فایل ورد کامل مقاله علمی درباره طراحی نرم‌افزار مدیریت برخط حوادث مبتنی بر ردیابی خودروهای امدادرسان جاده‌ای


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله علمی درباره طراحی نرم‌افزار مدیریت برخط حوادث مبتنی بر ردیابی خودروهای امدادرسان جاده‌ای دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله علمی درباره طراحی نرم‌افزار مدیریت برخط حوادث مبتنی بر ردیابی خودروهای امدادرسان جاده‌ای  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله علمی درباره طراحی نرم‌افزار مدیریت برخط حوادث مبتنی بر ردیابی خودروهای امدادرسان جاده‌ای،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله علمی درباره طراحی نرم‌افزار مدیریت برخط حوادث مبتنی بر ردیابی خودروهای امدادرسان جاده‌ای :

مقدمه
هرگاه تعداد خودروهای در خـدمت یـک سـازمان از تعـدادی فراتر رود یا محدوده رفت و آمد آنها گسترده باشد و یا کنترل دقیق آنها با اهمیت باشد، روش های سنتی پاسـخگوی نیازهـا در جهت نظارت بر ناوگان حمل و نقل و خودروهای سـازمانی نخواهد بود. سیستم های ردیاب درون خودرویی این امکـان را فــراهم مــی ســازند کــه بــا آگــاهی از موقعیــت و وضــعیت فعلیخودروهای یک ناوگان و مسیرهای طی شده توسـط آنهـا، انواع گزارش های عملکردی و مدیریتی در مورد ناوگان وسایل نقلیه ی سازمان خود را تهیه کنند. سازمان راهداری و حمـل و نقل کشور، درحال حاضر دارای ۳۰۱۸ خودروی گشت مجهـز به سیستم ردیاب GPS می باشد، که در سرتاسر کشور در حـال حرکت و ارائه گزارش سوانح جاده ای می باشند. این خودروها از نوع سبک ، سنگین و نیمه سنگین بوده و منبـع خـوبی بـرای گزارشات جاده ای بـه حسـاب مـی اید. بهـره گیـری از ایـن اطلاعات باعث کاهش زمان پاسخگویی به یک حادثه می گردد.
خودروهای امدادرسان جاده ای نیز اعم از پلیس ، امداد و نجات و اورژانــس دارای سیســتم ردیــاب هســتند(ســایت ســازمان راهداری،۱۳۹۳).
مشکلاتی اعم از نبود پوشش مخابراتی مناسب در تمام جاده ها و نبود کیلومترشمار درهر مکان از جـاده ، باعـث عـدم اطـلاع رسانی از موقعیت دقیق محل حادثه و افزایش زمان شناسـایی حادثه می گردد(احمدی فینی، ۱۳۸۶). این در حالیست که بـا استفاده از سیستم های ردیاب درون خودرویی، امکـان ارسـال موقعیت دقیق ، نوع و شدت حادثه به سادگی فراهم می گردد.
بدین منظور به دنبال ارائه سیستمی جهت اسـتفاده بهینـه از این اطلاعات هستیم . همچنین برای برقراری ارتباط دوسویه با مرکز مربوطه ، وجود سیستمی کـه عـلاوره برارسـال موقعیـت جغرافیایی، اطلاعات مشاهده شـده توسـط خـودروی گشـت ، همچون نوع و درجه شدت حادثه را ارسال نمایـد، لازم اسـت شکل ۱ چنین سیستمی را نشان میدهد. حال با توجه به این اطلاعات و خبرگی سیستم مشـخص مـی گـردد کـه چـه نـوع خودروهای امدادرسانی برای رسیدگی به این حادثه مورد نیـاز است . سپس با توجه به مکان و وضعیت خودروها در زمان بروز حادثه ، نسبت به اعزام آنها به محـل حادثـه اقـدام مـی گـردد .(Wu, 2014)
در این مقاله به بیان این مسئله میپردازیم . در بخش ۲ نگاهی به عناصر سیستم پیشنهادی کـرده و در بخـش ۳ یـک مـدل ریاضی برای سیستم مطرح میگردد؛در بخش ۴ پیاده سازی و نتایج بدست آمده ارائه میگـردد و در بخـش ۵ نیـز بـه ارائـه نتیجه گیری و راهکارهای آینده میپردازیم .

۲- معرفی عناصر سیستم پیشنهادی
سیستم پیشنهادی این مقاله در چارچوب معماری سیستم های حمل و نقل هوشمند در بسته خدمات ATMS09 دسته بندی
میشود. همانگونه که در شکل ۲ مشاهده می شود ایـن بسـته خدمات ، توصیه میکنـد کـه سیسـتم تصـمیم یـار مـدیریتی، براساس ارزیابی عملکرد شبکه موجود و پیش بینـی وضـعیت آینده شبکه صورت پذیرد؛ این امر هم نیازمند برنامـه ریـزی- های از پیش تعریف شده وهـم نیازمنـد تصـمیم گیـریهـای سیستم در پاسخ به حوادث است (سایت معماری سیستم های حمل و نقل هوشمند امریکا،۲۰۱۴).
۲-۱) مراحل زمانی وقوع حادثه
رسـیدگی بـه یـک حادثـه از زمـان وقـوع آن تـا زمـان پابـان سرویس دهی، بازه زمانی را به خود اختصاص میدهد. این بازه زمـانی در (۲۰۰۷,Haghani) بـه عنـوان مراحـل زمـانی وقـوع حادثه معرفی شده است و شامل ۴ فاز اسـت ، کـه در شـکل ۳ قابل مشاهده میباشد. در ادامه بـه توصـیف ایـن ۴ فـاز مـی- پردازیم :
۱) زمان شناسـایی حادثـه عبارتسـت از، زمـان وقـوع حادثه تا مشاهده آن توسط خودروی گشت سازمان راهداری (یـا برقـراری تمـاس یـک فـرد بـا مرکـز مربوطه ) ،
۲) زمان آماده سازی نیرو توسط مرکز، که شامل بـازه زمانی صـرف شـده از زمـان اطـلاع یـافتن مرکـزاز حادثه تا زمان اعزام نیرو میباشد،

۳) زمان سفر خوردوهای امدادرسان ، که از زمان اعزام خودرو تا زمان رسیدن به محل حادثه را در برمـی- گیرد،
۴) زمان انجام عملیات توسط خودروهای امداد رسان .
همانطور که در شکل ۳ مشاهده میشود، بازه زمان پاسخگویی به یک حادثه ، برابر است با مجموع مدت زمـان آمـاده سـازی، تخصیص خودروی امدادرسان و زمان سفرخودروی امدادرسان به محل حادثه . حداقل کردن این مدت زمان به عنوان یکی از اهداف مدل پیشنهادی است و باعث بهبود امداد رسانی در زمان حادثه مـیگـردد. دو مسـئله حـائز اهمیـت در سیسـتم مدیریت خودروهـای امـداد رسـان جـاده ای عبارتسـت از : ۱) کاهش زمان پاسخگویی به حادثه ، ۲) تخصیص مناسـب تـرین خودروهای امدادرسان به حادثه با توجه به موقعیت آنها.
جهت حل مسئله اول نیازمند پوشش دهی کامل شبکه در هر مقطع از زمان هستیم . به عنوان مثـال هنگامیکـه خودروهـای یک پایگاه امداد رسان به نقاط حادثه دیده اعزام میشوند، این امکان وجود دارد که در همان زمان اتفاق دیگری در شبکه رخ دهد که با نبود خودرو در این بخش بایـد از دیگـر بخـش هـا خودرو اعزام گردد و این امر باعث بالارفتن زمان پاسخگویی به یک حادثه میگردد. در مورد مسئله دوم نیز، نیاز به تصـمیم – گیری صحیح با اسـتفاده از خبرگـی سیسـتم داریـم . داشـتن اطلاعات ردیابی خودروها در هر لحظه ، در این امر به ما یـاری میرساند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.