؟

موسیقی درمانگر کیست ؟

بیشترین کاربرد موسیقی درمانی چیست ؟

چه نوع پژوهشهایی وجود دارد ؟

اهداف موسیقی درمانی

فهم موسیقی

پژوهشهایی در زمینه تأثیر موسیقی درمانی

موسیقی درمانی برای همه

اصول موسیقی

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت تحقیق:

سوالات تحقیق :

ابزار تحقیق :

مقدمه

فالگیری چیست؟

سوابق نظری

سوابق تجربی

مقدمه

انواع فال :

دلایل و عواملی که باعث گرایش به فال می شود؟

فالگیر کیست؟

زنان مشتریان اصلی فالگیری :

پیامدهای گسترش پدید فالگیری

فصل سوم

تعریف تحقیق و انواع روشهای تحقیق

روش تحقیق:

نمونه گیری و روش نمونه گیری:

روش جمع آوری:

فصل چهارم

مقدمه

فصل پنجم

بحث و نتیجه گیری

بیان مشکلات تحقیق

آمادگی

شنیدن موسیقی

جمع آوری و جذب انرژی

تغییر جلسه های شفا بخشی

ابزار اصلی موسیقی درمانی

ابزار شماره موسیقی

سبکهای موسیقی وریتم

ابزار شماره موسیقی

درمان از طریق تن و آلات موسیقی

ابزار شماره موسیقی

درمانهای صوتی

زبان عملیات عالی مغز

تأثیر علمی لالائی ها

پیدایش صوت و تأثیرات موسیقی موزارت

هوش تجسمی

تجدید حیات صوتی

بالا بردن سرعت یادگیری

گوش دادن به موسیقی

الف -شنیدن اصوات ( آناتومی صدا ، شنیدن ، گوش کردن )

ب – هیأت صوت

دیدن صوت

هنر شنیدن

گوش راست وگوش چپ

گوش و حالت بدن

دو چنگ هماهنگ

صدا درمانی

داستانهای شفابخش معجزه آسا

اختلال کمبود توجه

بیماری آلزایمر ( فراموشی )

تاریخ موسیقی درمانی

چکیده ای از تاریخ موسیقی درمانی

طبقه بندی عاطفی تم های موسیقی

تم های آرام بخش

موسیقی درمانی در تاریخ ادبیات ایران

عوامل تعیین کننده انتخاب محرک

همبسته های فیزیولوژیایی توجه

تقسیم بندی دقت

الف – متمرکز :

ب – پراکنده :

شرایط دقت

اقسام دقت

عوامل مؤثر بر دقت

الف – عوامل خارجی :

ب – عوامل روانی :

ابزار سنجش دقت

فصل سوم

روش اجرای تحقیق

جامعه

نمونه و روش نمونه گیری

روش پژوهش

ابزار و وسایل اندازه گیری

روش انجام آزمون

روش نمره گذاری آزمون

روشهای آماری

آمار توصیفی :

آمار استنباطی :

مقدمه

بیان مسئله

اهداف تحقیق:

اهمیت و ضرورت تحقیق:

تعاریف مفاهیم و متغیرها:

سوالات تحقیق :

مقدمه

فالگیری چیست؟

فالگیری به مثابه آگاهی کاذب در خلاء آگاهی :

فصل چهارم

تجزیه و تحلیل داده ها

مقدمه

بیان مسئله

اهداف تحقیق:

اهمیت و ضرورت تحقیق:

تعاریف مفاهیم و متغیرها:

سوالات تحقیق :

ابزار تحقیق :

سوابق تجربی

تعاریف مفاهیم و متغیرها:

سوالات تحقیق :

ابزار تحقیق :

فصل پنجم

نتیجه گیری و بیان پیشنهادات و محدودیت ها

موسیقی درمانی

موسیقی

جامعه آماری

ابزارسنجش

نتایج تحقیق

نظر پژوهشگر

محدودیت ها

پیشنهادات

منابع

ضمائم

مقدمه

برای مواجهه شدن با سوالات بی شمار این جهان درهایی از رنج های بی شمارش راهی جز رشد هوشیارانه ای برای پیمودن نیست . این هوشیاری ، آن نوع هوشیاری است که از خلال رویا شدن حس زیبا شناسی و ادراک آن حاصل می شود و تداوم می یابد .

این هوشیاری روح شناخت زیبائی های این جهان را در زبان موسیقی ، زبان رقص ( ریتم حرکت) و زبان شعر که به بیانی مهربان ترین و شاید عاشقانه ترین پیام های خلقت می باشند ، بازشناسی می کند و آنها را بعنوان فرزندان هنر به قالب هویت می کشاند و پیام آنها را به زبان رنگ – شکل – طراحی – نقاشی و نور و ………. تفسیر نموده و با نهادو درون انسان و هستی پیوند می دهد و معنا می کند ( کنگره هنر درمانی ، )

هنر این چشمه زاینده که آب حیات از آن می جوشد ، دارای ارزش جاودانگی و بخشیدن حیات ابدی است . هر کس بخواهد حیات جاودانه بیابد باید در آن وارد شود و شستشو کند . تمام کائنات و عالم خلقت غرق در دریای هنرند و با صدا و رقص و حرکت ، سجود خود را در برابر سازنده خود بجا آورده و نماز می گذارند .

موسیقی

موسیقی نیازی فیزیولوژیک ، ذهنی ، احساسی ، اجتماعی ، فرهنگی در زندگی انسان است و از این طریق نیازهای ریشه ای گسترده در تار و پود زندگی بشر پیدا کرده است .

موسیقی رابطه زیستی و فیزیولوژیک با مغز آدمی دارد . ریتم ، محرک بیولوژیک و ملودی لذّت خوشی و خیال انگیزی است . به این دلیل کوچکترین کنش ریتمیک و نوای موزون روح و جسم را بر می انگیزد .

از آغاز نوزادی بدون آن که آموزشی در کار باشد توجه به ریتم وملودی وجود و مغز به هماهنگی ، نظم و سازماندهی اصرار و گرایش دارد و موسیقی جلوه و تشابهی از این هماهنگی است .

موسیقی نیازی شناختی است . با توجه به موسیقی دنیایی از زیبائی ها ، رمز و راز صوت ها ، هماهنگی ها و وحدت اجزا و ارضای خیال انگیزی ها گشوده می شود و ذهن از ورود به تصورهای تازه ،الهام و خلق افکار جدید لذّت می برد . اندیشه ها و افکاری که در ذات دانش موسیقی وجود دارد وبا کنجکاوی بشر اندکی از آن کشف شده و دانش گسترده موسیقی امروزی را بوجود آورده است .

از سوی دیگر موسیقی با عناصر ذهنی مانند تخیّل ، حافظه ، تداعی ، الهام و …….. درآمیخته که در نتیجه آن مقوله ای شناختی بوجود آورده است.

امّا موسیقی بیش از هر چیزی نیازی عاطفی و احساسی است . موسیقی سیستم عواطف مغز را به سرعت تحریک می کند و به تحریک احساسی و فرافکنی حالت های درونی و هم حسی منجر می شود و از همه مهم تر احساس ها را وسعت می بخشد .

هم چنین موسیقی نیازی اجتماعی است و همبستگی در ذات مطبوع آن وجود دارد . هر جا موسیقی جاری است گروهی در کنار هم جمع اند زیرا موسیقی به راحتی می تواند احساس ها و بیان مشترکی را در جمع بوجود آورد و نیروی عمومی را بر انگیزد . موسیقی نیروی همدلی است ، از آن می توان در تفاهم اجتماعی و سلیقه ملّی بهره جست .

نوع فایل: word

سایز: ۱۱۹ KB

تعداد صفحه:۱۴۷

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.