فایل ورد کامل مطالعه آموزش الکترونیک با بررسی زیرساخت‌ها، روش‌های نوین و تأثیر آن بر یادگیری


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مطالعه آموزش الکترونیک با بررسی زیرساخت‌ها، روش‌های نوین و تأثیر آن بر یادگیری دارای ۴۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه آموزش الکترونیک با بررسی زیرساخت‌ها، روش‌های نوین و تأثیر آن بر یادگیری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه آموزش الکترونیک با بررسی زیرساخت‌ها، روش‌های نوین و تأثیر آن بر یادگیری۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه آموزش الکترونیک با بررسی زیرساخت‌ها، روش‌های نوین و تأثیر آن بر یادگیری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه آموزش الکترونیک با بررسی زیرساخت‌ها، روش‌های نوین و تأثیر آن بر یادگیری :

فایل ورد کامل مطالعه آموزش الکترونیک با بررسی زیرساخت‌ها، روش‌های نوین و تأثیر آن بر یادگیری

مقدمه :

در دنیای امروز اهمیت آموزش برای همه گان آشکار است این اهمیت در جوامع پیشرفته بیشتر به چشم می خورد در جوامع مختلف به قدری به مسئله آموزش پرداخته می‎شود که مردم و خصوصاً جوانان در سطوح مختلف به امر یادگیری می پردازند ، ودر سطوح مختلف به تحصیل می پردازند در این میان ممکن است قشری از جامعه وجود داشته باشد که ، می خواهند تحصیلات خود را ادامه دهند و یا یاد گرفته های خود را تکمیل کنند ، ازاین رو واژه آموزش مجازی به میان می‎آید ، تا سدهای آموزش را از سر راه مردم بردارد ولی ممکن است به خاطر مشغله های روزانه وقت آن راه را از میان راه افراد بردارد تا افراد بتوانند به بهترین وجه به زندگی خود ادامه دهند در ادامه این پروژه به تفصیل درباره این امر نوین پرداخته شده است .

در جوامع غربی و پیشرفته اهمیت این قضیه سالهاست ، که آشکار می‎باشد امید آن است که این مسئله در کشور ما نیز جا افتاده شود تا سدهای آموزشی از سرراه برکنار شود .

تاریخچه :

در بخش اول به بحث بررسی پیرامون تاریخچه آموزش مجازی می‎پردازیم که چگونه شکل گرفت و تا به امروز به صورت آموزش الکترونیکی درآمد .

مسئله آموزش از دیرباز دارای اهمیت خاصی بوده است تا آنجا که در کشورهای پیشرفته ممکن بود عده ای به علت زندگی در مناطق دورافتاده و غیر قابل دسترس ، دسترسی به آموزش جمعی نداشته اند ، و از جامعه آموزشی عقب می مانده اند ازاین رو در سال ۱۹۵۰ معلمی به نام ادموندریچاردسون اهل استرالیا ایده ای جالب را به میان گذاشت که طبق این ایده آموزش برای همه گان میسرمی شده اصول کار براین روال بود . که آموزش باید از طریق یک گیرنده و فرستنده انجام می شد . معلمانی باید استخدام می شدند تا در مرکزی به صورت دسته بندی در مقاطع مختلف فعالیت می کردند مثلاً ابتدایی اول صبح راهنمایی ظهر و دبیرستان شب توسط بی سیم ارائه می شد و امتحان در نزدیکترین حوزه مربوط به آموزش پرورش منطقه مورد نظر مثلاً سیدنی ملبورن و … دانش آموزان در سطوح مختلف و در ساعات گوناگون طبق برنامه ای گرد هم می آمدند و در امتحان دروس مختلف شرکت می نمودند و کارنامه ها در پایان دوره ارائه می گردید ، در سیستم بی سیم ساعت ۸ درس ریاضی آغازمی شد و دانش آموز ۱ الی ۲ ساعت فرصت داشت تا اشکالات خود را از طریق سیستم بی سیم با معلم مطرح می ساختند و معلم از طریق بی سیم سعی در برطرف کردن ، مشکلات دانش آموز مورد نظر داشت .

از آن سو هزینه کردن برای این سیستم بسیار هنگفت بود ولی تا سالیان مدید و جای گرفته شدن سیستم های کامپیوتری این روند همچنان ادامه داشت و واژه آموزش الکترونیکی به معنای امروزی پس از بوجود آمدن و جای گرفتن اینترنت در جهان بوجود آمد اولین بار ایده ارائه آموزش از طریق شبکه اینترنت درسال ۱۹۹۳ در ایالات متحده آمریکا توسط مهندسی به نام رائول گرانیک ارائه شد . بر طبق این مسئله باید یکسری افراد آموزش خاصی ببینند تا از طریق شبکه اینترنت بتواند سیستم آموزشی را توسعه دهند ، در این سیستم سیستم آموزشی به طریق زیر طبقه بندی ارائه می شد .

آموزش دبیرستان

– سیستم آموزشی

آموزش ابتدایی

آموزش عالی در سطوح مختلف

۱- آموزش ابتدایی :

در وحله اول معلم دروس را در سطوح مختلف آماده می کرد و از طریق یک شبکه و سرور بسیار قدرتمند طی یک دوره خاص و حتی کوتاهتر از دوره معمولی به دانش آموز نو نهال ارائه می‎گشت آمآآ

که البته دارای مشکلات خاص مربوط به خود بود و در این دوره امر آزمایش نتیجه نسبتاً متوسط را در سطوح آموزش اولیه را به ارمغان آورد .

در سطح راهنمایی نتیجه نسبتاً خوبی را به ارمغان آورد دراین سطح به خاطر بالاتر بودن سن دانش‎آموزان و درک بالاتر آنها نتیجه نسبتاً بهتری را ارائه کرد .

گرانیک دریافته های خود ثبت کرد که این آموزش در وحله اول خود به علت ناشناخته بودن ممکن است با روندنزولی روبرو شود ولی روزی به صورت انفجاری درخواهد آمد .

در سطح دبیرستان این مسئله به صورت موفق تری انجام شد . دراین آموزش پس از دسته بندی دانش آموزان در سطوح مختلف ، در شبکه آموزشی مربوط به آن توسط معلمین مربوطه ارائه می‎گردید در طی این آموزش یک رمز ورودی و اسم کاربردی دانش آموز داده می شد تا از طریق کامپیوتر خود و شبکه اینترنت به شبکه مورد نظر وصل شده و از درس های خود استفاده می کرد، که در سطح خود از موفقیت نسبی برخوردار بود و در نوع خود بسیار مهم بود .

– سطح آموزش عالی دانشگاه :

مهمترین اثر این مسئله در سطح آموزش عالی بود که در ابتدای کار ، پس از انجام مشاهدات خاص و تصمیمات اتخاذ شده گروه دیدند که دراین سطح باید با انجام مشاهدات ویژه سیستم دیگری را برگزینند تا ممکن است مجبور باشند عوض داخل ایالات متحده آمریکا به خارج از آن نیز سرویس دهند ، ازاین رو تصمیم برآن شده تا سیستم شبکه توسعه یابد و حتی ماهواره های خاصی در این راستا تدارک ببینند تا سیستم و سرویس بهتری به سراسر دانشجویان و متقاضیان ارائه دهند .

روند علمی و نحوه تدریس :

این فصل به گفتگو در رابطه با روند علمی و نحوه تدریس می پردازد . روند علمی و نحوه تدریس دراین سیستم بدین گونه است . این دانشگاه همانند دانشگاههای دیگر تشکیل شده است ، از استادان – دفتر آموزش مدیر گروه ، مدیریت دانشکده های مختلف و اعضاء هیئت علمی و تخصصهای ویژه استادان راهنما برای پایان نامه های گروه های مختلف .

دروس معمولاً یک ماه نیم قبل از شروع ترم توسط استادان در استودیوی خاص تألیف می‎شود و در واقع هر استاد یک مولف می‎باشد که دروس را تألیف می‎کند و هر چند ترم یکبار بروز رسانی تمامی درسها انجام می گردد . و دانشجویان می‎توانند CD ها و یا VHS های درس های مربوطه را از محل دانشگاه مورد نظر تهیه فرمایند . درفصل ۱۲ با نحوه برگزاری امتحانات در این سیستم آشنا می شوید .

نحوه برگزاری امتحانات در سیستم مجازی :

۱- آیا می‎تواند امتحان را در محل خانه برگزار کرد ؟

۲- ویا باید آن را در محل دانشگاه برگزار کرد .

در ادامه و در فصل ۱۲ درباره سیستم برگزاری امتحانات بحث می‎شود تا خواننده درباره نحوه سیستم گزینش در این سیستم آگاه شود و مهمترین سئوال ممکنه که درباره این سیستم موجود را پوشش دهد از بدو پیدایش سیستم آموزش مجازی این سئوال تئوری های زیادی را در بر داشت و ذهن طراحان این سیستم را مشغول خود ساخته است که با توجه به منطق موجود در سیستم سوالاتی از قبیل :

بعد از طی زمانهای مختلف و با بررسی شرایط شرکت کننده گان در این دوره ها امکان انجام بند اول بسیار ضعیف به نظر می رسد چرا که احتمال انجام تقلب و خطاهای گوناگون می رود از این رو راهکارهای مختلفی پیشنهاد گردید ، و سپس تصمیم برآن شد تا در مصوبه هر دانشگاه نسبت به قوانین آن متغیر باشد ولی در حالت کلی روندی که بیشترین جامعیت را به خود اختصاص می‎دهد و بیشترین طرفدار را از طرف دانشگاه ها به خود اختصاص می‎دهد سیستمی جامع می‎باشد که توضیح آن در ادامه می‎آید در طی این سیستم امتحانات به صورت حضوری و در پایان هر ترم در دانشگاه انجام می‎شود و در پایان نتیجه به دو صورت در محل دانشگاه به صورت
on-line ارائه می‎شود .

و کارنامه نیز به همان دو حالت امکانپذیر خواهد بود و شخص می‎تواند به این دو حالت عمل کند.

در امتحانات دروس عملی نیز شخص در محل مورد نظر حضور یافته و نسبت به موضوع درسی در کارگاه یا سالن تربیت بدنی و یا در درس هایی مثل موسیقی و یا تئاتر در صحنه مورد نظر قرار گرفته و امتحان می‎دهد و ارائه نتیجه انجام می‎شود . و دانشجویان می‎توانند به دو روش گفته شده از نتیجه مطلع شوند البته هنور راهکارها و پیشنهادات زیادی در راستای انجام امتحان داده می‎شود، که باگذشت زمان تکمیل تر می‎شود . و البته در سطوح اولیه نیز به حالت دوم ارائه می‎شود .

– در فصل آینده به نحوه برگزاری کلاسهای عملی و کارگاهها می‎پردازیم .

نحوه برگزاری کلاسهای عملی و کارگاهها :

این فصل در رابطه با برگزاری کلاسهای عملی و کارگاهها در این گونه دانشگاهها می پردازد .

در رابطه با کلاسهای تئوری در مباحث قبل بحث شد ولی در رابطه با این مطرح شدن کلاسهای عملی و کارگاهها در این سیستم کلاسهای عملی و کارگاهها کلاسها کارگاهها به صورت عملی در محل دانشگاه برگزار می گردد ، و کلاسهای درس تربیت بدنی نیز در سالنهای ورزشی محل دانشگاه محل موقعیتی برگزار می گردد.

فایل ورد کامل مطالعه آموزش الکترونیک با بررسی زیرساخت‌ها، روش‌های نوین و تأثیر آن بر یادگیری
فهرست »

موضوع صفحه

مقدمه …………………………………………………………………………………………………………. ۱

تاریخچه …………………………………………………………………………………………………….. ۱

آشنایی کلی با مفهوم آموزش مجازی یا e-learning ……………………………………………….. 4

نحوه کارکرد سیستم ……………………………………………………………………………………… ۷

آگاهی از روند ثبت نام ………………………………………………………………………………….. ۱۰

نمونه فرم ثبت نام ………………………………………………………………………………………… ۱۲

آگاهی از سطوح های آموزشی موجود ………………………………………………………………. ۱۳

آگاهی از کاربردهای مختلف این سیستم مجازی در صنایع گوناگون …………………………. ۱۷

روندعلمی و نحوه­تدریس یا به­طور کلی گذراندن تحصیل دراین دانشگاه به­چه­صورت است ۱۹

نحوه برگزاری امتحانات در سیستم مجازی………………………………………………………….. ۱۹

نحوه برگزاری کلاسهای عملی و کارگاه ها ……………………………………………………….. ۲۱

عکسهایی از آموزش مجازی . …………………………………………………………………………. ۲۱

مزایا و معایب دانشگاه مجازی ………………………………………………………………………… ۲۱

نتیجه گیری کلی ………………………………………………………………………………………….. ۲۳

نقد و بررسی کلی ………………………………………………………………………………………… ۲۹

یک گزارش توسط مدیریت دانشگاه مجازی ایران ………………………………………………… ۳۰

تحصیل در مقاطع بالاتر………………………………………………………………………………….. ۳۳

فایل ورد کامل مطالعه آموزش الکترونیک با بررسی زیرساخت‌ها، روش‌های نوین و تأثیر آن بر یادگیری
فهرست منابع و مأخذ …………………………………………………………………………………… ۳۵

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.