فایل ورد کامل مطالعه ارتباط میان رضایت زناشویی و سطح هوش همسران با رویکرد روانشناختی و اجتماعی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مطالعه ارتباط میان رضایت زناشویی و سطح هوش همسران با رویکرد روانشناختی و اجتماعی دارای ۱۵۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه ارتباط میان رضایت زناشویی و سطح هوش همسران با رویکرد روانشناختی و اجتماعی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه ارتباط میان رضایت زناشویی و سطح هوش همسران با رویکرد روانشناختی و اجتماعی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه ارتباط میان رضایت زناشویی و سطح هوش همسران با رویکرد روانشناختی و اجتماعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه ارتباط میان رضایت زناشویی و سطح هوش همسران با رویکرد روانشناختی و اجتماعی :
فایل ورد کامل مطالعه ارتباط میان رضایت زناشویی و سطح هوش همسران با رویکرد روانشناختی و اجتماعی
چکیده
پژوهش حاضر به منظور بررسی ارتباط میان رضایت زناشویی وهوش همسران صورت گرفته است. طرح پژوهش از نوع پس رویدادی بود واز طریق نمونهگیری در دسترس، ۶۰نفر زن وشوهر (۳۰زوج ) انتخاب شدند .ابراز پژوهش شامل پرسشنامه ۴۷سوالی رضایت زناشویی Enrich وماتریسهای پیشرونده ریون بود.فرضیه تحقیق با استفاده از روش همبستگی پیرسون مورد بررسی قرار گرفت ونتیجه ،در سطح اطمینان ۹۹%دو فرضیه تحقیق یکی مبنی بر رابطه بین رضایت زناشویی وهوش مردان ودیگری مبنی بر رابطه رضایت زناشویی وهوش زنان رد وفرض صفر مورد قبول واقع شد. دو فرضیه تحقیق بعدی با استفاده از روش t استودنت مورد بررسی قرار گرفت ونتیجه ،هردو در سطح اطمینان ۹۹%رد وفرض صفر مورد قبول واقع شد واین نتایج حاصل شد،بین رضایت زناشویی مردان وزنان وهمچنین بین هوش مردان وزنان تفاوت معناداری وجود ندارد.
پیامبر اکرم (ص) فرمودند:هیچ چیز نزد خدا محبوبتر از خانه ای که به ازدواج آباد شود نیست و هیچ چیز نزد خدا منفورتر از آشیانهای که در اسلام بوسیله طلاق از هم بپاشد نیست(مشکینی، ۱۳۵۹ ، ص۱۸۲).
همسرگزینی، ازدواج، تشکیل خانواده، فرزند و تربیت او همه مراحلی از امتحان بزرگ الهی است که یکی پس از دیگری از راه میرسند و آدمی باکوله بار معرفت و اختیار، چنگ در ریسمان توکل الهی میزند تا به اوج قلههای پر غرور تکامل قدم نهد و خود را بر کشد ، تا در نهایت راههای پر پیچ و خم زندگی مقام والای (و رضوان من الله اکبر )را احراز نماید. اداره زندگی مشترک و تدبیر نیکوی خانواده، همچون سایر امور نیازمند دانش کافی،دل اگاهی و بصیرت است. موفقیت در این حوزه،مجاهدت و سعی وافر میطلبد ،تا بتواند بارقههای هدایت الهی را به سوی خود جذب کند،خانواده متعادل،یکی از آرمانهای تشکیل زندگی و آرزوی برتر هر زوج جوانی است (شرفی ،۱۳۷۷،ص ۱۴).
زناشویی و تاسیس زندگی مشترک خانوادگی یک خواسته طبیعی است. که غرائزش در وجود انسانها نهاده شدهاست و این خود یکی از نعمتهای بزرگ الهی است (امینی،۱۳۶۳،ص ۳).
یکی از انگیزههای زیبا و متعالی بشر ،گرایش او به تشکیل خانواده و داشتن فرزند است . زندگی خانوادکی بشر صددرصد طبیعی است .به این معنی که آفرینش انسان به گونهای است که او را به طور فطری و طبیعی به سوی تشکیل کانون خانوادگی و داشتن فرزند سوق میدهد . شواهد تاریخی نشان میدهد که انسان در تمام طول تاریخ،زندگی خانوادگی داشته است (سادات ،۱۳۷۷،ص ۱۷).
اندیشمندانی که تاریخ را از سر بصیرت مطالعه کردهاند بر این باورند که در طول تاریخ هیچ رسم و قانونی به اندازه همسر گزینی و تشکیل خانواده اهمیت نداشته است . علـت این حقیقت آن است که ازدواج یک امر نوعی است نه شخصی. یعنی هدف آن بقاوپرورش واستمرار نوع بشر است (سادات ،۱۳۷۷، ص ۱۸).
پس از تشکیل خانواده زن و مرد از روی عشق و محبت در خدمت یکدیگر در میآیند و هر یک خود را وقف آسایش و راحتی دیگری میکند . در مرحله بعد، این دو در خدمت پرورش و رفاه فرزندان قرار میگبرند وبه این ترتیب از حصار تنگ خودخواهی تنها برای خود کارکردن و جز خود کسی را ندیدن ، تا حدی خارج میشوند ، عواطف و ویژگیهای روحی آنها با قرار گرفتن در محدوده این پیوند صیقل میخورد و جز خود ، دغدغه کس دیگری نیز در درون آنها بوجود میآید . این تمرین مناسبی برای مبارزه با خودبینی و خودخواهی است که اولین شرط رشد و کمال آدمی به حساب میآید . بسیاری از نیازهای اساسی انسان در خانواده تأمین میشود : نیاز زیستی و غریزی به جنس مخالف ، نیاز به محبت ، عاطفه ، نیاز به داشتن فرزند و۰۰۰۰ (سادات ، ۱۳۷۷، ص ۱۹ ) .
امروزه اختلال در نظام مقدس خانواده و بیاعتنایی به اصول ضروری و ارزشهای آن است که پایه های اصلی خود زمین را به تباهی کشیده و دوران معاصر را به نام (بیگانگی انسان از انسان ) که به بیماری غیر قابل علاج (بیگانگی انسان از خویشتن ) منتهی گشته است ، سزاوار نمودهاست . توقع یک جامعه صالح و مجتمع قابل تفسیر با (حیات اجتماعی معقول) بدون اصلاح نظام خانواده کاملاً بیجا و خلاف حقیقت است (انصاریان ، ۱۳۷۷ ، ص ۳ ) .
در جامعه ما اهمیت آشنایی با و ظایف و حقوق همسران و راه و رسم زندگی زناشویی آنچنان که باید برای همگان روشن نشده و آموزش قبل از ازدواج جایگاه لازم خود را نیافته است . لازم است زوجین قبل از تشکیل خانواده با شرکت در کلاسهای آموزشی ویژه ، با مطالعه کتابهای مفید و کسب اطلاعات از افراد صاحبنظر ، آگاهیهای لازم را کسب کنند . با این گونه آموزشهای اولیه میتوان از بروز بسیاری از مشکلات در خانوادهها پیشگیری کرد (سادات ، ۱۳۷۷ ، ص ۴۲ ) .
طلاق کاخ سعادت زوجین را ویران میکند و برای فرزندان محنت و رنج پدید میآورد . سرنوشت کودک تیره میشود و او از هر یتیمی ، یتیم تر میشود . امکان اینکه زوجین خود پس از طلاق به راحتی برسند ، بسیار کم است . خلاصه آنکه کودک بیشاز پدر و مادر قربانی حادثه طلاق است و بر عقل چنین والدینی که فقط به فکر خویشند و فرزند را فراموش میکنند باید شک کرد (قائمی ، ۱۳۶۸ ، ص ۲۵۴ ) .
از نگاه نافذ امام علی (ع) مؤمن کسی است که علیرغم قلبی غمگین ، چهرهای پرنشاط دارد و این بهترین میزان و ضابطه برای ارزیابی لیاقت زن یا شوهر در زندگی مشترک است. برای تعادل در زندگی ، باید چون چشمه از درون جوشید و خرمی و زیبایی آفرید و به دیگران مسرت حیات عرضه نمود . باید دستی از آستین همت بیرون آورد و گرد و غبار افسردگی را از چهرهها (به ویژه همسر) زدود و گل لبخند را بر لبان آنان ، رویاند (شرفی ، ۱۳۷۷ ، ص ۱۰۸ ) .
فصل اول
گستره علمی موضوع مورد پژوهش
در این فصل به بیان موضوع پژوهش و هدفهای پژوهش و همچنین اهمیت و ارزش تحقیق ، سؤالهای پژوهش و فرضیههای تحقیق پرداخته شده سپس تعاریف عملیاتی از متغیرها ارائه شدهاست . در انتهای فصل خلاصهای از مطالب مطرح شده در فصل اول ارائه میشود.
۱-موضوع پژوهش
موضوع این پژوهش بررسی رابطه رضایت زناشویی و هوش همسران توسط تست رضایت زناشویی و تست پیشرونده ریون میباشد .
۲- هدفهای پژوهش
اولین هدف این پژوهش بررسی رابطه معنادار بودن رضایت زناشویی با هوش در مردان میباشد .
دومین هدف این پژوهش بررسی رابطه معنادار بودن رضایت زناشویی با هوش در زنان میباشد .
سومین هدف این پژوهش بررسی تفاوت معنادار بودن رضایت زناشویی مردان و زنان میباشد .
چهارمین هدف این پژوهش بررسی تفاوت معنادار بودن هوش مردان و زنان میباشد .
۳- امکان بررسی موضوع پژوهش و اهمیت آن
مفهوم ومقصود زناشویی وازدواج درطی قرنها وشرایط اقتصادی و اجتماعی وجغرافیایی و غیره پیوسته دستخوش تحول و تغییر بوده و با عوامل و نیازمندیهای گوناگون درآمیخته است . لیکن امروزه مفهوم زناشویی و ازدواج با شرایط قرن حاضر براساس محبت ، همکاری ،همدردی ، تفاهم و فداکاری متقابل و زندگی مشترک زن و مرد استوار است . عمدهترین اهدافی که تاکنون برای تحقیقات و مطالعات مختلفی که پیرامون موضوع خانواده صورت گرفتهاست مشخص نمودن ضرورت و اهمیت نقش خانواده در جوامع مختلف در جهت رشد و پیشرفت و اعتلای اهداف آرمانی آن جامعه بوده است . به عبارت دیگر محققان مختلف از ابعاد مختلف جامعهشناسی، مردمشناسی ، روانشناسی و غیره سعی نمودهاند تا با ارائه راهکارهای جدید زمینههای تداوم و انسجام بیش از پیش خانواده را مهیا سازند . زیرا امروز دریافتهاند که تنها در سایه امنیت و آرامش خانواده است که میتوان فرزندانی سـالم و پـویـا تـربیت نمود و از آنـجا کـه زن در خـانـواده نـقش مهمـی در انسـجام و شکلگیری شخصیت افراد خانواده دارد و زمانی میتواند نقش خود را کاملتر انجام دهد که دارای رضایتمندی زناشویی بیشتری باشد . لذا رضایت زن در ازدواج موضو ع مورد مطالعه تحقیقات متعدد قرار گرفته است .
۴- سؤالهای پژوهش
آیا بین رضایت زناشویی با هوش در مردان رابطه معناداری وجود دارد؟
آیا بین رضایت زناشویی با هوش در زنان رابطه معناداری وجود دارد؟
آیا بین رضایت زناشویی مردان و زنان تفاوت معناداری وجود دارد؟
آیا بین هوش مردان و زنان تفاوت معناداری وجود دارد؟
۵- فرضیههای پژوهش
بین رضایت زناشویی با هوش در مردان رابطه معناداری وجود دارد .
بین رضایت زناشویی با هوش در زنان رابطه معناداری وجود دارد .
بین رضایت زناشویی مردان و زنان تفاوت معناداری وجود دارد .
بین هوش مردان و زنان تفاوت معناداری وجود دارد .
۶-متغیرها و تعریف عملیاتی آنها
متغیر پیش بینی کننده : در این پژوهش متغیر پیش بینی کننده هوش است . آلفرد بینه معتقد است که هوش توانایی فرد در قضاوت ،ادراک و استدلال درست است (اسکوئیلر و همکاران ،۱۳۷۲ ، ص ۱۱ ) .
در این پژوهش متغیر هوش از طریق ماتریسهای پیشرونده ریون بزرگسالان ،۶۰سؤالی سربهای (آ،
ب ، ت ، د ، ج ) اندازهگیری خواهدشد . جدول ۱-۱ تفسیر کیفی معادلهای هوشبهر آزمون ماتریسهای پیشرو را نشان میدهد .
فصل چهارم
ارائه و تحلیل نتایج کمی
با توجه به موضوع پژوهش که عبارت است از : بررسی ارتباط میان رضایت زناشویی و هوش در بین همسران، از این فصل، ابتدا یافتههای توصیفی حاصل از اجرای پرسشنامه رضایت زناشویی و ماتریسهای ریون ارائه میشود. سپس به آزمون فرضیه و تحلیل و تفسیر نتایج، در چارچوب فرضیه می پردازیم.
۱- یافتههای توصیفی
اطلاعات بدست آمده از اجرای پرسشنامه رضایت زناشویی و ماتریسهای ریون بوسیله ۳۰ زوج از آزمودنیها بودند، در جدول ۱-۴ نشان داده شده است.
جدول ۱-۴ یافتههای توصیفی نمرات رضایت زناشویی وهوش مردان
|
متغیر |
تعداد |
میانگین |
انحراف استاندارد |
حداقل نمره |
حداکثر نمره |
|
رضایت زناشویی |
۳۰ |
۴۳/۵۳ |
۶۳/۷ |
۳۱ |
۶۵ |
|
هوش |
۹۳/۱۱۷ |
۸۶/۱۰ |
۸۸ |
۱۳۶ |
جدول ۲-۴ یافتههای توصیفی نمرات رضایت زناشویی وهوش زنان
|
متغیر |
تعداد |
میانگین |
انحراف استاندارد |
حداقل نمره |
حداکثر نمره |
|
رضایت زناشویی |
۳۰ |
۳۳/۵۲ |
۶۰/۷ |
۳۶ |
۶۵ |
|
هوش |
۱۳/۱۱۶ |
۳۴/۱۰ |
۸۳ |
۱۲۷ |
فایل ورد کامل مطالعه ارتباط میان رضایت زناشویی و سطح هوش همسران با رویکرد روانشناختی و اجتماعی
فهرست
عنوان ………………………………………………………………………………………………………… صفحه
جدول ۱-۱- تفسیر کیفی معادلهای هوشبر آزمون ماتریسهای پیشرو……………………………………… ۷
جدول ۱-۴- یافتههای توصیفی نمرات رضایت زناشویی وهوش مردان ………………………………….. ۱۲۳
جدول ۲-۴ – یافتههای توصیفی نمرات رضایت زناشویی وهوش زنان…………………………………….. ۱۲۳
جدول ۳-۴- یافتههای توصیفی نمرات رضایت زناشویی مردان وزنان …………………………………….. ۱۲۴
جدول ۴-۴- یافتههای توصیفی نمرات هوش مردان وزنان ……………………………………………………… ۱۲۵
جدول ۵-۴- ضریب همبستگی بین رضایت زناشویی وهوش مردان……………………………………….. ۱۲۶
جدول ۶-۴- ضریب همبستگی بین رضایت زناشویی وهوش زنان …………………………………………. ۱۲۷
جدول ۷-۴- نتایج آزمون tمستقل برای رضایت زناشویی مردان وزنان …………………………………. ۱۲۸
جدول ۸-۴- نتایج آزمون t مستقل برای هوش مردان وزنان ………………………………………………….. ۱۲۸
فایل ورد کامل مطالعه ارتباط میان رضایت زناشویی و سطح هوش همسران با رویکرد روانشناختی و اجتماعی
فهرست نمودارها
عنوان ………………………………………………………………………………………………………… صفحه
نمودار ۱-۴…………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۴ میانگین نمرات رضایت زناشویی وهوش مردان وزنان
نمودار ۲-۴…………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۵ میانگین نمرات رضایت زناشویی مردان وزنان
نمودار ۳-۴…………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۶ میانگین نمرات هوش مردان وزنان
فایل ورد کامل مطالعه ارتباط میان رضایت زناشویی و سطح هوش همسران با رویکرد روانشناختی و اجتماعی
فهرست مطالب
عنوان ………………………………………………………………………………………………………… صفحه
چکیده
مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱
فصل اول :گستره علمی موضوع پژوهش
۱- موضوع پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………… ۴
۲- هدفهای پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………… ۴
۳- امکان بررسی موضوع پژوهش واهمیت آن ………………………………………………………………………….. ۵
۴- سؤالهای پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………….. ۵
۵- فرضیههای پژوهش………………………………………………………………………………………………………………….. ۶
۶- متغیرها وتعریف عملیاتی آنها…………………………………………………………………………………………………. ۶
خلاصه…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۸
فصل دوم:ادبیات وپیشینه تحقیق
تعریف رضایت……………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۰
تعریف رضایتمندی زناشویی………………………………………………………………………………………………………….. ۱۱
ازدواج …………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۲
تعریف ازدواج …………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۲
فوائد ازدواج…………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۳
ازدواج دختر وپسر ریشههای دوران کودکی ………………………………………. ۱۴
افکار مسموم ……………………………………………………………….. ۱۷
بهداشت روانی ………………………………………………………………. ۱۷
بهداشت روانی از دیدگاه اسلام وعرفان ………………………………………….. ۲۰
مهمترین عوامل برای ازدواجهای موفق…………………………………………… ۲۰
پختگی روانی ورشد عاطفی فکری طرفین………………………………………… ۲۰
طرز تفکر وعقاید وتمایلات …………………………………………………….. ۲۱
طرز تلقی ونگرشها …………………………………………………………… ۲۲
عقاید مذهبی ……………………………………………………………….. ۲۳
اختلافات طبقاتی ……………………………………………………………. ۲۳
میزان تحصیلات …………………………………………………………….. ۲۴
توافق وطرز فکر درباره امورجنسی ……………………………………………… ۲۴
تولد فرزند…………………………………………………………………… ۲۵
تعداد فرزندان……………………………………………………………….. ۲۶
اخلاق ……………………………………………………………………… ۲۶
دخالت اطرافیان وبستگان ……………………………………………………… ۲۷
تفاوت سنی بین زن وشوهر …………………………………………………… ۲۷
رابطه با اولیا ………………………………………………………………… ۲۸
ویژگیهایی که در امر زناشویی نقش منفی دارد…………………………………….. ۲۹
وجوهی از اختلافات زناشویی ………………………………………………………………………………………………………. ۳۱
نیازهای احساسی زن ومرد…………………………………………………………………………………………………………….. ۳۱
چگونه میتوان در زندگی خوشبخت بود……………………………………………………………………………………… ۳۲
نیاز اساسی ازدواج موفق………………………………………………………………………………………………………………… ۳۳
نقش زن در زندگی امروز ……………………………………………………………………………………………………………… ۳۵
زن در نقش همسری …………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۵
موقعیت زن در اسلام ……………………………………………………………………………………………………………………. ۳۶
ازدواج از نظر اسلام………………………………………………………………………………………………………………………… ۳۷
سختگیری در مسئله ازدواج………………………………………………………………………………………………………….. ۳۸
اهداف والای ازدواج در اسلام……………………………………………………………………………………………………….. ۳۸
معیارهای انتخاب همسر ………………………………………………………………………………………………………………. ۴۰
خواستگاری……………………………………………………………………………………………………………………………………… ۴۲
مهریه……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۴۲
جهیزیه …………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۴۳
عقد وعروسی…………………………………………………………………………………………………………………………………… ۴۴
حقوق زن وشوهر……………………………………………………………………………………………………………………………. ۴۵
رفتار…………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۴۶
گفتار………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۴۶
هدف زندگی ازدید قرآن ………………………………………………………………………………………………………………. ۴۶
اساس رابطه زناشویی از نظر قرآن کریم …………………………………………………………………………………….. ۴۷
خانواده…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۴۸
تیپهای خانواده………………………………………………………………………………………………………………………………… ۴۹
خانواده متزلزل . ……………………………………………………………………………………………………………………………. ۵۰
خانواده متعادل……………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۰
خانواده متکامل……………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۰
ویژگیهای ارتباط سالم زن و شوهر……………………………………………………………………………………………….. ۵۱
ویژگیهای ارتباط ناسالم زن و شوهر……………………………………………………………………………………………… ۵۲
توصیههایی برای زن وشوهرها………………………………………………………………………………………………………. ۵۳
شیوههای کاربردی برای رسیدن به تفاهم ………………………………………………………………………………….. ۵۳
طلاق…………………………………………………………………………………………………………… ۵۴
خانواده گسسته …………………………………………………………………………………………………………………………. ۵۶
اختلافات خانوادگی ……………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۶
تاثیر فروپاشی ازدواج وجامعه………………………………………………………………………………………………………… ۵۷
انواع عوارض بعد از طلاق……………………………………………………………………………………………………………… ۵۸
تدابیر اسلام برای پیشگیری از طلاق…………………………………………………………………………………………… ۵۹
هوش………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۶۰
تعریف هوش…………………………………………………………………………………………………………………………………… ۶۰
وضعیت هوش در سازمان واعمال ذهنی …………………………………………………………………………………….. ۶۳
هوش عملی وهوش نظری…………………………………………………………………………………………………………….. ۶۴
هوش واستعدادهای دیگر………………………………………………………………………………………………………………. ۶۵
ماهیت عامل g ……………………………………………………………………………………………………………………………… 67
تست هوش چیست……………………………………………………………………………………………………………………….. ۶۷
بهره هوشی (هوشبهر )چیست………………………………………………………………………………………………………. ۶۷
بهره هوشی وتوانائیهای دیگر ذهنی………………………………………………………………………………………………. ۶۹
ماهیت هوش …………………………………………………………………………………………………………………………………. ۷۰
الف- هوش بعنوان توان درک رابطه…………………………………………………………………………………………….. ۷۱
ب- هوش بعنوان توان سازگاری با موقعیتهای جدید…………………………………………………………………. ۷۱
پ- هوش بعنوان ظرفیت یادگیری ……………………………………………………………………………………………… ۷۲
ت- هوش بعنوان قدرت وتفکر انتزاعی ………………………………………………………………………………………. ۷۲
عوامل موثر در رشد هوش ……………………………………………………………………………………………………………. ۷۲
نقش محیط ووراثت در تشکیل هوش………………………………………………………………………………………….. ۷۳
۱- وراثت وهوش……………………………………………………………………………………………………………………………. ۷۳
۲- ازدواج میان خویشاوندان وهوش …………………………………………………………………………………………… ۷۵
۳- هوش چگونه به ارث میرسد…………………………………………………………………………………………………… ۷۵
۴- محیط وهوش…………………………………………………………………………………………………………………………… ۷۵
۵- نقش زمان در تشکیل هوش……………………………………………………………………………………………………. ۷۶
۶- عوامل محیطی موثر در رشد هوش………………………………………………………………………………………… ۷۷
آزمون استانداردشده هوش……………………………………………………………………………………………………………. ۷۸
آزمونهای هوش ……………………………………………………………………………………………………………………………… ۸۰
آزمونهای گروهی…………………………………………………………………………………………………………………………….. ۸۱
آزمونهای فردی هوش…………………………………………………………………………………………………………………….. ۸۲
دیدگاه نظری مختلف از مفهوم هوش…………………………………………………………………………………………… ۸۳
نظریههای معاصر هوش…………………………………………………………………………………………………………………. ۸۴
الف: نظریههای عاملی هوش………………………………………………………………………………………………………….. ۸۵
نظریه دوعاملی اسپیرمن………………………………………………………………………………………………………………… ۸۶
نظریه سلسله مراتبی………………………………………………………………………………………………………………………. ۸۷
نظریه چند عاملی ترستون…………………………………………………………………………………………………………….. ۸۸
نظریه سه بعدی گیلفورد……………………………………………………………………………………………………………….. ۸۹
نظریه کتل درباره هوش متبلور وهوش سیال……………………………………………………………………………… ۹۰
نظریه دوسطحی جنسن………………………………………………………………………………………………………………… ۹۱
ب: نظریههای فرایند مداری هوش……………………………………………………………………………………………….. ۹۲
نظریه شناختی پیاژه درباره هوش………………………………………………………………………………………………… ۹۳
نظریه بازنمایی برونر……………………………………………………………………………………………………………………….. ۹۵
مروری بر نتایج تحقیقات به عمل آمده در زمینه رضامندی زناشویی درداخل وخارج کشور….. ۹۵
خلاصه ……………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۷
فصل سوم: فرایند روش شناختی بررسی تجربه موضوع
۱-انتخاب نمونه……………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۱۴
۱-۱- جامعه مورد بررسی…………………………………………………………………………………………………………….. ۱۱۴
۲-۱ روش نمونه گیری ………………………………………………………………………………………………………………… ۱۱۵
۳-۱ نمونه منتخب………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۱۵
۲-ابزار وروش اجرای پژوهش……………………………………………………………………………………………………….. ۱۱۵
۱-۱ ابزار پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۵
۲-۲ آزمون رضایتمندی زناشویی ENRICH………………………………………………………………………….. 115
۳-۲روش نمره گذاری پرسشنامه رضایتمندی زناشویی ENRICH……………………………………… 119
۴-۲آزمون ماتریسهای پیشرونده ریون RAIVEN………………………………………. 120
۵-۲شیوه نمره گذاری ماتریسهای پیشرونده ریون RAIVEN…………………………… 120
۶-۲ روش اجرای پژوهش…………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۱
۳-طرح پژوهش وروشهای آماری………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۱
۱-۱- معرفی طرحهای پژوهش …………………………………………………………………………………………………… ۱۲۱
۱-۲-روشهای آماری وتحلیل دادهها …………………………………………………………………………………………… ۱۲۱
خلاصه…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۲
فصل چهارم:ارائه وتحلیل نتایج کمی
۱-یافتههای توصیفی ……………………………………………………………………………………………………………………. ۱۲۳
۲-یافتههای مربوط به تحلیل نتایج در چار چوب فرضیهها ……………………………………………………… ۱۲۶
خلاصه ……………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۲۸
فصل پنجم : بحث ونتایج کمی
۱-بحث وبررسی درباره یافتهها ……………………………………………………………………………………………………. ۱۳۰
۲-تفسیر نهایی ……………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۳۱
۳-محدودیتهای پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………….. ۱۳۷
۴-پیشنهادات………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۳۸
منابع…………………………………………………………………………………………………………… ۱۳۹
پیوستها
جدول دادههای خام مردان……………………………………………………………………………………………………………. ۱۴۲
جدول داده های خام زنان……………………………………………………………………………………………………………… ۱۴۳
جدول نمرات رضایت زناشویی وهوش مردان………………………………………………………………………………. ۱۴۴
جدول نمرات رضایت زناشویی وهوش زنان………………………………………………………………………………… ۱۴۶
پرسشنامه رضایت زناشویی …………………………………………………………………………………………………………… ۱۴۸
برگ نمره گذاری ماتریسهای پیشرونده ریون………………………………………………………………………………. ۱۵۰
فایل ورد کامل مطالعه ارتباط میان رضایت زناشویی و سطح هوش همسران با رویکرد روانشناختی و اجتماعی
فهرست جدولها
فایل ورد کامل مطالعه ارتباط میان رضایت زناشویی و سطح هوش همسران با رویکرد روانشناختی و اجتماعی
فهرست نمودارها.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 