فایل ورد کامل تحلیل میزان آشنایی مدیران با مفهوم ارتباطات یکپارچه در بازاریابی و تأثیر آن بر عملکرد سازمانی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل تحلیل میزان آشنایی مدیران با مفهوم ارتباطات یکپارچه در بازاریابی و تأثیر آن بر عملکرد سازمانی دارای ۳۵۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل تحلیل میزان آشنایی مدیران با مفهوم ارتباطات یکپارچه در بازاریابی و تأثیر آن بر عملکرد سازمانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل تحلیل میزان آشنایی مدیران با مفهوم ارتباطات یکپارچه در بازاریابی و تأثیر آن بر عملکرد سازمانی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحلیل میزان آشنایی مدیران با مفهوم ارتباطات یکپارچه در بازاریابی و تأثیر آن بر عملکرد سازمانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل تحلیل میزان آشنایی مدیران با مفهوم ارتباطات یکپارچه در بازاریابی و تأثیر آن بر عملکرد سازمانی :

فایل ورد کامل تحلیل میزان آشنایی مدیران با مفهوم ارتباطات یکپارچه در بازاریابی و تأثیر آن بر عملکرد سازمانی

چکیده

پژوهش حاضر درصدد پاسخگویی به این سؤال است که بر اساس قرائن موجود تجربی و علمی، مدیران بازارایابی شرکتهای دولتی و خصوصی در زمینه مواد شوینده مستقر در تهران، تا چه میزان با مفهوم جدید ارتباطات یکپارچه (IMC) آشنا بوده و تا چه میزان از تکنیکهای آن در طراحی استراتژی بازاریابی خود استفاده می کنند.

ارتباطات بازاریابی به مدیران یادآوری می کند که همه عناصر تبلیغات و ارتباطات باید به صورت یکپارچه با یکدیگر هماهنگ شوند تا همانند صدای سازهای یک ارکستر سمفونیک که هدف مشخصی را دنبال می کند به گوش برسند.

پژوهش حاضر تحت عنوان «بررسی میزان آشنائی مدیران با مفهوم ارتباطات یکپارچه بازاریابی»

در محدوده زمانی سال و در قلمرو مکانی شرکت های خصوصی و دولتی فعال در زمینه تولید مواد شوینده و بهداشتی در تهران صورت پذیرفته است. هدف اصلی این تحقیق شناسایی میزان آشنائی مدیران با این مفهوم و استفاده ازراهکارهای آن در تدوین استراتژی بازاریابی شرکت هایشان می باشد.

با توجه به چارچوب‌های نظری تحقیق در حوزه های مخاطب ،محتوای پیام و رسانه ها ، پژوهش

حاضر در صدد یافتن پاسخ به این پرسش است که در میان شاخص IMC و بازاریابی مدرن ، کدام شاخص ها در حوزه بازاریابی در ایران اجرا شده و یا قابل اجرا می باشند و کدام شاخص ها با توجه به تفاوت های فرهنگی ایران با کشورهای غربی که مهد تمدن بازاریابی هستند ، غیر قابل اجرا هستند؟

تحقیق حاضر جزء تحقیقات کاربردی و از نظر روش جمع‌آوری داده‌ها ، جزء تحقیقات توصیفی و از نوع پیمایش می‌باشد.

جامعه آماری این تحقیق متکی به جمع‌آوری داده‌ها از مدیران ارشد بازاریابی بوده است.به منظور گردآوری اطلاعات ، پرسش‌نامه ای‌ با سؤال طراحی گردید که برای تمام مدیران بازاریابی شرکت های تولید کننده مواد شوینده و بهداشتی در تهران به صورت حضوری توسط شخص محقق برده شد .

برای تجزیه و تحلیل اطلاعات ، ابتدا داده‌های تحقیق از پرسش‌نامه‌ها استخراج و در رایانه ثبت شد و با استفاده از نرم‌افزار آماری SPSS در بخش روش‌های توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت .

نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که اکثریت مدیران بازاریابی شرکت های مواد شوینده و بهداشتی جوان ، تحصیلات کارشناسی و از هر دو جنس زن و مرد می باشند.در این شرکت ها به تعیین مشخصات مشتریان بالقوه قبل از تولید یک محصول جدید ،برقراری ارتباط طولانی با مشتریان و آگاه فرض کردن آنها ، انتخاب گروه بازاریابی مجزا برای هر نام تجاری،ایجاد صمیمیت بین اعضاء ، مشتری فرض کردن کارکنان شرکت ، ایجاد زمینه ای برای ارائه خلاقیت توسط کارکنان ، تلاش برای همکاری بین واحدهای متفاوت شرکت در جهت یکیارچه کردن اهداف شرکت ، توجه به پایگاه اجتماعی مخاطبان برای درک بهتر ییام ها ،تبلیغ محصول ویژه در رسانه هایی با مخاطب محدود ،توجه به تبلیغات رقبا ، سنجش رابطه بین میزان تبلیغات و میزان فروش و استفاده از تکنیک پیشبرد فروش ، در حد متوسط و پایینی توجه می شود .به منظور اتخاذ تصمیم های اساسی در مورد محصولات به ترتیب مدیران بازاریابی ، فروش ،تبلیغات ، روابط عمومی و نام تجاری شرکت دارند و برای تدوین استراتژی بازاریابی و تولید یک محصول جدید به تمام فاکتورها در حد یکسانی توجه می شود .

شرکت های شوینده و بهداشتی به اصلاح روش های بازاریابی مرسوم شرکت ،دخالت اعضاء گروه بازاریابی در تصمیم گیری های اساسی ، توجه به تمایز محتوایی پیام ها در زمان انتخاب رسانه مورد نظر ، توجه به بازخورهای مخاطبان و تاٌثیرگذاری آن بر روی سیاست گذاری آینده در حد زیاد و قابل قبولی می باشد .

در این شرکت ها میزان اهمیت به تولید محصول ویژه ، استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و داشتن شعار تبلیغاتی با موضوع جهانی بسیار ناچیز می باشد .

واژه های کلیدی: ارتباطات بازاریابی یکپارچه ، رسانه ها، تبلیغات، پیشبرد فروش، حمایت مالی

فایل ورد کامل تحلیل میزان آشنایی مدیران با مفهوم ارتباطات یکپارچه در بازاریابی و تأثیر آن بر عملکرد سازمانی
فهرست مطالب

مقدمه‌

فصل‌ اول‌: کلیات‌

— بیان مسئله‌ ‌

-ـ اهمیت تحقیق

ــ اهداف‌ تحقیق

ــ سؤالات‌ تحقیق‌

ــ جامعه‌ آماری‌

ــ روش‌ تحقیق‌

ــ تکنیک‌ جمع‌آوری‌ اطلاعات‌ (ابزار پژوهش

ــ روش‌ تجزیه‌ و تحلیل‌ اطلاعات‌

ــ موانع‌ تحقیق‌

–یافته های پژوهش

— مبانی نظری ..

— نظریه جریان دو مرحله ای .

— نظریه استحکام

— نظریه استفاده- رضایتمندی

— نظریه سلسله مراتب تأثیرات ارتباطی

— نظریه پذیرش

— نظریه انگیزشی

— نظریه های خصیصه منفرد

— نظریه شخصیتی چند خصیصه ای

— نظریه های مخاطب شناسی

فصل‌ دوم‌: بررسی‌ ادبیات‌

بخش‌ اول‌:

ــ تعریف واژگان‌ .

ــ- مفهوم ارتباط .

ــ- مفهوم‌ ارتباطات .

ــ- مفهوم‌ بازاریابی ..

ــ- مفهوم‌ ارتباطات بازاریابی .. ــ- مفهوم‌ مدیریت بازاریابی .

ــ- مفهوم‌ ارتباطات یکپارچه بازاریابی . ــ- مفهوم‌ رسانه ها .

ــ- مفهوم‌ تبلیغات .

ــ- مفهوم‌ پیشبرد فروش .

ــ- مفهوم‌ فروش مستقیم .

ــ- مفهوم‌ فروش شخصی .

ـ– مفهوم‌ روابط عمومی .

ــ- مفهوم‌ حمایت مالی .

ــ- مفهوم‌ فروش رابطه ای .

بخش‌ دوم‌:

ــ سیر تحولات بازاریابی .

ــ دوران تکامل مدیریت بازاریابی .

ــ فلسفه های مدیریت بازاریابی .

-ــ گرایش تولید .

-ــ گرایش محصول .

-ــ گرایش فروش .

-ــ گرایش بازاریابی .

-ــ گرایش بازاریابی اجتماعی .

ــ تعاریف بازاریابی .

ــ ابعاد تعاریف بازاریابی .

-ــ نیازها و خواسته ها .

-ــ مبادله

-ــ بازار

ــ ابعاد گوناگون Marketing

-ــ بازارگرایی

-ــ بازارشناسی

-ــ بازاریابی

-ــ بازارسازی

-ــ بازارگردی

-ــ بازارسنجی

ـــ بازارداری

ـــ بازارگرمی

ـــ بازارگردانی

–شش گام برنامه بازاریابی

بخش‌ سوم:

ــ بازاریابی نوین

ــ ماهیت ارتباطات بازاریابی

— مفهوم ارتباطات یکپارچه بازاریابی

— فرآیند برنامه ریزی IMC

ــ اهداف ارتباطات یکپارچه بازاریابی(IMC)

ــ فاکتورهای رشدIMC

ــ ارتباطات بازاریابی وIMC

ــ پنج فاکتور کلیدیIMC

ــ اهداف IMC .

ـ ـ ویژگی های اصلی IMC96

۱۱ــ آمیخته تبلیغات وIMC98

۱۲ ــ به سوی یکپارچگی

ــ نقش IMC در بازاریابی مدرن( گام

–بازاریابی مبتنی بر ارتباطات یکپارچه بازاریابی

ــ آینده بازاریابی مبتنی بر IMC110

۱۶ ــ فرآیند هشت مرحله ای IMC113

۱۷ ــ فرآیند برنامه ریزی مرحله ای هشت مرحله ای IGMC115

۱۸ ــ فرآیند IMC (گونرینگ )

ــ مراحل توسعه IMC121

۲۰ ــ موانع موجود بر سر راه اجرای IMC 125

۲۱ ــ مقیاس های تعیین اهداف و اندازه گیری IMC129

بخش‌ چهارم‌:

ــ فرآیند ارتباطات در IMC 137

۱-۱ــ عناصر فرآیند ارتباط

-ــ مراحل ایجاد ارتباطات اثربخش با مشتریان

-ــ مراحل برنامه ارائه خدمات به مشتریان ( مرحله

ــ انتخاب رسانه ها

ــتبلیغات

-ــ میزان تبلیغات

-ــ تعیین اهداف تبلیغات

-ــ تعیین بودجه تبلیغات

ـــ تعیین استراتژی تبلیغات

ـــ عملکردهای تبلیغات‌

ـــ ویژگی های ساختار پیام در تبلیغات‌

ـــ خصوصیات جاذبه ها در تبلیغات‌

ـــ تبلیغات و آگهی ها

ـــ گام های اصلی برنامه تبلیغات و آگهی ها

ـــ تبلیغ شفاهی و رهبران عقاید

ــ ترویج .

-ــ عوامل مؤثر در ترکیب ترویج .

-ــماهیت و اهمیت ترویج

-ــ روش های ترویج ..

-ــ ماهیت ابزار های ترویج .

-ــ عوامل مؤثر در تعیین ترکیب فعالیت های ترویجی..

ــ پیشبرد فروش ..

-ــ تصیمات اصلی در امور پیشبرد فروش ..

ــ فاصله بین فروش و بازاریابی ..

ــ روابط عمومی بازاریابی ..

-ــ ابزارهای مهم روابط عمومی ..

-ــ مهمترین اقدامات در مورد روابط عمومی

-ــ اجرای برنامه روابط عمومی ..

-ــ ارزیابی نتایج روابط عمومی ..

ــ حمایت مالی ..

فصل‌ سوم‌: روش‌ تحقیق‌

ــجامعه‌آماری‌

ــ روش‌ و ابزار جمع‌آوری‌ اطلاعات‌

ــ روش‌ تحقیق‌ در علوم اجتماعی

— روش‌ کار در تحقیق‌ حاضر

ــ اعتبار صوری‌ پرسشنامه‌

ــ روش‌ تجزیه‌ و تحلیل‌ اطلاعات‌

— سؤالات‌ تحقیق

— مستندات سؤالات‌ تحقیق

فصل‌ چهارم‌: یافته‌های‌ تحقیق‌

— تجزیه و تحلیل داده های توصیفی

فصل‌ پنجم‌: پیشنهادات‌

بخش‌ اول‌:

ــ نتیجه‌گیری‌

بخش‌ دوم:

ــ پیشنهادات‌

منابع

پیوست‌

فصل اول

کلیات

-)بیان مسأله

پژوهش حاضر درصدد پاسخگویی به این سؤال است که بر اساس قرائن موجود تجربی و علمی، مدیران بازارایابی شرکتهای دولتی و خصوصی در زمینه مواد شوینده مستقر در تهران، تا چه میزان با مفهوم جدید ارتباطات یکپارچه (IMC) آشنا بوده و تا چه میزان از تکنیکهای آن در طراحی استراتژی بازاریابی خود استفاده می کنند.

ارتباطات بازاریابی به مدیران یادآوری می کند که همه عناصر تبلیغات و ارتباطات باید به صورت یکپارچه با یکدیگر هماهنگ شوند تا همانند صدای سازهای یک ارکستر سمفونیک که هدف مشخصی را دنبال می کند به گوش برسند.

(آمیکو به نقل از حیدرزاده- -)

-)اهمیت تحقیق:

امروزه با توجه به جهانی شدن و توسعه فن آوری های نوین، مفاهیم جدیدی منجمله، بازاریابی ارتباطی ارائه شده است. مفهوم IMC فرصتهای زیادی در پیش روی شرکتهای مختلف قرار داده است.

امروزه شرکتهای بزرگ دنیا از بازاریابی انبوه رویگردان شده و با توجه ویژه به مقوله ارتباطات، توجه خود را به یکپارچه کردن ارتباطات بازاریابی (مدیریت بازار) معطوف نموده اند.

ارتباطات یکپارچه بازاریابی (IMC) فعالیتی است جهت متحد کردن همه ابزارهای ارتباطی بازاریابی و مشارکت و گسترش دادن پیامها برای برقراری ارتباط دوطرفه با مخاطبان هدف از یک راه تازه.

برنامه IMC از برنامه های سنتی تبلیغاتی خیلی پیچیده تر می باشد زیرا که منابع پیام بیشتر، ابزارهای ارتباطی بیشتر و مخاطبان بیشتری را مد نظر قرار می دهد.

با توجه به موارد ذکر شده و هزینه های سرسام آور تبلیغات برای شرکت های تجاری، در سال پیشنهاد شد که با محوریت قرار دادن ارتباطات در فرآیند بازاریابی ضمن برقراری ارتباطات مؤثر با مخاطبان، می توان تا مقدار زیادی هزینه های مرتبط با تبلیغات انبوه را کاهش داد و با استفاده از بخش ارتباطات و روابط عمومی، موفقیت های بیشتری را کسب کرد.

نوع فایل: word

سایز: ۶۵۰ KB

تعداد صفحه:۳۴۳

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.