فایل ورد کامل تحلیل روابط عمومی با بررسی وظایف ارتباطی، نقش در مدیریت سازمانی و تأثیرات اجتماعی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
1 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل تحلیل روابط عمومی با بررسی وظایف ارتباطی، نقش در مدیریت سازمانی و تأثیرات اجتماعی دارای ۴۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل تحلیل روابط عمومی با بررسی وظایف ارتباطی، نقش در مدیریت سازمانی و تأثیرات اجتماعی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل تحلیل روابط عمومی با بررسی وظایف ارتباطی، نقش در مدیریت سازمانی و تأثیرات اجتماعی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحلیل روابط عمومی با بررسی وظایف ارتباطی، نقش در مدیریت سازمانی و تأثیرات اجتماعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل تحلیل روابط عمومی با بررسی وظایف ارتباطی، نقش در مدیریت سازمانی و تأثیرات اجتماعی :

فایل ورد کامل تحلیل روابط عمومی با بررسی وظایف ارتباطی، نقش در مدیریت سازمانی و تأثیرات اجتماعی

______________________________________________

تعریف روابط عمومی

پیش از آنکه وارد بحث اصلی شویم، لازم است نگاهی گذرا به روابط عمومی و تعریف‌های مختلف از آن داشته باشیم.

یکی از بهترین تعاریف مربوط به روابط عمومی، آن را اینگونه معرفی می‌کند:

«روابط عمومی مدیریت ارتباطات بین سازمان و گروههای اجتماعی مرتبط است.»

«رکس هارلو» در سال ۱۹۸۷ پس از بررسی ۴۷۲ تعریف مربوط به روابط عمومی، مشخصه‌هایی را برای روابط عمومی عنوان می‌کند که در اجلاس کنگره جهانی «انجمن بین‌المللی روابط عمومی» در مکزیکو تحت عنوان «توافق مکزیکن» به تصویب می‌رسد. در این توافق بر ویژگی‌هایی که اشاره می‌شود برای روابط عمومی تاکید می‌شود:

۱ ـ روابط عمومی کار ارتباطی دو طرفه است.

۲ ـ هدف روابط عمومی استقرار و حفظ تفاهم دو طرفه است.

۳ ـ فعالیت‌های روابط عمومی با تحقیق شروع می‌شوند و با ارزیابی تمام می‌شوند.

۴ ـ روابط عمومی برای تامین اهداف مورد قبول جامعه تلاش می‌کند و دارای مسئولیت اجتماعی است.

۵ ـ روابط عمومی یک وظیفه مدیریتی است. (سفیدی، ۱۳۸۰، ص ۵۵)

آنچه از تعریف و ویژگی‌های مذکور استنباط می‌شود، آن است که روابط عمومی، تلاش آگاهانه و دوسویه‌ای است که به منظور تامین اهداف مورد قبول جامعه بین سازمان و گروههای اجتماعی مرتبط و از طریق گفتمان و رسیدن به فهم مشترک بین طرفین ارتباط صورت می پذیرد و مدیریت آن را واحد روابط عمومی به عهده دارد. بنابراین هرگونه اقدامی که تحت عنوان روابط عمومی به شکل یکسویه، بدون توجه به اهداف مقبول جامعه، بدون آگاهی لازم و بدون اعتنا به نقش همسنگ مخاطبان با سازمان انجام شود، خارج از حیطه و تعریف روابط عمومی قرار می‌گیرد.

انجمن روابط عمومی انگلیس نیز روابط عمومی را اینگونه به تفسیر می‌کشاند:

روابط عمومی عبارت از تلاشها و اقداماتی آگاهانه، برنامه‌ریزی شده و سنجیده، برای استقرار و کسب تفاهم متقابل، بین یک سازمان و گروههای مورد نظر آنست. (دیندار فرکوش، ۱۳۸۲، ص ۱۸)

ادوار برنیز، یکی از بنیانگذاران این رشته، ازجمله نخستین افرادی بود که روابط عمومی را بعنوان یک حرفه اصیل و جدی تعریف کرد. تعریفی که وی در سال ۱۹۵۲ ارائه داد. (با تجدید نظر در تعریفی که در سال ۱۹۲۳ ارائه داده بود و جاهلیت کمتری داشت) هنوز هم یکی از ساده‌ترین و در عین حال دقیقترین تعاریف این رشته است. وی می‌گوید روابط عمومی عبارتست از:

۱ ـ اطلاعاتی که به مردم داده می شود.

۲ ـ تلاشهای ترغیبی به منظور تغییر گرایشها و رفتار مردم.

۳ ـ کوشش در همبسته ساختن نگرش‌ها و اقدامات یک مؤسسه با مخاطبان خود و متقابلاً نگرش‌ها و اقدامات مخاطبان با مؤسسه. (هارانتز کوهن، ۱۳۷۶، ص ۱۱)

(دایره‌المعارف «وبستر» می‌نویسد: «حسن رابطه و ایجاد حسن نیت بین یک شخص یا یک سازمان با اشخاص و گروههای دیگر با جامعه از طریق توزیع مطلب و خبر و توسعه رابطه آن با مطالعه و سنجش عکس‌العملها (یحیایی ایله‌ای، ۱۳۸۰، ص ۲۲)

جان مارستن: «روابط عمومی ارتباط قانع‌کننده و از روی نقشه برای تاثیرگذاری، بر گروهی از مردم است که معنی و مقصدی در تاثیر به آن وجود داشته باشد.» (جزوه، ص ۴۱)

فایل ورد کامل تحلیل روابط عمومی با بررسی وظایف ارتباطی، نقش در مدیریت سازمانی و تأثیرات اجتماعی
فهرست

مقدمه

تعریف روابط عمومی

تاریخچه روابط عمومی در ایران

نقش و کارکرد روابط عمومی

سازمان و تشکیلات روابط عمومی در سازمانهای کوچک و بزرگ

واحدهای گوناگون روابط عمومی

ابزار و وسایل مورد استفاده در روابط عمومی

مدیریت و پرسنل روابط عمومی

تاریخچه روابط عمومی در سازمان صدا و سیما

بررسی تشکیلات و سازماندهی و وظایف روابط عمومی در سازمان صدا و سیما

پیشنهادهایی جهت ارتقاء سطح روابط عمومی سازمان

منابع و ماخذ (کتاب)

منابع و ماخذ (نشریات)

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.