فایل ورد کامل مطالعه جامع تجارت الکترونیک با بررسی فناوری‌های نوین، ساختار بازار و پیامدهای اقتصادی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مطالعه جامع تجارت الکترونیک با بررسی فناوری‌های نوین، ساختار بازار و پیامدهای اقتصادی دارای ۵۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه جامع تجارت الکترونیک با بررسی فناوری‌های نوین، ساختار بازار و پیامدهای اقتصادی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه جامع تجارت الکترونیک با بررسی فناوری‌های نوین، ساختار بازار و پیامدهای اقتصادی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه جامع تجارت الکترونیک با بررسی فناوری‌های نوین، ساختار بازار و پیامدهای اقتصادی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه جامع تجارت الکترونیک با بررسی فناوری‌های نوین، ساختار بازار و پیامدهای اقتصادی :

فایل ورد کامل مطالعه جامع تجارت الکترونیک با بررسی فناوری‌های نوین، ساختار بازار و پیامدهای اقتصادی

مقدمه

تمدن بشری از دیرباز دستخوش تحولات شگرفی قرار گرفته که از آنها با نام «انقلاب» یا «موج» یاد می کنند این امواج بسان امواج متلاطم دریا، نوع نگرش و زندگی انسان را با دگرگونیها و تغییرات ماهوی همراه ساخته اند.

گفته اند اولین اختراع بشر آتش بوده است که تقریباً چهار میلیون سال قبل از میلاد مسیح شناخته شده حدود ۲۵۰۰ سال بعد اختراع دوم انسان یعنی «ابزار» بوقوع پیوست. فاصله بین دو اختراع نشان از بدوی بودن بشر اولیه دارد، بعدها اختراعات جدیدتری به تناوب رشد و تمدن بشر اولیه وجود دارد، بعدها اختراعات جدیدتری به تناوب رشد و تمدن بشر به وجود آمد تا اینکه زمینه تغییر اساسی یعنی «موج اول» فراهم آمد و جامعه کشاورزی شکل گرفت. اولین تغییر در جامعه انسانی که به موج اول یا جامعه کشاورزی یا «عصر کشاورزی» مشهور شده است قبل از میلاد حضرت مسیح شروع شده و عمری ۲۹۵۰۰ ساله داشته است. هدف از ایجاد این موج حل مشکلات معیشتی و غذایی بشر آن زمان بوده است. بعد از ایجاد موج اول و گذشت تقریباً سی هزاره از آن، موج بعدی که به آن انقلاب صنعتی یا عصر صنعت می گویند آغاز شد هدف از موج دوم تولید مواد و ابزار کار به منظور کاهش اتکای انسان بر قدرت بازوی کار بود. عصر موج دوم هم که دوران پرتلاطمی را سپری کرده به ۵۰۰ سال می رسد و دوران آن از نظر تئوری سپری شده است در موج دوم، بشر موفقیتهای شگرفی به دست آورد. اختراعات در صد سال پایانی موج دوم و به خصوص از سال ۱۹۰۰ میلادی به بعد باعث تغییرات وسیعی در مشاغل گردید و مشاغل کشاورزی را که تا آن زمان ۹۰% کل مشاغل را شامل می شد چنان تغییر داد که در بعضی از کشورها مانند ایران این رقم به ۱۷% و در کشورهای توسعه یافته به ۴ تا ۷% رسیده است. به مرور در پی موج دوم نیازهای جدیدی دیده شد که دیگر امکان حل آن با دیدگاه قبلی امکانپذیر نبود. در حقیقت به توسعه صنعت نیاز بود تا اطلاعات بسیار بیشتری از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل گردد و بشر نیاز بیشتری به دانش داشت. لذا تولید، توزیع و استفاده از اطلاعات محور این تغییر قرار گرفت.

با اختراع کامپیوتر در سال ۱۹۴۸ میلادی فضای تولید و پردازش اطلاعات و دانش توسعه یافت و به مرور با امکان اتصال چندین کامپیوتر به یکدیگر و ایجاد شبکه های کامپیوتری امکان و فضای تولید، پردازش و انتشار اطلاعات و دانش گسترش یافت،‌ به خصوص با مطرح شدن شبکه جهانی کامپیوتری یعنی اینترنت از سال ۱۹۶۸ این امر شتاب بسیار بیشتری به خود گرفت. بنابراین اختراع کامپیوتر و به دنبال آن مطرح شدن اینترنت باعث شد که از ۵۰ سال پیش تاکنون موج جدیدی به نام عصر اطلاعات یا جامعه اطلاعاتی شروع گردد. به طور خلاصه هدف از مومج سوم دسترسی به اطلاعات و دانش با استفاده از ابزار فناوری اطلاعات (IT) مانند رایانه، شبکه های متنوع محلی و جهانی و اینترنت به همراه توسعه نرم افزارها و سخت افزارهای موردنیاز عصر اطلاعات بوده است. از جمله ویژگیهای منحصر به فرد موج سوم، سرعت، شتاب و حرکت آن است. وجود جنبه های کاربردی زیاد اینترنت به منظور رفع نیازهای ضروری و روزمره انسان، باعث رشد و توسعه روزافزون آن شده است در سال ۱۹۷۷ فقط ۱۱۱ پایگاه در اینترنت وجود داشت در سال ۱۹۸۷ این تعداد به ۱۰ هزار پایگاه رسید. این افزایش بصورت نمایی ادامه پیدا کرد به طوریکه در سپتامبر سال ۲۰۰۲ میلادی این تعداد به بیش از ۲۰۰ میلیون پایگاه رسیده است. تعداد کاربران اینترنت نیز به شدت در حال افزایش می‎باشد به طوریکه از سپتامبر ۲۰۰۱ که تعداد کاربران ۴۰۷ میلیون بوده تا سپتامبر ۲۰۰۲ این رقم به ۸۴۰ میلیون نفر در ۲۱۸ کشور رسیده است. پیش بینی می‎شود تا سال ۲۰۰۶ تعداد کاربران اینترنت به حدود ۲ میلیارد نفر و تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۸۰% افراد روی کره زمین دسترسی به اینترنت داشته باشند. اقتصاد جهانی در حال حاضر با سرعت زیاد به سمت اینترنتی شدن یا به بیان دیگر الکترونیکی شدن پیش می رود.

تعریف تجارت الکترونیک

به طور کلی برای تجارت الکترونیکی تعاریف مختلفی ارایه شده است که اغلب آنها مبتنی برتجارب گذشته در استفاده از تجارت الکترونیکی بوده است. در ساده ترین شکل می‎توان آن را به صورت «انجام مبادلات تجاری در قالب الکترونیکی» تعریف نمود. کمیسیون اروپایی در سال ۱۹۹۷ آن را به این صورت تعریف نمود که: «تجارت الکترونیکی بر پردازش و انتقال الکترونیکی داده ها و اطلاعات، شامل متن صورت و تصویر مبتنی می‎باشد» تجارت الکترونیکی فعالیتهای گوناگونی از قبیل مبادله الکترونیکی کالاها و خدمات، تحویل فوری مطالب دیجیتالی و انتقال الکترونیکی را شامل می‎شود.

تجارت الکترونیکی را می‎توان جنبه پیشرفته ای از مبادله الکترونیکی اطلاعات دانست مبادله الکترونیکی اطلاعات عبارت است از تولید، پردازش، کاربرد و تبادل اطلاعات و اسناد به شیوه های الکترونیکی و خودکار، بین سیستم های رایانه ای بر اساس یک زبان استاندارد مشترک، که با توجه به این تعریف تجارت الکترونیکی را می‎توان مجموعه ای از ارتباطات و مدیریت اطلاعات تجاری به اضافه سرویس های مربوط به آن دانست.

مزایای تجارت الکترونیک

مطابق گزارش ACTIVMEDIA درآمد از طریق اینترنت در سال ۱۹۹۸ حدود ۲۵ میلیون دلار و در سال ۲۰۰۱ به ۵/۱ تریلیون دلار خواهد رسید. در تجارت الکترونیکی هزینه های بازاریابی و توزیع و سرویس دهی در مقایسه با تجارت سنتی بسیار کاهش می یابد. در این تجارت وجود واسطه ها معنائی ندارد. چون بزرگترین تولید کنندگان می‎توانند با مصرف کننده ارتباط مستقیم برقرار کنند. در حقیقت تولید کننده مشتریهای خود را می شناسد و آنها را از دست نمی دهد. مشتریها نیز با مراجعه به یک سایت سعی می کنند بعداً نیز از همان سایت خرید کنند. یک دلیل آن این است که مشتریان مایل نیستند شماره کارت اعتباری خود را دائماً در همه جا پخش کنند. البته با ایجاد پول الکترونیکی نیز این مشکل مرتفع خواهد شد.

مساله رقابت یک مساله بسیار مهم در رشد تجارت الکترونیکی است. وقتی که گروهی از این ابزار استفاده کردند، کسانی که مقاومت نشان دهند، به هیچ وجه نمی توانند با یکدیگر به رقابت بپردازند و در دنیای تجارت از بین خواهند رفت. لذا شرکتها مجبورند از تجارت الکترونیکی استفاده نمایند.

یک مدل تجاری بدین گونه تعریف می‎شود «سازماندهی محصولات، خدمات و جریان اطلاعات و همچنین منابع درآمد و سودتولید کنندگان و خریداران» مدلهای تجاری موجود در تجارت الکترونیک متنوعند که در اینجا به ۱۰ مورد آنها اشاره می‎شود:

۱- فروشگاه های الکترونیکی (E- shope)

فروشگاههای الکترونیکی، بازاریابی اینترنتی یک شرکت یا مغازه است. در اولین گام انجام این امر به خاطر پیشبرد و ترقی شرکت و ارایه کالاها و خدمات بوده است. هر شرکتی که یک سایت اینترنتی فقط برای حضور در اینترنت ایجاد کند، می‎توان گفت که یک فروشگاه اینترنتی اولیه ایجاد کرده است (هر چند که سایت اینترنتی از نظر رابطه کاربری کاملاً پیچیده و ماهرانه باشد). امکان سفارش دادن و پرداخت به این فروشگاه الکترونیکی خیلی افزایش یافته است و اغلب با کانالهای بازاریابی مرسوم ترکیب شده است. سود و مزایای منظور شده در شرکت. درخواست ها را افزایش می‎دهد و با هزینه کمی به همه جهان فرستاده می‎شود و باعث کاهش هزینه در پیشبرد و ترقی شرکت و فروش می‎شود. سود مزایای خریداران می‎تواند در قیمت های پایین در مقایسه با پیشنهادهای مرسوم، انتخاب گسترده، و بهینه تر در خرید و ارایه آنها همراه با دسترسی ۲۴ ساعته باشد. در جایی که مراجعه به یک فروشگاه الکترونیکی مرتباً تکرار می شود،‌ بازاریابی یک به یک، سود فروشنده و خریدار را با هم افزایش می‎دهد. درآمد فروشنده از هزینه کاهش یافته، فروش و احتمالاً تبلیغات افزایش خواهد یافت.

بیشتر سایت های اینترنتی تجاری فروشگاه های الکترونیکی (Business- to- Consumer) B2C می باشند. برای مثال (www. Fleurop.com) سایت فروش گل و یا (www. Hiss.com) که سایت فروش بلیط های هواپیما می‎باشد. یک نمونه از فروشگاه الکترونیکی (Busirneess- to- Busirness) B2B فروشگاه Merk می‎باشد که ارایه کننده تولیدات و وسایل آزمایشگاهی است.

این فروشگاه امکان مشاهده و استفاده کاربران ثبت نشده، از بروشورهای محصولات را فراهم می‎آورد و همچنین برای مشتریان معتبر خود، امکان سفارش و پرداخت به صورت online را می‎دهد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.