فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره آزمون Power Test در واحد نیروی محرکه موتورسازی با بررسی عملکرد و نتایج
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره آزمون Power Test در واحد نیروی محرکه موتورسازی با بررسی عملکرد و نتایج دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره آزمون Power Test در واحد نیروی محرکه موتورسازی با بررسی عملکرد و نتایج کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره آزمون Power Test در واحد نیروی محرکه موتورسازی با بررسی عملکرد و نتایج۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره آزمون Power Test در واحد نیروی محرکه موتورسازی با بررسی عملکرد و نتایج،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره آزمون Power Test در واحد نیروی محرکه موتورسازی با بررسی عملکرد و نتایج :
فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره آزمون Power Test در واحد نیروی محرکه موتورسازی با بررسی عملکرد و نتایج
هدف از انجام این تستها و آزمایشات عبارت است از :
الف ) ایجاد یک استاندارد ارزش یابی (آدیت) موتورها برای بررسی کیفی (میزان توان- گشتاور مصرف ویژه سوخت و سایر پارامترهای تعریف شده).
ب ) ایجاد روش مشخص برای شناسایی و کشف ایرادات موجود در موتورها (مخصوصاً ایرادات مهم) کلیه موتورهای تولیدی و مورد استفاده سطح ایران خودرو را میتوان برای انجام این تست مورد استفاده قرار داد.
قبل از انجام تست Performance باید یک سری آزمایشات و تست های دیگر بر روی موتور انجام شود.
این مراحل به شکل زیر است:
۱) آدیت موتورها : ارزشیابی و بازبینی دورهای از موتورها، در حقیقت انتخاب از بین موتورهای تولیدی و تأئید شده میباشد. پس از آزمون عملکرد جهت شناسایی میزان انطباق با تعاریف و مشخصات فنی موتور و کشف معایب احتمالی آن از جمله معایب قطعه – مونتاژ موتور – تست نهایی و اشکالات اپراتور میباشد.
۲) HOT Test :
کنترل کلی موتورها البته در حالت روشن که پس از مونتاژ موتور در انتهای خط تولید صورت میگیرد ( موتور باید بدون بار باشد)
در این تست ابتدا مدارهای آب، سوخت ، برق وگازهای خروجی از موتور را وصل میکنیم.
پس سطح روغن تزریقی به موتور را چک میکنیم وهواگیری از مدار آب را انجام میدهیم و اتصالات سوخت رسانی را برای جلوگیری از نشتی بنزین بررسی میکنیم.
موتور را روشن کرده و به دور ۱۷۵۰ rpm می رسانند. (فشار روغن موتور نباید در این حالت از ۲.۵ bar بیشتر شود) . برای مدتی که موتور در دور ۱۷۵۰ rpm کار میکند شرایطش پایدار می گردد.
سپس دور موتور را به ۲۵۰۰ rpm میرسانیم. در این حالت میزان فشار روغن و دمای روغن را بدست بیاوریم. هم چنین از طریق کامپیوتر میتوانیم دمای آب ورودی به موتور و دمای آب خروجی از رادیاتور را نیز اندازه بگیریم. در HOT Test علاوه بر این موارد باید صدای غیرعادی موتورها اعم از knock و ارتعاشات اضافی ونویزها و هم چنین حرکت منظم موتور را مورد بررسی قرار میدهیم. سپس اتصالات مربوط به سیستم روغن موتور اعم از اتصال لوله روغن بر روی بلوک سیلندر-اتصال لوله گیج – اتصال فیلتر روغن – اتصال پیچ تخلیه روغن – اتصال کاسه نمد میل سوپاپ و اتصال کاسه نمد انتهای میل لنگ چک میشود.
هیچ گونه روغنی نباید در منیفولد هوا و اگزوز مشخص شود. هر گونه نشتی احتمالی روغن را در چهار طرف موتور بررسی میکنیم. حال نوبت به اتصالات مدار آب موتور است که شامل بررسی لوله های آب اتصال لوله آب به بلوک سیلندر و سرسیلندر اتصال سه راهی آب – اتصال لوله هواگیری آب – اتصال مربوط به واحد ارسال کننده دمای آب و نسور دمای آب است و دسته آخر هم باید اتصالات مربوط به سیستم سوخت رسانی که خیلی مهم است را چک کنیم.
مرحله بعدی
۳) Running in
این تست که در حقیقت تست آبندی موتور است و قبل از تست Performance انجام میشود. این تست دارای مراحل زیر است که نشان داده شده است.
در ابتدا موتور در حالت بدون بار (یعنی دریچه تراتل کاملاً بسته ) در دور ۱۰۰۰rpm به مدت ۳۰ دقیقه کار میکند .
بعد از این مرحله باید روغن موتور را به طور کامل عوض کنیم.
سپس طبق جدول زیر ادامه میدهیم.
|
tکل |
t |
Load |
دور |
|
۴۵min ۱h-15 min ۱h-45 min ۲h-15 min ۲h-45 min ۳h-15 min ۳h-45 min ۴h-15 min ۴h-45 min |
۱۵ ۳۰ ۳۰ ۳۰ ۳۰ ۳۰ ۳۰ ۳۰ ۳۰ |
No load ۱۵% Est ۲۰% ۲۵% ۳۰% ۵۰% ۶۰% ۷۵% ۱۰۰% |
۱۰۰۰ ۱۵۰۰ ۱۷۵۰ ۲۰۰۰ ۲۲۵۰ ۲۵۰۰ ۲۷۵۰ ۳۰۰۰ ۳۰۰۰ |
۴) Performance:
تست عملکرد موتور است که پس ازتست آب بندی جهت مشخص شدن مشخصه های اصلی موتور ( توان – گشتاور – مصرف ویژه سوخت) بر روی موتور انجام میشود.
که برای انجام این تست از هر ۲۰۰۰-۲۵۰۰ موتور یکی را به طور اتفاقی انتخاب میکند. این موتورها همانطور که گفته شد باید از موتورهایی انتخاب شوند که دارای تائید واحد کنترل کیفیت باشند. در این تست عملکرد موتور از لحاظ توان و گشتاور مورد بررسی قرار میگیرد.
موتور بر روی یک Stand فلزی قرار می گیرد که این Stand برای پیکان و RD یکسان و برای موتورهای پژو هم یکسان است.
موتور را دقیقاً در شرایط کاری موتور معمول نصب شده بر روی خودروها ، قرار میدهند.
در ابتدا باید تجهیزات موتور مثل فیلتر هوا، دینام و .. بر روی موتور نصب گردد و بوسیله موتور چرخانده شود.
۵) شیر اصلی بنزین را وصل می کنیم.
۶) موتور را استارت می زنیم.
۷) بعداز اینکه موتور روشن شد در ابتدا فشار روغن را بررسی می کنیم که این مقدار فشار روغن برای پیکان RD ، ۴bar است اگر این عدد نبود دو دلیل وجود دارد یکی اینکه یک جای موتور نشتی دارد و دومی اینکه oil pump درست کار نمی کند.
۸) پس دوباره موتور را خاموش می کنیم تا اینکه اگر احیاناً در حین کار اتفاقی برای موتور افتاد مطمئن باشیم که می توانیم موتور را قطع کنیم.
۹) بعد از اینکه موتور را دوباره روشن کردیم نشتی بنزین و روغن و آب را چک می کنیم.
۱۰ ) سپس صدای موتور را بررسی می کنیم تا اینکه صدای غیرعادی و ناهنجار ندهد.
۱۱) هر ۵ دقیقه یکبار باید دورتادور موتور را بررسی کنیم تا هیچ گونه نشتی نداشته باشد.
بعد از تست Running –in نوبت تست Performance می شود. طبق جدول مربوطه از دور ۱۵۰۰rpm شروع می کنیم و باید در طی هر مرحله توان، گشتاور- فشار روغن (bar)- درجه حرارت هوای ورودی و درجه حرارت روغن ودرجه حرارت اگزوز مورد بررسی قرار گیرد.
اما از آنجائی که شرایط تست این آزمایشگاه مطابق شرایط استاندارد نمیباشد باید از یک ضریب تصحیح استفاده کنیم. این ضریب تصحیح دارای فرمول زیر میباشد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 