فایل ورد کامل پژوهش درباره دغدغه‌های یک معلم با ارائه طرحی نو برای بهبود کیفیت آموزش و پرورش


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پژوهش درباره دغدغه‌های یک معلم با ارائه طرحی نو برای بهبود کیفیت آموزش و پرورش دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش درباره دغدغه‌های یک معلم با ارائه طرحی نو برای بهبود کیفیت آموزش و پرورش  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش درباره دغدغه‌های یک معلم با ارائه طرحی نو برای بهبود کیفیت آموزش و پرورش۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش درباره دغدغه‌های یک معلم با ارائه طرحی نو برای بهبود کیفیت آموزش و پرورش،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش درباره دغدغه‌های یک معلم با ارائه طرحی نو برای بهبود کیفیت آموزش و پرورش :

فایل ورد کامل پژوهش درباره دغدغه‌های یک معلم با ارائه طرحی نو برای بهبود کیفیت آموزش و پرورش

مقدمه

تحقیق و پژوهش یک معلم از مسائل کلاس و دغدغه‌هایش در سر کلاس درس ناشی می‌شود و در این راستا مسائل و مشکلاتی همواره در سر راهش وجود دارد که تمام ذهن و وجود و حتی زندگی‌اش را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد. چون با انسان، با فکر و اندیشه و مغزها سروکار دارد بنابراین هر تحولی در جامعه پیش آید و هر چه جهان صنعتی‌تر شود مشکلات او هم متغیر می‌شود.

و من نیز، که از سال ۵۸ بعنوان معلم دینی و قرآن در منطقه ۲۰ سعادت خدمت به جامعه و نسل جوان پیدا نمودم، با این عنوان بیش از حد احساس مسئولیت و سنگینی این بار عظیم را بر دوش خود حس می‌کردم، که چگونه می‌توانم این کتاب وحی، و این هدایت‌گر بشر را آنگونه که شایسته و بایسته است با شیوه‌ای درخور سن و ذهن و استعداد این نونهالان عزیز تدریس کنم.

ابتدا از خدای خود و ائمه معصومین کمک خواستم تا مرا در این راه پر خطیر یاری بفرمایند تا شاید بتوانم ذره‌ای از اقیانوس بی‌کران را در وحله اول خود و بعد به عزیزانم بچشانم.

مسائل و مشکلات

من نیز با مسائل و مشکلاتی روبرو بودم. از جمله ظاهر کتاب قرآن: که بسیار ساده و بدون هیچ نقش و نگار و بدون رنگ‌آمیزی که بتواند قدری دانش‌آموزان را به خود جلب کند. با آیات طولانی که به نظر می‌رسید برای نوجوانان غیر قابل تحمل وخسته کننده است، و کلاس نیز ظاهری خشک و بی‌روح، در صورتیکه قرآن سراسر زیبائیست، همه آیاتش از زیبایی و محتوی و ریتم و خاصی برخوردار است. و بسیار جذاب و شیرین است. در فکر این بودم پس چرا به ظاهر آن توجه نمی‌شود که در دانش‌آموزان ایجاد شوق و انگیزه و رغبت کند، تا آنان با عشق و علاقه‌ای خاص به این کتاب آسمانی و راه‌گشای زندگی بشر رو می‌آورند تا خود راه حق و باطل را تشخیص دهند.

راهکار

در وحله اول دیدم کاری از من ساخته نیست که بتوانم تغییراتی در ظاهر قرآن ایجاد کنم چون مسئول و مولف کتاب نیستم و پیشنهاد و انتقادها هم به این زودی جواب نخواهد داد. سعی و تلاشم را بر این نهادم از راههای مختلف، و آنچه در توان دارم بکار گیرم، تا ایجاد انگیزه و شوق و شور و اشتیاق را در دانش‌آموزان، این فطرتهای پاک بوجود آورم. شاید از این طریق بهتر به سخنان خدای خود و استعدادهای خداداده و پاک خود پی‌برده و چراغ هدایتی در فراسوی راهشان باشد و همواره با قرآن انس و الفت خاص پیدا کنند و سرشار از عشق و معنویت شوند و بذری باشد که انشاءالله روزی ببار نشیند.

با این اندیشه هر لحظه در فکری، خلاقیتی و تحولی برای کلاس درس خود بودم.

اولین گام

اولین قدم این بود که احادیث ائمه معصومین (احادیث کوتاه) را با ریتمی که در خور سلیقه و شوق دانش‌آموزان بود آماده می‌کردم و هنگام شروع کلاس برایشان می‌خواندم و آنها تکرار می‌کردند و چون آهنگین بود لب‌خند و شوق و علاقه را در آنها لمس می‌کردم و این باعث شد که هر هفته کاری جدید ارائه دهم، هر موقع احساس می‌کردم خسته شدند از آنها می‌خواستم حدیث را بخوانند. و با اشتیاق زیادی شروع به خواندن می‌کردند و گاهی می‌گفتند: خانم دوباره دوباره.و یا بعضی از قسمتهای کتاب قرآن را با ریتمی خاص تلاوت می‌کردم و تحولی در کلاس ایجاد می‌شد، و باعث شادی و شوق در ورحیه آنان می‌شد. گاهی از خود آنان می‌خواستم حدیثی، یا آیه‌ای را اینگونه تهیه و برای دوستانشان بخوانند. با این کار هم دانش‌آموز یک حدیث را آموخته و کلاس هم شاد و پر شور و شوق می‌شد و بعد سعی می‌کردم که بتوانند در عمل پیاده کنند . (مثلاً حدیث امام علی (ع): می‌گفتم قال علی (ع) (۲) فکّر فکّر ثُمّ تَکّلُم (۲) فکر کن، فکر کن، بعد صحبت کن (۲).

که حضرت فرمودند دوبار فکر کن و بیندیش، و بعد از اندیشیدن صحبت کن.

تا اینکه در سال ۶۰ از طرف اداره منطقه ۲۰ تهران به سمیناری برای بررسی کتب دینی دعوت شدیم و در آنجا ساعتها مشغول شنیدن بودم. فقط مستمع بودیم! و خیلی خسته شدیم در بین این ساعات وقتی برای استراحت و پذیرائی مختصر انجام شد من که گرسنه و خسته شده بودم این پذیرائی برایم دلچسب و لذیذ بود و به جانم نشست. این خود جرقه‌ای در ذهنم ایجاد نمود که من هم می‌توانم طرحی برای بهتر شدن کلاس قرآن داشته باشم. با دانش‌آموزان مشورت کردم و آنها نیز نظرشان مثبت بود. بفکر کاری هدفمند و خداپسندانه شدم از جمله:

رحلهایی تهیه شد.

دانش‌آموزان برای برگزاری کلاس درس به نمازخانه می‌رفتند، و بشدت علاقمند بودند زیرا که برایشان متنوع بود و هر دانش آموز یک رحل داشت وقتی در پشت رحل‌ها قرار می‌گرفتند احساس می‌کردند یک قاری بین‌المللی هستند و این حس باعث می‌شد که تلاش بیشتری در یادگیری قرائت داشته باشند و گاهی نیز از خانواده‌هایشان دعوت می‌کردم که در کنار فرزندانشان در کلاس حضور پیدا کنند و شاهد تلاش و توانایی آنان باشند. و بعضی از همکاران نیز از این طرح استقبال کردند از جمله سرکار خانم بقائی که از شمال به تهران منتقل شده بودند و بسیار با انگیزه با من همگام و همسو شدند و در ایجاد تحول و تشویق دانش‌آموزان حرکت می‌کردیم. البته این خانم چند سال پیش بازنشست شدند و اکنون در مکان مقدس کهریزک مشغول خدمت به آن عزیزان هستند و همچنان یک معلم فعال و پرشور در آنجا نیز به کار فرهنگی مشغول هستند و از خداوند متعال خواهان سلامتی کامل و عاقبت به خیری برایشان مسئلت می‌کنم.

طرحی دیگر: – ۳

همیشه دلم می‌خواست یک کلاس مخصوص قرآن داشته باشیم تا با آرامش کامل به درس و کارهای مخصوص آن بپردازیم. زیرا در نمازخانه گاهی دچار تداخل کار می‌شدیم مخصوصاً در دهه فجر به دلیل تمرین و اجرای کارهای آن تقریباً کلاس در نمازخانه غیرقابل اجرا بود. در صدد تقاضای کلاس مخصوص شدم اما بدلیل اینکه کلاس اضافی وجود نداشت امکان‌پذیر نبود.

در اواخر سال ۷۸-۷۹ که مدرسه با مدیریت سرکارخانم رضایی اداره می‌شد به ایشان پیشنهاد دادم و گفتند من موافقم هر زمان کلاس اضافی داشتیم در اختیارتان می‌گذارم. تا اینکه طرح تقلیل دانش‌آموزی ایجاد شد ابتدا یک کلاس در اختیار تربیتی و مشاوره قرار گرفت و در سال ۸۲-۸۱ نیز یک کلاس در اختیار ما قرار گرفت و ما موفق شدیم یک کلاس مخصوص قرآن داشته باشیم که جا دارد تشکر و قدردانی خودم را از سرکار خانم رضایی که بسیار مدیر فعال و تلاشگر و هدفمندند بنمایم:

در فکر این بودم که این کلاس را به نحو احسن زیبا و شاد کنم. از دانش‌آموزان نظرخواهی کردم هر کدام پیشنهادی و طرحی را بیان کردند که در خور تحسین بود با مشورت خودشان قرار شد از هر دانش‌آموز مبلغی به اندازه توانایی و بودجه خود از دویست تومان الی هزار تومان بیاورند هم توشه سفر آخرت باشد و هم جزو کارهای عملی امتیازی محسوب شود این نظریه را با همکاری خانم عشوری نیز در میان گذاشتم و ایشان نیز پذیرفتند. و از کل کلاسهای من شصت و چهار تومان و از کل کلاسهای همکاری نه تومان جمعاً هفتاد و سه تومان جمع‌آوری شد. ابتدا خواستیم کلاس را در اختیار نقاش قرار دهیم تا زودتر به ما تحویل دهد و با مقدار پولی که داشتیم فقط دو طرف کلاس را می‌توانستیم رنگ کنیم و کار نیمه می‌ماند بفکرم رسید از نیروی دانش‌آموزی در این طرح استفاده کنیم هر چند کار مشکل و سختی است و ما نیز باید وقت زیادی بگذاریم ولی این طرح باعث تلاش و همکاری دانش‌آموزان می‌شود و چون کار و تلاش خودشان است برایشان لذت‌بخش‌تر و زیباتر خواهد بود: وقتی با آنان صحبت کردیم بعضی‌ها اعلام آمادگی کردند که جای تشکر و قدردانی است. از جمله مهر از گرجی: گفت من با نقاش منزلمان در کار رنگ همکاری داشتم و می‌توانم این کار را در مدرسه انجام دهم: و سایر دانش‌آموزان (مهدیس، آویده، کتایون، مژده، دلارام، معصومه، مریم): هر کدام اعلام آمادگی کردند یکی می‌گفت من اتاق خودم را و دیگر اتاق پدربزرگم و آن دیگر می‌گفت اتاق مادربزرگم را رنگ کردم.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.