فایل ورد کامل بررسی روشهای نوین تأمین منابع مالی شهرداریها در توسعه و عمران شهری با رویکرد اقتصادی و حقوقی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل بررسی روشهای نوین تأمین منابع مالی شهرداریها در توسعه و عمران شهری با رویکرد اقتصادی و حقوقی دارای ۱۷۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل بررسی روشهای نوین تأمین منابع مالی شهرداریها در توسعه و عمران شهری با رویکرد اقتصادی و حقوقی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل بررسی روشهای نوین تأمین منابع مالی شهرداریها در توسعه و عمران شهری با رویکرد اقتصادی و حقوقی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل بررسی روشهای نوین تأمین منابع مالی شهرداریها در توسعه و عمران شهری با رویکرد اقتصادی و حقوقی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل بررسی روشهای نوین تأمین منابع مالی شهرداریها در توسعه و عمران شهری با رویکرد اقتصادی و حقوقی :
فایل ورد کامل بررسی روشهای نوین تأمین منابع مالی شهرداریها در توسعه و عمران شهری با رویکرد اقتصادی و حقوقی
شهرداری بعنوان یک نهاد عمومی عهده دار مدیریت شهری و تامین کننده خدمات و نیازهای اساسی شهروندان می باشد. شهرداری ها جهت دستیابی به این اهداف تشکیل و وظایف مختلفی براساس قانون به عهده آنها گذاشته شده است. بر این مبنا شهرداری سازمانی است محلی که طبق اصل عدم تمرکز اداری به منظور اداره امور محلی از قبیل عمران و آبادی ، بهداشت شهر و رفاه شهروندان و ساکنان آن تأسیس می شود.
شهرداری ، نوعی سیستم اداره شهر است و از دو واحد به نام شورای شهر و اداره شهرداری تشکیل شده است که اولی قوه ناظر و تصمیم گیرنده در شهر و دومی مجری آن است؛ به عبارت دیگر صفت بارز این سیستم آن است که تعیین خط مشی و سیاست کلی امور شهر در دست هیأتی به نام شورای شهر قرار می گیرد و اجرای نظریات و سیاست کلی مزبور به عهده مأموری به نام شهردار واگذار می شود و شهردار در مقابل شورای شهر مسئول و جوابگوی عملیات اداره شهرداری یعنی دستگاه اجرایی تحت نظر خود است. اگر شهرداری در انجام وظایف خود تخلف و یا قصوری کرد ، به وسیله نمایندگان منتخب اهالی و ساکنان شهر که در شورای شهر هستند ، استیضاح می شود و اگر مورد تأئید نبود با رأی آنها برکنار میگردد.
شهرداری به عنوان یکی از ارکان بنیادی مدیریت شهری مانند دیگر سازمانها برایحفظ ارتقای کارایی خود باید از اصول تعادل بین منابع درآمدی و هزینهها به عنوان یکرویکرد اساسی در تأمین و مصرف منابع مالی خود استفاده کند. درآمد برای شهرداریهایکی از چالشهای این بنیاد شهری در شهرهای مختلف اعم از بزرگ و کوچک میباشد.
ازسوی دیگر شهروندان هر شهری با توجه به رشد روزافزون نیازهای خود و نیاز به بالارفتن سطح خدمات مختلف شهری خواستار ارائه خدمات متنوع و مناسب از سوی شهرداریهاهستند که این امر نیز وجود درآمدهای پایدار برای شهرداریها حتی در مقیاس کوچکتر وبرنامهریزی اصولی و مدون براساس این درآمدها را به امری لازم و ضروری در مدیریتشهری و جلب رضایت شهروندان تبدیل کرده است.
مطالعات در زمینه تجارب کشورها در زمینه ی دستیابی به درآمدهای شهری جدید و اصلاح آن ها همگی بر این موضوع اتفاق نظر دارند که کسب درآمد و تامین منابع مالی شهری به منظور ایجاد کالا و خدمات مورد نیاز شهروندان، ضمن اینکه یکی از اهداف اساسی هرجامعه شهری است، چنانچه این گونه درآمدها سبب کاهش شرایط کیفی زندگی گردیده و کیفیت زیستگاههای انسانی ( شهرها ) را به خطر بیندازد، به عنوان درآمدهای پایدار و درآمدهای سالم( مطلوب) تلقی نمی گردند.
هرگونه تلاش جهت فعال کردن درآمدها و ایجاد منابع مالی جدید باید به دو مقوله ی مطروحه یعنی تداوم داشتن در طول زمان و مطلوب بود آن ها در چهارچوب ضوابط شهرسازی صورت پذیرد.(شرزه ای ،۱۳۸۷،صص ۲۴-۲۵)
نگرش موردی ومقطعی به نظام درآمدی شهرداری ها وعدم تعیین تکلیف آن در قالب یک نظام کلان اقتصادی، عدم شفافیت نظام بودجه و درآمد شهرداری ها به همراه هدفمند نبودن شکل گیری و تأسیس سازمان های تابعه و توزیع نامناسب بعضی از درآمدها و نبود ساختار تشکیلات مناسب ازدیگر چالش های درآمدی است. با توجه به تمامی مسایل مذکور باید راه های درآمدی درجهت کاهش هزینه ها مورد توجه مدیران شهری باشد تا تمام ابعاد درآمدی چه ازمنظر جایگاه قانونی، چه مکانیزم های دولتی وهم سهمی که از دولت و وزارت کشور به شهرداری پرداخت می شود و درنهایت مشارکت مردمی درقالب عوارض ازبرنامه های آتی، آینده روشنی را برای شهرها رقم بزند. عبور از حوزه فعالیت های خرد به فعالیت های کلان تر همچون مشارکت در پـــروژه هـای چنــد منظـــوره، فـــرصت پرداختن مدیریت شهری به دیگر بخش هایی را فراهم می آورد که جز با اعمال مدیریت مستقیم، سامان نمی یابد. تامین درآمدهای غیرنقدی که با مهندسی مجدد فرآیندها به دست می آید، کارآمدی منابع غیرنقدی را در بعضی حیطه ها تضمین کــرده است. در حالی که بعضی کارشناسان تنها منبع درآمد شهرداری ها را دریافت عوارض، عنوان کرده و از این رو این نهادها را نیازمند کمک دولت می نامند، این خود شهرداری ها هستند که باید با مطالعات عملی و تقویت پشتوانه های مدیریت اندیشه – عمل، از وابستگی به دولت بکاهند و از استانداردسازی روش های دستیابی به درآمدهای پایدار بهره ببرند. با مقایسه ای بسیار سطحی و گذرا و مقایسه کشورهای آلمان ، اندونزی ، انگلیس ، فرانسه وتایلند که نمونه ایاز کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته هستند و نیز شهر تهران که کلانشهریرو به توسعه است می توان دریافت که درآمدهای ناپایدار کنونی شهرداری هاکه بیش از همه به فروش تراکم وابسته است نمی تواند متضمن رشد منطقی در اینکلانشهر باشد و در واقع بدون داشتن درآمدهای پایدار نمی توان انگیزه زیادیبرای اجرای پروژه های طولانی و کلیدی ایجاد کرد.
شهرداری شاهرود بعنوان یکی از شهرداریهای بزرگ استان بعداز شهرداری سمنان دارای بالاترین درآمد وبودجه درطول سال است . شهرداری مذکوربه عنوان متولی و اداره کننده شهر ، می بایست جهت دهنده و سرعت دهنده فعالیت های بخش های دولتی و خصوصی باشند محدودیت های مالی و عدم تامین منایع مالی مورد نیاز برای انجام وظایف و ماموریت های قانونی و یا نیازها و مطالبات شهروندان یکی از مهم ترین چالشها و دغدغه های این شهرداری می باشد.در این پژوهش با توجه به موقعیت جغرافیایی شاهرود و قرارگیری آن درمسیر تراتزیتی تهران – مشهد، سعی شده است روشهای تامین منابع مالی و درآمدی شهرداری شاهرود مورد بررسی قرار گیرد .بنظر می رسد استفاده بهینه از قانون عوارض نوسازی و عمران شهری به عنوان منبع درآمدی پایداردرکنارمشارکت مردمی شرایط استقلال این شهرداری را فراهم مینماید
فایل ورد کامل بررسی روشهای نوین تأمین منابع مالی شهرداریها در توسعه و عمران شهری با رویکرد اقتصادی و حقوقی
فهرست مطالب
فصل اول : کلیات تحقیق
۱-۱- مقدمه ۲
۲-۱- بیان مساله تحقیق ۳
۳-۱- اهمیت وضرورت تحقیق ۵
۴-۱- فرضیات تحقیق ۶
۵-۱- اهداف تحقیق ۷
۶-۱- متغیرها ۸
۷-۱- پیشینه تحقیق ۹
۸-۱- روش تحقیق و مراحل آن ۱۲
۹-۱- مشکلات و موانع تحقیق ۱۳
فصل دوم : مبانی نظری تحقیق
مقدمه ۱۶
۱-۲- بررسی مفهوم شهرداری ومدیریت شهری ۱۷
۱-۱-۲- تاریخچه شهرداری ۱۷
۲-۲- مفهوم تامین مالی شهر۲۱
۱-۲-۲- تاثیر افزایش جمعیت و رشد شهرنشینی۲۱
۲-۲-۲- اثرات انتظاری و تظاهری۲۲
۳-۲-۲- افزایش قیمتها و هزینه ارائه خدمات۲۲
۴-۲-۲- نقش درآمدها در افزایش هزینه۲۳
۳-۲- منابع درآمد شهرداری ۲۳
۱-۳-۲- قیمتگذاری خدمات شهری یا فروش خدمات۲۱
۲-۳-۲-قیمتگذاری خدمات عمومی و نقش آن در کارائی۲۲
۳-۳-۲- قاعده قیمتگذاری براساس هزینه نهاییب منظور حفظ کارایی۲۲
۴-۳-۲- قیمتگذاری خدمات و کالاهای عمومی در صورت وجود منافع۲۳
۵-۳-۲- ابعاد توزیع درآمدی قیمتگذاری خدمات عمومی۲۶
۷-۳-۲-قانون مالیات برارزش افزوده۲۷
۸-۳-۲-معیارهای عوارض یا مالیات مطلوب
۲۷ ۴-۲- منابع درآمدی خارجی شهرداری۲۸
۱-۴-۲-روش استقراض۲۸
۲-۴-۲- روش استفاده از کمکهای بلاعوض دولت ۲۹
۵-۲- بررسی و مفهوم درآمدهای پایدار و ناپایدار ۳۰
۶-۲- تجارب کشورهای جهان ۳۴
۱-۶-۲- مدیریت شهری در کشور آلمان۳۴
۱-۱-۶-۲- مشارکت مردم با شهرداری۳۵
۲-۱-۶-۲- شهرداران۳۵
۲-۶-۲- مدیریت شهری در کشور تایلند۳۶
۳-۶-۲- مدیریت شهری در کشورانگلیس۳۹
۴-۶-۲- مدیریت شهری در کشور فرانسه۴۱
۵-۲-۲- مدیریت شهری در کشور اندونزی۴۴
۷-۲- مدیریت شهری در ایران۴۶
۸-۲- ساختار سازمانی شهرداری های ایران ۴۸
۹-۲- وظایف شهرداریها۴۹
۱۰-۲- سازمان شهرداریها ۵۳
۱۱-۲-تعریف بخشهای مختلف اقتصادی (خدمات ، کشاورزی وصنعت .۵۵
۱-۱۱-۲-خدمات۵۵
۲-۱۱-۲-صنعت۵۸
۳-۱۱-۲-کشاورزی۵۹
۱۲-۲-تعریف ضرایب همبستگی۵۹
فصل سوم: مطالعات جغرافیایی منطقه ای
۱-۳- ویژگیهای محیط طبیعی ۶۴
۱-۱-۳-موقعیت جغرافیایی استان سمنان ۶۴
۲-۱-۳- موقعیت جغرافیایی شهرستان شاهرود۶۸
۲-۳- ناهمواریهای طبیعی منطقه شاهرود۷۲
۱-۲-۳- دشتها و اراضی نسبتاً هموار حاشیه کویر و شوره زارهای جنوبی ۷۳
۳-۳- مشخصات زمین شناسی وژئومورفولوژی منطقه مورد مطالعه ۷۴
۱-۳-۳ – زمین شناسی ۷۴ ۲-۳-۳- ژئومرفولوژی ۷۴
۳-۳-۳- گسل و لرزه خیزی ۷۷
۴-۳- هیدرولوژی ۷۸
۱-۴-۳- منابع آب منطقه مورد مطالعه ۷۹
۵-۳-پوشش جنگلی و مراتع ۸۰
۶-۳- مناطق حفاظت شده زیست محیطی ۸۱
۷-۳- ویژگی های اقلیمی ۸۳
۸-۳- تاریخچه شاهرود ۸۷
۹-۳- بررسی تحولات جمعیت منطقه مورد مطالعه : ۸۹
۱-۹-۳- تحولات جمعیتی شهرستان شاهرود: ۸۹
۲-۹-۳- بررسیمیزانمهاجرتدرشهرشاهرود۹۰
۳-۹-۳- وضع فعالیت : ۹۴
۴-۹-۳- وضع شغلی : ۹۵
۵-۹-۳- نوع خانوار و پراکندگی آن : ۹۶
۱۰-۳- اقتصادشهرشاهرود وتحولات آن۹۹
۱۱-۳-پتانسیل ها و توان های محیطی شهرستان شاهرود ۱۰۰
۱-۱۱-۳ جاذبه های طبیعی: ۱۰۰
۲-۱۱-۳- جاذبه های تاریخی و مذهبی شاهرود۱۰۲
۳-۱۱-۳- خدمات اقامتی ، رفاهی و بهداشتی: ۱۰۹
فصل چهارم : تجزیه وتحلیل داده های تحقیق
مقدمه ۱۱۲
۱-۴- تاریخچه شهرداری شاهرود: ۱۱۳
۲-۴- بررسی بودجه شهرداری شاهرود : ۱۱۵
۱-۲-۴ اعتبارات جاری : ۱۱۰
۲-۲-۴-اعتبارات عمرانی : ۱۱۲
۳-۴- بررسی منابع درآمدی شهرداری شاهرود : ۱۱۸
۱-۳-۴ –درآمدهای ساختمانی شهرداری شاهرود۱۲۲
۴-۴- درآمدحاصل ازقانون مالیات بر ارزش افزوده: ۱۲۹
۵-۴- اقتصاد شهرشاهرود و تحولات آن۱۳۲
۱-۵-۴ –درآمدهای ساختمانی شهرداری شاهرود۱۳۲
۱-۱-۵-۴ –بررسی بخش خدمات درشهرشاهرود۱۳۷
۲-۱-۵-۴ –بررسی بخش کشاورزی درشهرشاهرود۱۴۰
۳-۱-۵-۴ –بررسی بخش صنعت درشهرشاهرود۱۴۰
فصل پنجم : نتیجه گیری وپیشنهادات
مقدمه ۱۴۳
۱-۵- جمع بندی و آزمون فرضیات۱۴۴
۱-۱-۵-آزمون فرضیه اول ۱۴۴
۲-۱-۵-آزمون فرضیه دوم۱۴۶
۲-۵- نتیجه گیری ۱۴۹
۳-۵-موانع و مشکلات مرتبط با عدم تحقق اهداف، سیاست ها و اقدامات۱۵۱
۴-۵-پیشنهادات وارائه راهکارها ۱۵۲
۱-۴-۵-ارائه راهکار جهت جذب سرمایه گذاری ۱۵۴
۲-۴-۵-مزیت های سرمایه گذاری درشاهرود۱۵۵
۳-۴-۵-موارد قانونی مصوب قانون برنامه پنجم توسعه ۱۵۶
منابع وماخذ ۱۵۸
فایل ورد کامل بررسی روشهای نوین تأمین منابع مالی شهرداریها در توسعه و عمران شهری با رویکرد اقتصادی و حقوقی
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول ۱-۳- تعداد شهرستان، بخش، شهر و دهستان استان براساس تقسیمات کشوری سال ۱۳۸۹ ۶۴
جدول ۲-۳-تعداد بخشها، دهستانها، شهرها و آبادیهای دارای سکنه وکل آبادی های شهرستانسال۱۳۸۹ ۶۹
جدول شماره ۳-۳- تقسیمات سیاسی شهرستان شاهرود به تفکیک بخش و دهستان سال ۱۳۸۵ ۶۹
جدول ۴-۳- – بررسی جمعیت شهر و شهرستان شاهرود نسبت به استان ۸۹
جدول ۵-۳- درصد باسوادان در جمعیت ۶ ساله و بیشتر بر حسب سن به تفکیک جنس و وضع سکونت سال ۱۳۸۵ ۹۲
جدول ۶-۳- توزیع درصد جمعیت ۶ تا ۲۴ ساله در حال تحصیل سال ۱۳۸۵ ۹۳
جدول ۷-۳- توزیع نسبی جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر بر حسب وضع فعالیت سال ۱۳۸۵ ۹۴
جدول ۸-۳- تـوزیع نسبی بـراورد جمعیت شاغلان ۱۰ ساله و بیشتر سال ۱۳۸۵ ۹۵
جدول ۹-۳- خانوار بر حسب نوع و به تفکیک وضع سکونت سال ۱۳۸۵ ۹۶
جدول ۱۰-۳- خانوارهای معمولی بر حسب جنس سرپرست و تعداد افراد در خانوار سال ۱۳۸۵ ۹۷
جدول ۱۱-۳- خانوارهای معمولی ساکن و گروهی سال ۱۳۸۵ ۹۷
جدول ۱۲-۳- براورد درصد خانوارهای معمولی ساکن و گروهی سال ۱۳۸۵ ۹۸
جدول شماره ۱-۴ هزینه های پرسنلی، اداری، سرمایه ای و انتقالی شهرداری شاهرود ۱۱۶
جدول شماره ۲-۴ عملکرد درآمدی قطعی بودجه سالهای ۸۱ لغایت۸۷ ۱۱۸
جدول شماره ۳-۴- درآمد شهرداری شاهرود طی سالهای ۱۳۸۱ لغایت ۱۳۸۷ ۱۲۱
جدول شماره ۴-۴- منابع درآمدی (وصولی) شهرداری شاهرود طی دوره سالهای ۱۳۷۵-۱۳۸۸ ۱۲۳
جدول شماره ۵-۴- میزان اقلام درآمدی زیرمجموعه عوارض عمومی وصولی شهرداری شاهرود ۱۳۷۵ ۱۲۶
جدول شماره ۶-۴- سهم منابع درآمدی زیرمجموعه عوارض عمومی از کل وصولی بخش عوارض عمومی ۱۲۸
جدول شماره ۷-۴- سهم منابع درآمدی حاصل از قوانین از کل وصولی شهرداری شاهرود ۱۳۰
جدول (۸-۴)- درصد گروههای عمده فعالیت در شهر شاهرود ۱۳۴
جدول شماره (۹-۴) – تسهیلات ارائه شده از سوی بانک به بخش های عمده فعالیت ۱۳۵
جدول ۱۰-۴- محاسبه ضریب همبستگی متغیرهای مورد بررسی درشهرداری شاهرود ۱۳۹
فایل ورد کامل بررسی روشهای نوین تأمین منابع مالی شهرداریها در توسعه و عمران شهری با رویکرد اقتصادی و حقوقی
فهرست نمودار ها
عنوان صفحه
نمودارشماره ۱-۳- گلباد ایستگاه سینوپتیک شاهرود ۸۴
نمودار شماره ۲-۳- متوسط دمای ایستگاه سینوپتیک شاهرود ۸۵
نمودارشماره ۳-۳- نمودار سالانه رطوبت نسبی ایستگاه سینوپتیک شاهرود ۸۶
نمودارشماره ۴-۳-نمودار سالانه بارندگی ایستگاه سینوپتیک شاهرود ۸۶
نمودارشماره ۵-۳- تعداد مهاجران وارد شده شهرستان شاهرود ۱۳۸۵ ۹۲
نمودارشماره ۶-۳- نسبت با سوادی جمعیت ۶ ساله و بیشتر شهرستان شاهرود ۹۳
نمودار شماره ۱-۴- سنجش درآمدهای شهرداری شاهرود طی سالهای ۸۱ الی ۸۷ ۱۲۰
نمودار شماره ۲-۴ عملکرد سهم درآمد های سالهای ۸۱ لغایت ۸۷ شهرداری شاهرود ۱۲۱
نمودار شماره ۳-۴ سهم بودجه درآمدهای ساختمانی از کل بودجه شهرداری شاهرود ۱۲۴
نمودار شماره ۴-۴ سهم وصولی درآمدهای ساختمانی از کل درآمدهای وصولی شهرداری شاهرود ۱۲۴
نمودارشماره ۵-۴- تغییرات درآمد ناشی از عوارض پروانه های ساختمانی شهرداری شاهرود ۱۲۷
نمودارشماره ۶-۴- تغییرات درآمد ناشی از مازادتراکم شهرداری شاهرود ۱۲۷
نمودار شماره ۷-۴- میزان سهم وصولی اقلام درآمدی شهرداری از درآمدهای ناشی از عوارض عمومی ۱۲۸
نمودار شماره ۸-۴- سهم منابع درآمدی حاصل از قوانین از کل وصولی شهرداری شاهرود ۱۳۱
نمودار شماره (۹-۴) تسهیلات ارائه شده به بخش های عمده فعالیت از سال ۱۳۸۸-۱۳۸۴ ۱۳۵
نمودار شماره (۱۰-۴) تسهیلات ارائه شده در بخش کشاورزی از سال ۱۳۸۸-۱۳۸۴ ۱۳۶
نمودار شماره (۱۱-۴) تسهیلات ارائه شده در بخش خدمات از سال ۱۳۸۸-۱۳۸۴ ۱۳۶
نمودار شماره (۱۲-۴) تسهیلات ارائه شده در بخش صنعت از سال ۱۳۸۸-۱۳۸۴ ۱۳۷
فایل ورد کامل بررسی روشهای نوین تأمین منابع مالی شهرداریها در توسعه و عمران شهری با رویکرد اقتصادی و حقوقی
فهرست نقشه ها
عنوان صفحه
نقشه شماره ۱-۳ موقعیت استان سمنان در کشور سال ۱۳۸۹ ۶۵
نقشه شماره ۲-۳- تقسیمات کشوری استان سمنان سال ۱۳۸۹ ۶۶
نقشه شماره ۳-۳ پراکندگی نقاط شهری استان سمنان سال ۱۳۸۹ ۶۷
نقشه شماره ۴-۳ موقعیت ناحیه شاهرود در استان و کشور سال ۱۳۸۹ ۷۰
نقشه شماره ۵-۳- تقسیمات کشوری شهرستان شاهرود سال ۱۳۸۹ ۷۱
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 