فایل ورد کامل بررسی اصول طراحی روشنایی ایستگاه مترو پانزده خرداد با رویکرد مهندسی و ایمنی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل بررسی اصول طراحی روشنایی ایستگاه مترو پانزده خرداد با رویکرد مهندسی و ایمنی دارای ۶۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل بررسی اصول طراحی روشنایی ایستگاه مترو پانزده خرداد با رویکرد مهندسی و ایمنی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل بررسی اصول طراحی روشنایی ایستگاه مترو پانزده خرداد با رویکرد مهندسی و ایمنی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل بررسی اصول طراحی روشنایی ایستگاه مترو پانزده خرداد با رویکرد مهندسی و ایمنی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل بررسی اصول طراحی روشنایی ایستگاه مترو پانزده خرداد با رویکرد مهندسی و ایمنی :
فایل ورد کامل بررسی اصول طراحی روشنایی ایستگاه مترو پانزده خرداد با رویکرد مهندسی و ایمنی
مقدمه :
یکی از مهم ترین بخش از تاسیسات مترو ، روشنایی آن می باشد .
به دلیل آنکه مترو از هیچ گونه نور طبیعی نمی تواند استفاده کند بحث روشنایی و طراحی آن از اهمیت زیادی برخوردار است . روشنایی بایستی رضایت بخش باشد تا پرسنلی که در ایستگاه مشغول کار هستند دچار خستگی چشم، سر درد و نقص در بینایی نشوند وهمچنین مسافران در مدت زمانی که در ایستگاه هستند احساس خستگی ننمایند .
دراین پروژه به بیان انواع تاسیسات در مترو به خصوص محاسبات شدت روشنایی ، روشنایی اضطراری ،تعیین سطح مقطع کابل ها ، چگونگی استفاده از فیوزها و کلیدها و مشخصات الکتریکی آنها می پردازیم .
مصارف مهم یک ایستگاه عبارتند از :
۱) مدارات روشنایی
۲) هواسازها
۳) پمپ های جمع کننده آب های سطحی
۴) هوا کش ها
۵) هیترها
۶) پریزها
۷) موتورگیت های بلیت فروشی
۸) upsهای علائم و مخابرات
چگونگی تامین برق ایستگاه :
به این ایستگاه دو فیوز ۲۰ kv از پست های عباس آباد و شهر ری وارد می شود .
( از دو فیوز استفاده شده است تا ضریب خاموشی در استگاه را کاهش دهند).
قسمت شرقی ایستگاه از فیوز ۲۰ kv شهر ری و قسمت غربی ایستگاه از فیوز۲۰ kv عباس آباد تغذیه می نمایند . جهت پائین آوردن ولتا ژ تا حد کار کردن دستگاه ها و تاسیسات از دو ترانس خشک ۲۰ / ۴۰۰ kv با اتصال ستاره- مثلث ، ساخت کارخانه شانگهای چین در دو قسمت غربی و شرقی ایستگاه استفاده شده است .
مهم ترین اتاق فنی در هر ایستگاه که انشئابات در آنجا تقسیم می شود اتاق LPS می –با شد که ترانس ۲۰ / ۴۰۰ kv در آن قرار گرفته است .
LPS سه قسمت عمده را تغذیه می کند :
۱) تابلوهای MLP ( Moin Lihting Panel ) مربوط به تابلوی مدارات روشنایی
۲) تابلوهای μcc مربوط به هوا سازها
۳) قسمت های فرعی دیگر مثل upsهای مخابرات ، علائم و … .
مدارات روشنایی در سکوی شرقی از MLP1 که آن هم به نوبه خود از lps1 تغذیه می کنند، انرژی می گیرند .
مدارات روشنایی در سکوی غربی از MLP2 که آن هم به نوبه خود از lps2 تغذیه می کنند، انرژی می گیرند .
بین MLP1 و MLP2 ، chenge over sowich وجود نداشته و با قطع هر قید ورودی به MLP ها ، همان قسمت از ایستگاه از روشنایی اضطراری لستفاده می کند.
بر خلاف مدارات روشنایی ، تغذیه مربوط به هواسازها از هر دو LPS می باشد و با قطع شدن هر یک از LPS ها ، هواساز می تواند از LPS دیگر تغذیه نماید که ابن کار توسط chenge over sowich صورت می گیرد .
تغذیه UPS های علائم و مخابرات هم شبیه تغذیه هواسازها می باشد.
در شکل زیر دیاگرام اصلی مربوط به تاسیسات رسم شده است :
LP-1-1 20KV/400 V
MLP1
LP-1-2 LPS1 پست شهرری
MCC
LP-2-1
MLP2 20 KV/400 V
LP-2-2 پست عباس آباد
LPS2
LP-2-3
MCC
تابلو های روشنائی :
تابلوهای روشنائی بنا بر اصلی و فرعی بودن به دو دسته تقسیم می شوند که هر کدام بخشی از مدارات روشنائی را تغذیه می کند.
۱) تابلوهای MLP :
این تابلوها به دو دسته تقسیم می شوند :
MLP1 : که قسمت شرقی ایستگاه را از نظر روشنائی تغذیه می کند .
MLP2 : که قسمت شرقی ایستگاه را از نظر روشنائی تغذیه می کند .
۲) تابلوهایLP :
برای تغذیه روشنائی قسمت هواسازها و قسمت اداری ایستگاه می باشند .
تجهیزات سیستم روشنایی:
۱- تابلوی برق شامل :
کلید اتوماتیک اصلی
(جهت حفاظت در مقابل خطرهای اضافه بار و جریانهای مختلف اتصال کوتاه و همچنین سنجش مقدار واقعی جریان موثر بکار می رود)
کلید فیوز کاردی
(جهت حفاظت در اثر اضافه شدن جریان در یک زمان مشخص و جلوگیری از عبور جریان بیش از حد از مدار بکار می رود)
فیوزهای باکس (جهت حفاظت مدار از جریانهای کم تا جریان نامی اتصال کوتاه بکا رمی رود)
کلیدهای مینیاتوری
(جهت حفاظت در مقابل اتصال کوتاه و همچنین جهت قطع و وصل جریان مورد استفاده قرار می گیرند )
کنتاکتورهای فرمان و قدرت
(جهت قطع و وصل در حالت های کاری مورد استفاده قرار می گیرند)
-اندیکاتورهای اندازه گیری (مقدار ولتاژ و آمپراژ را نشان می دهند)
-لامپهای سیگنال
-کلیدهای قطع و وصل
-شستی های استپ و استارت(stop,start)
۲- سیم ها و کابل های انتقال دهنده برق
۳- جعبه های تقسیم و ترمینال ها
۴- قاب ها و لامپ های تامین کننده روشنایی شامل :
-لامپ های کم مصرف ۱۸ و ۱۰ وات (آفتابی و مهتابی )
-لامپ های فلورسنت ۴۰ و ۲۰ وات (آفتابی ومهتابی )
-لامپ های رشته ای ۴۰ و ۶۰ و ۱۰۰ وات
از این سیستم جهت تامین برق ساعت های دیجیتالی ابتدای سکوها ,حشره کش ها و نشان دهنده های برقی مختلف داخل و خارج ایستگاهها وتونل نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم به صورت محلی از روی تابلو و همچنین بصورت اتوماتیک به وسیله سیستمBAS از طریق کامپیوترMU ایستگاه و یا مرکز کنترل قابل کنترل و راهبری می باشد.
مشخصات تابلو MLP2:
این تابلو دارای یک ورودی ازLPS2 می باشد که طول کابل آن۲۰متر ،سه فاز با ولتاژ۳۸۰ ولت جنس کابل PVC با هادی مس بوده که سطح مقطع آن در بخش بعد محاسبه می شود.مقدار جریان کشیده شده از این کابل ۱۲۴آمپر برای مصارف سکوی
غربی می باشد. این کابل توسط یک کلید اتوماتیک به مشخصات زیر به شین اصلی تابلو متصل می شود:
PC=160A
TOR=110_160A
IEOR=1800A
سه چراغ شاخص روی تابلو به رنگ قرمز،نماد ورودی سه فاز می باشد.
دراین تابلو یک CT ،\۵۱۶۰جهت اندازه گیری جریان سه فاز مصرفی در سکوی غربی و یک ولت متر با رنج ۰_۵۰۰جهت اندازه گیری ولتاژ فازها می باشد.
تعداد شین های تابلو:
این تابلو دارای۳ شین می باشد که عبارتند از:
۱) شین اصلی با مشخصات ۵۰Hz،۲۲۰v،۳۸۰،N+E -3ph که ترمینالهای زیر را تغذیه می کند:
ترمینال ۰_۱ جهت تغذیه تابلو Lp-2_1 به قدرت ۸۶۱۵ وات
ترمینال ۰_۲ جهت تغذیه تابلو Lp-2_2 به قدرت ۱۰۸۱۶ وات
ترمینال ۰_۳ جهت تغذیه تابلوLp-2_3 به قدرت ۹۲۴۵ وات
ترمینال ۰_۴ به عنوان SPARE به قدرت۸۰۰۰ وات
ترمینال۰_۵ به عنوان SPARE به قدرت۵۰۰۰ وات
۲) شین دوم تابلو MLP2 :
این شین توسط یک کلید اتوماتیک قدرت به مشخصات زیر به شین اول متصل است و از آن تغذیه می کند .
Rc=100A
TOR=70_100A
IEOR=1200A
ودارای انشعاب زیر می باشد:
ترمینال _۱:جهت روشنائی قسمت جنوبی سکوی غربی به قدرت ۵۷۱۲ وات
ترمینال _۲: جهت روشنائی قسمت شمالی سکوی غربی به قدرت ۵۷۱۲ وات
ترمینال _۳: جهت روشنائی بخش انتهائی جنوبی سکوی غربی به قدرت ۲۸۵۶ وات
ترمینال _۴: جهت روشنائی بخش انتهائی شمالی سکوی غربی به قدرت ۲۸۵۶ وات
ترمینال _۵: جهت روشنائی قسمتSTAIR CASES به قدرت ۴۱۳۱ وات
ترمینال _۶: جهت روشنائی قسمت شمالی تونل غربی به قدرت ۱۷۳۴ وات
ترمینال _۷: جهت روشنائی قسمت جنوبی تونل غربی به قدرت ۲۶۵۲ وات
ترمینال _۸: جهت روشنائی اتاقLPS2 به قدرت ۱۳۲۶ وات
ترمینال _۹: جهت روشنائی راهروها به قدرت ۱۰۰۸ وات
ترمینال _۱۰:برای مصارف پریز تک فاز به قدرت ۱۵۰۰ وات
ترمینال _۱۱: برای مصارف پریز تک فاز به قدرت ۱۵۰۰ وات
ترمینال _۱۲: : برای مصارف پریز سه فاز به قدرت ۵۰۰۰ وات
ترمینال _۱۳:برای مصارف تک فاز پریزهای تونل به قدرت ۱۵۰۰ وات
ترمینال _۱۴: :برای مصارف تک فاز پریزهای تونل به قدرت ۱۵۰۰ وات
ترمینال _۱۵: :برای مصارف سه فاز پریزهای تونل به قدرت ۵۰۰۰ وات
ترمینال _۱۶: برای مصارف سه فاز پریزهای تونل به قدرت۵۰۰۰ وات
ترمینال _۱۷:برای مصارف الکتروفن ها به قدرت ۳۷۰ وات
ترمینال _۱۸: :برای مصارف الکتروفن ها به قدرت ۵۵ وات
ترمینال _۱۹:برای مصارف پریزهای راهروها به قدرت ۱۵۰۰ وات
ترمینال _۲۰:برای مصارفSPARE تک فاز به قدرت ۱۵۰۰ وات
ترمینال _۲۱: برای مصارف SPARE تک فاز به قدرت ۱۵۰۰ وات
ترمینال _۲۲: برای مصارفSPARE تک فاز به قدرت ۱۵۰۰ وات
ترمینال _۲۳ : برای مصارفSPARE تک فاز به قدرت ۵۰۰۰ وات
ترمینال _۲۴:برای قسمت کنترولDCU
) شین سوم تابلو MLP2:
این شین ازinverter تغذیه می کند و دارای مشخصات زیر می باشد:
۱ph N+E 220V 50Hz _BUSBAR(SAFFTY)
توان نصب شده بر روی این شین ۶۱۶۹ وات ودر مواقعی که MLP2 بی برق شود،وظیفه تعمین برق اضطراری را به عهده دارد.این شین توسط یک کلید ۳۲ آمپری به inverter متصل می شود.ودارای یک لامپ شاخص جهت نشان دادن تغذیه اضطراری می باشد.
انشعابات ترمینال های خروجی این شین به صورت زیر است:
ترمینال _۵۱:برای مصارف روشنائی اضطراری در قسمت جنوبی سکوی غربی به قدرت ۷۱۴ وات.
ترمینال _۵۲: برای مصارف روشنائی اضطراری در قسمت شمالی سکوی غربی به قدرت ۴۰۸ وات.
ترمینال _۵۳: برای مصارف روشنائی اضطراری در قسمت جنوبی تونل به قدرت ۵۱۰ وات.
ترمینال _۵۴: برای مصارف روشنائی اضطراری در قسمت شمالی تونل به قدرت۹۱۸ وات.
ترمینال _۵۵: برای مصارف روشنائی اضطراری اتاق LPS2 به قدرت ۴۰۸ وات.
ترمینال _۵۶: برای مصارف روشنائی اضطراری Part 1 به قدرت ۲۰۴ وات.
ترمینال _۵۷: برای مصارف روشنائی اضطراری Part 2 به قدرت ۵۱۰ وات .
ترمینال _۵۸: برای مصارف روشنائی اضطراری Part 3 به قدرت ۳۰۶ وات.
ترمینال _۵۹: برای مصارف روشنائی اضطراری راهروها به قدرت ۳۶۰ وات.
ترمینال _۶۰: برای مصارف روشنائی اضطراری به عنوان SPARE به قدرت ۵۰۰ وات.
فایل ورد کامل بررسی اصول طراحی روشنایی ایستگاه مترو پانزده خرداد با رویکرد مهندسی و ایمنی
فهرست مطالب
عنوان صفحه
– مقدمه………………………………………………………………………………………………… ۱
– مصارف مهم ایستگاه………………………………………………………………………….. ۲
– تابلوهای روشنائی………………………………………………………………………………. ۴
– روشنائی اضطراری……………………………………………………………………………. ۷
*تابلو MLP۱………………………………………………………………………………….. ۹
*تابلو MLP۲………………………………………………………………………………….. ۱۳
– محاسبات مربوط به روشنائی………………………………………………………………. ۱۷
*محاسبه روشنائی سکوها………………………………………………………………. ۱۷
* محاسبه روشنائی برای سالن بلیتفروشی و هال ورود به سکو……….. ۲۰
* محاسبه روشنائی برای محلهای اتاق مدیر ایستگاه به باجه بلیتفروشی- اتاق حسابداری ۲۱
* محاسبه روشنائی راهروهای بخش تهویه و تهویه تونل…………………… ۲۲
* محاسبه روشنائی تهویه تونل………………………………………………………… ۲۳
* محاسبه روشنائی اتاق فنی……………………………………………………………. ۲۵
* محاسبه روشنائی اتاق باتری………………………………………………………… ۲۶
* محاسبه روشنائی اتاق کنترول محلی و اتاق حراست……………………….. ۲۷
– محاسبه روشنایی بخش پله ورودی به ایستگاه………………………………………. ۲۸
– تابلوهای فرعی روشنائی……………………………………………………………………… ۲۹
– تعیین سطح مقطع کابلهای تابلوهای اصلی…………………………………………….. ۲۹
* تعیین سطح مقطع کابل تابلو MLP۱………………………………………………… ۲۹
* تعیین سطح مقطع کابل تابلو MLP۲………………………………………………… ۳۹
* تابلو LP-۱-۱………………………………………………………………………………….. ۴۲
* تابلو LP-۲-۱………………………………………………………………………………….. ۴۶
* تابلو LP-۲-۲………………………………………………………………………………….. ۴۶
* تابلو LP-۲-۳………………………………………………………………………………….. ۴۸
– سیستم جمعآوری آبهای سطحالارضی………………………………………………… ۵۱
– تعیین سطح مقطع کابل تابلوی DEWATERING- PANEL……………………….. 52
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 