فایل ورد کامل مطالعه علمی فرآیند بلوغ و هویت‌یابی نوجوانان با بررسی ابعاد روان‌شناختی و اجتماعی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مطالعه علمی فرآیند بلوغ و هویت‌یابی نوجوانان با بررسی ابعاد روان‌شناختی و اجتماعی دارای ۳۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه علمی فرآیند بلوغ و هویت‌یابی نوجوانان با بررسی ابعاد روان‌شناختی و اجتماعی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه علمی فرآیند بلوغ و هویت‌یابی نوجوانان با بررسی ابعاد روان‌شناختی و اجتماعی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه علمی فرآیند بلوغ و هویت‌یابی نوجوانان با بررسی ابعاد روان‌شناختی و اجتماعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه علمی فرآیند بلوغ و هویت‌یابی نوجوانان با بررسی ابعاد روان‌شناختی و اجتماعی :

فایل ورد کامل مطالعه علمی فرآیند بلوغ و هویت‌یابی نوجوانان با بررسی ابعاد روان‌شناختی و اجتماعی

«بلوغ و هویت یابی»

«نوجوانان را می‎توان به مرغان دور پروازی تشبیه کرد که وجودشان پیدایش سرزمین های ناپیدایی را در افق به دریانورد نوید می‎دهد.

ما که دریاهای ژرف را به پیش می رانیم و نمی دانیم کی و کجا به خشکی می رسیم، باید این نوید را گرامی داریم و پیام ها و اشارات نوجوان را تفسیر و درک کنیم.»

فایل ورد کامل مطالعه علمی فرآیند بلوغ و هویت‌یابی نوجوانان با بررسی ابعاد روان‌شناختی و اجتماعی
فهرست :

خصوصیات عمومی دوران بلوغ…………………………………………………………………

خواهش های فطری و خواهش های اکتسابی در دوره جوانی………………………..

فراهم کردن غرایز در این دوره (تکالیف نوجوان)…………………………………………

چگونگی رشد شخصیت در این دوره………………………………………………………….

اظهار وجود و اثبات شخصیت……………………………………………………………………

چگونگی دستیابی به استقلال………………………………………………………………………

انتخاب دوست…………………………………………………………………………………………..

چگونگی رشد و تکامل جسمانی از تولد تا پایان دوره جوانی………………………….

عکس العمل های روانی دختران نسبت به تغییرات بدنی…………………………………

رابطه ی بلوغ جسمی با بلوغ روانی……………………………………………………………..

خود دوستی و دگردوستی در این دوره ……………………………………………………..

بلوغ…………………………………………………………………………………………………………

مقدمه

هدف از تهیه ی این تحقیق شناسایی بلوغ و هویت یابی است . این که نوجوانی چه دوره ای است؟ ‌خصوصیات شخصیتی، جسمانی، روحی و روانی نوجوان در این دوره چگونه است؟ او باید چگونه در برابر تغییرات حاصل از این دوره عکس العمل نشان دهد؟ …

در این دوره نوجوان در یک تبدیل شخصیتی قرار دارد افکار و حالات وی به سوی بلوغ و در مسیر کامل تر شدن حرکت کند. در این تحقیق از مواردی چون خصوصیات عمومی دروان بلوغ، خواهش های فطری و اکتسابی ، رام کردن غرایز، تفریحات سالم، تفریحات زیان بخش، رشد و اظهار وجود، استقلال و دوست یابی نوجوانان، بلوغ جنسی که خود یکی از عامل های تشویش و نگرانی در دختران و پسران است و انحرافات جنسی سخن به میان آمده است.

خصوصیات عمومی دوران بلوغ

– برقرار کردن مناسبات کاملتر با همسالان خود

– کامل کردن نقش اجتماعی خود به عنوان یک مرد یا یک زن

– قبول کردن وضع جسمانی خود و استفاده از آن به طور مؤثر

– به دست آوردن استقلال عاطفی و از میان بردن وابستگیهای عاطفی با والدین و سایر افراد بالغ «فطام روانی»

– اطمینان حاصل کردن درمورد استقلال اقتصادی.

– انتخاب شغل و آماده کردن خود جهت احراز آن.

– آماده نمودن خود جهت انتخاب همسر و تشکیل خانواده.

– پرورش دادن مهارتهای هوشی و مفاهیم لازم جهت شرکت دادن در زندگی اجتماعی.

– کامل کردن رفتار اجتماعی و قبول کردن مسئولیت های مربوط بدان.

– آشنا شدن با یک دسته از ارزشهای اخلاقی و تحصیل یک فلسفه حیاتی ارضاء کننده[۱].

از دیگر خصوصیات عمومی دوران بلوغ عبارتند از :

دارا بودن مشکلاتی چون عصبانیت ، ناآرامی، علاقه به تنهایی، رغبت نشان دادن نسبت به امر و نهی کردن، بهانه گیری، ناراضی بودن از وضع زندگی، جرو بحث کردن با اعضای کوچکتر خانواده، لجباز بودن، نداشتن توانایی برای بازگویی وضعیت روحی و علاقه های خود و مسائل خانه و خانوادگی، وضع موقعیت اجتماعی، دینی و اخلاقی، مسائل مربوط به تحصیل و غیره.[۲]

رام کردن غرایز در این دوره

– برقراری ارتباط منظم و مستمر با خداوند و تلاش در جهت خودسازی.

– برخورداری از «فلسفه زندگی» روشن و بهره مند شدن از ارزش «معنا» در طی زندگی خویش.

– استفاده از اوقات فراغت در فعالیتهای خلاقه و سازنده ، عنصر، کارهای دستی، فعالیتهای ورزشی،‌ مطالعه جهت دار و …

– تفاهم با والدین به عنوان صمیمی ترین دوستان.

– انتخاب مربی و یا یکی از معلمانی را که بیشتر دوست می دارد به عنوان محرم راز.

– نیاز داشتن به غذا و استراحت کافی و برنامه برای مطالعه و کار .

– برای مخارج خود برنامه ای را اجرا می کنند و از بهداشت بدنی غفلت ننماید.

نوجوان باید بداند که او هم مانند دیگران است یعنی وضع خاصی ندارد.[۳]

رام کردن غریزه در این دوره می‎تواند از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار گیرد مثل:

جنبه زیستی : در این مورد رشد سریع بدن، آشکار شدن تفاوتهای بدنی نسبت به پسران، برهم خوردن تعادل تن در اثر ترشح غدد، پیدایش تغییراتی در وزن، قد، رنگ چهره، قدرت و قوت بدن، رشد بدن، پیدایش دگرگونیهایی در رفتار و در خوی ها و غریزه جنسی و صفات ثانوی جنسی در او دیده می‎شود. از حدود ۱۲-۱۴ سالگی قاعدگی در او پیدا می‎شود ، مسئله ای که دختران از آن ترس دارند و این حالت ماهانه خود نشان دهنده آمادگی او برای زن شدن و مادر شدن و داشتن فرزند است.

در همین سنین انحرافات غریزی برای برخی از آنها که از آگاهی و ایمان کافی برخوردار نیستند پدید می‎آید مثل حالت همجنسی دوستی، رابطه با دختران معاشر، عاشق شدن نسبت به معلمان، جستجوی محیط خلوت برای ارضای تمنیات جنسی و … تحریکات در آنان در سایه دیدن، شنیدن، لمس کردن شدید است.[۴]


  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.